Sign in to follow this  
Followers 0
Fakir

Dotažení svíček

19 posts in this topic

Omlouvám se za tak banální dotaz ale co se týče rejpání se v autech, tak se zatím jenom učím... :D

Tedy, je na výměnu svíček bezpodmínečně nutné ty nové utáhnou za pomoci momenťáku nějakými 30 Nm (nebo kolik tam je), nebo to jde i bez momenťáku "s citem" ? :)

Chtěl bych tam dát Densa, ale že bych s tím chtěl kvůli tomu jezdit do servisu, to se říct nedá...

Share this post


Link to post
Share on other sites

na krabicce byva nekdy pomucka kdyz nemas momentak - vyobrazeni o jak velkou cast otacky mas po dotazeni rukou svicku dotahnout klicem, myslim, ze to je u uplne nove svicky 3/4 otacky a u jiz pouzite jenom 1/4, ale strilim to z hlavy, tak se presne podivej na tu krabicku, jestli to tam nebude, prinejhorsim podle citu, tech doporucenych 25-30Nm fakt neni moc velka sila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě mně napadá jedna věc: sháním klíč na svíčky, nicméně jsem zjistil, že se dělají v různých velikostech a tudíž že všechny svíčky nejsou stejně velké (což pro mně skutečně bylo překvapení). Mám tu jeden nástrčkový klíč (velikost přesně nevím a teď se mi nechce do garáže - tuším že to je 22 mm, ale možná kecám :D), ale ten se tam nevejde. Co tam je prosím vás za velikost klíče? Jde o 1.6i 16V, nicméně to by teoreticky měly mít všechny pežotí motory stejně...

[upravil dne 18/10/07 Fakir]

Share this post


Link to post
Share on other sites

16ka, musi to byt prodlouzeny orech, vetsinou ma uvnitr i gumovy krouzek aby v nem svicka drzela a taky aby se neposkodila, v bauhausu stoji ten orech asi 80Kc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

16ka, musi to byt prodlouzeny orech, vetsinou ma uvnitr i gumovy krouzek aby v nem svicka drzela a taky aby se neposkodila, v bauhausu stoji ten orech asi 80Kc

Jasně, s tou gumou to vím, jen jsem nevěděl, že 16ka... dík moc. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

prodavaji to i na benzinkach a supermarketech

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

prodavaji to i na benzinkach a supermarketech

Jo jo, vím, dneska jsem to viděl v Tescu, jen jsem nevěděl, kterou velikost vzít. :D

Mimochodem, právě jsem objednal čtyři kousky Denso Iridium Power (IKH20), tak jsem zvědavej, jestli ten neklidný volnoběh zkultivujou... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

já si samozřejmně koupil ten blbej klíč bez gumy a tak nejdřív nasadim svíčku na hadici od sprchy, zašroubuju, a pak teprve dotáhnu tim klíčem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: urdemala

já si samozřejmně koupil ten blbej klíč bez gumy a tak nejdřív nasadim svíčku na hadici od sprchy, zašroubuju, a pak teprve dotáhnu tim klíčem :D

Taky řešení... :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakir - dej pak vedet jestli byl s tema Densama znat nejakej rozdil.

1.6 16V 80kW ma neklidny volnobeh? A ty puvodni svicky tam byly jak dlouho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tanagy

Fakir - dej pak vedet jestli byl s tema Densama znat nejakej rozdil.

1.6 16V 80kW ma neklidny volnobeh? A ty puvodni svicky tam byly jak dlouho?

Jo, má trochu neklidný volnoběh. Při vypnuté klimatizaci si drží cca 800 otáček, ale občas to cukne, jakoby jeden válec vynechal. Při zátěži je to v pohodě.

Vzhledem k servisnímu programu našeho zdejšího servisu (výměna oleje po 30 000 km, například) mi přijde reálná i moje doměnka, že tam jsou ještě původní svíčky od výroby. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak cca před hodinou jsem do té mé 1.6 16V hodil Densa. Zkoušel jsem zatím jen volnoběh v garáži, ale už i to byl obrovský rozdíl. Volnoběh se znatelně uklidnil, občasné vynechávání válců přestalo úplně. Do otáček se tomu chce velmi ochotně (čemuž teda napomáhá i bavlněná vložka filtru Green) a popravdě se těším, až to vyzkouším při jízdě. :)

Podle toho, jak vypadaly ty původní svíčky, tam asi fakt byly od začátku a dost se na nich podepsalo i odvětrávání ventildeklů, které celkem dost prská olej do sání. Svíčky zakarbonovaný a od oleje... hnus, velebnosti.

