ellesar

ALU kola 2.0 HDI

30 posts in this topic

Ahoj lidi, mam velky problem. Potrebuju litaky na zimu a zjistil jsem ze snad zadne nepasuji na moje auto :(

Je to vse kvuli brzdicim na prednich kolech, vedel jsem o tom ze tam tady tento proble je, ale netusil jsem ze jsou snad jen jedny jediny kola co na to pasuji.

A tak se ptam tady, nevite, nemate, netusite nekdo jaky na to jeste jdou nazout? Problem se tyka jen 16-ti palcových kol. Jinak je to OK.

Mozna by stacilo kdyby jste nekdo vedel jaky je presny rozmer tech brzdicu, pak by to bylo jen o mereni.

Prosim o radu a jsem za kazdou vdecen

diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

nazdar ja mam 16 ale su to obyčajné plechove disky a mam ich na zimu na leto mam 17 elektrony. skus sa spytat v obchodoch s alu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Některý modely 2.0 Hdi mají větší brzdiče a 16-ti palcový kola tam nedáš ( možná je pár vyjímek ).Já to řešil podložkama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ellesar zo 16\" kolesami nemám skúsenosti, ja mám 17\" na zimu origo Peugeot. Kupoval som na leto 17\" podľa TP a tie čo som si vybral mi nepasovali práve kvôli brzdovým strmeňom a napokon sme dospeli záveru že namiesto 7J 17\" 5x108 ET48 sme napasovali 7J 17\" 5x108 ET38 a sadli ako uliate.

Tu je foto.

[upravil dne 12/2/10 Judes]

[upravil dne 12/2/10 Judes]

Share this post


Link to post
Share on other sites

On je spíš problém na zadní nápravě. Předek má průměr kotoučů 283 mm a zadek 290 mm. Když jsem dával litá 16\" kola tak na zadku to bylo jen taktak a vepředu v pohodě. Mám Dezent myslím že je to model P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problém nie je s brzdovými kotúčmi ale zo strmeňom predných bŕzd, tá označená časť na obrázku na zadných to nemáš.

[upravil dne 12/2/10 Judes]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řeknu to takhle, mám to ověřeno prakticky. Mám 2.0HDI, a vepředu u výše uvedených kol je větší vůle než u zadních.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je na předních třemech výše označená část, 16ctku tam nedáš.Kolo se o to opře a nejde s ním otočit.To je zase moje zkušenost z praxe.Jinak jsem to četl i v nějakých materiálech na netu.Snad si vzpomenu kde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nehádám sa u mňa bol ten problém na predných strmeňoch. Zo skúsenosti toho predajcu, kde som disky kupoval vyplývalo že toto je problém na všetkých 407 s týmito brzdami. Predtým ako som tam prišiel, tam mal už 407-dmu a ten istý problém.

Konkrétne to boli tieto disky čo som chcel ja a boli 17\".

[upravil dne 12/2/10 Judes]

[upravil dne 12/2/10 Judes]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud jste to zkoušeli na přední nápravě, zkusili jste to také na zadní? Všeobecně je u 407my problém se 16\" litými disky. Je jich poměrně málo, které jdou použít. Třeba u 2.0 litru benzín jsou ještě větší kotouče vepředu a tam určitě nepůjdou 16ky.

[upravil dne 12/2/10 HonzaZ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám na zimu plechy 16.Nejdřív jsem je dal na zadek, žádný problém.Potom sem šel na předek, dotáhnul kolo a nešlo s ním otočit.Musel jsem to shodit dolů a dát zpět letní.

Koupil jsem podložky 15mm a je to v cajku.Teď tak jezdím třetí zimu a naprostá pohoda.

Samo píšu o ET 44, které mám psané v techničáku.

[upravil dne 12/2/10 pkr]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo teď mi to došlo. Ono totiž také hrozně záleží na ET a tvaru ráfku zevnitř. A ještě jedna věc, zkoušeli jste to s nalepenými závažíčky.

[upravil dne 12/2/10 HonzaZ]

[upravil dne 12/2/10 HonzaZ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

pkr, to máš origo 16\" plechy? To je docela zajímavé, protože na verze Executive 2.0HDI se dávali v základě právě tyto plechy.

[upravil dne 12/2/10 HonzaZ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

A vůbec nezáleží na velikosti průměru kotouče.Jde o to, že označená část na obrázku výše, vyčnívá hodně ven, směrem od kotouče.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jsem teď upravil výše, také hodně záleží na tvaru ráfku zevnitř. Pokud je jenom válcový, tak určitě bude problém vepředu. No ale vyznačená část vystupuje spíše do strany ven, než po obvodu.

[upravil dne 12/2/10 HonzaZ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám plechy z Volva, které mají ET 43.Což není žádný velký rozdíl.A v techničáku mám jako hlavní rozměr 205/60 R16 ET 44 a v dalších záznamech jako alternativu 215/55 R17 ET 48.

17tky jsem měl na autě a 16tky jsem koupil s tím, že tam musí jít, když jsou v TP napsaný.A byl problém.

[upravil dne 12/2/10 pkr]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, tak to bude o tom tvaru ráfku. Jinak na těch předních třmenech vystupují po obvodě spíš ty nálitky na krajích.

[upravil dne 12/2/10 HonzaZ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.