Fakir Odesláno 16. říjen 2007 Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Tak mně napadá - doteď jsem ujel 57 000 km s polosyntetickým olejem Total Quartz Q7000 10W40. Jaký je váš názor na tento olej? Čím dál tím víc se mi to auto stává zábavou a jezdím s tím poměrně ostře (když s tím dračím, tak 5500 - 6000 otáček je u mne normální ), a po pročtení pár threadů ohledně toho s jakým olejem kdo jezdí mně napadlo, jestli by nebylo lepší tam dát syntetiku Q9000 10W40, nebo 5W40. Má to význam? Pokud ano, můžu jen tak beztrestně přejít na plnou syntetiku? Předpokládám samozřejmě kompletní výměnu oleje včetně filtru. Dík za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 16. říjen 2007 Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Kolik máš nalítáno? Myslím tím celkem! Jestli jezdíš závody, tak si kup 0W60 :D:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 16. říjen 2007 Autor Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Původně zaslal: Georginho_cz406 Kolik máš nalítáno? Myslím tím celkem! Jestli jezdíš závody, tak si kup 0W60 :D:D Celkem to má právě těch 57 000. Závody nejezdím, obvykle jezdím v běžném provozu, byť na vhodných místech ostřeji. Jsem zvyklej ten motor točit, no... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 16. říjen 2007 Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Myslím, že problém není nee? Tak to by přechod na plnou syntetiku neměl být problematický. Jen nevím jestli to je potřeba! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 16. říjen 2007 Autor Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Původně zaslal: Georginho_cz406 Myslím, že problém není nee? Tak to by přechod na plnou syntetiku neměl být problematický. Jen nevím jestli to je potřeba! To já právě taky nevím, jestli je to potřeba. V tomhle se zatím moc nevyznám, takže nevím, jestli bych použitím syntetiky oproti polosyntetice něco získal, nebo ne. Jelikož ten motor zatěžuju výrazně víc, než běžný řidič, co v tom jezdí po městě (ale to asi my všichni tady ), tak právě nevím, jestli tam ta polosyntetika s intervalem výměny 30 000 km (imho je to moc) stačí. Pokud ano, tak tam zůstane... [upravil dne 16/10/07 Fakir] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
filas1 Odesláno 16. říjen 2007 Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Myslím, že ta polosyntetika bohatě stačí. Pouze bych zkrátil výměnu oleje na 15000. Těch 30000 je opravdu moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 16. říjen 2007 Autor Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Původně zaslal: filas1 Myslím, že ta polosyntetika bohatě stačí. Pouze bych zkrátil výměnu oleje na 15000. Těch 30000 je opravdu moc. Ok, nemám s tím problém. Zůstane tam polosyntetika. Co se týče intervalu výměny, tak mi těch 30 000 taky připadá moc... Co jsem četl na tuning fóru, tak tam doporučujou maximálně po 10 000 km, extrémisti tam mění po 5000. Nicméně se budu muset naučit měnit olej sám, jelikož až s touhle myšlenkou přijdu do Pežotu, tak mi řeknou, že to je blbost a že 30 000 stačí. Ono to totiž v praxi vypadá tak, že pokud bych měl měnit po 30 000, tak mi to do té doby ten olej dvakrát sežere a bude tam dolejvanej čistej, kterým se naředí ta ošklivá černá sajrajt (), co tam zbyla, která byla kdysi olejem a těší se na výměnu... Takže obvykle vymění akorát filtr. [upravil dne 16/10/07 Fakir] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
filas1 Odesláno 16. říjen 2007 Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Jasně, v Peugeotu ti mění po 30000 ale každej dobrej mechanik ti poradí že je lepší měnit po 15000 nebo dokonce 10000. V autorizovaným servisu jim totiž nejde o to, aby ti motor vydržel co nejdéle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 16. říjen 2007 Autor Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Původně zaslal: filas1 Jasně, v Peugeotu ti mění po 30000 ale každej dobrej mechanik ti poradí že je lepší měnit po 15000 nebo dokonce 10000. V autorizovaným servisu jim totiž nejde o to, aby ti motor vydržel co nejdéle. Áááááá... :potlesk Tak takhle je to... prostě ať se to co nejdřív posere, máme skladem spoustu nových, krásných a voňavých náhradních dílů... Já jim dám, holomkům... :D:D Odteď si měním olej sám. Teda až mně to někdo naučí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milhaus65 Odesláno 16. říjen 2007 Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 jasně, každý servis se těší na to aby pravidelně doporučoval zákazníkům dlouhé intervaly s blbým olejem a