Sign in to follow this  
Followers 0
durino81

Cistil uz niekto z vas lambda sondu?

20 posts in this topic

Ahojte peugeotaci,

mam taky maly problem a otazku - cistil uz niekto z vas lambda sondu? A cim?

Konkretne, mam novu univerzalnu lambdu (vyrobca tusim QH), mam ju tam od 02/2007, a uz prestala fungovat (dava len 0,47-0,51V). Evidentne je velmi zanesena karbonom, mozno primarna pricina problemu boli netesniace gufera, co by mohlo ovplyvnit cinnost lambdy. Najazdil som s tym cca 4500km, a lambda odisla. A teraz neviem, ci odisla lambda sama od seba, alebo jej vadil ten olej z netesniacich gufier, pripadne je na motore iny problem, kvoli ktoremu sa tvori karbon. Sviecky tam mam uz predpisane, predtym som tam mal striedavo iridiove.

Je to na reklamaciu, alebo to neuznaju?

Ak ste tu lambdu niekto cistil, ako? Viem, ze sa nieco take neopravuje a meni sa za nove, ale tak relativne nova sonda by nemala odist, nie?:myslim Mam este staru lambdu bosch, ktora dava 0,5 az 0,9V, skusim ju oprat v liehu a uvidim, co to spravi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyčisti ji nejdřív v techničáku a potm v lihu nebo acetonu a uvidíš, jestli se vzpamatuje. Tý mojí to tenkrát nepomohlo (měla ale najeto cca 225tkm);)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím, co máš za auto, v podpisu to nemáš. Podívej se na můj protokol z emisí a tam je napsaná hodnota lambda sondy. A jak si zjistil, že je špatná? Na emisích???

[upravil dne 23/10/07 OK406]

post-0-14109596804671_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: OK406

Nevím, co máš za auto, v podpisu to nemáš. Podívej se na můj protokol z emisí a tam je napsaná hodnota lambda sondy. A jak si zjistil, že je špatná? Na emisích???

[upravil dne 23/10/07 OK406]

Mam 309 1,4i, rok vyroby 1990, najazdenych 188tis. Lambda je urcite zla (resp. mozno iba zanesena a da sa ocistit), stale dava bohatu zmes a mam uplne zakarbonovane sviecky (spravne, nie iridiove). Lambda musi davat napatie v rozmedzi cca 0,1-0,9V, co ako nova davala, teraz je to vsak len okolo 0,5V, co je idealna zmes, aj ked je zmes bohata (po nastartovani a miernom zahriati). Takze ECU stale drzi bohatu zmes, co ma za nasledok karbonizaciu sviecok, co ma za nasledok nepravidelny chod motora az chcipnutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co na emisích ti řekli na lambda sondu? Dej si do podpisu typ a motorizaci svého auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to VUBEC nemusi byt zpusobeno lambdou! bacha na to :-) Takova poloha potenciometru skrtici klapky muze tak poblbnout RJ, ze bude davat porad bohatou smes... :super

Nase 309 ma najeto 194tkm a lambda je puvodni, na emisich jsem byl ani ne pred mesicem a prosla bez problemu :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pata

to VUBEC nemusi byt zpusobeno lambdou! bacha na to :-) Takova poloha potenciometru skrtici klapky muze tak poblbnout RJ, ze bude davat porad bohatou smes... :super

Nase 309 ma najeto 194tkm a lambda je puvodni, na emisich jsem byl ani ne pred mesicem a prosla bez problemu :super

To mozno ano, ale v tom pripade by mala ta lambda tu bohatu zmes vyhodnotit, takze by na nej malo byt 0,9V, pricom z tej mojej som dostal max 0,51V, co je malo, a navyse sa to stale pohybovalo okolo tych 0,5V a karbonu vsade ako najateho...:( Ale ako tip dobre - mozem sa pohrat s tou polohou potenciometra... Inac, niekde na nete som cital, ze ak je lambda zla, tak bud reaguje pomaly na zmeny obsahu kyslika vo vyfuku, alebo ukazuje stale jednu hodnotu (podone ako mne).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: OK406

A co na emisích ti řekli na lambda sondu? Dej si do podpisu typ a motorizaci svého auta.

Na emisiach to bolo 12/2006 a vtedy problemy neboli... Uz som si dal auto do popisu, dufam, ze sa tam objavi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud dostává ŘJ špatný signál od jiného čidla (např. teplotní čidlo stále hlásí, že je motor studený), ve spolupráci s Lambdou upraví bohatost směsi, ale Lambda už do toho nekecá tolik. Zkus prověřit další komponenty ovlivňující bohatost směsi;)

Já měl tenhle problém kdysi a na vině bylo právě teplotní čidlo. Lambda ve spolupráci s ŘJ tam nacpali tolik paliva, že se mi teplý motor tim palivem udusil. Odpojil jsem Lambdu a všechno fachčilo normálně. Že je špatný čidlo (380 Kč) jsem zjistil až po výměně Lambdy a dalších komponent v hodnotě 5,5 tis.:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

dalsi problem je, ze lambda nevydrzi dlouhodobe bohatou smes. pri praci v nespalenem benzinu jde zahy do ha*zlu. takze je dobre zkontrolovat i ostatni cidla, hlavne teplotni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: durino81

Původně zaslal: OK406

A co na emisích ti řekli na lambda sondu? Dej si do podpisu typ a motorizaci svého auta.

