jikoloj

výměna oleje, je to třeba?

21 posts in this topic

Zdravím, mám P205 D r.v. 1986. a výměna oleje by měla být co cca 10 000km že? no a ja řeším zda to měnit po 10 000 když jsem je najezdil za 5 měsícu a mezi tím jsem tam dolil asi 5-6 l litru nového bo motoruk cosi papá ;). dávám tam polosyntetiku Vat SynTech 10W-40

popis: Polosyntetický motorový olej. API SL/CF, ACEA A3/B4, MB 229.1, VW 500 00, 505 00

diky za vas nazor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím, co snese olejový filtr, ale pokuď máš takovou šílenou spotřebu, tak výměna tě určitě nezrujnuje ;), Předepsané intervaly výrobcen bych nepřekračoval, dokonce se i snižují podle způsobu používání auta, jak už tady bylo mnohokrát psáno. "Kdo maže ten jede" :aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

na polosyntetiku je výměnný interval 15 000 km.a jestli ti to opravdu tak moc žere oleje-vyměň jen filtr(kdo ví jak moc je uvnitř zasraný) a klidně to o 5000 km prodluž-na 20000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nezrujnuje no ale jen jestli to neni zbytecne jako asi je otazka toho filtru no... jinak to žere tech 600-800ml na 1000km ikdyz nevim kdo mi to žere :D

jo a jen mala otazka: z vrchnu motoru jsou 3 šroubky co asi pritahuji hlavnu motoru a kdyz byl motor horky tak jsem je uplne bez problemu mohl dotahnot (bez velke sily) jak moc je mam utahnot ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

velkym psano :xvul

to sou rady panecku :) zkus jeste jak vytahnes ten filtr ho vyprat v benzinu (ten bordel pak samozrejme vylij do kanalu, nebo lepe sousedovi na zahradku, u nas na morave to tak delame a to by ses divil jak rostou !!!), a pak tam ten filtr vrat, to bude stacit. Je to prece skoda kupovat novy.

hodne stesti..ale pravda, motor co zere tolik oleje uz asi nema smysl tady nejak rozpitvavat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak pardon :) ja se jen zeptal jak to je jestli i ti kdo najezdi treba 100000 ročne mění 5x za rok olej? a to je moc pul litru na 1000km? v chytré knižce Jak na to je psane do 1l an 1000km :) tak jsem na 50 %. a jinak mel jsem golfa 3 naftu a ten nepapal ani 100ml na 10 000km skoda ze jsem ho prodal (myslel jsem ze nebudu potrebovat vice aut a ted koupil jsem 205) a jinak mam dal gofa3 benzin a ten zere jeste vice :) ale jinak zadne problemy an motoru nejsou nez ten olej.

a zda se mi ze ten lej ubyva hodne kdy nekam specham a jedu ve vyšších otáčkách

Share this post


Link to post
Share on other sites

pic!ja koupil pred 14 dnama 306 1,4lpg(sporák no...)at jezdim na béňo nebo na lpg tak mi žere olej taky...prej je to tim ze peugeoti si sajou vic oleje nez by mely!!!to je co vim já no:roll:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co svíčky-startování-akcelerace, kat - emise při takové spotřebě oleje :aut Nebo to máš olejničku :D .

Ja mám sice pažouta od novoty a najeto 23 000 km a na měrce stále stejný stav (max.) bez dolívání samozřejmě a co jsem slyšel třeba 1,9 TDI ve VW si vezme více oleje při prvních tisících km , tak nevím a vlastně je mito jedno protože mám pažouta :D

[upravil dne 17/10/07 Kulíšek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

1/2 litru na 1000km sice neni nejmin, ale to neni zadna tragedie. Abych kvuli tomu sahal do motoru, tak za to, si myslim, to nestoji. Kor u 205.

filtr vymenit musis, pac ho stejne pri demontazi prorazis sroubovakem:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jikoloj

no tak pardon :) ja se jen zeptal jak to je jestli i ti kdo najezdi treba 100000 ročne mění 5x za rok olej?

Nezlob se, ale tvoje otázka k reakci přímo vybízí.... "Mám měnit olej, když ho furt dolévám???" Se nediv. O filtru už byla řeč- vyměnit a olej?? Pokud naučíš motor, aby žral, nebo propouštěl JEN ten starý a ne nově dolitý olej, tak nemusíš. Pokud ne, tak je jasné, že olej se mění podle předpisu výrobce bez ohledu na množství oleje dolitého v mezidobí.

Edit: a 5x za rok ho mění jen ti,kteří mají interval 20k. Pokud máš měnit po 10K, tak ho holt vyměníš 10x za rok.

