f3Rd@

Jak jsem umyval motor, aneb jak Ferda (ne)odjel

16 posts in this topic

Cau.

Jelikoz uz jsem mel pod kapotou pekny svincik, tak jsem se rozhodl pustit se do dila a motor, resp. motorovy prostor trochu umyt. Chtel jsem se vyvarovat vapky, nebo hadice, jelikoz jsem mel strach z toho, ze voda zatece kam nema...

Takze, kybl, vodu, myci prostredek, hadr a s chuti do toho. Umyl jsem to na co jsem dosahl a vse jen navlhcenym hadrem, mista kde nebyla elektronika a kam byl spatny pristup jsem zmacel i trochu vic, ale stale jsem se drzel hesla "pozor na elektriku". Baterku jsem radeji odpojil hned na zacatku (ikdyz je na ni kryt). V prubehu myti mi bylo jasne, ze takhle to moc neumyju a ze na jare to budu muset vzit nejspis vapkou. Po myti a uschnuti jsem pripojil baterii a vyzkousel jestli vse funguje. Zapl jsem klic do druhe polohy, vse nabehlo, tak mi nepripadlo dulezite startovat motor.

Druhy den jsem potreboval jet do obchodu na vetsi kanup.

Sednu do auta, strcim klic, otocim na 1. polohu, na druhou, vse se rozsviti, chci nastartovat... ale vsechny budiky, klima, pocitac najedou zhasnou. Vypnu klic, dam ho do prvni polohy a ozve se "tuuuuuuuuut", rychle prepinam do druhe polohy, ale auto je mrtve. Takze, otevrit kapotu, odpojit baterku, zapojit a zkusit znova. 1. poloha "tuuuuuuuuuuuuuuuuut" a na dvojku akorat cvakaji rele.

Celeho me polil studeny pot, uz jsem se videl jak volam odtahovku a vezu se do peugeotu... Do toho jsem jeste zacal citit divny smrad. "Tak to je fajn, jeste mi vyhori cela eletrika v aute a v servisu se asi nedoplatim."

Naposled jsem mrkl pod kapotu, dival jsem se do vsech tech plastovych krabicek kde je elektronika (ridici jednotka, skrinka s pojistkama a rele...), nikde ani naznak vody. Kontroloval jsem konektory co jsou volne v motorovem prostoru. Jeste jednou odpojil a pripojil baterku. Sednu do auta, zastrcim klic, 1. poloha - ticho, 2. poloha nabehnou budiky, klima, pocitac, radio. Chvile napeti a.... startuje! Hura!

Priste si 3x rozmyslim nez budu zase umyvat motor.

A jake z tehle pohadky plyne ponauceni, mile deti? - Pokud se neco muze posrat, tak se to posere ikdyz si date sebevetsi pozor!

[upravil dne 19/10/07 f3Rd@]

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jake z tehle pohadky plyne ponauceni, mile deti? - Pokud se neco muze posrat, tak se to posere ikdyz si date sebevetsi pozor!

I při sebevětší opatrnosti se stane, že se někam dostane voda. Příště umývej motor v létě a nebo, kdy je teplo. Mě se toto stalo pouze, když jsem umyl motor wapkou. Zakryj si elektriku (alternátor, startér apod.)igelitem, ať máš jistotu, že se tam nedostane voda. Jinak ne. Ale na druhou stranu je pěkný pohled na čistí motor. Pokud máš fotku, tak ji sem dej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neměl si jen malo dotaženou baterku? Mě se tohle stávalo, když byla málo dotažená baterka a jak to při nastartování bere hodně proudu, tak to vždycky skolabovalo:myslim