Na emisiach to bolo 12/2006 a vtedy problemy neboli... Uz som si dal auto do popisu, dufam, ze sa tam objavi...

Tak si dojet na emise, ať ti to změří a budeš vědět hned, jestli je to lambda sondou a nebo ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky za rady.

Teplotne cidlo pre ECU je nove, priamo z Peugeotu za vyse liter - chcel som mat istotu, ze bude spravne. Ked som vsak videl, ze do zeleneho konektora cidla mi predali namodrale cidlo, ktore sa da kupit inde za 300, ta som nadseny zrovna nebol. Ale co uz, mozno ma trochu inu charakteristiku a v inej predajni som ho nezohnal (zelene cidlo).

Info o lambde mam dostatocne, 80% z clankov som poznal, ale inak zaujimave citanie. Dik.

Stale neviem, preco teda ta lambda odisla - zeby jej az tak vadili ti gugera? Lebo viem, ze jej skodi olej. To by potom ale odchadzala na 50% starsich aut...:myslim

Uz som zidentifikoval, ze je problem v lambde, lebo uz nereaguje tak, ako ked bola nova - dava tych 0,5V. Preto je nazov tohoto vlakna v zmysle cim vycistit lambdu. Skusim to este s tym technickym benzinom a uvidim... Ak nerozbeham ani jednu z tych dvoch, co mam, tak dam spravit tie gufera ventilov a kupim lambdu na citroena 1,4 za 1500, miesto 3200 na Peugeot. Kua:grr:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to si sice psal ale já jsem taky chtěl měnit lambdu a dnes mi řekli že je v pořádku i když všechno ukazovalo na ní.. Budu proměřovat potenciometr, MAP sensor a čidlo teploty nasávaného vzduchu! Jinak zelené čidlo mam nové, krokový motorek jiný (z vrakáče), ale nic se nezlepšilo ani nezhoršilo, pak nové svíčky, filtry a vyčištěné sání. Nic z toho nepomohlo. zbývají tyto 3součástky plus kontrola utěsnění sání. To vše provedu hned jak bude čas.

To Oddie: Neměl bys nápad co by mohlo být příčinou mých špatných studených startů? Nastartuju po ránu když je zima nebo chladno (a třeba i prší) a motor naskočí pohoda a chcípne. Po druhé většinou už drží ale tak na 1000ot/min. což je na studený start málo. NEkdy musim startovat i 3x. Podotýkám, že zelené čidlo je nové (cca půl roku). výměna nepomohla...

Radši prosím o eventuelní odpověď do soukromé zprávy aby jsem nerušil toto vlákno.

A omluva za maličko :xvul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: stalmik

no to si sice psal ale já jsem taky chtěl měnit lambdu a dnes mi řekli že je v pořádku i když všechno ukazovalo na ní.. Budu proměřovat potenciometr, MAP sensor a čidlo teploty nasávaného vzduchu! Jinak zelené čidlo mam nové, krokový motorek jiný (z vrakáče), ale nic se nezlepšilo ani nezhoršilo, pak nové svíčky, filtry a vyčištěné sání. Nic z toho nepomohlo. zbývají tyto 3součástky plus kontrola utěsnění sání. To vše provedu hned jak bude čas.

To Oddie: Neměl bys nápad co by mohlo být příčinou mých špatných studených startů? Nastartuju po ránu když je zima nebo chladno (a třeba i prší) a motor naskočí pohoda a chcípne. Po druhé většinou už drží ale tak na 1000ot/min. což je na studený start málo. NEkdy musim startovat i 3x. Podotýkám, že zelené čidlo je nové (cca půl roku). výměna nepomohla...

Radši prosím o eventuelní odpověď do soukromé zprávy aby jsem nerušil toto vlákno.

A omluva za maličko :xvul

To cidlo nasavaneho vzduchu ma napadlo tiez, je to jedna z veci, co by s tym mohla suvisiet a co sa nemenila (oficialne sa da menit len s celym vstrekovanim). Teda okrem vstrekovania. MAP nemam. Menil som za nove: krokac, lambdu, cidlo teploty pre ECU, hlavu rozdelovaca, kable a sviecky, palivovy filter (bol OK), vzduchovy filter je sportovy a OK, nemenil som potenciometer skrt. klapky. Zmeram si este ten termistor nasavaneho vzduchu...

Tlaky vo valcoch som nemeral, dufam, ze budu OK. Inac, auto jazdi dobre, motor sa lahko vytaca a taha dobre. Len sa zanasa karbonom. Ked som tam mal iridiove sviecky, bolo to ok, kym nezacalo byt chladnejsie, potom sa zacali zanasat. Takze to pravdepodobne bude nejako suvisiet s teplotou. Teraz tam mam obycajne NGK, ale aj tie sa mi zacali zanasat. Zmeral som si lambdu a videl som, ze nie je OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: durino81

Diky za rady.