pak řešili problemy, GO motorů atd. A každý takto napálený zákazník si hned objedná opravu za 50000 kč a mávne nad tím rukou. [upravil dne 16.10.2007 Milhaus65] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 16. říjen 2007 Autor Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Dobře, budeme předpokládat, že ta polosyntetika 10W40 je do toho motoru dobrá a že Quartz od Totalu je kvalitní. Musím s každým olejem měnit i filtr? Další věc - musím pokaždé měnit těsnění u vypouštěcího šroubu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vix Odesláno 16. říjen 2007 Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 ježišmarjá - filtr stojí cca 200,- Kč a těsnění 10,- Kč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kobra Odesláno 16. říjen 2007 Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Původně zaslal: filas1 Jasně, v Peugeotu ti mění po 30000 ale každej dobrej mechanik ti poradí že je lepší měnit po 15000 nebo dokonce 10000. V autorizovaným servisu jim totiž nejde o to, aby ti motor vydržel co nejdéle. Navíc ti mechoši berou mizernej žold, takže olej raděj prodaj za 1/2 kamošům, po té , co ho vynesou v PETlahvi. Takže se vlasně žádná výměna nekoná ( v lepším případě polovina ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kobra Odesláno 16. říjen 2007 Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Původně zaslal: vix ježišmarjá - filtr stojí cca 200,- Kč a těsnění 10,- Kč. Těsnění jde nahradit koudelí , popř rozplíst motouzek, co rozesílá balíky spoutané QUELLE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 16. říjen 2007 Autor Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Né, já na tom nechci šetřit... Jen se ptám na banality coby člověk, kterej olej měnil zatím akorát v sekačce. :D Samozřejmě, že 200,- za filtr a 10,- za těsnění mně nepoloží, to je v klidu. Jen jsem prostě nevěděl, jestli se mění filtr s každou výměnou oleje, to je vše... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kobra Odesláno 16. říjen 2007 Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Původně zaslal: Fakir Né, já na tom nechci šetřit... Jen se ptám na banality coby člověk, kterej olej měnil zatím akorát v sekačce. :D Samozřejmě, že 200,- za filtr a 10,- za těsnění mně nepoloží, to je v klidu. Jen jsem prostě nevěděl, jestli se mění filtr s každou výměnou oleje, to je vše... OK Olej je to poslední, na čem bych v autě šetřil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondr4 Odesláno 16. říjen 2007 Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 No nevím podle mých informací nemá v dnešní době nejmenší význam dělit oleje na syntetické a minerální. Jedná se pouze o obchodní názvy a se složením oleje nemají moc nic společného. Jestli zvolit viskozitu 10W40 nebo 5W40 nemá lautr žádnou souvislost tím že jezdíš zostra a s 6000 ot/min. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 16. říjen 2007 Autor Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Původně zaslal: ondr4 Jestli zvolit viskozitu 10W40 nebo 5W40 nemá lautr žádnou souvislost tím že jezdíš zostra a s 6000 ot/min. Já vím, tohle se týká startování za studena. Před chvílí jsem kouknul do tabulky a zjistil jsem, že 10W40 je na naše podmínky v pohodě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondr4 Odesláno 16. říjen 2007 Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Původně zaslal: Fakir Původně zaslal: Georginho_cz406 Myslím, že problém není nee? Tak to by přechod na plnou syntetiku neměl být problematický. Jen nevím jestli to je potřeba! To já právě taky nevím, jestli je to potřeba. V tomhle se zatím moc nevyznám, takže nevím, jestli bych použitím syntetiky oproti polosyntetice něco získal, nebo ne. Jelikož ten motor zatěžuju výrazně víc, než běžný řidič, co v tom jezdí po městě (ale to asi my všichni tady ), tak právě nevím, jestli tam ta polosyntetika s intervalem výměny 30 000 km (imho je to moc) stačí. Pokud ano, tak tam zůstane... [upravil dne 16/10/07 Fakir] 30 000 km je klidně možné pokud však jezdíš v dokonale čistém vzduchu mimo města s dokonalým vzduchovým filtrem a trasy tak dlouhé, že ráno nastartuješ a až večer to zhasneš, nikdy nestartuješ v mrazu, skoro neakceleruješ... Jinými slovy v praxi zcela nereálné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondr4 Odesláno 16. říjen 2007 Sdílet Odesláno 16. říjen 2007 Tady je zajímavé čtení od člověka kterej velmi dobře ví o čem píše - k tomu jestli je lepší syntetika, polosyntetika nebo minerál Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.