Maroš Odesláno 7. říjen 2007 Sdílet Odesláno 7. říjen 2007 Zapajam si zabezpecovacie do auta a potrebujem poradit co pouzivate na spojenie kablovlebo ked dam dva kabele spolu napriklad od spinacej skrinky a rele tak je to uz riadny priemer a neviem ako to spajat s kablami od alarmu Dakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 7. říjen 2007 Sdílet Odesláno 7. říjen 2007 Prodavaji se takove nacvakavaci svorky. Ale nejlepsi je to poradne propajet - obcas tam muze tect velky proud a tak poradny letovany spoj je nejspolehlivejsi (z hlediska prechodovych odporu a tepla, ktere tam pak vznika). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maroš Odesláno 7. říjen 2007 Autor Sdílet Odesláno 7. říjen 2007 Ja som to skusal ale prehrit taky kabel nieje sranda strasne zle sa to pajkuje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 7. říjen 2007 Sdílet Odesláno 7. říjen 2007 Původně zaslal: Maroš Ja som to skusal ale prehrit taky kabel nieje sranda strasne zle sa to pajkuje používaš kalafunu na očištěni konektoru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olda Odesláno 8. říjen 2007 Sdílet Odesláno 8. říjen 2007 Kup si pájecí kapalinu,stačí kapičku kápnout na dráty a pak tam cín projede sám,já bez ní ani nezapínám pájku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petross Odesláno 8. říjen 2007 Sdílet Odesláno 8. říjen 2007 obrať se na hadex nebo gm electronic tam maji ty svorky co ti radil peta cena asi 3kč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honzin Odesláno 8. říjen 2007 Sdílet Odesláno 8. říjen 2007 Místo pájecí pasty můžeš taky použít zředěnou kyselinu chlorovodíkovou (prodává se pod technickým názvem solná) a taky musíš mít pájku s dostatečným výkonem, dovedu si představit že např. 30W nemusí stačit na pořádné propájení (to je taková ta nejběžněji prodávaná v OBI...). Ale svorky jsou taky dobrá varianta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Supersonic Odesláno 8. říjen 2007 Sdílet Odesláno 8. říjen 2007 Jednoznačně propájet, pro tyhle případy mám i pájecí pistoly na plynovou bombičku, stačí potom kontakty trochu přejet kalafunou, pak cín a pořádně přohřát:super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vvitty Odesláno 8. říjen 2007 Sdílet Odesláno 8. říjen 2007 Kyselinu ani jine pajeci pripravky na podobne bazi nepouzivej. Takova svinstva totiz predpokladaji, ze potom spoj radne ocistis a oplachnes od zbytku, jinak ti to bude korodovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honzin Odesláno 8. říjen 2007 Sdílet Odesláno 8. říjen 2007 Původně zaslal: Supersonic Jednoznačně propájet, pro tyhle případy mám i pájecí pistoly na plynovou bombičku, stačí potom kontakty trochu přejet kalafunou, pak cín a pořádně přohřát:super No profik nejsem, ale něco už jsem spájel a s tímto tvrzením bych tak úplně nesouhlasil. Pokud pájená plocha špatně chytá (umaštěné, určitý typ pájeného materiálu atd.) tak vyšší teplota nepomůže. Ta je podmínkou pro pořádné propájení, ale není všelék na slinutí cínu s pájenou plochou - to taky můžeš něco odvařit. Na to je fakt lepší pasta či HCl. Ty svorky bych taky nezatracoval. Pájený spoj totiž má tu vlastnost, že je křehčí než původní drát a může dojít k nalomení vlivem otřesů, ohybů ve dveřích atd., což u svorky nehrozí. Navíc ty jsou dimenzované pro určitý průchod proudu, který vydrží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 8. říjen 2007 Sdílet Odesláno 8. říjen 2007 Kyselinu určitě ne, nebo to časem uhnije. Pájení se profesionálně nepoužívá, protože kabel opravdu křehne kousek dál a pak se láme. (Amatérsky se pájení používá, ale NIKDY KYSELINU, tu si nech na rýny, i ty by po ní zrezivěly) Ty nacvakávací svorky, které proříznou izolaci - dotýkají se jen bodově, moc jim nevěřím, i když se prodávají a zřejmě mají atesty na uvedené proudy. Nejlepší by byly zamačkávací svorky - takové jako používají elektrikářské firmy v rozvaděčích - samozřejmě zamačkávat nástrojem k tomu určeným, a ne kombinačkami!