Sign in to follow this  
Followers 0
zoby

rozdíl mezi 1.8 a 1.9 D

15 posts in this topic

kluci a holky, dá se nějak rozeznat na pohled 1,8 a 1,9 D. Mám papírově 1,8 a jeden pám mi říkal, že tam mám hlavu z 1,9 (vodní pumpa je přímo na hlavě hnaná vačkou) - tak jestli nějak poznám jestli je to jen 1,9 hlava nebo celý motor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vodní pumpa je v bloku motoru, jak u 1,8D, tak u 1,9D.

To co ten pán myslel, asi bude vývěva brzd, ne?

Na pohled to poznáš velmi těžko. Oba motory se liší prakticky jen vrtáním - 80 vs 83 mm. Zkus na bloku najít předlitá písmena a číslice - starší motory to maj zezadu. Jestli je tam 7, je to 1,8D, jestli je tam 9, je to 1,9.

Dále, na vstřikovacím čerpadle, pokud je to Bosch, je větší číslo: 161 patří k 1,8D, 162 k 1,9D.

Nicméně, pokud ten motor někdo skládal z více kousků, nemusí platit vůbec žádná poučka - 1,8D blok jde na těch 83 mm převrtat, čerpadlo leckdo s klidem prdne na jiný typ motoru a taky to jede, hlavy tam namastěj jak jim přijdou pod ruku...

Jo, a ještě maličkost. Když dáváš inzerát do Annonce, na prodej auta, je docela vhodné tam uvést cenu, a ne jen \"dohodou\". Protože na to většina rozumnejch lidí volat nebude, zato se ozve spousta otravů, co to prostě jen zkoušej, a nebo co maj o ceně poněkud mylné představy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cák je to za model? 1,8 D se dávali co já vim jen do 205. Pak do 405, ale to byli TD. Pokaď máš 1,8 D ve 405, tak je to superbast, ale nepočítal bych, že to někdo udělal ikdyž sme v čechách... Ve 205kách byli samozrřejmě i 1,9D a omezená série 1,9 TD bez IC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

205 do 89: 1,8D, 44 kW, typ 161A, pohon vývěvy řemenicí,

205 od 89: 1,9D, 47 kW, typ DJZ, pohon vývěvy řemenicí nebo vývěva přímo va vačce, má EGR ventil, a většina verzí i kat,

205 1,8TD - tuším 55 kW, motor A8A, bez IC,

309 do 89: 1,9D, 47kW, typ 162, pohon vývěvy řemenicí,

309 od 89: 1,9D typ DJZ jako v 205

309 1,8TD jako v 205

309 do 89 možná měly i 1,8D typ 161A, setkal jsem se s tím u dvou aut, že měly v TP 1,8D, ve skutečnosti to ale byly 1,9-ky...

405 do 92: 1,9D typ DJZ jako v 205 a 309,

405 do 92: 1,9D typ D9B 51kW, kulaté sání (DJZ má hranaté),

405 do 92: 1,8TD typ A8A nebo AJZ, má IC, 66kW,

405 od 93: 1,9D DJZ nebo D9B jako starý model,

405 od 93: 1,9TD typ DHY nebo D8A, 66kW (bez katu 67,5).

Tohle už jsem tu jednou vypisoval. ¨Bližší informace ale najdete např. na hlavní straně, v sekci \"servis\", v článku \"čerpadla Peugeot\"...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem rudolf

doplnění

205 1.8TD, 90-93, 58kW A8B :P

I já mám A8B (309 1,8 TD) :):P;):P:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pro upřesnění:je 205-ka 1,8d.

když tam někdo přede mnou dělal přestavbu do GTi kastle, tak mě napadlo, že tam mohl klidně dát 1,9 D motor a papíry jsou na 1,8 (třeba kvůli pojistce)

jinak je to ta vývěva brzd, a je hnaná přímo vačkou.S tím EGR ventilem si nejsem jistej, protože nevím kde je a jak vypadá. kouknu na ty čísla na bloku a čerpadle, teda pokud je najdu a uvidím...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 oddie:

ohledně inzerátu: nevím jakou cenu nasadit, aby se mi někdo ozval...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo, to máš těžký... A co řekneš teďka, když někdo zavolá o info? Obecně platí, že první by měl představu o ceně říct prodávající. Tak holt prober rubriku 402.1, koukni jak se to tak pohybuje, a dej cenu podle toho. A počítej s tím, že se každý bude ptát především na slevu... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

už jsem to opravil. dal jsem tam 50 000,- tak doufám, že to nikoho neodradí. no a když se nikdo neozve, tak půjdu dolů...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak zezadu na bloku je v obdélníčku 9. Tak to bude asi 1,9 že?:D

EGR ventil tam na 99% není, a kat už vůbec ne

což ale nesedí podle oddieho

205 do 89: 1,8D, 44 kW, typ 161A, pohon vývěvy řemenicí,

205 od 89: 1,9D, 47 kW, typ DJZ, pohon vývěvy řemenicí nebo vývěva přímo va vačce, má EGR ventil, a většina verzí i kat,

205 1,8TD - tuším 55 kW, motor A8A, bez IC,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Může tam být úplně jiný motor, např. z 305, 309 - 1,9D typ 162 ( s řemenicí), a nebo to klidně může být DJZ, ke kterému prostě někdo dal sání a výfuk za staršího typu bez EGR... tyhle věci jsou dost libovolně prohoditelné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to bez řemenice.

ještě pořádně nastuduju tu fotku s EGR a zkouknu to znova

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jde jednoduše vyměnit vývěva poháněná řemenicí za tu přímo na vačce?

nebo se musí měnit i hlava?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlava se měnit právě že nemusí, jenom vačka. Takže to jde naprosto libovolně předělávat a přendavat, a dokonce, co to na můj popud zkoušel jeden známý, mu zůstaly shodné i vůle ventilů...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.