Sign in to follow this  
Followers 0
OK406

Tvrvanlivost a druh chladící kapaliny

13 posts in this topic

Chci se prosím zeptat, jak je to s trvanlivostí chladící kapaliny. Změřili mě (v bývalém ČSAD), že mám chl. kapalinu do -30st.C. Zeptal jsem se, jak je to s trvanlivostí a výměnou.Řekli mi, že pokud má takový to bod tuhnutí, tak je dobrá a co se týká výměny, tak je to jen lobby firem. Že si mohu dát vzorek chl. kapaliny do mrazáku a pokud nezmrzne, tak je dobrá. Tak ted nevím, co je na tom pravdy. Barva mojí chl.kapaliny je čirá (bezbarvá) nevím, co je to za druh. A nei nevím, zda-li se dá míchat s jinou. Nemůže to být Procor 3000, jak je uváděn v manuálu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No právě, že jsme o tomto hovořili a že v autobusech a vozidlech nechávají chl. kapalinu, dokud má dobrý bod tuhnutí. A zatím žádné potíže neměli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já teď koupil 406ku a radši jsem si kapalinu vyměnil. Koupil jsem od Hekry tu červenou (ružovou) ta má interval výměny 5 let a ta zelená tři roky to je jedinej rozdíl.Stojí to okolo 350.-- 4 litry to ti stačí, a máš klid

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 let je maximum ,,ale obecně se traduje pokud kapalina neni černá nebo rezava ,pak je ok . samozřejmě hlidat do kolika minus stupnu je v systemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe.Tr: dík za odpověď. Já jsem napsal jen názor starých zkušených garážmistrů, kteří mi kontrolovali chladící kapalinu a řekli mi to, co jsem napsal na začátku tohoto příspěvku. Jako kdyby si je citoval;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

samozřejmě něco jineho je brzdova kapalina ,tam ten interval je dany a musi se dodržovat -jinak jde o život ,ale to zas jiná vesnice(sorry za :xvul)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rád bych tu kapalinu doplnil, ale nevím, co je to za typ. Je čirá (bezbarvá). Nemůže to být chl. kapalina Procor 3000 jak je uváděná v orig.manuálu??:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: OK406

Rád bych tu kapalinu doplnil, ale nevím, co je to za typ. Je čirá (bezbarvá). Nemůže to být chl. kapalina Procor 3000 jak je uváděná v orig.manuálu??:myslim

po tech letech bych tam origo kapalinu nehledal , na OMV prodavaji bilou chlad kapalinu a ta je misitelna , cena kolem 120 ,- ,koupil bych tu . host lidi ji tam dává . ja mam origo Bosh co použiva DPMO :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

Původně zaslal: OK406

Rád bych tu kapalinu doplnil, ale nevím, co je to za typ. Je čirá (bezbarvá). Nemůže to být chl. kapalina Procor 3000 jak je uváděná v orig.manuálu??:myslim

po tech letech bych tam origo kapalinu nehledal , na OMV prodavaji bilou chlad kapalinu a ta je misitelna , cena kolem 120 ,- ,koupil bych tu . host lidi ji tam dává . ja mam origo Bosh co použiva DPMO :D:D:D

Dík:super:super:super:super:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: OK406

No právě, že jsme o tomto hovořili a že v autobusech a vozidlech nechávají chl. kapalinu, dokud má dobrý bod tuhnutí. A zatím žádné potíže neměli.

Přesně takhle mi na to odpověděli u Peugeota. Jdu na kontrolu, změřili bod tuhnutí, řekli na -40C a bylo hotové vybavené. Od roku 2001 neměněno, jen trocha destilky na dolití. V listopadu jdu zase po 20000km, tak jsem zvědav co naměří.:mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bigoš

Původně zaslal: OK406

No právě, že jsme o tomto hovořili a že v autobusech a vozidlech nechávají chl. kapalinu, dokud má dobrý bod tuhnutí. A zatím žádné potíže neměli.

Přesně takhle mi na to odpověděli u Peugeota. Jdu na kontrolu, změřili bod tuhnutí, řekli na -40C a bylo hotové vybavené. Od roku 2001 neměněno, jen trocha destilky na dolití. V listopadu jdu zase po 20000km, tak jsem zvědav co naměří.:mrk

Něco na tom pravdy bude, co říkají staří profíci:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, z chemického hlediska Fridex (nemrzka) bude furt Fridexem (nemrzkou). Její složení se stářím nemění (jako třeba u oleje).

Takže, schopnost nezamrznout bude třeba i 20 let.

Jenže těch 20 let ti nevydrží ty inhibitory koroze... a ostatně, to auto stejně za 20 let zrezne.

To máš stejný jako s tím busem.. po 20 letech vymění kastli, udělají na Karose další GO motoru a možná při tom dají i novou nemrzku. (je nějakej chladič netrápí, těch mají ve skladu dost)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bod tuhnutí (resp. "gelovatění") bude mít stejný, teda pokud chladicí kapalinu neztrácíš a dolívá se jen destilka. Fridex je pořád Fridexem i po 20 letech, jak je psáno. Ethylenglykol je velice stabilní a netěkavá kapalina. Degradují ale inhibitory koroze motoru. Proto serviska Pažout doporučuje výměnu po 5 letech nebo 120 tis. km. Je to doporučení a nemusíš to dělat! Oni se však sichrujou proti problémům a navíc kupuješ nový náplně, samozřejmě s doporučením u Peugeota...:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.