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peto670 Odesláno 8. říjen 2007 Sdílet Odesláno 8. říjen 2007 Původně zaslal: P607Olda Kyselinu určitě ne, nebo to časem uhnije. Pájení se profesionálně nepoužívá, protože kabel opravdu křehne kousek dál a pak se láme. (Amatérsky se pájení používá, ale NIKDY KYSELINU, tu si nech na rýny, i ty by po ní zrezivěly) Ty nacvakávací svorky, které proříznou izolaci - dotýkají se jen bodově, moc jim nevěřím, i když se prodávají a zřejmě mají atesty na uvedené proudy. Nejlepší by byly zamačkávací svorky - takové jako používají elektrikářské firmy v rozvaděčích - samozřejmě zamačkávat nástrojem k tomu určeným, a ne kombinačkami!!! mam vyhrady som elektrotechnik aku taku prax mam skusenosti: letovaci voda: treba pouzit hlavne ked mas mastny pripadne zaoxidovany a v neposlednom rade stary kabel po pouziti pajkovacej vody(kyseliny) trba prestrieknut spoj kontoxem a je vsetko OK zneutralizovane nacvakavacie spojky su tiez dobre ale len na vecsie prierezy. a potom teda tie lisovacie spojky su uplne najlepsie len musis prerusit vodic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honzin Odesláno 9. říjen 2007 Sdílet Odesláno 9. říjen 2007 Přesně tak, navíc vše chce dělat s citem. Ten drát tam nemáčím jak sáček v čaji a pak nekapu po kapotě. Navíc mi není moc jasné, co by mělo uhnít. Jako měděný drát nedo kus plošňáku? Pokud si ještě z chemie dobře pamatuju, tak měď s HCl nereaguje, to by jsi to musel náčet tuším v nějaké kyselině fosforečné nebo do HCl přilít min. 20% peroxid vodíku, aby to začalo něco dělat. Navíc nění důvod to na konci neprostříknout. U rýny je to úplně něco jiného - tam můžeš vyžrat celý pozinkovaný povrch na železný plech no a už to jede.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gryzly Odesláno 9. říjen 2007 Sdílet Odesláno 9. říjen 2007 No ty rychlospojky bych už nikdy nepoužil. Brácha měl Fáčko kde byli použitý na alarmu a na stahování oken. byli tam asi tak 12 let. a fungovalo to tak že se zmáčklo tlačítko stahování oken a druhou rukou se zatřáslo s kabelovým svazkem a okno se rozjelo. Bylo jich pod palubovkou asi 30 a nakonec se brácha nasral a celý to přepájel. Od té doby po problému a je to asi dva roky. Byli to takové ty svorky kde jeden drát muže být průchozí a druhej ne, zavřou se dovnitř a kleštěma tam zajede nuž který to spojí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubis Odesláno 10. říjen 2007 Sdílet Odesláno 10. říjen 2007 Ahoj.Mé zkušenosti,pracuji s tím od vyučení,říkají:pokud chceš připojit nový drát k jinému vedoucímu okolo,tak ten průchozí jen na kousku zbav izolace,ten nový omotej a zapájet a zaizolovat.V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ Z MNOHA DŮVODŮ NEPOUŽÍVÁM KYSELINU - TA PATŘÍ NA RÝNY.K pájení je vhodné použít pájecí vodu (třeba F 1),většinou stačí kalafuna obsažená v trubičkovém cínu.Nebo lze drát přestřihnout,odizolovat konce a i s tím dalším zastrčit všechny z jedné strany do "lustrsvorky - čokoládky" a zatáhnout oběma šroubky.V tomto případě konce necínuji,rádo se to láme v místě,kde končí pocínování a také cínovaný drát je třeba občas ve svorce přitáhnout!Cín totiž pomalu "teče" tak,jako hliník.Samozřejmě,jak jsem výše četl,jsou i další modernější možnosti.Na tenčí vodiče bez obav použij systém přecvaknutí a svorku, a u silnějších vodičů,kde je předpoklad vyšších proudů,je vhodnější drát přimotat.U vyšších proudů se totiž i malé přechodové odpory nakonec sečtou a vymstí.Přechodový odpor např. 0,1 Ohmu je již malý,ale v palubní síti auta na něm vznikne úbytek jednoho voltu při proudu 10 ampér.A ten volt třeba chybí žárovkám v hlavním světlometu k solidnímu svícení.A máme tady další podmínku: čím méně mechanických spojů - tím méně problémů. Popsal jsem tady dva systémy - pro slabý a pro silný proud,teď už si jen vybrat.P806 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Supersonic Odesláno 10. říjen 2007 Sdílet Odesláno 10. říjen 2007 Původně zaslal: Honzin Původně zaslal: Supersonic Jednoznačně propájet, pro tyhle případy mám i pájecí pistoly na plynovou bombičku, stačí potom kontakty trochu přejet kalafunou, pak cín a pořádně přohřát:super No profik nejsem, ale něco už jsem spájel a s tímto tvrzením bych tak úplně nesouhlasil. Pokud pájená plocha špatně chytá (umaštěné, určitý typ pájeného materiálu atd.) tak vyšší teplota nepomůže. Ta je podmínkou