carbik

P206 - Montaz palubniho pocitace - fotopopis

257 posts in this topic

Fotopopis pro idealni pripad (idealni priprava ve voze)

- P206 1.4HDi, rok vyroby 2004, mel display typ A

- co noveho ukazuje display oproti puvodnimu:

aktualni spotreba,

prumerna spotreba,

prumerna rychlost,

odjeta vzdalenost od vynulovani,

dojezd na nadrz,

jine zobrazeni hlasitosti, otevreni dveri (graficky obrazek) a vlastne vsechno ostatni co umel predchozi display je graficky pozmeneno,

- peknou a prehlednou tabulku naladenych stanic

displayABPP-T40v1.jpg

menime display typ A za typ B, rozdil je videt na prvni pohled

img=http://img473.imageshack.us/img473/3410/01za4.jpg

nejdrive nadzvednete zadni cast kaplicky (1) a pak tlacte smerem ke sklu (2)

img=http://img473.imageshack.us/img473/7416/02ht0.jpg

sundana kaplicka otocena o 180 stupnu

04dq5.jpg

fotka pres sklo: odjistete konektor displaye

03lk0.jpg

display je prisroubovan jen temito dvema sroubky torx, pak se vysune smerem k sobe

05zx3.jpg

uz osazeny novy display

06hu9.jpg

to jednodussi mame za sebou

07pg8.jpg

jeste neposkvrnena prava ovladaci packa pod volantem

08xz1.jpg

vsimnete se noze vedouciho zprava, kdyz zapacite v tomto miste bude vyloupnuti otazkou okamziku

09ry0.jpg

po sejmuti (pod klobouckem - tlacitkem je pruzina, ale nevystreli)

http://img467.imageshack.us/img467/5452/10su5.jpg

detail

http://img467.imageshack.us/img467/515/11bj2.jpg

plastova trubicka z WD40, diky ajsik

http://www.tuningclub206.com/forum/viewtopic.php?t=604&postdays=0&postorder=asc&start=45

trubicku jsem nechal dlouhou 24mm - toto je orientacni delka, naposledy jsem ji meril, kdyz byla dlouha 26mm a pak ji jeste tak o ty 2mm zkratil

ajsik ji jeste radi vyztuzit tenkou slamkou, viz link

kloboucektlacitklozespoduapruzinanaklobo

kloboucek (tlacitklo) ze spodu a pruzina, na kloboucku odlomte zelene vyznacene vylisky, aby mel moznost se v pacce pohybovat

plastova trubicka z WD40 se narazi jak pise ajsik na prostredni ze tri trnu na okraji uvnitr kloboucku - EDIT: toto je náhradní foto za originální

http://img357.imageshack.us/img357/3356/13zq9.jpg

hotovo, kdo se do toho pusti?

je to vlastne takove lego, tady neco nahradit, tady odlomit, nazpet zasunout a ejhle co to ted umi :P

[upravil dne 25/10/09 Radek Hurvajz]

[upravil dne 26/10/2009 Béďa]

 

---------- EDIT -----------

Pánové, hledal jsem fotky, ale už je nikde nemám.

Fotonávod jsem původně umístil na http://www.tuningclub206.com/, ale tyto stránky jsou už mimo provoz a nemohu najít jejich zálohu, pokud existuje.

Kdybych je snad někde našel, obnovím je... (zatím jsem našel jeden)

Edited by carbik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velmi pěknej návod. Jen by mě zajímalo za kolik a kde se dá splašit ten béčkovej displej. Mám typ A

Share this post


Link to post
Share on other sites

jarinek ceny řádově od 500-1500kč záleží na koho narazíš na vrakáči nebo od koho to koupíš :)) Jinak pasuje i displej z 307 jenom je potřeba doladit plast kolem.

PS: Já osobně použil normální špejli a místo pružinky kterou jsem neměl starej kousek karimatky :D asi nějak takto

[upravil dne 4.10.2007 KoNG]

post-0-14109596651497_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

sakra aj ja chcem palub.pc...typ B...

inak ten klobucik, mne - u mna sa zda ako keby sa to nedalo vybrat, ze je to spolu s tou castou co sa otaca na zadne stierace...moze byt??

ci to len tak vyzera fakt ako keby to bolo spolu..

:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dress

je potřeba to ještě nějak přes diagnostiku aktivovat nebo něco?

Každopádně aktivovat v BSI před diagnostiku.

Serkomi: Co se týká kabeláže pokud jsi tam před tím měl displej A tak není třeba tahat nic pokud tam máš jenom malý hodiny tak to je problém

Share this post


Link to post
Share on other sites

prevzato z jineho fora:

tuningclub206.com

zjistil jsem že je tedy možné po výměně displeje který v kapličce, za příslušný typ tj. typ A nebo typ B je možné v BSI aktivovat příšlušné dodatečné funkce Cool

leč aby to nebylo tak lehké tak ti co maj jen velké hodiny musí vyměnit kabelový svazek, aby dovedli k displeji dodatečné komunikační dráty od jednotky BSI - což je i můj případ. dále se taky musí vyměnit plastová kaplička za větší, ta je již shodná jak pro displej typu A tak i pro displej typu B.

pokud máte již v autě displej typu A tj. zobrazení data, času a textové hlášky o otevřených dveřích můžete ho jednoduše vyměnit za velký grafický a pak na diagnostice v peugeotu aktivovat v BSI palubní počítač Smile výměna kapličky není nutná

kabelový svazek, displej i novou kapličku (pro větší displej) už mám tak až budu s prací hotov udělám malý návod popisující jednotlivé kroky montáže.

