Radek Hurvajz

Cvakání od motoru 406

29 posts in this topic

Už jem to tu několikrát hledal a vždy jsem našel jen neurčitý uvahy a dohady, od začátku co mám 406 když je venku chladno slyším z motorového prostoru cvakání, je to slyšet lehce v kabině a venku na pravé straně při zavřené kapotě docela zřetelně, jak kapotu zvednu tak nejsem schopnej určit odkud to jde. Někdy to cvaká při volnoběhu po přidání to ustává, někdy zase při volnoběhu ticho a při zvýšení otáček to začne. Pokud je venku tepleji tak se to neozve vůbec. Zdá se mi že se frekvence cvakání nemění v zavislosti na otáčkách, je to asi tak 3 až 4 cvaknutí za sec., ale jistej si uplně nejsem. Dočetl jsem se že by to snad možná mohl být regulátor tlaku paliva. Nevíte někdo co by to mohlo být, trošku mě to znervozňuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pegoo

Co takhle z motoru zdvihátka ventilů.Zdvihátko ventilu-druh provozu hydraulický??

No jsou tam hydroštěly, ale zase by to se zvýšením otáček mělo cvakat rychleji:myslim No a proč by to dělalo jen když je chladno, tady je teplota pořád stejná. Dělá to i když je motor už zahřátej:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze to byt hydrovahatko.prejavuje sa to tak , ze cim chladnejsi motor je tym vacsi klepot pocujes.pri pridani plynu to dost zanika (motor to prehluci) a pri zahriati motora sa to stisi.ked uz je chytene hydrovahatko viac tak to je pocut aj pri teplom motore.

mas tam uz zapalovaciu rampu alebo este kable od rozdelovaca?

nie som odbornik len je to moja osobna skusenost.moze to byt nieco ine

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pegoo

Větší otáčky větší tlak který neklesne,chladno nedržej a propustí olej a pak cvakají.

To se mi nezdá, chladno :myslim to by dělali jen pokud je to studený. Pokud je venku teplo tak to ani neťukne. pokud pojedu 200km na jeden zátah tak je to prohřátý a dělá to taky, takže kdyby to byli hydroštěly tak by snad ztichly, nebo ne? Ještě mě napadá co vstřik třeba?

[upravil dne 8/10/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jozefsv

moze to byt hydrovahatko.prejavuje sa to tak , ze cim chladnejsi motor je tym vacsi klepot pocujes.pri pridani plynu to dost zanika (motor to prehluci) a pri zahriati motora sa to stisi.ked uz je chytene hydrovahatko viac tak to je pocut aj pri teplom motore.

mas tam uz zapalovaciu rampu alebo este kable od rozdelovaca?

nie som odbornik len je to moja osobna skusenost.moze to byt nieco ine

Zapalovací rampu mam. a je to zřetelný a jasný cvakání, to nebude z pod víka

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja som na v6 odpajal kabel od sviecky a tak som zistil ze na jednom valci je chybne hydrovahatko.dalo by sa to takto zistit nejak aj u teba, ci by to prestalo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jozefsv

ja som na v6 odpajal kabel od sviecky a tak som zistil ze na jednom valci je chybne hydrovahatko.dalo by sa to takto zistit nejak aj u teba, ci by to prestalo?

No to asi sotva, s tou rampou:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: Pegoo

Větší otáčky větší tlak který neklesne,chladno nedržej a propustí olej a pak cvakají.

To se mi nezdá, chladno :myslim to by dělali jen pokud je to studený. Pokud je venku teplo tak to ani neťukne. pokud pojedu 200km na jeden zátah tak je to prohřátý a dělá to taky, takže kdyby to byli hydroštěly tak by snad ztichly, nebo ne? Ještě mě napadá co vstřik třeba?

[upravil dne 8/10/07 Radek Hurvajz]

Sundej víko a mrkni na vačky a zdvihátka.

PEUGEOT 406 (8B), 1.8 16V

Rok výroby: 11/95 - 10/00, kw/HP: 81/110, Obsah: 1761, Kód motoru: LFY (XU7JP4),

post-0-14109596669128_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pegoo

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: Pegoo

Větší otáčky větší tlak který neklesne,chladno nedržej a propustí olej a pak cvakají.

To se mi nezdá, chladno :myslim to by dělali jen pokud je to studený. Pokud je venku teplo tak to ani neťukne. pokud pojedu 200km na jeden zátah tak je to prohřátý a dělá to taky, takže kdyby to byli hydroštěly tak by snad ztichly, nebo ne? Ještě mě napadá co vstřik třeba?

[upravil dne 8/10/07 Radek Hurvajz]

Sundej víko a mrkni na vačky a zdvihátka.

