Sign in to follow this  
Followers 0
klumir

kuckání po startu P 309 D

26 posts in this topic

Čau,mám P309D a mám takový problém....Teď když už je ráno celkem zima motor chytne okamžitě a na všechny 4 válce,ale asi za 2 sekundy začne kuckat a dělá to asi 20 sekund a pak to přestane.Žhavičky a vstřiky jsou nové,tlaky a čerpadlo super.Někto mi říkal,že to může byt tím,že padá nafta,nebo co.Tušíte čím to je???Předem dík za každý názor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdyby padala nafta motor nechytne hned ,ale až po delším točení...Teda myslím:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jsem si myslel taky......možná že v čerpadle nafta je,ale někde před ním není,nebo co....,nevím...dieslům moc nerozumím.Ale jinat motor šlape jako hodinky,myslím,že to musí být nějaká "blbost".....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Záleží jak tě to kucká? Mam 309d taky a když je kolem nuly tak mi vynechává 1 válec(má horší kompresi). Jak píšeš start na 4 pak přestanou svíčky žhavit a pak si zakucká.Měnil jsem také svíčky ,dal jsem nové Brisk a zlobilo to ještě víc tak jsem tam nechal Championy a jsem s tim smířen.Dělá to špatná komprese, nebo svýčky.K těm svíčkam,zkoušel jsem je na zdroji (doma v bytě) nažhavit ty Brisk měli menší proud a po odpojení rychle zchladly,zatímco championy byly žhavé déle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povol čerpadlo,a pootoč asi 2 mm směrem k motoru.Podrobnosti přes fradko@seznam.cz,:papa nebo icq 425493820

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt úžasnej nápad, o 2mm, to bude tvrdé jak prase :/ To nastavení je hodně citlivé, a kdo tomu nerozumí a nepozná podle sluchu a chování motoru, jak to má být správně, by na to vůbec neměl šahat. I půl milimetru už je poznat, natož 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja už do toho šťoural,když jsem měnil rozvod.Ladil jsem to podle ucha a dost dlouho s tím laboroval.....vždycky pár kilometrů najel,posluchal,zase kousek pohnul a tak.a řekl bych,že to mám nastavené dobře.....Každopádně,víte někdo kolik stupnů před horní úvratí má čerpadlo začít stříkat??Že bych si s tím dal tu práci a udělal to přesně....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem to, ale asi jsem to smazal. Dá se to stáhnout z hlavní strany, pokud jsi řádný člen, je to v dokumetu "Peugeot čerpadla", nebo tak nějak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mužu ti oskenované ůdaje poslat na mejl.A přesně ten samej problem jsem před lety řešil.Ve 160000 to začalo dělat to co tobě.Nakonec to byl předstřik.Je fakt že jsem to udělal stroboskopem ale vyšlo to asi tak na 1,8mm pootočit.Označ si původní polohu a zkus za to nic nedáš.Oddie kdo to neumí tak na to nešahat to souhlas,ale zas tak citlivej ten motor není.Rozmezí nastavení je +-1 stupeň jak Bosch tak Lucas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasně že ten rozsah možného nastavení je tam obrovskej, ale citlivé je to hodně, těch půl mm už já osobně poznám. A to nejsem tak dobrej, abych to nastavení trefil podle sluchu napoprvé, musím s tím chvilku jezdit a většinou jej naladím tak napotřetí, aby to bylo zcela OK. Ono je sice hezké mít motor nataženej do tvrda tak, že není třeba v létě ani žhavit, a a nastartuje na otočku, ale kdo s tím má pak jezdit - nejede, zvuk hnusnej, hulí... Jáí dávám ty motory naopak co nejvíc do měkka to jde - na co nejjemnější zvuk, kdy to ještě není poznat na tahu motoru. Pak to sice hůř startuje amusí se žhavit i teplý, ale jede to absolutně jinak. A tohle nastavování už je prostě o těch půl milimetrech...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo,souhlas....,jen mi nejde do hlavy,proč to chytne krásně na 4 válce a po pár sekundách začněe vynechávat.Mám tak nějak zažité,že když ho špatně naladím,tak prostě špatně poběží,ale to vynechávání....:myslim .Každopádně zkusím tomu předvstřiku kousek ubrat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je jednoduché, kuckat to začne v okamžiku, kdy vychladnou žhavky. Si to klidně vyzkoušej - nastartuj se zvednutou kapotou, a ja to začne kuckat, připoj na žhavky napětí - za pár sekund to zase kuckat přestane :)

Předvstřik musíš přidat, a ne ubrat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo,jako,že když to přestane žhavit-tak se projeví,že průběh vstřikování není ideální.....hmm,to má logiku.A ještě zeptám takhle-vrch čerpadla musím podle tebe otočit více k motoru,nebo k chladiči??(ptám se tak blbě,abych měl 100% jistoto,že si rozumíme....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak jsem se na to dneska vrhnul,že to trošku posunu......a jak se mi tak do toho nechtělo a čuměl jsem kde co lítá.....začal jsem študovat ten systém sytiče-co je vedený lankem od teplé vody.no a zjitil jsem,že to vede na takové táhlo k čerpadlu a to je laditelné dvěma dorazovými šrouby.a nějaký chytrák co to měl předemnou oba dotáhl natvrdo,takže sytič nefungoval.tal jsem je povolil,zjsitil jsem,že ovládání funguje(při zahřívání se pohybuje)doladil jsem to nějak podle oka a uvidím zítra,jestli bude nějaká změna.

Ale je tady ještě jedna věc-bavil jsem se o tom kuckání s jedním známým a ten mi říkal,že některé diesly(ale neví jestli P 309) mají kromě žhavení i "dožhavování"to jako,že po startu se žhavičky udržujou horké-né úplně žhavé,ale hodně horké po nějakou dobu,než se motor trošku zahřeje. A to mi třeba nemusí fungovat.(mně osobně se zdá,že to přesně sedí na mojí poruchu-ono to opravdu vypadá tak,že když schladnou žhavičky,motor chvíli kucká-dělá to asi 20 sekund a pak to přestane)

Víte o tom někdo něco???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.