Montty

TD alebo HDi ???????

11 posts in this topic

Ahojte. Poradte mi... mám P 406 2,0i a chcem kupiť P306 diesel, ale neviem sa rozhodnuť... Aký je rozdiel medzi TD a HDi... teda rozumiem tým skratkám, ale myslím v jazdných vlastnostiach.. a nie je na 2.0 HDi málo 66kW motor???

No mal by som ešte asi tisíc otázok, ale to by mi potom asi nikto neodpovedal, takže postupne.... :myslim

...........díky za každú radu............

Share this post


Link to post
Share on other sites

si myslím, že na 306-ku 66kW HDi-čko stačí. ja ho mám v 307-ke a tá je zrejme o dosť ťažšia a nesťažujem si. v minulosti som jazdil aj na 306 1.9 hladký diesel a bezproblémové autíčko to bolo.

P.S.: to chceš vymeniť 406 2.0i benzín za 306-ku??? ak hej, tak potom sa ti bude asi zdať 66kW málo, ale všetko je relatívne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle mě si na živosti proti 406 2,0 benzinu pohoršíš. Ani turbo diesel tohoto výkopnu se nevyrovná v živosti benzínu. Máme v autech oba motory a nedám na ně dopustit. Výkon je stejný a pokud nejseš velkej závodník, budeš spokojenej. Oba jsou výborný držáci. HDI má více elektroniky s přímým vstřikem a pár jiných neřestí spojených s novějším modernějším motorem... TD je klasika, tahoun se spoustou dostupných ND.

Osobně bych vzal kterýkoli z nich, pokud budu aspoň trochu vědět skutečný počet ujetých km... Vzal bych auto s méně najetýma km...:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jam mam 1.9 td 306 rv.96 ale 68 kw motor teda nie ze 2 kw je vela oproti 66 Kw, ale auto je fakt mensie, a lahsie oproti 406 a je to zihac ale v akceleracii sa s 2.0 l benzinom asi neporovname pretoze turbo u dieslu zapina tak tusim okolo cca 2000 otacok a tlacit do sedaciek zacne az okolo 2500 hore takze pokial ides pri 2200 ot. - 90km v hodine tak ti je urcite jasne ze ozajstne tlacit do sedacky zacina tak od 110 hore (samozrejme hovorim o 5. prevod stupni.) takze benzin je benzin ale zase na druhej strane jazdim na 5.5 - 6.2 litra a to nejazdim len 90, to ti je jasne, pac to turbicko ked svistiiiiii jooooooj no prarada. A je dost velky cenovy rozdiel medzi HDI a TD. takze neviem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V jízdních vlastnostech ? Ten HDI bude tišší a má jinou charakteristiku.

Na servis: TD je stará klasika, stará "poctivá" mechanika, motor má nájezd okolo 400 tkm, většinou i víc. HDI vydrží mechanicky to samé, ale má spousty čidel a vychytávek, které rády odcházejí.

A navíc, ten HDI motor byl vlastně do té 306 tak trochu "vlepen".

Je jen na tobě, pro který motor se rozhodneš. Oba jezdí skvěle a pro toto auto jsou výkonově zcela dostatečné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak tak. Mám mechoše a on mi doslovně přeložil český výklad pro HDi. Nemůžu to publikovat, není po 22 hodině. Přema naposledy taky ladil HDi, vstřikovače z ničeho nic :papa:papa:papa:papa:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bych osobne radsi bral HDI, jestli ti nezalezi na penezich, je to modernejsi motor a pro to jsou HDI o dost drazsi nez TD. Ve spolehlivosti Je to asi podobny TD a HDI. Vubec nejspolehlivejsi byly stary 1.9D, ale bylo to uz dost linejsi. Jinak nemyslim, ze bys mel byt oproti 406 zklaman. Je to sice mensi auto, ale moc pohodlny.

Az budes shanet to auto, nekupoval bych nic jezdenyho u nas a shanel bych nejakej dovoz, treba z Francie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.