Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Tomáš1

Pánové dotázek a znalci dieselů díky za radu

17 posts in this topic

Moje Mi je fajn pohodlné letadlo se slušným komfortem a s lehkou nohou na plynu je i super spotřeba ale chtěl bych ropáka, protože mám dobrej zdroj ropy a hlavně budu hodně a hodně jezdit. Naf?áky neznám tak poraďte na co si dát pozor a jaká je průměrná cena 405-ky. Strejda mi samozřejmě řekl základní neduhy ale chtěl bych znát i Váš názor.

Dík T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dej si pozor na startovani v zime :D:D:D.

Jinak se priprav na to, ze to bude linejsi nez Tvoje Mi. Ale pokud mas vlastni ropovod, tak tuhle malou nevyhodu prehlidnes... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mi jasné, že 7000 ot/min. nehrozí:D. Rád bych si Mička nechal ale nemám na dvě auta. Miček nádherně topí, sedí na silnici, příjemně se řídí nečoudí........ale asi by mě na to veliké množství KM sežral. O zimních startech jsem už taky slyšel. N zimním startu poznáš jakej ten motor opravdu je (tlaky atd.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukni do sekce servis na Dymivost-406 tam je to všechno popsaný na co dát pozor jinak mám naftu a taky dobře topí jezdí se v tom dobře a odměnou ti bude spotřeba :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co znamená, budu hodně a hodně jezdit?

Pokud chceš, aby ti dlouho vydrželo, je dobré si rovnou tochu připlatit.

Takže, 405-ka v naftě a starém modelu (87-92) se dá koupit za 40, ale taky za 100tis. V novém modelu ještě za víc...

Na co si dát pozor, už bylo popsáno mockrát, docela je dobré, když to auto vybírá a prohlíží někdo, kdo do dieselů vidí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sem svy TD kupoval 12 let stary od znamyho,vymazleny auto za 100 000.V poho jsem s tim jezdil,ale pak jsem se dostal do financnich problemu,a tak pece a lva dostala vetsi trhliny.Vysledek byl motorova smrt,nechci ted zachazet do detailu,ale menil jsem agregat(celkem 20 000) + naky ty pridruzeny zalezitosti.Takze to chce:mit kliku na dobrej kus a nezanedbavat udrzbu,vsecko resit pokud mozno hned,nez se ti to cely vysere.Dneska jsem celkem v pohode,mam nalitano pres 240 000,ale jak slysim nakej podezrelej zvuk,uz koukam,jak to poresit.Startuju i v mrazu v pohode(batt.72 ),topim,nechciju,nehulim,jezdim ted tak za 7 litru na sto(do prace po D8 drandim tak 140).

ted jsem to urcite zakriknul:P:P:P:P:P:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jojo problém jsou zimní starty, já to kupoval v zimě takže jsem věděl na čem jsem. Základ jsou funkční žhavící svíčky a dobrá baterka. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zhavice jsou stovkova polozka,vykonna batt tak za 2 a neco.kazdopadne je to vzdycky lotto-osetrovany motory vydrzej dyl,ale kriticka hranice je tak po 200k.Znam par zkusenejch naftaru,ktery si koupili staryho ropaka a odesel jim motor-minimalne tesneni pod palici.Vono je to tezky,projedes se,motor si pekne brumla.....a po par tisicich rup,ja nevim,to se tezko pri koupi odhaduje.Treba tedka ten agregat co tam mam:na srotaku lezel pod vorechem,padalo na nej listi,byl zasranej vod voleje-proste hruza.Ale risknul jsem to.Muj servisman mi rek-dokud to tam neprehodime,tak stejne nic nepozname.Pretesnil viko ventilu,flak to tam i s tim listim(on je trosku magor:D),pak to hodinu premlouval a dneska uz na nem mam 20 000 a je to sepot kvetin.Ja myslim ze kazdyho TD to jednou ceka,je to jen otazka casu:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Základ u naf?áku jsou dobrý tlaky, když už je moc vyběhanej, nepomůžou mu ani nové žhavky, ani kdovíjaká baterka. Samy dobré tlaky sice taky nestačí, ale bez nich nemá moc cenu s motorem něco kouzlit.

Jinak, pokud kupujete jinej agregát, tak i vyndaný motor z auta lze v pohodě nastartovat a předvést v chodu - stačí připojit naftu, elektriku ke chcípáku, ručně na pár sec nažhavit, a propojit drátkem startér. Akorát se to nesmí nechat běžet kdovíjak dlouho, páč chybí chlazení...

Stejně tak lze u vyndaného motoru změřit tlaky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mas recht,ale rozchodit to takhle na vrakaci asi ti mene zkuseni(jako jsem napr. JA::cool:)nezvladnou.Takze to chce pribrat na pomoc nakyho mekannika.Ja sem tenkrat holt musel verit tomu chlapkovi v boude,ze to bude v poho:cool:

a kdyztak mu to pak hodit na nohu:D

Ale to jsem jeste neznal THE ALMIGHTY PEUGEOT-CLUB.COM:D:D:D:D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nevim, ale co mi bylo receno, tak mechanicky atmosfericky diesely jsou celkem good,... dale neco ten clovek mlel jenom o vymene filtru, oleje a naprav :D

Na otazku, jak je to s TD jenom mavl rukou a rikal, ze po 200 tkm se lidi pomalu zacinaji o ten motor bat. Tak nevim ?:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uz jsem toho o motorech slysel,ze v tom mam uplnej chliv,nekdo chvali benzin,nekdo naftu,ale nakonec si stejne asi vyberes podle zkusenosti nebo doporuceni nekoho znamyho.Tak treba mi dva kamosi odvarili TD s nakejma bajvoko 190 000.Bracha ma na svy CX25 davno pres 200 a normalne jezdi,zato ji ma desne shnilou,na rozdil ode me:cool:

Asi je to fakt kus od kusu,typ od typu;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hlavne bych rekl clovek od cloveka. hodne zalezi kdo s tim pred tim jezdil..... Kdyz nalozite studenymu motoru, tak je jasny, ze si koledujete o pruser, ze jo :)

Ja osobne mam radsi benziny, ale je jasne, ze levneji vyjde kamnak.... Pristup k levne nafte bych mel, ale, 1.) mam radsi odpich, kterej na nafte neni (leda TD, ale do toho jen tak nepujdu) a 2.) nafta mi smrdi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono problémem těhle starších dieselů je taky to, že nikdy nemaj to co je na tacho, ale min. 2x tolik... Klasika, kupoval jsem bouračku 1,8TD na ND, r.v.91, na tacho 180tis km. Stačilo pak auto trochu prohrabat, a objevila se zapomenutá, dva roky stará nálepka o výměně oleje - při tacho 305tis km... To je holt místní kolorit, a je velmi naivní domnívat se, že 12 a více let staré auto v naftě bude jezdit např. do 10tis km za rok. Ale stačí se mrknout do Annonce, a 205-tek v dieselu z roku 85-86 a najetými \"poctivými\" 180tis km tam určitě najdete několik. Přitom jsem nedávno viděl fakt klenot, na skutečné km - 205D z r. asi 90, po prvním majiteli - najeto 450tis km! Auto v pohodě, startuje, jezdí, nežere moc oleje, má celkem slušné tlaky, sedačky nejsou roztrhané, prostě to na něm nepoznáte. Ale až to tenhle majitel bude zas prodávat dál, bude na tacho tutově tak 150tis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.