pro pořádné propájení, ale není všelék na slinutí cínu s pájenou plochou - to taky můžeš něco odvařit. Na to je fakt lepší pasta či HCl. Ty svorky bych taky nezatracoval. Pájený spoj totiž má tu vlastnost, že je křehčí než původní drát a může dojít k nalomení vlivem otřesů, ohybů ve dveřích atd., což u svorky nehrozí. Navíc ty jsou dimenzované pro určitý průchod proudu, který vydrží. Tak ještě jednou a tentokrát stručně Předpokládám, že tu není nikdo, kdo by pájel dva mastné kontakty, takové drobnosti snad tady uvádět nemusíme. Samozřejmě souhlasím s tím, že pokud pájíš třeba něco do plošného spoje, tak dlouhé pájení tomu nědělá dobře, protože při nejmenším to odnese kontakt s folií, v tom horším to upálíš celé Ale tady se bavíme o dvou drátech a asi silnějších, takže lehce kalafunu (potom se to nemusí tolik čistit), propájet a hlavně nefoukat a podobné blbosti aby to schladlo, to je nejlepší cesta ke studeňáku a hlavně nehýbat. Potom jenom nějakým lihem očistit kalafunu a případné nečistoty a zaizolovat. A to je vše přááátelé.....Co co co co je?? To to to mám přece přece říct já..... Tak to řekni......Tá di dá di dá di dá:aut:aut Už jsem dnes v práci fakt dlouho:D:D:D:aut Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
striker Odesláno 10. říjen 2007 Sdílet Odesláno 10. říjen 2007 taky k tomu neco malo kecnu vsechny vyse popsane postupy sou ok vice mene ok ja osobne to delam tak ze pripajim dalsi drat na svorku konektoru tim se vyhnu naruseni puvodniho vodice.... pokud ho chces pajkovat primo na tlusty vodic je dobre na kousku odstranit izolaci a par zil ( dostatecne ale ne moc ) odchylit a kolem te omotat pridavany drat a propajet jen tuto cast .. ne cele lanko... pak dukladne omotat lepenkou kuli zabraneni mechanickemu ohybani = zlomeni... dle meho je to lepsi postup nez tam nacvakavat svorku ktera stejne za cas zoxiduje jelikoz je z jineho materialu nez dany vodic... a take je to lepsi nez propajet cely vodic.. ( na coz vetsinou 75W pajka stejne nestaci ) ... . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vasek1 Odesláno 10. říjen 2007 Sdílet Odesláno 10. říjen 2007 nebo můžeš použít tyto dutinky.Stačí pájka na plyn nebo zapalovač.Uvnitř v kroužku je cín.Různé druhy průměrů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
myryn Odesláno 10. říjen 2007 Sdílet Odesláno 10. říjen 2007 Původně zaslal: Kubis Ahoj.Mé zkušenosti,pracuji s tím od vyučení,říkají:pokud chceš připojit nový drát k jinému vedoucímu okolo,tak ten průchozí jen na kousku zbav izolace,ten nový omotej a zapájet a zaizolovat.V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ Z MNOHA DŮVODŮ NEPOUŽÍVÁM KYSELINU - TA PATŘÍ NA RÝNY.K pájení je vhodné použít pájecí vodu (třeba F 1),většinou stačí kalafuna obsažená v trubičkovém cínu.Nebo lze drát přestřihnout,odizolovat konce a i s tím dalším zastrčit všechny z jedné strany do "lustrsvorky - čokoládky" a zatáhnout oběma šroubky.V tomto případě konce necínuji,rádo se to láme v místě,kde končí pocínování a také cínovaný drát je třeba občas ve svorce přitáhnout!Cín totiž pomalu "teče" tak,jako hliník.Samozřejmě,jak jsem výše četl,jsou i další modernější možnosti.Na tenčí vodiče bez obav použij systém přecvaknutí a svorku, a u silnějších vodičů,kde je předpoklad vyšších proudů,je vhodnější drát přimotat.U vyšších proudů se totiž i malé přechodové odpory nakonec sečtou a vymstí.Přechodový odpor např. 0,1 Ohmu je již malý,ale v palubní síti auta na něm vznikne úbytek jednoho voltu při proudu 10 ampér.A ten volt třeba chybí žárovkám v hlavním světlometu k solidnímu svícení.A máme tady další podmínku: čím méně mechanických spojů - tím méně problémů. Popsal jsem tady dva systémy - pro slabý a pro silný proud,teď už si jen vybrat.P806 Perfektní. Naprostý souhlas - k tomu není co dodat !!!:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 10. říjen 2007 Sdílet Odesláno 10. říjen 2007 Původně zaslal: vasek1 nebo můžeš použít tyto dutinky.Stačí pájka na plyn nebo zapalovač.Uvnitř v kroužku je cín.Různé druhy průměrů. Jak je použiji, když chci k jednomu průchozímu silnému drátu (přesněji lanku) vodivě přidělat druhý? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.