cenu počítejte cca v těchto relacích :

svazek : cca 400-500 kč (potřebujete tehdy pokud máte jen prostě hodiny) - shání se dost obtížně... (svazek je shodný pro displej typ A i B- takže stačí najít vrak který má aspoň typ A)

displej : za typ B od 700 až po 2000kč (pokud chcete originál 206tkový displej typu B tak si připravte cca od 1500kč...), pokud sáhnete k levnější variantě a to je použití displeje z 307čky tak je potřeba odřezat část plastů a celkově s montáží hodně pohrát ale cena jek pak od 700 nahoru ... ), - shanání se nejhůře pokud chcete originál 206 displej, 307čkových je dost ...

displej typ A (datum, hodiny, rádio,hlášení o chybách) tak se dá koupit od 350kč

kaplička: stojí cca 200kč a jde sehnat nejlépe ...

z dalsiho prispevku:

kabelu k displayi vede v idealnim pripade pet, pribude tam hnedy od BSI ... u hodin jsou ctyri

takze kdo nema pet kabelu, musi tahat novy svazek nebo extra kablik od BSI (sundejte kablicku a mrknete kolik jich vede do konektoru displaye), toto je malo:

hodiny2.jpg

dalsi odpovedi na dotazy naleznete uz zodpovezene na linku nahore nebo zde na foru... :myslim

btw: zadnou aktivaci na diagnostice jsem nemusel delat, ale to bude ruzne (asi podle stari auta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aktivace zalezi na mnoha vecech ... :

displej ma svou konfiguraci a pokud jiz v nem byl aktivni palubak tak pobezi, ale problem je spise s VAN sbernici ... protoze pokud byly v aute jen hodiny tak jednotka BSI registruje na sbernici vsechna zarizeni a displej je tedy pro ni zarizeni bez registrace a muze shodit prenos , pak dojde k restartu a zase to bezi dale... takze je lepsi to nechat v BSi nakonfigurovat ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

halooo, ten klobuucik na tej pravej paacke u mna sa nedaaa dat dole.. spaaral som tam teraz 10min nad tym :) a do toho ale nic....

:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Packa tohoto tvaru neobsahuje tlacitko, ale sundat kloboucek jde:

packa1.jpg

packa3.jpg

btw: neznate nejaky spolehlivejsi image hosting, koukam, ze se ztratily nektere z fotek a to celkem brzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevleze tato packy by se musela menit...

a zrovna dneska jsi videl uplne stejnou packu na P206 RV 2003, 1,9D, ktera byla v jednom kuse a te bloboucek nesel sundat. Takze i kdyz packa vypada stejne, musela by se menit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokial dobre vidim, tak to mas stare packy este , ktore sa davali do rocnikov 2001 a dole, s nemux . U novsich 206 tiek som take packy nevidel este :myslim , Si si isty ze mas rok 2002 ? Neni cosi zle zapisane na inspektorate :) , chod do peugeotu a budes hned o cosi mudrejsi, tam ti povedia co mas, a ci mozes palubak aktivovat, resp povolit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím všechny! Tak jsem se rozhodl, že si i já podle tohoto super návodu zprovozním pal. počítač. Demontoval jsem kapličku,5 drátů-první vítězství,jdu na páčku-bohužel jí mám v celku,klobouček nejde vytáhnout. Jo mám 1,1 r.v.2002,snad by to už mohlo pc mít. Jsem trošku smutný. Jak bude více času podívám se na konektor páčky,jestli je na něm přivedený drát od bsi. Podle schematu z Jak na to by to měl být drát ve svorkovnici 11V GR 4B,který by se měl přizemnˇovat. Vyřešil bych to nějakým pěkným spínacím tlačítkem. Pokud tam nebude přivedený,tak mám smůlu. Čauki Dragan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragan : tak jak si dopadl?

Já sice palubák řeším u 307mi, ale tma je to prý uplně stejně jako u 206tky.

Display mám samozřejmě velký, ale klobouček pravé páčky demontovat nejde (je to jeden nerozebiratelný kus). Pokud bych na svorkovnici páček našel drát, který má spínat palubní počítač, tak by nebyl problém s vyvedením speciálního tlačítka na ovládání palubáku (třeba dolů k řadící páce - tam je to poruce).

Otázka zní - jak najdu ten vodič, který má na svědomí přepínání palPC? (svorkovnice 11V GR 4B? - co to je? Kde to je? jak to vypadá? Jsou od toho fotky? :D

Jo, další informace. Pokud se na středové kapličce v režimu nastavení (času,datumu, jednotek teploty,...) dá přepínat mezi vzdáleností km/míle, tak by to mělo být již aktivováno v BSI a stačí prý zprovoznit tlačítko na přepínání údajů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím! Dopadl jsem následovně: podle schématu v Jak na to by to měl být šedý konektor 11V a svorky 6A,která je přizemněná a 4B,která je tady volná,ale podle mě by měl vést drát do bsi a přizemněním by se to mělo přepínat,je tam zakreslen i spínač. Bohužel, jsem ten konektor k mé smůle nenašel. Kdyby někdo na to přišel,dejte prosím vědět. Je také možné,že se pletu. Čauki dragan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.