Sign in to follow this  
Followers 0
Guest MMMMM

Kdy se otevírají airbagy

33 posts in this topic

Původně zaslal: MMMMM

Kdy se otevírají airbagy? Při jaké rychlosti.

spíše se oteviraji podle síly narazu , je to něco jako takové otřesové čidlo.

pokud budeš stat na křižovatce na červenou a nekdo do tebe vrazi tak airbagy vystřeli , což je 0km/h.

[upravil dne 6/10/07 Pe.Tr]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

Původně zaslal: MMMMM

Kdy se otevírají airbagy? Při jaké rychlosti.

spíše se oteviraji podle síly narazu , je to něco jako takové otřesové čidlo.

pokud budeš stat na křižovatce na červenou a nekdo do tebe vrazi tak airbagy vystřeli , což je 0km/h.

[upravil dne 6/10/07 Pe.Tr]

Vzdyt rikam, v podstate je to pretizeni

Share this post


Link to post
Share on other sites

v principu sensor který udá pokyn do řídící jednotky Airbagů se nazývá akcelerometr (Ddá se říct, že se jedná o senzor měřící dynamické zrychlení (akceleraci), resp. sílu vzniklou změnou rychlosti pohybujícího se předmětu resp. senzoru, nebo statické zrychlení, resp. sílu vzniklou působením gravitace (přitažlivostí) Země). Snímač měří jakýkoliv náraz či pohyb otázkou je nastavení mezní hodnoty v řídící jednotce, která řekne teďka vystřel airbag. Mnohé jednotky jsou naprogramovány tak že jsou schopny pružně reagovat na náraz v 50km/h nebo 90km/h a podle toho přizpůsobit (načasovat) vybuchnutí airbagů, mnohé automobilky používají řízené čelní airbagy (znamená to to že airbag obsahuje tzv. start - stop nebo 2kapsle, které zaručují naplnění určitým množstvím v danou určitu dobu) Takže v 50tce se airbag naplní třeba na 50l a při 90tce naplní 80l :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jinak upřesním ještě pe.tr že dnes se již kuličky moc nepoužívají používají se Integrované obvody (Princip měření je založen na změně kapacity vnitřního proměnného integrovaného kondenzátoru vlivem působící síly vzniklé zrychlením pouzdra senzoru. Struktura obvodu obsahuje polykřemíkový mikromechanický senzor a technologií BiMOS integrované obvody pro zpracování signálu ze senzoru. Struktura senzoru umožňuje měřit kladná i záporná statická i dynamická zrychlení)

Edit: Taktéž tento senzor je použit pro snímaní polohy vozu (respektive vychýlení z trajektorie)¨systém ESP

Celé to pak nějak vypadá takto :)

[upravil dne 6.10.2007 KoNG]

post-0-14109596656278_thumb.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

A takové jednotky jsou i v Peugeotech. Jak zjistím jak reaguje můj airbag

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MMMMM

A takové jednotky jsou i v Peugeotech. Jak zjistím jak reaguje můj airbag

Já bych to raději moc zjistovat nechtěl ona ta rana od bagu není nic moc příjemného, jelikož z důvodu konzervace a bezpečnosti systému je bag zapudrován práškem který zrovna na dvakrát pro oči příjemný není :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: KoNG

jinak upřesním ještě pe.tr že dnes se již kuličky moc nepoužívají používají se Integrované obvody (Princip měření je založen na změně kapacity vnitřního proměnného integrovaného kondenzátoru vlivem působící síly vzniklé zrychlením pouzdra senzoru. Struktura obvodu obsahuje polykřemíkový mikromechanický senzor a technologií BiMOS integrované obvody pro zpracování signálu ze senzoru. Struktura senzoru umožňuje měřit kladná i záporná statická i dynamická zrychlení)

Celé to pak nějak vypadá takto :)

[upravil dne 6.10.2007 KoNG]

okuličce psal Matrixchose,každopadně pokud si tohle neskopiroval z encyklopedie ,tak před tebou smekám. :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: KoNG

Struktura senzoru umožňuje měřit kladná i záporná statická i dynamická zrychlení)

Celé to pak nějak vypadá takto :)

[upravil dne 6.10.2007 KoNG]

Asi to chapu spatne, ale kdyz to nekdo do me napali ze zadu tak taky vystreli? "...kladná i záporná..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

ano rovněž se vyhodnocuje náraz ze zadu kdy se jedná o zpětnou energii rovněž v mnoha případech dojde k odpálení bagu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak snad nebudu zase tak blbej:myslim A tohle se pouziva asi tak od kteryho roku / modelu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

Původně zaslal: KoNG

jinak upřesním ještě pe.tr že dnes se již kuličky moc nepoužívají používají se Integrované obvody (Princip měření je založen na změně kapacity vnitřního proměnného integrovaného kondenzátoru vlivem působící síly vzniklé zrychlením pouzdra senzoru. Struktura obvodu obsahuje polykřemíkový mikromechanický senzor a technologií BiMOS integrované obvody pro zpracování signálu ze senzoru. Struktura senzoru umožňuje měřit kladná i záporná statická i dynamická zrychlení)

Celé to pak nějak vypadá takto :)

[upravil dne 6.10.2007 KoNG]

okuličce psal Matrixchose,každopadně pokud si tohle neskopiroval z encyklopedie ,tak před tebou smekám. :super

No jak se to vezme je to přeloženo (počeštěno) z datashetu k integrovanému obvodu který jsem zde přiložil na obrázku

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MatrixChose

Tak snad nebudu zase tak blbej:myslim A tohle se pouziva asi tak od kteryho roku / modelu?

