Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vypuštění chladicí kapaliny u 406 HDI


Leo

Recommended Posts

Jak prosím nejlépe vypustit chladicí kapalinu u 406 HDI? V knize „Jak na to?“ je obrázek chladiče s výpustným ventilem, který na tom mém chladiči nevidím. Jediné co tam je je ten jakoby šroubek označený na fotce červeným kolečkem (je úplně stejný jako ten označený modře). Mám to vypustit tím nebo nějak jinak?

Odvzdušňováky na termostatu a topení jsem našel, myslíte, že i ten šroub označený modrým kolečkem je také odvzdušňovací?

Děkuji za rady.

post-0-14109596744422_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Georginho_cz406

No tak to je přesně ono:D

Nevím jak u tvého, ale u mého se na ten vypoučťák dá nasadit hadice a můžeš vypustit i do nějaké nádoby přímo:super

Myslíš jako vyšroubovat šroub a na vzniklou díru nasadit hadici? To bude zase postříkané vše okolo. Měnil jsi tam těsnění nebo nebylo potřeba (šroub vypadá dost zoxidovaně).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: stalmik

nene měl by ten vypouštěcí být dole v rohu na chladiči. je to takový jakoby kohoutek. Já to tak mám. jinak tohle bych tipoval na odvzdušňovák..

Kohoutek znám z knížky, ale já ho tam nevidím (ani v nákresu není). Ty máš starší typ a tam je i podle nákresu.

post-0-14109596746814_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klasický vypouštěcí šroub je na obrázku níže (mám jiný typ chladiče). Jak jsem to dnes prohlížel, tak ta tlustá hadice je umístěna nejníž. Nevíte náhodou někdo jak se odpojuje (co je tam za mechanismus s těsněním)?

post-0-14109596747615_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Georginho_cz406

Buď tam máš takovou: http://www.anox.cz/perove-spony-w1/

A nebo takovou: http://www.anox.cz/hadicove-spony-pozink-w1/

Právě, že tam spona není. Ještě jsem to konzultoval a bude tam asi drátová závlačka (15) zajišťující hadici zastrčenou v chladiči utěsněnou těsněním (14) (přikládám obrázek). Zkusím to tedy o víkendu nějak rozpojit (raději si koupím náhradní těsnění).

post-0-14109596748404_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při výměně rozvodů a čerpadla chladící kapliny jsem narazil na stejný problém jak vypustit (406 HDI r.2003). Vypuštění chladícího systému se dělí na vypuštění chladiče a vypuštění motoru. Už mi to nějak vypadlo jak jsem vypustil chladič (mám dojem že rozpojením hadice dole na chladiči) to vyteklo minimum kapaliny z chladiče a přípojných trubek . Motor nemá žádný vypouštěcí kohoutek ani zátku nebo jsem nenašel nic rozumně přístupného. Pomohla silnější PE folie pod blokem motoru a kbelík do kterého kapalina vytekla po demontování čerpadla.

[upravil dne 18/10/07 ladak]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co zkusit na chvíli spustit motor, aby čerpadlo nějakou vodu ještě vyhnalo :myslim. Je to mechanická vrtule, tak by se snad nic zadřít nemělo. Čerpadlo kvůli tomu sundávat nebudu. Hlavně, že omladím antikorozní účinky kapaliny (už mám nakoupeny 4l nemrzky).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nakonec jsem to vypustil odpojením té spodní hadice (po vytáhnutí drátové závlačky šla docela dobře kývavým pohybem vytáhnout). Něco vyteklo samo a něčemu jsem pomohl profouknutím přes hadičku nasazenou na odvzdušňovací ventilky (hlavně u topení). Celkem toho bylo necelých 6 litrů. Potom jsem tam nalil 3l originál Peugeot nemrzky (TECNIC 9725K4) a zbytek destilky (1l nemrzky mi zůstal, ale nechtěl jsem to zbytečně překoncentrovat). Jediné co mi dělá trochu starost je, že originál nemrzka byla žlutá a nová nemrzka je modrá tak snad se to tam co původně zůstalo nesrazí (asi jsem to měl propláchnout destilkou, které mi 7l zůstalo, ale nějak jsem si to neuvědomil, tak snad příště).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...

Pokud si pamatuji tak těsnění jsem nakonec nechal původní. U těch nemrzek záleží hlavně na tom, aby byly na stejném základu. Pokud se udělá proplach tak by neměla vadil libovolná jiná vhodná a neoriginální. Jen si nejsem jist zda ta na hliníkové motory je ta pravá (není HDI z litiny?).

Mimochodem přikládám obrázek pro vypuštění chladící kapaliny z motoru.

post-7269-14109620094128_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Ahoj chci se zeptat,pod jakým číslem je chladící kapalina v Peugeotu a kolik stojí a v jakém balení se prodává v 4L?Nechci tam lejt něco co tam nepatří,kvůli tomu jak je tady zmiňováno,že něco je z litiny a něco z hliníku....tak ,aby to nesežralo motor!:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...