Sign in to follow this  
Followers 0
tomingo

1.5D - čo to je za tiahlo?

10 posts in this topic

prosím vás, načo slúži tá vyznačená záležitosť? lanko ide z válečka namontovaného na bloku motora, je zahrdzavené a končí u čerpadla. samé to nerobí nič a keď ho nasilu zatiahnem asi o 2mm (viac nejde), zvýšia sa otáčky. myslím, že by to mohol byť sytič; ale aj keď to nefunguje, studené štarty sú bez problémov! :myslim mám to skúsiť rozchodiť? dík

post-0-14109596657394_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano je to "sytič", ale u většiny aut běhá od novoty pár měsíců a pak už ne (je to bimetal a moc spolehlivej neni). Já ho úplně povolil a trochu přizvedl volnoběh (cca 850ot.), takže nemám problémy ani za tuhých mrazů;):D

EDIT: Novej stojí kolem osmi set...

[upravil dne 6/10/2007 Dundee]

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak som si myslel správne, vďaka dundee! :super takže je to čisto mechanický bimetalový princíp. uvidím čo v zime (ak nejaká príde) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omyl. Toto neni žádný sytič. Je to oddělený volnoběh, slouží jen pro zvyšování volnoběžných otáček u studeného motoru.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: conti

Omyl. Toto neni žádný sytič. Je to oddělený volnoběh, slouží jen pro zvyšování volnoběžných otáček u studeného motoru.:papa

... což dle mého názoru je vlastně sytič:D:D:D

[upravil dne 7/10/07 Pe.Tr]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: conti

Omyl. Toto neni žádný sytič. Je to oddělený volnoběh, slouží jen pro zvyšování volnoběžných otáček u studeného motoru.:papa

Tohle přesně je princip sytiče;) Ten taky zvýší volnoběh u studenýho motoru a po zahřátí se vypne (podtlakem, pomocí bimetalu atd.) a tím klesne volnoběh na jmenovitou hodnotu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

Odborně se tomu říká - Automatický přesuvník vstřiku.

No tak to bych teda neřek,,,přesuvník vstřiku je přece něco jinyho....ten slouží k přizpůsobování okamžiku vstřikování nafty(předstih vstřiku) v závislosti na provozním stavu motoru,z hlediska optimálního výkonu,spotřeby paliva a emisí....Ten přesouvá předstih vstřiku v závislosti na otáčkách motoru,...:myslim

Já osobně bych to nazval regulátorem volnoběžných otáček....;):D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezapomeň, že tohle je mechanická potvora !

Volnoběžné otáčky jsou regulovány - třeba regulátorem volnoběžných otáček (na principu např. odstředivá regulace ).

No, a tohle funguje při startu motoru - když je ještě studený, spalovací prostor vlažný a naftě se moc hořet nechce.

Tohle (byť nevalně) funguje na principu bimetalu. Já bych to jako přesuvník vstřiku nazval.

P.S.: Víceméně máš pravdu, ale nehledej v tom vědu. Tohle je mechanická potvora, nemá žádné elektronické vymoženosti. (kromě chcípáku)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

Nezapomeň, že tohle je mechanická potvora !

Volnoběžné otáčky jsou regulovány - třeba regulátorem volnoběžných otáček (na principu např. odstředivá regulace ).

No, a tohle funguje při startu motoru - když je ještě studený, spalovací prostor vlažný a naftě se moc hořet nechce.

Tohle (byť nevalně) funguje na principu bimetalu. Já bych to jako přesuvník vstřiku nazval.

P.S.: Víceméně máš pravdu, ale nehledej v tom vědu. Tohle je mechanická potvora, nemá žádné elektronické vymoženosti. (kromě chcípáku)

JJ vždyť já jen vyslovil svůj názor...a no a elektriky je tam hafo:D:D:Dnapř.stop ventil...:D:D,,,to víš ještě nejsem vyučenej v oboru....:aut:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.