Kvasky

Odpálil jsem radio?

24 posts in this topic

Ahoj, tak jsem dneska montoval kamošovi do auta repráky. Blb jsem letoval trafo pájkou konektor na repro při zapnutým rádiu a ejhle. Radio přestalo vydávat zvuk. Na radiu se rozsvítil nápis "CONTACT" a už vůbec nevydává zvuk. Tak jsem celý rádio vytáhl, restartoval a nic. CD normálně načte i přehrává, FM signál taky chytá, ale není nic slyšet z repra. Jedná se o nejaký Panasonic CQ-RD (číslo přesne nevím). V čem může být chyba? Že bych odpálil koncový zesilovač? Díky za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kvasky

Ahoj, tak jsem dneska montoval kamošovi do auta repráky. Blb jsem letoval trafo pájkou konektor na repro při zapnutým rádiu a ejhle. Radio přestalo vydávat zvuk. Na radiu se rozsvítil nápis "CONTACT" a už vůbec nevydává zvuk. Tak jsem celý rádio vytáhl, restartoval a nic. CD normálně načte i přehrává, FM signál taky chytá, ale není nic slyšet z repra. Jedná se o nejaký Panasonic CQ-RD (číslo přesne nevím). V čem může být chyba? Že bych odpálil koncový zesilovač? Díky za rady

No tak to asi bude konec v prd..., to je taky nápad letovat něco když je to zapnutý:o:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak to je napad letovat konektor pri zapnutom radii, pokial si spojil + s - na repraku tak to mas iste ze ti odisiel koncovy stupen, pochybujem ze je to charanene pojistkou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Peto670

No tak to je napad letovat konektor pri zapnutom radii, pokial si spojil + s - na repraku tak to mas iste ze ti odisiel koncovy stupen, pochybujem ze je to charanene pojistkou.

No dost rádií nemá ochranu před zkratováním vystupu na repro, takže je to tak na 90% jistý

[upravil dne 7/10/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

zkus odpojit vsechny repro krom jednoho o kterem vis ze je 100% dobry. Resetovat radio a uvidis, jestli to nepojede tak je to smolik....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: Peto670

No tak to je napad letovat konektor pri zapnutom radii, pokial si spojil + s - na repraku tak to mas iste ze ti odisiel koncovy stupen, pochybujem ze je to charanene pojistkou.

No dost rádií nemá ochranu před zkrytováním vystupu na repro, takže je to tak na 90% jistý

no ved prave preto som to tak napisal

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vím, že jsem vůl. Vůbec mě nenapadlo, že je rádio zapnutý. Vždy letuju při vypnutým rádiu, ale dneska mě to fakt nedocvaklo. Nejde ani jeden reprák... Zajímalo by mě co bude stát oprava toho koncáku...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kvasky

Vím, že jsem vůl. Vůbec mě nenapadlo, že je rádio zapnutý. Vždy letuju při vypnutým rádiu, ale dneska mě to fakt nedocvaklo. Nejde ani jeden reprák... Zajímalo by mě co bude stát oprava toho koncáku...

No predpodkladam ze to je asi 4 kanalovy, sak normal. Nemala by to byt nejak velka palka okolo 500 Sk len zalezi ci si ho vymenis ty alebo opravovna a este zalezi na tom ci odisiel len koncovy stupen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkus radou otevrit a precist nazev z toho koncaku, vetsinou to byva bezne dostupny integrac a vymenis si ho sam nebo nekdo kdo to s pajkou umi..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Escaper

Zkus radou otevrit a precist nazev z toho koncaku, vetsinou to byva bezne dostupny integrac a vymenis si ho sam nebo nekdo kdo to s pajkou umi..

Jo jo presne tak obycajny integrac a nie je problem ho vymenit nez niekde do opravovne davat kde beru 300- 400 Sk za hodinu.

Zalezi ci mal chalan stastie alebo nie, pokial mu odisiel aj korekcny zosilovac.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

¨KOrekcak si myslim ze neshorel, prorazily se koncovy tranzistory v tom vykonovem prvku, zjistit to jde jednoduse, jestli to ma cenu opravovat. Staci na vstupy misto toho vykonoveho IO zapojit normalni zesik jestli to pojede nebo ne. Zatim co se mi dostalo do ruky tak vzdy shorel jen vykonovy prvek...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Escaper

¨KOrekcak si myslim ze neshorel, prorazily se koncovy tranzistory v tom vykonovem prvku, zjistit to jde jednoduse, jestli to ma cenu opravovat. Staci na vstupy misto toho vykonoveho IO zapojit normalni zesik jestli to pojede nebo ne. Zatim co se mi dostalo do ruky tak vzdy shorel jen vykonovy prvek...

jo jo to mas pravdu aj s tym skusanim, takmer vzdy to odnesu koncaky, ja som len teoreticky uvazoval lebo stava sa aj toto a tak ked sa chalan pytal tak som to spomenul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doufám, že má cenu to opravovat. Rádio je skoro nové a bohužel to není žádná kaše. Na pátek mám domluvenýho kamaráda co by to měl opravit. Díky za reakce a rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud máš a umíš používat voltmetr, tak na výstupu koncových stupňů by mělo být asi poloviční napájecí napětí, takže kolem 6 voltů, měřeno proti kostře. To napětí musí být na všech osmi vývodech.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Martin.nz

Pokud máš a umíš používat voltmetr, tak na výstupu koncových stupňů by mělo být asi poloviční napájecí napětí, takže kolem 6 voltů, měřeno proti kostře. To napětí musí být na všech osmi vývodech.

vzhledem k tomu, ze vetsina autoradii pracuje v koncovem stupni do mustku, nebo dokonce ma vlastni nasobic napeti, tak 6V to snad bude u nejakych starych shitu, pac takove zapojeni ti da sotva par watu vykonu. V pripade, ze je do mustku, tak ma musi byt 0V. V pripade ze si koncaky napeti zvedaji samy tak tam muze byt i 15-20 voltu a vice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimmer: jj presne tak, kdysi jsem pocital kolik jde ciste matematicky z parametru integorvanych zesilovacu vytahnout vykonu a bez mustkovani to je nejakych 6-7W, mustkovanim jde vytahnout skoro dvojnasobek a kvalitni autoradia se dostanou na nejakych 18-20W. Nejsilnejsi zesiky maji nejvyssi rady alpinu a to je 21,2W pokud se nemylim.

Jedna se o RMS výkon zadne hodnoty MAX atd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pánové, těch 6 voltů je stejnosměrných a platí to právě pro můstkové zapojení,mají v podstatě všechny novější rádia, kdo nevěří ať si to změří přímo na repráku proti kostře auta. Asi si to pletete s výstupním napětím, které je střídavé a má opravdu větší napětí, ale to se v amatérských podmínkách špatně měří. Starší rádia ( okolo 5 W na kanál) měli na výstupu oddělovací kondenzátor takže se tam žádné stejnosměrné napětí nevyskytovalo. Ještě pro informaci můstkováním se dosáhne teoreticky 4 násobku výkonu, v praxi tak třínásobku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Georginho_cz406

Jsem myslel, že nová rádia jsou chráněna proti přepětí a zkratu na výstupech :-)

A si si tym tak isty? nepovedal by som, autoradio nie je ako zosilovac kde su vystupy na reprak chranene. ja som este autoradio nevidel ktore ma chranene vystupy. Ked zoskratujes tak mas smolu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.