[upravil dne 3/11/07 Fakir]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm. Myslim, že servisní interval svíček u tohodle motoru je 60tisic :bojim což je teda dost. Když pujdou pryč po 40tisicich, tak to urcite autu prospěje (a není to taková investice - pokud to teda nejsou densa).

Na to odvětrávání ventilů se dělává samostatný malý filtřík, nebo OILcatchTank (nádobka na zachytávání oleje), což tomu dost pomůže.

Ale měl sem takovej dojem, že je to odvětrávání spojený s nasáváním vzduchu kvůli vyrovnávání tlaků (jednou mi v servisu na 1.4ce čistili komplet sání, klapku, svíčky atd a auto začalo hlásit chybku (diagnostika motoru), tak sem koukl pod kapotu a bylo to tím, že byla špatně docvaknutá ta hadička vyrovnávání tlaků/odvětrávání víka). Tak nechápu ten malý filtřík - to přece žádný tlaky vyrovnávat nebude, když to nebude spojený se sáním.

Najaro budu na 1.6 měnit svíčky a vzduchfiltr. Uvažuju o kombinaci densa a green bavlněná vložka do původního airboxu.

Jak jsi to udělal ty? Na kolik tě to vyšlo? Odkud si objednával, atd..... díky za rady a zkušenosti z provozu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tanagy

Na to odvětrávání ventilů se dělává samostatný malý filtřík, nebo OILcatchTank (nádobka na zachytávání oleje), což tomu dost pomůže.

Ale měl sem takovej dojem, že je to odvětrávání spojený s nasáváním vzduchu kvůli vyrovnávání tlaků (jednou mi v servisu na 1.4ce čistili komplet sání, klapku, svíčky atd a auto začalo hlásit chybku (diagnostika motoru), tak sem koukl pod kapotu a bylo to tím, že byla špatně docvaknutá ta hadička vyrovnávání tlaků/odvětrávání víka). Tak nechápu ten malý filtřík - to přece žádný tlaky vyrovnávat nebude, když to nebude spojený se sáním.

Tady máš právě dvě možnosti: buď hodit na odvětrávání ventildeklů filtřík(y) a díru v hadici sání zaslepit, nebo použít Oil Catch Tank. Varianta s filtříky je dost nešťastná, protože to sice může dýchat, ale jen do okamžiku, než se zevnitř zadělaj olejem, což na venek pochopitelně nepoznáš. Pak začnou problémy. Chystám se v dohledné době na instalaci OCT, abych ten olej dostal ze sání. Klapku jsem čistil 14 dní zpátky a musím říct, že to potřebovala jak prase drbání. :)

Na jaro budu na 1.6 měnit svíčky a vzduchfiltr. Uvažuju o kombinaci densa a green bavlněná vložka do původního airboxu.

Jak jsi to udělal ty? Na kolik tě to vyšlo? Odkud si objednával, atd..... díky za rady a zkušenosti z provozu :D

Udělal jsem to úplně stejně, jak to máš v plánu ty. :) Taky vložka do původního airboxu. Densa vyšly dohromady na 1800, vložka na 1600 + cca 500 za čistící sadu.

Filtr a svíčky jsem kupoval tady:

http://peugeot.autodoplnky.cz/peugeot-206/sportovni-filtr-green-peugeot-206-1-6l-i-16v-vyko-s283789

http://peugeot.autodoplnky.cz/peugeot-206/zapalovaci-svicka-denso-iridium-power-peugeot-206-s273539

Za ty Densa je to jednoznačně nejlepší cena, kterou jsem na netu našel. Instalace jak filtru, tak svíček, byla naprosto bezproblémová a motor teď pěkně chrochtá blahem... :D Na zvuku ten filtr prakticky není poznat, žádné zvýšení hlučnosti se nekonalo.

[upravil dne 16/11/07 Fakir]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fakir

Původně zaslal: tanagy

Na to odvětrávání ventilů se dělává samostatný malý filtřík, nebo OILcatchTank (nádobka na zachytávání oleje), což tomu dost pomůže.