[upravil dne 17.10.07 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

jinak, jak uz bylo zminovano, vetsina vyrobcu uvadi "normu" max 1l/1000km

je to sice alibizmus a v praxi se k teto hodnote dostane malokdo, ale je to takova hranice, kdy by to jeste nemelo mit negativni vliv na chod motoru.

/edit/ tzn, ze nemas zadny "prutokac", takze bys mel dodrzovat stanovene intervaly

[upravil dne 17.10.07 .mycTD]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ked dolievaš 1/2L na 1000km tak v podstate tam maš stale novy olej, kolega ma Audi 100 r.v. 89 a on tiež len dolieva a vôbec nemení olej iba filter za 150 korun každých 15000km

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MrVain

ked dolievaš 1/2L na 1000km tak v podstate tam maš stale novy olej, kolega ma Audi 100 r.v. 89 a on tiež len dolieva a vôbec nemení olej iba filter za 150 korun každých 15000km

Já bych spíš řek že tam máš potom v podstatě stále starý olej ;) Množství kovových částic v oleji narůstá geometrickou řadou a filtr je pobere jen od určité velikosti. IMHO Když tedy jen doléváš a měníš filtr tak se tam ty částice menší než bere filtr musí časem hromadit a z toho nic dobrého nekouká.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V daném termínu vyměnit jak olej, tak i olejový filtr. I když dolívá se olej, tak je tam stále starý + různé nečistoty. Po výměně je alespoň jistota, že je vše nové a čisté. Vyměnit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měň v daném termínu 10000 km.

Asi by to chtělo udělat výměnu gufer na ventilech. U naší 306 to i s prací stálo do 3000 Kč.

[upravil dne 18.10.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vypustit starý olej a přes vypouštěcí otvor zjistíš pohmatem kolik je na dně vany "bláta" a bordelu.

Kolega na 120 měnil olej a filtr po cca 30000 stím že pořad doléval a olej nechtěl

pomalu ani vytéct (samozřejmě přeháním) ale na spodku vany byl "asfalt" a jiné hrubší nečistoty asi to bylo už chycené :aut .

Share this post


Link to post
Share on other sites

starý motor 1.9D má interval 10 tis. km a ani kvalitnějším olejem ji neprodloužíš! Výměna olej a filtr (může být plný sazí a dalších menších částic!). Jinak ale dolevání čerstvého oleje je pro Tvůj motor částečně plus, neboť má stálý přísun nového oleje :) Uváděná polosyntetika je více než dobrá.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Tomáš.š.

pic!ja koupil pred 14 dnama 306 1,4lpg(sporák no...)at jezdim na béňo nebo na lpg tak mi žere olej taky...prej je to tim ze peugeoti si sajou vic oleje nez by mely!!!to je co vim já no:roll:myslim

no, ja mam 405 td, r.v. 95, ma dle tachace cca 190 tisic, kolik ma skutecne nevim, a nemusim mezi vymenami dolevat vubec nic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jantar

Původně zaslal: Tomáš.š.

pic!ja koupil pred 14 dnama 306 1,4lpg(sporák no...)at jezdim na béňo nebo na lpg tak mi žere olej taky...prej je to tim ze peugeoti si sajou vic oleje nez by mely!!!to je co vim já no:roll:myslim

no, ja mam 405 td, r.v. 95, ma dle tachace cca 190 tisic, kolik ma skutecne nevim, a nemusim mezi vymenami dolevat vubec nic

No dobrý - asi se o motor předchůdci dobře starali a nehonili ho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr a olej měň podle předpisu výrobce motoru, ne podle předpisu výrobce oleje !!!

Filtr měň - v oleji nastávají degradační procesy a to spolu s úsadami ze spalování zanáší filtr a znehodnucuje olej (nikdy nevíš, jak moc starý nebo nový olej to spálilo). Prostě, filtr zachycuje ten bordel furt, v olejové vaně se dole taky usazuje a pak víří. Co to zanechá na motoru nechť si každý domyslí sám.

Pokud ti motor takhle žere olej, tak tam nelej 10W40, ale 15W40 - stáčenej stojí litr cca 30,- Kč , takže výměna tě přijde na 135,- Kč za 4,5 lt oleje a 115,- Kč filtr.. takže těch 250,- ti dá asi tak 8 lt paliva. A to se vyplatí, nemyslíš ??

U 205 D se olej mění každých 10 tkm nebo po roce. Ale jen málokdo by si kupoval diesela, aby s ním najel ročně pod 10 tkm :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.