Sign in to follow this  
Followers 0
go.play

Ventilátor

21 posts in this topic

Nevíte někdo při kolika stupních přibližně se zapíná u P 306 ventilátor? Protože mi ručička běhá mezi 90 a 100 (připadá mi to moc) a když zastavim, tak nehučí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no já nevim no, dělá mi to starost ... dával jsem ted´ nemrznoucí kapalinu, tak možná že to je zavzdušněný, ale to je blbost, protože jsem odvzdušnoval a před tím nevim kolik byla optimální teplota při jízdě, toho jsem si nějak nevšímal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych to ještě zkusil odvzdušnit. Ono někdy nestačí jen jednou, Chce to projet nebo aspoň nechat zahřát na provozní tepl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: go.play

Nevíte někdo při kolika stupních přibližně se zapíná u P 306 ventilátor? Protože mi ručička běhá mezi 90 a 100 (připadá mi to moc) a když zastavim, tak nehučí.

Buď v klidu, nevím, jak u 306tek, ale u 405tek jsou spínací teploty v rozmezí 88 - 102°C, takže není to nic nenormálního. Ale pro klid v duši, až budeš doma, nech auto běžet a uvidíš, jestli to spíná nebo ne:papa

Mě třeba spíná až u 100°C ale to až po delší cestě např. v koloně a pak se teplota srazí zpět na nějakých průměrných 85°C:super

[upravil dne 9.10.07 Supersonic]

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 605 první 92°, druhej 96°. Potom co se to ladil už na 100° nevyleze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mě se to točí mezi 85 až 100 a hodně záleží na počasí když je moc teplo tak to dost kolísá a jakmile zastavím na křižovatce tak mi to hned leze nahoru pustí se sahary a opět to klesá už se to tady dost často řešilo já z toho byl taky trochu vedle ,ale u Peugoetu prý nic zvláštního

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic zvláštního dokud se něco nepo...

Chce to nejdřív zjistit jestli budík vůbec ukazuje pravdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle mě by teplota neměla standardně přelézt 100°C. Pokud je vše OK, má Pažout saharamy zajištěno dostatečné chlazení, o jakém si většina aut té doby mohla nechat zdát...:D Jak psali kluci, ca 92°C první rychlost a při 96°C naplno (což jsem nikdy nezažil). První rychlost ventilátorů, klidně i v létě a v koloně, většinou stačí na ochlazení okruhu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimochodem 405 GRD by na 100% měla spínat první rychlost při ca 90°C, příp. pak výše druhou rychlost. Má bývalá 405 TD se tak chová a slouží v rodině vesele dál :super Takový rozsah teplot spínání neznám ani na jednom Pažoutu v rodině a nezdá se mi příliš pravděpodobný. 88 nebo 102°C je pro motor a zátěž podstatný rozdíl... Pokud je vše v pořádku, tak sahary po překročení dané teploty sepnou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Steiner

Mimochodem 405 GRD by na 100% měla spínat první rychlost při ca 90°C, příp. pak výše druhou rychlost. Má bývalá 405 TD se tak chová a slouží v rodině vesele dál :super Takový rozsah teplot spínání neznám ani na jednom Pažoutu v rodině a nezdá se mi příliš pravděpodobný. 88 nebo 102°C je pro motor a zátěž podstatný rozdíl... Pokud je vše v pořádku, tak sahary po překročení dané teploty sepnou.

Hm, to bude tím, že to neznáš a je to pravděpodobné:aut Je to dle typu motoru, ale to jen tak na okraj a pro příště:xvul

post-0-14109596674445_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem ted´ přijel domů, při normální jízdě se teplota drží na nějakých 95 až 100 stupni, ale když tomu trochu dám do kopce, tak jde i přes sto. To jsem ale snad nikdy neměl. Nechal jsem to běžet před barákem a ventilátor sepnul na plno až na nějakejch 100 stupních. Od tý doby co jsme dával tu nemrznoučku tak se to se*e. Odvzdušněný to určitě ale je, dělal jsem to 3x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odvzdušňoval jsi i na bloku motoru. z vlastní zkušenosti vím, že na to lidi občas zapomenou. odvzušní jen chladič a topení a na motor se zapomene i když bývá na řadě jako první nebo drůhý bod odvzdušnění!!! Mě to dělal vzduch v bloku:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Supersonic: Bavíme se tady o otevření termostatu nebo o sepnutí sahary. To je snad podstatnej rozdíl! Termostat samozřejmě otevírá dle provozní teploty mnohem dříve než vůbec spouští sahary.

Pokud jsem špatně pochopil, tak se omlouvám, ale prostě nevěřím, že sahara v jednom konkrétním autě jednou sepne při 88°C a jindy při 102°C... Pokud jsi to myslel na všechny Pažouty obecně, tak to bylo jen mnou špatně pochopeno. Saharu spíná čidlo teploty, což je naprosto nezávislé od termostatu, a mělo by spouštět pořád stejně podle teloty okruhu bez ohledu na to, jestli je zima nebo léto. Čidlo snímá telotu okruhu a ne venkovní telotu... :) Prostě ventilátory sepne nebo sepne. Není co řešit.

Já jen říkám, že u žádnýho Pažouta jsem nikdy neviděl teplotu nad 100°C včetně, neboť sahary by se měly sepnout při nižší teplotě. A pokud ano, tak není něco v pořádku...:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bylo to samozřejmě myšleno všeobecně:D A teploty termostatu zde uvádím proto, aby bylo vidět, zhruba při jakých teplotách potom jde kapalina do chladiče. Pokud vím, tak nejdřív čerpadlo bere kapalinu z chladiče přes blok motoru a hlavu válců, potom k termostatu, který je zavřený, když motor není zahřátý. Pak myslím, že ještě někam k topení a zpět:myslim Když tak mě opravte:D Až když má kapalina uvedenou teplotu(y), tak se teprve otvírá termostat a jde do chladiče. Tzn. že tam jde kapalina v rozmezí uvedených teplot a pak záleží na konkrétním čidle kdy spíná sahary:myslim:myslim Je to tak a nebo kecám:aut:mad:???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Georginho_cz406

Odvzdušňoval jsi i na bloku motoru. z vlastní zkušenosti vím, že na to lidi občas zapomenou. odvzušní jen chladič a topení a na motor se zapomene i když bývá na řadě jako první nebo drůhý bod odvzdušnění!!! Mě to dělal vzduch v bloku:D

A kde je prosim tě ten odvzdušnovák na bloku motoru? mám 306 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.