PEUGEOT 406 (8B), 1.8 16V

Rok výroby: 11/95 - 10/00, kw/HP: 81/110, Obsah: 1761, Kód motoru: LFY (XU7JP4),

No hlava byla komplet rozebraná cca před třemi měsíci, pokud by bylo něco ve prdeli tak by si toho mechanik měl všimnout, nebo mysliš že ne? Bylo to na přebroušení

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: Pegoo

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: Pegoo

Větší otáčky větší tlak který neklesne,chladno nedržej a propustí olej a pak cvakají.

To se mi nezdá, chladno :myslim to by dělali jen pokud je to studený. Pokud je venku teplo tak to ani neťukne. pokud pojedu 200km na jeden zátah tak je to prohřátý a dělá to taky, takže kdyby to byli hydroštěly tak by snad ztichly, nebo ne? Ještě mě napadá co vstřik třeba?

[upravil dne 8/10/07 Radek Hurvajz]

Sundej víko a mrkni na vačky a zdvihátka.

PEUGEOT 406 (8B), 1.8 16V

Rok výroby: 11/95 - 10/00, kw/HP: 81/110, Obsah: 1761, Kód motoru: LFY (XU7JP4),

No hlava byla komplet rozebraná cca před třemi měsíci, pokud by bylo něco ve prdeli tak by si toho mechanik měl všimnout, nebo mysliš že ne? Bylo to na přebroušení

No tak to nemohu čuchat zda to mechanik prohlédl dobře,záleží zda ?? kontroloval .Hlavy dělám každej den a delám i pro servis a kolikrát čučím jak blázen co tam nechaj za ??

[upravil dne 8.10.2007 Pegoo]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

No jasný, do mechanika nevlezeš, no. Co bych tam ale já jako laik viděl:myslim

Jak vypadá vačka zda není nějak poškozená,prostě opotřebovanost materialu.:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pegoo

Původně zaslal: Radek Hurvajz

No jasný, do mechanika nevlezeš, no. Co bych tam ale já jako laik viděl:myslim

Jak vypadá vačka zda není nějak poškozená,prostě opotřebovanost materialu.:D:D

:DProstě mrkni na vačky a zdvihátka.Pokud to je hluk z této části motoru.:D:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hodně slyšitelný je elektromagnetický ventil odsávání, u mě umístěný vedle boxu ŘJ, tedy na pravé straně. V obr. položka 5. Někdy pracuje, někdy ne...

post-0-14109596678044_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Molin406

Hodně slyšitelný je elektromagnetický ventil odsávání, u mě umístěný vedle boxu ŘJ, tedy na pravé straně. V obr. položka 5. Někdy pracuje, někdy ne...

presne tak, je to ten elektromagneticky ventil odsavani par z nadrze, taky mi kdyz je chladno cvaka a dosti hlasite az do kabiny. Neres zadny hydrostely nebo vacky a zdvihatka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

Původně zaslal: Molin406

Hodně slyšitelný je elektromagnetický ventil odsávání, u mě umístěný vedle boxu ŘJ, tedy na pravé straně. V obr. položka 5. Někdy pracuje, někdy ne...

presne tak, je to ten elektromagneticky ventil odsavani par z nadrze, taky mi kdyz je chladno cvaka a dosti hlasite az do kabiny. Neres zadny hydrostely nebo vacky a zdvihatka

No díky, já hydroštely neřeším, ani nic podobnyho, kdyby to bylo něco takovyho tak by se měnila frekvence cvakání s otáčkama, a to nedělá, do kabiny to slyším taky. Myslel jsem spíš ten regulátor tlaku paliva, tohle mě nenapadlo. Sakra proč ale ten prevít cvaká když je chladno, a proč jen v určitých otáčkách:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventil odsávání ovládá řídící jednotka a pouští tím výpary z nádrže nashromážděné v zásobníku s aktivním uhlím do sacího potrubí. Provádí tak s určitou periodou, ale jak je ta perioda načasovaná nevím. Možná se tím snaží obohatit směs při studeném motoru nebo zatížení.

Mě to taky štvalo že to cvaká, teď už vím že to cvakat má tak už to najednou nevnímám.:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Molin406

Ventil odsávání ovládá řídící jednotka a pouští tím výpary z nádrže nashromážděné v zásobníku s aktivním uhlím do sacího potrubí. Provádí tak s určitou periodou, ale jak je ta perioda načasovaná nevím. Možná se tím snaží obohatit směs při studeném motoru nebo zatížení.

Mě to taky štvalo že to cvaká, teď už vím že to cvakat má tak už to najednou nevnímám.:roker

S tim obohacením je to blbost, dělá to i při zahřátým motoru. A cvaká to s frekvencí tak 3x za sec. někdy jen při volnoběhu, nekdy zase jen při otáčkách kolem 2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.