Marcel505 Odesláno 1. říjen 2007 Sdílet Odesláno 1. říjen 2007 Požádal jsem kolegy ze Simca fora o vyjádření, jak to tedy bylo tenkrát s Arizonou a 309kou... Zde jsou jejich vyjádření: (Nějak jsem to dal dohromady, snad to bude dávat smysl.) Faktem je, že to auto, tak jak ho všichni známe, bylo kompletně připraveno k výrobě coby Talbot Arizona a pouhý měsíc před oficiálním představením novinářům bylo vedením PSA rozhodnuto, že to bude Peugeot (tedy změna názvu na Peugeot 309). To co je na fotce mi spíš připomíná Photoshop nebo Malování protože reálný fotky asi nebudou dochovaný. V polovině 80.let se prostě v PSA rozhodli, že pokračovat už bude jen Peugeot a Citroen a nebylo to kvůli protikorozní ochraně, na kterou tenkrát dávali 6 let záruku, ale proto, že všechny motory, který Talbot osazoval byly zastaralý a nosná část modelový řady taky. K tomu se přidala vlna stávek dělníků, který ustaly až když Peugeot zavedl program 4/3 - 4 dny práce, 3 dny volna. Zkrátka bylo výrazně jednodušší předělat výrobní linky na Peugeot 309, později 205, Citroen ZX, Peug 206 atd. než obnovovat celý výrobní program Talbotu s nejistým výsledkem. Nejistým proto, že od konce 60.let klesala oblíbenost Simky nejdřív kvůli spojitosti s Chryslerem a následně kvůli změně jména na Talbot. Takže Simca resp.Talbot přišla o nástupce Horizona, o nástupce Samby (kterej se začal vyrábět jako Citroen AX), o Espace (kterej vyjel s kosočtvercem ve znaku) a nástupce Tagory byl zamítnut. Konec výroby byl neodvratitelný! Nápis Horizon SX je tam patrně z toho důvodu, že ještě v té době nebyl známý název nástupce Horizonu, tak tam možná ponechali ten, který k tomu měl nejblíž. Tot' jejich vyjádření a já za ně díky těmto členům Simca fora: Michaltalbot a simcaklub Odkazy na stránky, které stojí za to shlédnout a pořádně prolézt: www.talbot.fr.st (Viz odkaz Talbot Horizon.) http://perso.wanadoo.es/e/lophez/peugeot309.htm (Dobové nákresy rodící se 309ky, teda Arizony…) http://perso.wanadoo.es/e/lophez/resumenfotos.htm Závěrem tedy říkám: 309káři, jezdíte Talbotem... A to je čest, ne??? !!! [upravil dne 1/10/2007 Marcel505] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 1. říjen 2007 Sdílet Odesláno 1. říjen 2007 Hezký :super Jen poznámka, pišeš že Zkrátka bylo výrazně jednodušší předělat výrobní linky na Peugeot 309, později 205, Ale 205 se vyráběla od roku 1983, a až potom v 1985 přišla 309, nebo jsem našel na webu bludy? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 1. říjen 2007 Sdílet Odesláno 1. říjen 2007 tý jo , já měl Talbota, heč! Marceli , supr,dikes za info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 1. říjen 2007 Autor Sdílet Odesláno 1. říjen 2007 Původně zaslal: Radek Hurvajz Hezký :super Jen poznámka, pišeš že Zkrátka bylo výrazně jednodušší předělat výrobní linky na Peugeot 309, později 205, Ale 205 se vyráběla od roku 1983, a až potom v 1985 přišla 309, nebo jsem našel na webu bludy? Máš pravdu, bud' to se pisatel upsal a nebo má pravdu, protože když se pak 205ky začli dost prodávat, tak se výroba někam musela rozšířit... Vždyt' si vem, v kolika verzích se 205ky dělali... Jo, dělali se od 83. Původně zaslal: Pe.Tr tý jo , já měl Talbota, heč! Marceli , supr,dikes za info. Mě patří malinké díky, poděkuj členům Simca fora... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kobra Odesláno 1. říjen 2007 Sdílet Odesláno 1. říjen 2007 Takže s těmi odkazy je to černé na bílém. Konečně víme, jak to bylo! Díky všem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 2. říjen 2007 Autor Sdílet Odesláno 2. říjen 2007 A mám tu další! http://site309.free.fr/Eng/Home.html Historie... http://perso.wanadoo.es/e/lophez/ Obrázky 309 http://peugeot309.forogeneral.es/ Forum o 309/Arizona Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalTalbot Odesláno 11. leden 2008 Sdílet Odesláno 11. leden 2008 Jé hele, to jsem psal já K těm 205kám, skutečně jsem to měl špatně, protože Peugeot sice začal s výrobou 205 v Mulhouse (pokud mě tedy má chabá Francouzština neklame), ale už v roce 83 začali v Poissy, kromě Talbotů a motorů N9T (pro P505), vyrábět i P205 a to cca 300ks denně. Úplně první P309, označená ještě cedulí C28 (název projektu Arizony), opustila slavnostně výrobní linku batimentu 3 přesně 28.června 1985. 300ks denně byl pro Poissy skutečně jen náběh výroby, protože ještě v roce 85 už jen v batimentu 5 vyráběli 1000ks denně (mix. 205 a 309). Btw. neodpustím si, jak před časem Škodovka MB slavnostně ohlásila, že vyrábí asi 800 aut denně. To se v Poissy vyrábělo už v roce 1964 (konkrétně model Simca 1000 ). [upravil dne 11.1.08 MichalTalbot] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 11. leden 2008 Autor Sdílet Odesláno 11. leden 2008 MichalTalbot : Super doplnění, díky. No jo, škodovka... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MatrixChose Odesláno 11. leden 2008 Sdílet Odesláno 11. leden 2008 Moc pekny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.