pavel626 Odesláno 24. říjen 2007 Sdílet Odesláno 24. říjen 2007 pánové četl jsem i mám na 205-ce že se na nápravu tedy zadní pro mazání dávají mazničky ale mluvil jsem jednou s majitelem 205-ky kterému dělal repasi kamarád automechanik a ten majitel mi říkal že tam maznice nedávali že do nápravy nalili olej. máte někdo podobnou zkušenost??dobrou či špatnou? mě tak napadá že pro maznice se tam musí vyvrtat díry a vyřezat závit no a ten olej by tam šel nalít dírkoutaky ale vrtanou z vrchu či boku co vy na to?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 24. říjen 2007 Sdílet Odesláno 24. říjen 2007 Já na to, že v té nápravě jsou valivá (jehlová) ložiska, a do nich patří, když už, jen a pouze mazací tuk, a žádný olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.405 Odesláno 24. říjen 2007 Sdílet Odesláno 24. říjen 2007 já si myslím že ten olej by ti tam ani nevydržel, nehledě na to že do ložisek olej nepatří Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
klumir Odesláno 25. říjen 2007 Sdílet Odesláno 25. říjen 2007 v nějakém německém autoklubu ukazovali mazání nápravy olejem jako zlepšovák.někde tady na fóru je odkaz,ale fakt nevím kde.popisovali to tak,že olej ma obrovskou výhodu.naliješ tam jednou půl litru a máš ho tam furt-přes gufera ti nevyteče,ale hlavně při mazání vazelinou přes maznice nikdy nevíš,kolik tak toho nacpat-a tak se často stává,že vytlačíš gufero.a jsi v pr*eli,víc škody,než užitku...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 25. říjen 2007 Sdílet Odesláno 25. říjen 2007 Hm, olej má hlavně "výhodu", že z těch ložisek vymyje zbytky tuku, co tam náhodou zůstaly, a že přes gufera nevyteče? Jakmile se tam udělá vůle, tak vyteče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
klumir Odesláno 25. říjen 2007 Sdílet Odesláno 25. říjen 2007 to jo,když je tam vůle-taková,že už to nevezme gufero,tak je ta náprava KO.ale dle mého názoru se zničí jen proto,že neni namazaná a dře se na sucho.takové velké jehličkové ložisko(myslím tím bohatě dimenzované)by kvalitně mazané musí vydržet miliony kilomerů.(např. v převodovce se točí několik set otáček za minutu a vydrží celou životnost auta) co je proti tomu tech pár čtvť zhybů za min. na zadní nápravě.Vazelína jak víme vysychá a co hůř,váže na sebe vlhkost. ten olej je myšlen jako prevence,ať se toto nestane(samozřejmě u dobré nápravy)A můžeš ho tam nalít bez problémů,staží někde doprostřed nápravy ze spodu navrtat dírku(ze spodu proto,aby tam nenapadaly špony)naštoubuješ maznici a olej tam natlačíš.a ten půllitr se tam bude v každé zatáčce krásně přelívat a udržovat jehličky v nálevu. Narozdíl od maznic na vazelínu,u kterých mi není jasné,jak je tam do toho ložiska navrtáš,aniž by jsi ho poškodil,zelé zasmolil šponama anebo nápravu rozlisoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kobra Odesláno 27. říjen 2007 Sdílet Odesláno 27. říjen 2007 Tak to je diskuse. Dnes jsem to byl na své 205-tce mazat, dal jsem do každého ložiska 5 zdvihů dekalamitkou a myslím, že by to jako mazání mohlo stačit. Zbytek maziva je v rouře mezi koly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 30. říjen 2007 Sdílet Odesláno 30. říjen 2007 No kdyžvyleze gufero, tak to asi nemůsí být jen špatným mazáním. I při sebelepším mazání je prostě max. životnost ložiska daná... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kobra Odesláno 30. říjen 2007 Sdílet Odesláno 30. říjen 2007 jasně , kdo maže stojí a potom jede , kdo nemaže jede a potom stojí. jen délka stání se liší. Mažte co můžete ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkafous Odesláno 1. listopad 2007 Sdílet Odesláno 1. listopad 2007 Bylo by dobré udělat závěr : olej nebo vazelína. Už to tady bylo na jiném místě, kde pro 306 byly fotky a postup a odkaz na podrobný návod. Pokud je možné tam dát olej, pak si myslím, že stačí šroubek M4 nebo M5 - bude lepší poměr průměr/délka závitu a lepší plnění olejem - injekční stříkačkou. Chci to na své 306 udělat, ale po této sekci nemám jasno, co je lepší. Je fakt, že tam, co nejde mazat, tam jsou ložiska plněná tukem a že v převodovce běhají v oleji. Takže se těším na názor olej či tuk. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.