ondr4

309 GRD - jede/nejede, chcípe

23 posts in this topic

309 GRD, špatně akceleruje , ujedu třeba tak 4 km a najednou začnou klesat otáčky (i s plynem na podlaze) až motor zhasne. Pak třeba 10 minut nejde natočit, potom nastartuje a zase chvíli jede... Napadá mě palivový filtr, nebo připadá ještě něco jiného v úvahu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: OK406

Nespadá ti nafta? Když nemůžeš nastartovat??

Co to přesně znamená "nespadá" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: klumir

nepadá,tim to neni,to něřeš..ty nemáš problém se startem,ale s jízdou.na 99%maš ucpaný filtr.

No ale startuje to taky blbě, právě jsem to zkoušel, navíc sem si všimnul, že ta ruční pumpička co je na filtru je nějaká divná. Ten knoflík co se s ním pumpuje je tam volně spadlej, takže se vůbec pumpovat nedá. Tak jestli tam není chyba možná to je zavzdušněný ... :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je leda ho.no, a ne volně spadlej. Ten filtr je tak ucpanej, že je v tom potrubí podtlak, co tu pumpičku vcucnul, ty "zavzdušněný". Neřeš tady hovadiny a jdi vyměnit ten filtr!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Je leda ho.no, a ne volně spadlej. Ten filtr je tak ucpanej, že je v tom potrubí podtlak, co tu pumpičku vcucnul, ty "zavzdušněný". Neřeš tady hovadiny a jdi vyměnit ten filtr!

Jo to s podtlakem mě taky napadlo. Jen je mi divné že to dělá stejné potíže na oba palivové okruhy co tam mám. Filtr nepudu vyměnit dřív než ho koupím a to bude až v pondělí. Ještě bych se rád dozvěděl jak na to, to řeším v jiném vláknu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaké dva palivové okruhy, co je to za blbost? Filtr je jen jeden, vede k němu jen jedna hadice přívodní, a z něj jen jedna hadice z čerpadla. To co vede z čerpadla jako druhá hadice je vracečka - přepad - zpět do nádrže.

Filtry jsou dva různé, dle systému, u jednoho se mění jěn vložka, u druhého celý kyblík. U obou tak, že se sundá těleso filtru z držáku na podběhu, dole vyšroubuje centrální šroub, a ten kyblík spadne. Nasadí se nový, nebo v něm vymění vložka, dají se samozřejmě nové gumičky co u něj jsou, a sešroubuje se zpátky. Pak se ruční pumpičkou napumpuje. Není to potřeba ani odzvdušňovat, ale jestli se ti chce, na tělese fitru je na to šroub (nebo stačí vytrhnou hadičku přepadu a po napumpování, až odtud poteče nafta, jí nasadit zpět.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Jaké dva palivové okruhy, co je to za blbost? Filtr je jen jeden, vede k němu jen jedna hadice přívodní, a z něj jen jedna hadice z čerpadla. To co vede z čerpadla jako druhá hadice je vracečka - přepad - zpět do nádrže.

Já tam mám opravdu dva okruhy, dvě nádrže ... Už pár let jezdím na rostlinný olej, tak mám naftový okruh a nádrž a olejový okruh a olejovou nádrž. Přepíná se to automaticky podle teploty motoru, případně manuálně. Blbne to teď na oba.

Filtry jsou dva různé, dle systému, u jednoho se mění jěn vložka, u druhého celý kyblík. U obou tak, že se sundá těleso filtru z držáku na podběhu, dole vyšroubuje centrální šroub, a ten kyblík spadne. Nasadí se nový, nebo v něm vymění vložka, dají se samozřejmě nové gumičky co u něj jsou, a sešroubuje se zpátky. Pak se ruční pumpičkou napumpuje. Není to potřeba ani odzvdušňovat, ale jestli se ti chce, na tělese fitru je na to šroub (nebo stačí vytrhnou hadičku přepadu a po napumpování, až odtud poteče nafta, jí nasadit zpět.

Díky tohle sem potřeboval vědět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatní filtry asi všecky ale palivovej ještě ne, jak často se má měnit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já ho měním před každou zimou. Bez ohledu na ujeté kilometry. Ale někdo má třeba jiný systém....

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to né...:roll Ty jezdiš na olej a neměníš filtr?Si dělaš srandu že?Když jezdíš na olej filtr dostava větší zahul jak na naftu a u auta kde filtr stojí par korun:bojim Jinak jak často měníš olej?Při jizdě na rostliňak by se měli zmenšit vyměné intervaly...JInak zajdi na www.Dieselpower.cz tam se dozvíš vše potřebné:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mišak

tak to né...:roll Ty jezdiš na olej a neměníš filtr?Si dělaš srandu že?Když jezdíš na olej filtr dostava větší zahul jak na naftu a u auta kde filtr stojí par korun:bojim Jinak jak často měníš olej?Při jizdě na rostliňak by se měli zmenšit vyměné intervaly...JInak zajdi na www.Dieselpower.cz tam se dozvíš vše potřebné:super

Proč se domníváš že dostává větší záhul na olej ? Každopádně po těch pár letech bych ho už vyměnit měl ;) Olej v motoru měním tak po 7-8 tis. a motor je spokojenej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tusim, ze predpis vymeny naftoveho filtru je dvojnasobny, jako u vymeny mot. oleje? :myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pata

tusim, ze predpis vymeny naftoveho filtru je dvojnasobny, jako u vymeny mot. oleje? :myslim:myslim:myslim

No dobrý, dneska sem ho vymontoval a je na něm napsán rok výroby 2004. Tak tam asi je tak 3-4 roky, na pohled vypadá úplbě čistě prakticky žádný svinstvo tam nebylo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ondr4

Původně zaslal: Pata

tusim, ze predpis vymeny naftoveho filtru je dvojnasobny, jako u vymeny mot. oleje? :myslim:myslim:myslim

No dobrý, dneska sem ho vymontoval a je na něm napsán rok výroby 2004. Tak tam asi je tak 3-4 roky, na pohled vypadá úplbě čistě prakticky žádný svinstvo tam nebylo.

;):super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ondr4

Původně zaslal: Mišak

tak to né...:roll Ty jezdiš na olej a neměníš filtr?Si dělaš srandu že?Když jezdíš na olej filtr dostava větší zahul jak na naftu a u auta kde filtr stojí par korun:bojim Jinak jak často měníš olej?Při jizdě na rostliňak by se měli zmenšit vyměné intervaly...JInak zajdi na www.Dieselpower.cz tam se dozvíš vše potřebné:super

Proč se domníváš že dostává větší záhul na olej ? Každopádně po těch pár letech bych ho už vyměnit měl ;) Olej v motoru měním tak po 7-8 tis. a motor je spokojenej.

Protože a to si řekněme na rovinu si tam nelil jen čistý olej s obchodu(jestli jo tak promiň, ale neříkej že jezdíš jen na rostliňak);).Olej při nižší teplotě tuhne a když ti zustane ve filtru tak ti ho pomalu zalepuje.JInak před dojezdem proplachuješ na naftu?Vlastně budeš muset jinak by si startoval na olej a to by prostě při nižší teplotě nešlo.

Jak maš řešený 2 okruhový system?tepelný vyměník?Kolik desek?maš skracenou zpatečku?Jak řešíš odvzdušnění?Kde maš druhou nadrž popřípadě sčeho ji máš?:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.