Ale měl sem takovej dojem, že je to odvětrávání spojený s nasáváním vzduchu kvůli vyrovnávání tlaků (jednou mi v servisu na 1.4ce čistili komplet sání, klapku, svíčky atd a auto začalo hlásit chybku (diagnostika motoru), tak sem koukl pod kapotu a bylo to tím, že byla špatně docvaknutá ta hadička vyrovnávání tlaků/odvětrávání víka). Tak nechápu ten malý filtřík - to přece žádný tlaky vyrovnávat nebude, když to nebude spojený se sáním.

Tady máš právě dvě možnosti: buď hodit na odvětrávání ventildeklů filtřík(y) a díru v hadici sání zaslepit, nebo použít Oil Catch Tank. Varianta s filtříky je dost nešťastná, protože to sice může dýchat, ale jen do okamžiku, než se zevnitř zadělaj olejem, což na venek pochopitelně nepoznáš. Pak začnou problémy. Chystám se v dohledné době na instalaci OCT, abych ten olej dostal ze sání. Klapku jsem čistil 14 dní zpátky a musím říct, že to potřebovala jak prase drbání. :)

Na jaro budu na 1.6 měnit svíčky a vzduchfiltr. Uvažuju o kombinaci densa a green bavlněná vložka do původního airboxu.

Jak jsi to udělal ty? Na kolik tě to vyšlo? Odkud si objednával, atd..... díky za rady a zkušenosti z provozu :D

Udělal jsem to úplně stejně, jak to máš v plánu ty. :) Taky vložka do původního airboxu. Densa vyšly dohromady na 1800, vložka na 1600 + cca 500 za čistící sadu.

Filtr a svíčky jsem kupoval tady:

http://peugeot.autodoplnky.cz/peugeot-206/sportovni-filtr-green-peugeot-206-1-6l-i-16v-vyko-s283789

http://peugeot.autodoplnky.cz/peugeot-206/zapalovaci-svicka-denso-iridium-power-peugeot-206-s273539

Za ty Densa je to jednoznačně nejlepší cena, kterou jsem na netu našel. Instalace jak filtru, tak svíček, byla naprosto bezproblémová a motor teď pěkně chrochtá blahem... :D Na zvuku ten filtr prakticky není poznat, žádné zvýšení hlučnosti se nekonalo.

[upravil dne 16/11/07 Fakir]

Ja mam ten fitrik a je to znat..Daval sem ho tam kdyz sem daval nove svicky NGK-cka aje to poznad..Ted jsem je vytocil(cca 2000Km) a nic..Cisty jak slovo boží.Ale je to pravda s tim zasiranim ale kdyz ho budes preventivne menit..Stoji kolem 200,-Kc ale nevim klik stoji odkalovac a jakou ma zivotnost..:papa

post-0-14109596993988_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je taky možnost. Ten separátor oleje stojí pravda kolem 1500, nicméně, pokud konstruktéři navrhli motor tak, že jde odvětrávání do sání, míním to zachovat. Ale půjde tam bez oleje. Tohle řešení je prakticky bezúdržbové (jednou za čas se akorát zkontroluje hladina nachytaného oleje v OCT a případně se to nalije zpátky do motoru) s prakticky neomezenou životností (na tom se nemůže nic pokazit). Z dlouhodobého hlediska mi to přijde levnější a bezpečnější, než filtříky (pokud bych je měl preventivně měnit, tak se cena nasčítá, pokud bych je neměnil, riskuju zanesení a následné porušení těsnění motoru, nebo vytečení oleje). To si radši připlatím za dražší řešení, které je ale napořád.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je pravda nepopiram!Taky jsem na dtim premyslel ale toto reseni mi prislo jednodusi a rychlesi a levnejsi..Casem to poresim taky odkalovacem..Zatim to takhle funguje na jednicku :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja sem si objednal densa power iridiumIK16 , bohuzel az za 2 tydny prijdou :nevim

Jinak mam k tomu i novy kabely tak sem zvedavej , jak to pojede, ja mam spis pocit, ze me to v zime hur startuje ze se to musi protocit 3x nez to chytne, tak sem si objednal novy svicky a kabely, snad to bude lepsi. Dalsi vec, muztete me nekdo rict nakej strucnejsi navod, jestli ty kabely zvladnu sam vymenit, kde presne se to napojuje atd. diky moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.