Ale každopádně musím souhlasit s tím, že když se má něco pos*at, tak se to prostě pos*re a neuděláš nic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak já už párkrát myl vapkou motor(na nejmenší tlak) a zatim nikdy nic...:cool:

jestli to třebas nebylo tou baterkou,jakse tu psalo... Mě se něco podobnýho stalo 2x tak jsem baterku poslal do věčných lovišť (blbnul jeden z článků bat.jak mě řekli) a koupil novou a od tý doby bez problémů...:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem jednou myl motor u starýho TD wapkou u benziny a už jsem neodjel, nateklo to někam pod baterku a klávesnice blikala jak kolotoč. Mi to poradil bazarista, ke kterýmu jsem to chtěl dát na prodej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nějak to nechápu. Umytej motor má větší výkon nebo krouťák? :myslim:xvul

:D:D:D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dave_k

Nějak to nechápu. Umytej motor má větší výkon nebo krouťák? :myslim:xvul

:D:D:D:D:D:D

:D:D Ze vahas! Umyti motoru prida 6,5 koni, pokud ho umyjes i ze spodu + podvozek, tak je to rovnych 10 koni a 5Nm. A podvozek ziska vlastnosti vozu F1. :D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

co je mastne a spinave k tomu nerezavi - nejlepsi antikorozni ochrana..zasadne nemyt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: f3Rd@

Původně zaslal: Dave_k

Nějak to nechápu. Umytej motor má větší výkon nebo krouťák? :myslim:xvul

:D:D:D:D:D:D

:D:D Ze vahas! Umyti motoru prida 6,5 koni, pokud ho umyjes i ze spodu + podvozek, tak je to rovnych 10 koni a 5Nm. A podvozek ziska vlastnosti vozu F1. :D:D:D:D

Kdyby to bylo alespoň 15 koníků a 10Nm tak bych o tom možná uvažoval, ale tak málo mi za tu námahu a starosti nestojí. ;):D:D:D

[upravil dne 20/10/07 Dave_k]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor nemeju a jezdí a jezdí a jezdí (když mu dáš co potřebuje - olej, filtry apod. a chováš se k němu slušně, tak mytí není potřeba - akorát si zaděláš na případný problém).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medvěd

Motor nemeju a jezdí a jezdí a jezdí (když mu dáš co potřebuje - olej, filtry apod. a chováš se k němu slušně, tak mytí není potřeba - akorát si zaděláš na případný problém).

Méďo , ty nemeješ ani auto (vyjma 2x ročně v Holeškách),natož motor:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medvěd

Motor nemeju a jezdí a jezdí a jezdí (když mu dáš co potřebuje - olej, filtry apod. a chováš se k němu slušně, tak mytí není potřeba - akorát si zaděláš na případný problém).

Klepej na dřevo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

Původně zaslal: Medvěd

Motor nemeju a jezdí a jezdí a jezdí (když mu dáš co potřebuje - olej, filtry apod. a chováš se k němu slušně, tak mytí není potřeba - akorát si zaděláš na případný problém).

Méďo , ty nemeješ ani auto (vyjma 2x ročně v Holeškách),natož motor:D:D:D

No, já motor taky nemeju,jen občas se na něj kouknu jak vypadá,no a když mám chuť a chvilku čas,tak si vemu kousek hadru do ruky(občas i takovej malej kartáček,nebo starej malej štěteček)trošičku ho postříkám silikonovym ojlem a otírám "prach",ALE JEN NĚKDY občas

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vendi.stejskal

Původně zaslal: Pe.Tr

Původně zaslal: Medvěd

Motor nemeju a jezdí a jezdí a jezdí (když mu dáš co potřebuje - olej, filtry apod. a chováš se k němu slušně, tak mytí není potřeba - akorát si zaděláš na případný problém).

Méďo , ty nemeješ ani auto (vyjma 2x ročně v Holeškách),natož motor:D:D:D

No, já motor taky nemeju,jen občas se na něj kouknu jak vypadá,no a když mám chuť a chvilku čas,tak si vemu kousek hadru do ruky(občas i takovej malej kartáček,nebo starej malej štěteček)trošičku ho postříkám silikonovym ojlem a otírám "prach",ALE JEN NĚKDY občas

Asi takle

dscn9974dh7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.