aaa111

Zhasínání motoru 2,0 HDI

9 posts in this topic

Prosím o radu - mám Peugeot Partner 2.0 HDI, rok výroby 2000 naj. 125 tis.km.

Prvý krát asi pred 5 mesiacmi mi auto v kopci zhaslo, v zápätí som ale naštartoval a pokračoval. Približne o desať minút sa to zopakovalo. Potom bol nejaký čas všetko ok, ale pri natankovaní plnej nádrže sa začal ozývať také súvislé pískanie počas chodu motora niekde zo zadu auta.Medzičasom som vymenil palivový filter a mám pocit, že to nakrátko pomohlo.Onedlho auto počas jazdy začalo niekedy trhať, cukať najmä pri zošliapnutí plynu a skončilo to zase zhasnutím motoru. Približne 3 sekundy počkám s vypnutým kľučom a znovu štartujem, motor naskočí ale kontrolka diagnostiky (také K) sa rozsvieti a auto trhá až kým neprejazdím pol nádrže, potom to prestane a ani zvuk sa už neozýva. Bol som u známeho v servise, chybu vymazal a povedal, že by to mohlo byť čerpadlo v nádrži. Kedže je dosť drahé okolo 12000,- Sk tak som to zatial nechal tak a tankujem len pol nádrže. No tento týždeň, to začalo robiť už aj keď mám menej v nádrži. Kontrolka sa rozsvieti, ale na druhý den už nesvieti, netreba ani vymazat chybu. Obávam sa, že to dlho nevydrží a chcel by som vedieť či sa niekdo s týmto stretol a či je to skutočne tým čerpadlom, alebo je nejaká ešte iná alternatíva.

[upravil dne 25.10.2007 aaa111]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: aaa111

Prosím o radu - mám Peugeot Partner 2.0 HDI, rok výroby 2000 naj. 125 tis.km.

Prvý krát asi pred 5 mesiacmi mi auto v kopci zhaslo, v zápätí som ale naštartoval a pokračoval. Približne o desať minút sa to zopakovalo. Potom bol nejaký čas všetko ok, ale pri natankovaní plnej nádrže sa začal ozývať také súvislé pískanie počas chodu motora niekde zo zadu auta.Medzičasom som vymenil palivový filter a mám pocit, že to nakrátko pomohlo.Onedlho auto počas jazdy začalo niekedy trhať, cukať najmä pri zošliapnutí plynu a skončilo to zase zhasnutím motoru. Približne 3 sekundy počkám s vypnutým kľučom a znovu štartujem, motor naskočí ale kontrolka diagnostiky (také K) sa rozsvieti a auto trhá až kým neprejazdím pol nádrže, potom to prestane a ani zvuk sa už neozýva. Bol som u známeho v servise, chybu vymazal a povedal, že by to mohlo byť čerpadlo v nádrži. Kedže je dosť drahé okolo 12000,- Sk tak som to zatial nechal tak a tankujem len pol nádrže. No tento týždeň, to začalo robiť už aj keď mám menej v nádrži. Kontrolka sa rozsieti, ale na druhý den už nesvieti, netreba ani vymazat chybu. Obávam sa, že to dlho nevydrží a chcel by som vedieť či sa niekdo s týmto stretol a či je to skutočne tým čerpadlom, alebo je nejaká ešte iná alternatíva.

Podle toho co tu popisuješ,se pravděpodobně bude skutečně jednat o palivové čerpadlo.Asi před rokem jsem měl stejný problém.Stávalo se mi velmi často,že auto z ničeho nic zastavilo jako když dojde nafta.Žádná kontrolka se ale nerozsvítila.Po asi 30 vteřinách jsem normálně nastartoval a jel dál jako by se nic nestalo.Bylo mi divné, že se ze spodní zadní části auta ozývalo takové šustění,syčení.V tom jsem nabyl přesvědčení,že se jedná o palivové čerpadlo.Na diagnostice to hlásilo malý tlak v palivovém systému.Na mou poznámku,že se jedná o palivové čerpadlo mi moc nevěřily.Asi po týdením pátrání kdy hledaly chyby všude možně jen ne v čerpadle/asi by i rozebraly motor/ mi oznámily,že už na to přišly,že je to čerpadlem.Když,jsem jim tvrdil,že jsem jim to říkal hned na začátku,bylo mi sděleno,že po bitvě je každý generál!Sehnal jsem použité cena 4000kč.Nové u nás tuším stojí něco kolem 7000kč.Ono to vlastní čerpadlo ne že by nebylo kvalitní, ale vydře se od nečistot,které se usadí v nádrži.Celou nádrž jsem vyčistil.To co jsem v nádrži objevil jsem se nestačil divit! Kromě šmíru i psí chlupy atd.Kdyby jste viděly co já tak by jste radši ani nevyjely!Proto doporučuji všem se jednou za čas do nádrže podívat a tak předejít problémům.Práce to příjemná není,ale určitě se vyplatí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, chvalabohu sa mi take neco nestalo, takze vela info o temto probleme ti nadam. Snad len za studena v nizkych otackách (1100-1500) to trochu skube, ale asi je to normalne.Neni to velke trhani, ale citim to. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mohlo by to byt to cerpadlo, takze nejdriv vyndat a vycistit. Dej si tam hledani, neco uz se tady resilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ďakujem všetkým,

máte niekto aj skúsenosť s demontážou toho čerpadla na Partneri? Dá sa k tomu dostať z kabíny od sedadiel alebo musím ísť od spodu od podvozku? Prípadne, ak by som chcel aj nádrž vybrať a vyčistiť, čo všetko musím demontovať? A čím sa čistí nádrž, existuje na to konkrétny roztok?:roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

K uzavretiu témy: po kompletnom vyčistení nádrže a čerpadla v nej, všetko ok.

:super

[upravil dne 23.7.2008 aaa111]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to uz neviem, robili mi to v servise. Ale povedali mi, ze tam bol pekny bordel...

:roll

...asi je naozaj vhodne, to občas (cca 100 tis. km) vyčistit. Obvzlášť pri \"nekontrolovanom\" tankovani.

:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.