Nevím jak organizace PSA ale jiné automobilky tohle již praktikují jelikož se umístí IO přímo do jednotky který pak slouží zároveň jako jednotka ESP

Tento Integráč se vyrábí od roku 2005 ale to se bavím od dvojitém obvodu který lze použít i pro ESP ;) jednoduchá akcelerometr se vyrabí od 2004 ;)

PS: kdysi jsem spolupracoval na vývoji jdnoho zařízení u kterého bylo právě třeba vědět zrachlení + vychýlení z osy trajektorie - takže o tom něco malinko vím :roll

[upravil dne 6.10.2007 KoNG]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: KoNG

Původně zaslal: MatrixChose

Tak snad nebudu zase tak blbej:myslim A tohle se pouziva asi tak od kteryho roku / modelu?

Nevím jak organizace PSA ale jiné automobilky tohle již praktikují jelikož se umístí IO přímo do jednotky který pak slouží zároveň jako jednotka ESP

Tento Integráč se vyrábí od roku 2005 ale to se bavím od dovjitém obovdu který lze použít i pro ESP ;) jednoduchá akcelerometr se vyrabí od 2004 ;)

Takze v mym aute bude jeste ta kulicka s perkem, ze?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MatrixChose

Původně zaslal: KoNG

Původně zaslal: MatrixChose

Tak snad nebudu zase tak blbej:myslim A tohle se pouziva asi tak od kteryho roku / modelu?

Nevím jak organizace PSA ale jiné automobilky tohle již praktikují jelikož se umístí IO přímo do jednotky který pak slouží zároveň jako jednotka ESP

Tento Integráč se vyrábí od roku 2005 ale to se bavím od dovjitém obovdu který lze použít i pro ESP ;) jednoduchá akcelerometr se vyrabí od 2004 ;)

Takze v mym aute bude jeste ta kulicka s perkem, ze?

Každopádně ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MatrixChose

Původně zaslal: KoNG

Původně zaslal: MatrixChose

Tak snad nebudu zase tak blbej:myslim A tohle se pouziva asi tak od kteryho roku / modelu?

Nevím jak organizace PSA ale jiné automobilky tohle již praktikují jelikož se umístí IO přímo do jednotky který pak slouží zároveň jako jednotka ESP

Tento Integráč se vyrábí od roku 2005 ale to se bavím od dovjitém obovdu který lze použít i pro ESP ;) jednoduchá akcelerometr se vyrabí od 2004 ;)

Takze v mym aute bude jeste ta kulicka s perkem, ze?

ty tam máš malinkého trpajzlíka který drží dva kabliky a čeka až nabouráš aby spojil ty dva drátky.:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: KoNG

Původně zaslal: MatrixChose

Původně zaslal: KoNG

Původně zaslal: MatrixChose

Tak snad nebudu zase tak blbej:myslim A tohle se pouziva asi tak od kteryho roku / modelu?

Nevím jak organizace PSA ale jiné automobilky tohle již praktikují jelikož se umístí IO přímo do jednotky který pak slouží zároveň jako jednotka ESP

Tento Integráč se vyrábí od roku 2005 ale to se bavím od dovjitém obovdu který lze použít i pro ESP ;) jednoduchá akcelerometr se vyrabí od 2004 ;)

Takze v mym aute bude jeste ta kulicka s perkem, ze?

Každopádně ;)

Takze jsem "nelhal" :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

pro kompletnost ještě znázorním jak obvod mění hodnoty dle situace, a tím bych tohle uzavřel abychom se zbytečně na večer netlačily něco do mozku :D

post-0-14109596656375_thumb.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MatrixChose

Původně zaslal: KoNG

Původně zaslal: MatrixChose

Původně zaslal: KoNG

Původně zaslal: MatrixChose

Tak snad nebudu zase tak blbej:myslim A tohle se pouziva asi tak od kteryho roku / modelu?

Nevím jak organizace PSA ale jiné automobilky tohle již praktikují jelikož se umístí IO přímo do jednotky který pak slouží zároveň jako jednotka ESP

Tento Integráč se vyrábí od roku 2005 ale to se bavím od dovjitém obovdu který lze použít i pro ESP ;) jednoduchá akcelerometr se vyrabí od 2004 ;)

Takze v mym aute bude jeste ta kulicka s perkem, ze?

Každopádně ;)

Takze jsem "nelhal" :P

Já netvrdil že jsi lhal :aut pouze jsem upřesnil tvoji odpověď

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.