Sign in to follow this  
Followers 0
pavel626

maznice či olej???

10 posts in this topic

pánové četl jsem i mám na 205-ce že se na nápravu tedy zadní pro mazání dávají mazničky ale mluvil jsem jednou s majitelem 205-ky kterému dělal repasi kamarád automechanik a ten majitel mi říkal že tam maznice nedávali že do nápravy nalili olej.

máte někdo podobnou zkušenost??dobrou či špatnou? mě tak napadá že pro maznice se tam musí vyvrtat díry a vyřezat závit no a ten olej by tam šel nalít dírkoutaky ale vrtanou z vrchu či boku co vy na to??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já na to, že v té nápravě jsou valivá (jehlová) ložiska, a do nich patří, když už, jen a pouze mazací tuk, a žádný olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

v nějakém německém autoklubu ukazovali mazání nápravy olejem jako zlepšovák.někde tady na fóru je odkaz,ale fakt nevím kde.popisovali to tak,že olej ma obrovskou výhodu.naliješ tam jednou půl litru a máš ho tam furt-přes gufera ti nevyteče,ale hlavně při mazání vazelinou přes maznice nikdy nevíš,kolik tak toho nacpat-a tak se často stává,že vytlačíš gufero.a jsi v pr*eli,víc škody,než užitku......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, olej má hlavně "výhodu", že z těch ložisek vymyje zbytky tuku, co tam náhodou zůstaly, a že přes gufera nevyteče? Jakmile se tam udělá vůle, tak vyteče.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jo,když je tam vůle-taková,že už to nevezme gufero,tak je ta náprava KO.ale dle mého názoru se zničí jen proto,že neni namazaná a dře se na sucho.takové velké jehličkové ložisko(myslím tím bohatě dimenzované)by kvalitně mazané musí vydržet miliony kilomerů.(např. v převodovce se točí několik set otáček za minutu a vydrží celou životnost auta) co je proti tomu tech pár čtvť zhybů za min. na zadní nápravě.Vazelína jak víme vysychá a co hůř,váže na sebe vlhkost.

ten olej je myšlen jako prevence,ať se toto nestane(samozřejmě u dobré nápravy)A můžeš ho tam nalít bez problémů,staží někde doprostřed nápravy ze spodu navrtat dírku(ze spodu proto,aby tam nenapadaly špony)naštoubuješ maznici a olej tam natlačíš.a ten půllitr se tam bude v každé zatáčce krásně přelívat a udržovat jehličky v nálevu.

Narozdíl od maznic na vazelínu,u kterých mi není jasné,jak je tam do toho ložiska navrtáš,aniž by jsi ho poškodil,zelé zasmolil šponama anebo nápravu rozlisoval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to je diskuse.

Dnes jsem to byl na své 205-tce mazat, dal jsem do každého ložiska 5 zdvihů dekalamitkou a myslím, že by to jako mazání mohlo stačit. Zbytek maziva je v rouře mezi koly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kdyžvyleze gufero, tak to asi nemůsí být jen špatným mazáním. I při sebelepším mazání je prostě max. životnost ložiska daná...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jasně , kdo maže stojí a potom jede , kdo nemaže jede a potom stojí. jen délka stání se liší. Mažte co můžete !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bylo by dobré udělat závěr : olej nebo vazelína.

Už to tady bylo na jiném místě, kde pro 306 byly fotky a postup a odkaz na podrobný návod. Pokud je možné tam dát olej, pak si myslím, že stačí šroubek M4 nebo M5 - bude lepší poměr

průměr/délka závitu a lepší plnění olejem - injekční stříkačkou. Chci to na své 306 udělat, ale po této sekci nemám jasno, co je lepší. Je fakt, že tam, co nejde mazat, tam jsou ložiska plněná tukem a že v převodovce běhají v oleji.

Takže se těším na názor olej či tuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.