Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

čidlo teploty nasávaného vzduchu


gogogo

Recommended Posts

Ahoj všem

Dnes jsem si chtěl proměřit toto čidlo.

Které je součástí toho kloboučku nad vstřikem.

Vedou z toho čtyři dráty do čtyř polového konektoru.

Podle knížky by svorky 1 a 2 měly být k tomu čidlu,nenaměřil jsem mu žádné hodnoty,dva drátky mají poškozenou izolaci a vněkterých místech se -jevý- jako zlomené.

Svorky 1 a 4 jsou měřitelné,2-3 taktéž,pustil jsem na čidlo horký vzduch z fenu,ale ani jedna z měřitelných možností mě nepotěšila žádnou reakcí.

Kdysi při vyblikání chybového hlášení klíčkem jsem vyblikal chybu 13 což je toto čidlo.Jenže ted už nevyblikám chybu žádnou.Vím že auto muže jezdit i bez signálu jednotka si nastaví teplotu nasávaného vzduchu 20 stupnu.Jenže podle mého to pak autu musí dělat problémy při nízkých teplotách.

Prosím

Proměřoval jste někdo toto čidlo je to opravdu svorka 1-2 ?

Mám motor 1.4 55kw r.v.93 vstřikování Bosh Mono-Jetronic

post-0-14109596692408_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to nakonec dořešil.

Kniha popisovala postup u vstřikování Bosch Mono-Motronic

Takže Měřit svorky 1 a 2 bylo chybné.Takže jsem se zaměřil na měřitelné hodnoty.

Pro toto čidlo platí svorky 1 a 4.

Svorky 3 a 4 se týkají vstřiku.Hodnota v řádu ohm.

********************************************

Při měření čidla(ráno teplota kolem 5 stupnu) jsem naměřil hodnoty (měřeno analogovým i digitálním multimetrem) v řádech 100 tisíc ohmu konkretně kolem 500 kohm.Což se mnohonásobně liší od normálních hodnot.

Pak mě napadlo změřit odpor přímo na kabelech do bílého drátu jsem udělal dirku u černého jsem využil poškození.A hle hodnota kolem 5 kohm to by v zhledem k teplotě vzduchu mohlo být správné.Při škoušce zahřívíní fenem klesl odpor těsně pod 1 kohm dál už jsem nezahříval.Nechal jsem ho vychladnout

A postup zahřívání opakoval na svorkách konektoru,zpočátku jsem naměřil výše uvedené hodnoty kolem 500 kohm a najednou po asi půl minutě zahřívání začla honota skákat zhruba mezi 500 kohm - 1kohm a nakonec se ustálila na nízké hodnotě jako při měření přímo na kabelech.Zkompletoval jsem sání nasadil konektor a nechal být.Při posledním pokusu jsem na svorkách naměřil výše uvedené abnormální hodnoty.

Co z toho plyne vrakoviště při zhánění čidla přímo v Peugeotu cena 5000 kč.Ale to asi bude proto,že je to vstřikování od Bosche a ty to zvlášt neprodávají.Cena zhruba odpovídá celému hornímu dílu.

post-0-14109596747363_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: gogogo

Tak jsem to nakonec dořešil.

Kniha popisovala postup u vstřikování Bosch Mono-Motronic

Takže Měřit svorky 1 a 2 bylo chybné.Takže jsem se zaměřil na měřitelné hodnoty.

Pro toto čidlo platí svorky 1 a 4.

Svorky 3 a 4 se týkají vstřiku.Hodnota v řádu ohm.

********************************************

Při měření čidla(ráno teplota kolem 5 stupnu) jsem naměřil hodnoty (měřeno analogovým i digitálním multimetrem) v řádech 100 tisíc ohmu konkretně kolem 500 kohm.Což se mnohonásobně liší od normálních hodnot.

Pak mě napadlo změřit odpor přímo na kabelech do bílého drátu jsem udělal dirku u černého jsem využil poškození.A hle hodnota kolem 5 kohm to by v zhledem k teplotě vzduchu mohlo být správné.Při škoušce zahřívíní fenem klesl odpor těsně pod 1 kohm dál už jsem nezahříval.Nechal jsem ho vychladnout

A postup zahřívání opakoval na svorkách konektoru,zpočátku jsem naměřil výše uvedené hodnoty kolem 500 kohm a najednou po asi půl minutě zahřívání začla honota skákat zhruba mezi 500 kohm - 1kohm a nakonec se ustálila na nízké hodnotě jako při měření přímo na kabelech.Zkompletoval jsem sání nasadil konektor a nechal být.Při posledním pokusu jsem na svorkách naměřil výše uvedené abnormální hodnoty.

Co z toho plyne vrakoviště při zhánění čidla přímo v Peugeotu cena 5000 kč.Ale to asi bude proto,že je to vstřikování od Bosche a ty to zvlášt neprodávají.Cena zhruba odpovídá celému hornímu dílu.

Takže pokud dobře čtu, tak je chyba hlavně v kabelech ale samotný čidlo je OK.

Zkusil bych nějak nadstavit ty poškozený dráty. Pokud odšroubuješ ten šroub mezi šipkama 1 a 4 a sundáš čepičku ze vstřiku, tak tam dál uvidíš ty poškozený kabely a na druhé straně (před poškozením) je jich dost.

Poškozenej drát bych vyštípl a napájel tam kus jinýho. Ale neizoloval bych to izolačkou (ta by stejně teplem a mastnotou časem slezla). Na přeštíplej původní drát bych nandal smršťovací bužírku a přetáhl jí přez spájenej spoj mezi starým a novým drátem, to bude bohatě stačit.

Ale z obrázku bych neřekl, že je drát nějak extra poškozenej. Chce to zjistit, kde to přesně blbne a tam to opravit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Takže chyba je v konektoru,zajímavé je že všechny konektory na vrakáči této barvy se chovaly stejně jen ty vstřikování s konektorem šedivé barvy ukazovaly normálně a správně,jinak při násilném přihnutí pinů konektoru začal náké hodnoty ukazovat,dokonce i správné,ale občas se skokovitě ukázaly hodnoty nesmyslné.

Ted tam mám celý vrchní díl se šedivým konektorem,protože to nešlo přehodit čidlo má par konstrukčních odlišností(myslím že je starší konstrukce).Ale jezdí to dobře.

Časem asi přepájím konektory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...