Teplotne cidlo pre ECU je nove, priamo z Peugeotu za vyse liter - chcel som mat istotu, ze bude spravne. Ked som vsak videl, ze do zeleneho konektora cidla mi predali namodrale cidlo, ktore sa da kupit inde za 300, ta som nadseny zrovna nebol. Ale co uz, mozno ma trochu inu charakteristiku a v inej predajni som ho nezohnal (zelene cidlo).

Priznám sa, že neviem, ako je riešená snímanie teploty u P309, ale na mojom P306 mám snímače 2 jedno zelené a druhé modré. Zelené informuje RJ a modré odovzdáva signál na prístrojovku. Oba snímače však majú rozdielnu charakteristiku. Pri premeriavaní odporu pri 20°C som na zelenom nameral cca 2 kohm, ale na modrom som nenameral vobec nič, ani pri nastavení prístroja na rozsah 2Mohm !! Chvíľu som sa obával, že je nefunkčné, ale ručička teploty chladiacej kvapaliny funguje normálne. Takže skús premerať snímač teploty, aký má odpor.

Ešte poznámka k meraniu lambdy...je dôležité vedieť, čím si ju meral. Keďže má priebeh meniaci sa v čase, obávam sa že meranie multimetrom nebude dávať potrebné výsledky, ale len určitú strednú hodnotu. Najlepšie by to bolo asi napojiť na osciloskop a premerať.

[upravil dne 24.10.2007 HlavaXXII]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: HlavaXXII

Původně zaslal: durino81

Diky za rady.

Teplotne cidlo pre ECU je nove, priamo z Peugeotu za vyse liter - chcel som mat istotu, ze bude spravne. Ked som vsak videl, ze do zeleneho konektora cidla mi predali namodrale cidlo, ktore sa da kupit inde za 300, ta som nadseny zrovna nebol. Ale co uz, mozno ma trochu inu charakteristiku a v inej predajni som ho nezohnal (zelene cidlo).

Priznám sa, že neviem, ako je riešená snímanie teploty u P309, ale na mojom P306 mám snímače 2 jedno zelené a druhé modré. Zelené informuje RJ a modré odovzdáva signál na prístrojovku. Oba snímače však majú rozdielnu charakteristiku. Pri premeriavaní odporu pri 20°C som na zelenom nameral cca 2 kohm, ale na modrom som nenameral vobec nič, ani pri nastavení prístroja na rozsah 2Mohm !! Chvíľu som sa obával, že je nefunkčné, ale ručička teploty chladiacej kvapaliny funguje normálne. Takže skús premerať snímač teploty, aký má odpor.

Ešte poznámka k meraniu lambdy...je dôležité vedieť, čím si ju meral. Keďže má priebeh meniaci sa v čase, obávam sa že meranie multimetrom nebude dávať potrebné výsledky, ale len určitú strednú hodnotu. Najlepšie by to bolo asi napojiť na osciloskop a premerať.

[upravil dne 24.10.2007 HlavaXXII]

Ked som si porovnaval stare aj nove cidlo pre ECU (namodrale, ale ma zeleny konektor na dratoch do ECU), tak mali priblizne rovnaku charakteristiku - hodnotu odporu pri rovnakej teplote, az si myslim, ze aj to stare cidlo bolo OK. To cidlo nie je uplne sytomodre, ale tak slabozeleno-namodrale, tak dufam, ze je tam spravne. Uz aj preto, ze som ho kupoval priamo v peugeote.:roll:myslim

Nova lambda vykazovala pohyb napatia 0,2-0,8V (uz si presne nepamatam, bolo to vo februari), teraz ta ista lambda ma okolo 0,5V, cize nereaguje, nakolko je zanesena. Merane multimetrom. Dnes som sa vsak k tomu cisteniu zatial nedostal, tak uvidime po cisteni technickym benzinom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, predpokladám, že asi bude dobré, pretože jednotlivým teplotám je priradený rozsah odporov...napr pre 20°C je to 2350-2670 ohm.

[upravil dne 25.10.2007 HlavaXXII]

Share this post


Link to post
Share on other sites

já bych proměřil dráty od čidla do sahary a změřil čidlo přímo na chladiči.. až se dostaneš na 90stupňů podle ručičky připoj konektor sahary a uvidíš sám jestli sepne nebo ne.. pokud nesepne někde nad 90st. pak je probléms motorem, který může být uoečený nebo jak už tu někdo říkal může být sahara jen zaseklá..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: stalmik

já bych proměřil dráty od čidla do sahary a změřil čidlo přímo na chladiči.. až se dostaneš na 90stupňů podle ručičky připoj konektor sahary a uvidíš sám jestli sepne nebo ne.. pokud nesepne někde nad 90st. pak je probléms motorem, který může být uoečený nebo jak už tu někdo říkal může být sahara jen zaseklá..

Nejak som nepochopil tento prispevok. Inac, sahara mi funguje, po prekroceni 90 stupnov zopne prvy stupen, ked sa to prehrieva viac, zapne sa druhy stupen (naplno). Motor uvareny nie je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.