Sign in to follow this  
Followers 0
ondris

zadna naprava z partnera do 405????

11 posts in this topic

mam otazocku, ohladom zadnej napravy na 405ku, jeden mi hovoril ze to sedi z partnera, co je natom pravdy??? a partner a berlingo neni to iste?? lebo mohol by som mat zadnu napravu z berlinga, poradte prosiiim

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo, myslím, že Berlingo je stejná slátanina, jako růmster. Přední náprava z Fobie, zadní z Oktávky v tůru.

U Peugeota/Citroena je to P306/P405.

Otazkou je, aby sis s tou zadní nápravou z berlinga nepomohl z bláta do louže. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tomu nerozumiem co si napisal, ze ci to sedi abo nie... ?? ja potrebujem vediet ci berlingo a 405 ma tu istu napravu co sa tyka uchytenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslím že ano. Někde jsem četl, že 405, Partner a Berlingo mají rozměrově naprosto stejnou nápravu . Liší se však sílou tyčí. Silnější benziny a diesely 405 s větší hmotností auta mají silnější tyče asi o 1 mm na průměru, než-li slabší benzíny. Verze kombi by měly mít všechny nápravu stejnou a pravděpodobně dosti podobnou v "tuhosti" (sílou torzek) s užitkovými vozy. Proto myslím, že nemůžeš nic pokazit, pokud dáš nápravu z Berlinga nebo Partnera na 405 - chce to jen upravit výšku vozu tak, aby to bylo symetrické s výškou předku, který se mimochodem taky často liší a byl upravován. Auto bude akorát "tužší" na zadku a to Ti asi jde..., samozřejmě pokud nejsou torzky z užitkového vozu tak utahaný, že jsou po smrti...:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berlingo a 405 má opravdu stejnou nápravu ... jestli je tam rozdíl, tak snad v barvě a roku výroby :-) když zajdeš na repas nebo něco, díly jsou identické - ale radši si to ověř přímo tam, kde si to budeš případně měnit nebo tak něco.

*Můžeš pak hodit info cena/místo apod. ... jestli zadní nápravu na 405 opravdu sháníš, nebo se jen informuješ , čeká mě to taky (vychozené levé zadní rameno) :-/ co bych za to dal, kdyby to vyřešili jen nějaké podložky nebo něco :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja to idem cele komplet vymenit... tazke cakam od vas nejake rady, ako skontrolovat tu napravu ci je dobra, a taak... a ako sa da upravit vyska???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zkontrolovat nápravu? Tak to nevím..., prý páčit pajsrem :D a toho bych asi nešel... Toť můj názor.

Dělali jsme 2 Pažouty 405 a spokojenost. Jeden 1.6i výborný na 1 s hvězdičkou (bezva repase, pevný na zadku), druhý 1.9TD právě kvůli již dosti utahaným torzkám "chvalitebně". Je to můj názor, ale pokud nemáš zadní nápravu tak utahanou (myslím torzky), pak bych určitě raději repasoval SVOJI nápravu, než-li "pochybnou" nápravu z vrakáče bez záruky a z neznámýho auta... A bacha abys do těžší TD verze nedostal slabší torzky z benzínů 1,4 nebo 1,6i.

Výška zadku se nastaví na torzkách. U našich aut dali standardně zadek o 1 zub (to je asi 25 mm) na torzce výše, než-li byl Pažout origo z výroby. Dělá se tak většinou vždycky, co vím. Proto bych raději dělal nápravu svou, než-li cizí. Lépe bude sedět k Tvýmu autu, abys pak nemusel nápravu znova rozhodit, protože nebude sedět k výšce předku atp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no lenze ta moja naprava je v hajzlu, jedna strana je vyzsie ako druha, ale zas je to tvrde,

co sa tyka toho tak mi tam nieco bucha, a neviem co to je, a dere to gumy, cize bude asi dobre rozdrbana

a tu co idem mat, je z berlinga 1,4, takze neviem,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dálku těžko posoudit..., ale pokud je jedna strana níže jak druhá, pak to může jen znamenat, že nižší strana je po smrti-jehlový ložisko kaput, zarezlý s pozdrem i čepem atd. - a torzka prostě nemá sílu vytlačit auto do původní a stejné pozice s druhou stranou. Buď v klidu, repase by to měla všechno naparavit. Naše 405 1.6i měla taky jednu starnu, tu horší, o trochu níže, jak tu zdravější. Nižší strana byla total kaput, zdravá byla OK.

Jestli tam něco bouchá, tipuju na totálně vychrmlaný rameno. To samé má jedna 405 TD, co ji znám.

Připrav se ale pro jistotu i na repasi ramene, což je asi 500-1000 Kč navrh. Jinak repase přijde k rychlo opravnách kolem 6500 Kč v levnější variantě, příp. více, pokud bude bude nutno dělat pouzdra v ramenech nebo také brzdové trubičky atp.

Za mě jen říkám, že bych raději dělal svou nápravu, než-li cizí bez minulosti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.