Sektor

Zadní náprava(Mi16 1990 vs. GL 1994)?!

10 posts in this topic

Zdravím.

Dotaz :

Mám konečně možnost vyměnit tu mou načnutou zadní nápravu za nápravu novou a to kousek od bydliště, což by bylo v pohodě, ovšem si chci jen něco ujistit.

Moje náprava : Myslím že klasika, Model P 405 GL 1994/1995 , bubny , torzní tyč , svislé tlumiče apod....

Nabídnutá náprava : P 405 Mi16 1990 , kotoučové brzdy , sportovní podvozek , čtečka ABS nebo co (ABS mám vepředu)

*Dle majitele by ,,na oko,, neměl být problém s výměnou, ovšem chci se zeptat, jak to je s těmi brzdami a jestli to tam opravdu pasuje - já s tím nemám žádnou zkušenost :-/

-Pokud ano, jak to bude s těma kotoučovýma brzdama, když mám doposud zadní bubny ? Nějaká složitá přestavba nebo tak něco ?? Tohle jde fakt mimo mne, takže pokud se najde dobrák co by mi to trochu popsal a případně taky hodil echo, co bude vše potřeba (nabízí mi komplet nápravu i s brzdami), tak mu budu vděčný .... docela to spěchá.

Díky komukoliv za info ;-)

[upravil dne 22/10/07 Sektor]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opravdu nevím - já doufám, že mne s tím někdo seznámí. Ovšem majitel říkal : Tlumiče jsou stejně šikmé, zavěšení stejné, bude to sedět ....

Né že bych mu nevěřil, ale auto nebylo na zvedáku, jen na zemi a koukal tak jak pod auto vlezl :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no zalezi jaky mi16 to bylo ale to spoznas rychle ci to ma hydraliku hned na prvy pohlad.Inak naprava je ta ista len bude problem v tom aky mas system ty na zadnej naprave ci girling alebo bedix.

Ak mas girling tak mas na naprave zetazovy regulator nachadza sa vzadu vpravo (spolujazdcova strana)

A bendix ma regulator tlaku priamo vo valceku.

ak budes mat bendix budes musiet zasahovat do brzdovych trubiek ak mas gerling tak zasah nebude nutny Pozor neviem kolka ty si majitel takze sa mozes stretnut zo vsetkym tak ze ti poradim nafot si svoju napravu a porovnaj fotky stou co budes kupovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale prd:roker:D,,,hydropneumatické pérování měly modely 405 s pohonem 4x4,,,rozdíl mezi těma napravama je akorát ten že Mi 16 mají větší a tužší stabilizator a vzhledem k váze robustnější torzní tyče,a trochu menší světlou výšku...Jinak od verze SRi je ta naprava konstruována tak aby bylo možne mírně natočit kola zadní nápravy po směru zatáčky.

No a při montáži budeš muset namontovat nové lanka ovladaní ručky a jestli maš ABS tak akorát zapojit snímače otáček ,když nemas tak namontovat omezovač brzdného účinku ovládaný zatížením...jinak všechno jde a padne to jak prdel na hrnec....:D:roker

[upravil dne 22/10/2007 Pája Rybišár]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, díky za info. Do konce týdne to sjedu omrknout a uvidím co a jak.

*Ono náprava 405 Mi16 se sportovním podvozkem, kotoučema, brzdama s ABS atd za 3000kč zní trochu podezřele, tak uvidím až uvidím, snad se na mne štěstí usměje a konečně budu mít obě zadní kola rovná a né jen jedno :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm chce to pořadně vzít za ty ramena(někdo ti podrží příčku a ty začneš páčit) a nebo date ji na vozidlo a vezmes pořádnou montpáku zapřeš se o nápravnici a rameno......taky bacha na korozi....a v posledni řadě by bylo vhodné udělat ještě montáží na vozidlo maznice a pořádně ji vazelínou namazat!---:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Sektor

snad se na mne štěstí usměje a konečně budu mít obě zadní kola rovná a né jen jedno :-D

Nic si z toho nedělěj, já mám taky jedno kolo křivě a to mám nápravu něco málo přes dva roky po repasi (najeto cca 56tkm) u Vašendy. Když jsem tam byl koncem jara na kontrole, protože se mi nezdálo postavení kol, tak prý všechno v pořádku. Jenže v sobotu jsem si všiml, že mám jednu gumu zevnitř docela dost sjetou:grr Takže taky budu shánět jinou (ale z TD break:D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když jsme u těch náprav: pasovala by taky náprava z kombíka 405 na sedan? Konkrétně se jedná v obou případech o starý model SRI (vzadu kotouče), ročníky ´89 a ´90. Taky by mě zajímal ten brzdový regulátor na zadní nápravě, má ho i sedan nebo jen kombík (verze bez ABS)?

Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good, to se bude hodit ... nicméně, naprosto v pohodě nápravu asi nepoznám, ikdyž jsem si myslel že ano. :( Ta moje byla v naprostém pořádku, bez koroze, bez houpíní, prostě luxus -jako auto celé :-))) A jednoho dne mi opilej kamarád řekl ,,máš křivé levé kolo,, ... a fakt , bum a 5 měsíců to drží v poho a pneu se nesjíždí, ovšem vůle v ramenu je po zvednutí asi 0,7cm , normálně hýbu s kolem a např. dlažební kostky jsou pro mne zajímavé křoví v DnB music :-D Jinaq je to ale v pohodě, jen mám přes zimu strach, tak snad tahle na tom bude dobře a ty kotouče budou fungovat tak jak maj, brzdy je u mne totiž to poslední, co bych měnil - a snad taky s touto nápravou nic moc špekulovat nebudu co se týče výměny buben-kotouč.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.