Fakir

Dochlazování na 206

14 posts in this topic

Tak mě vlastně napadá - ještě jsem neviděl mojí 206ku dochlazovat větrákem po vypnutí motoru. To je normální, nebo by to měla dělat? Teplota chladiva totiž vyletí po zastavení motoru celkem nepříjemně nahoru (což je teda pravda logické)...

Dík za odpověď. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle mě po vypnutí motoru, je voda v motoru o hodně vyšší teploty (ukazuje ručička teploměru), než v chladiči,kde je čidlo chlazení větráku a proto se ti větrák nezapne. Voda v okruhu až na tolik necirkuluje při vypnutém motoru.

Ale co je zajímavé, že když se mi zpustí větrák a vypnu motor, tak se větrák hned zastaví :nevim, i když určitě teplota na čidlu v chladiči je stále vysoká.

I u Š Rapidu mi nadále běžel větrák až vodu uchladil a pak vypnul :myslim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě taktéž nedochlazuje. A i když se větrák už točí a vypnu zapalování, větrák zdechne. Na tohle nějak soudruzi ve Francii zřejmě zapomněli - taky už sem se nad tím podivoval

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MirasCC

Mě taktéž nedochlazuje. A i když se větrák už točí a vypnu zapalování, větrák zdechne. Na tohle nějak soudruzi ve Francii zřejmě zapomněli - taky už sem se nad tím podivoval

Právě, přesně takhle se to chová. Za provozu se větrák klidně spustí, ale po vypnutí motoru zdechne s ním. Schválně se na to zeptám dneska v servisu, až tam půjdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dej pak vědět ;)

Nemyslím si ale, že by to byla nějaká závada. Tipl bych, že to nějak souvisí s odpojením většiny elektrický sítě při vypnutým zapalování. Řeším to tak, že když větrák po zastavení auta dochlazuje, nechám motor běžet, dokuď větrák nevypne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já to mám řešený tak, že mám na čidlo na chladiči přivedenej trvalej proud, běží to i po vypnutí klíčku.. po vypnutí motoru teplota vody opravdu dost naroste, a nějaká ta cirkulace tam taky je i když vodní pumpa neběží

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me to taky nebezi, kdyz vypnu klicek (406) ale u 307 to bezi dal. Tak ja nevim, ale asi to bude naschval... :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mně to na 106 chladí dál, klidně i půl miuty. Po tu dobu nemůžu zapnout alarm, protože začne houkat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mi v servisu řekli, že to je vcelku normální chování u 16V motoru, jelikož tam ta potřeba dochlazení není tak kritická. Teplota vody sice vyběhne nahoru, ale když se to pak nastartuje, tak jde teplota vody zase velmi rychle do normálu (což je pravda). A když se to nenastartuje, tak to časem vychladne. :) Prý se to týká především HDIček, které jsou na to nějakým způsobem háklivější.

Takže jsou dvě možnosti: buď se na to vyprdnout a nechat to jak to je, nebo přepojit čidlo teploty tak, jak to psal Martin.405, aby byl větrák nezávislý na spínací skříňce. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fakir

Tak mi v servisu řekli, že to je vcelku normální chování u 16V motoru, jelikož tam ta potřeba dochlazení není tak kritická. Teplota vody sice vyběhne nahoru, ale když se to pak nastartuje, tak jde teplota vody zase velmi rychle do normálu (což je pravda). A když se to nenastartuje, tak to časem vychladne. :) Prý se to týká především HDIček, které jsou na to nějakým způsobem háklivější.

Takže jsou dvě možnosti: buď se na to vyprdnout a nechat to jak to je, nebo přepojit čidlo teploty tak, jak to psal Martin.405, aby byl větrák nezávislý na spínací skříňce. ;)

A nebo se na to vyprdnout úplně :mad: nic nepřepojovat no a vždy když se nám spustí větrak počkat až vypne, trochu klesne teplota (na budíku) a pak vypnout motor . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kulíšek

A nebo se na to vyprdnout úplně :mad: nic nepřepojovat no a vždy když se nám spustí větrak počkat až vypne, trochu klesne teplota (na budíku) a pak vypnout motor . :D

Však jo, to je obsaženo v první variantě. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to normální rovněž u mého HDi dle servisu je to celkem v pořádku :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fakir

Původně zaslal: Kulíšek

A nebo se na to vyprdnout úplně :mad: nic nepřepojovat no a vždy když se nám spustí větrak počkat až vypne, trochu klesne teplota (na budíku) a pak vypnout motor . :D

Však jo, to je obsaženo v první variantě. :D

Já vím :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.