Marto-99

Otázky P406 2.0hdi 66kw RJ Siemens

16 posts in this topic

Mám pre všetkých pár otázok, lebo sám som v úzkych.

Asi dva mesiace vlastním P 406 HDI 66kw r.2002, pri kúpe som nezvažoval rozdiel medzi RJ Siemens a Bosch, no teraz ma trápi niekoľko vecí:

1, spotreba podľa PP je stále cez 7l , aj keď jazdím so zaradenou rýchlosťou bez plynu tak mi nulu ukáže, možno po 1km jazdy, a vraj má ukázať nulu hneď. Čím je to? Nejaké čidlo? Reálne mi spotreba kolíše okolo 6l. Ešte stále mám aj staručkú 405 1,8 STDT rok 1990 a jej spotreba mi príde asi rovnaká a to ju viem pekne naháňať, ktovie aká spotreba by mi vyšla na HDI ak by som na ňu tak tlačil.:D

2, myslel som na chiptuning, kvôli spotrebe aj výkonu, ale Siemens sa vraj zle čipuje a tiež proti 80kW chýba chladiť vzduchu. Čo si myslíte o chipe? Alebo dá sa dorobiť chladič?

3, posledná vec čo ma trápi je, či mám skúšať kúpiť si diagnostický kábel s ELM 327 (OBD2 na USB). Vedel by som sním diagnostikovať Siemens? Dôvod PP mi vypisuje dve hlášky: vysoká teplota chldicej kvapaliny a málo oleja, pritom reálne je všetko v poriadku.

Poraďte, hlavne ak máte podné skúsenosti alebo podobné auto.:xvul

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co si myslíš, že ti lidi tady odpoví ?

1) 405 TD je asi o 300 kg lehčí a je to mechanika ... spotřebu má okolo 6-7/100, přičemž spotřeba je ovlivněna spousty věcí : jako je stav motoru, váha tvé nohy apod.

2) Co se týká čipu, je to jen a pouze tvé rozhodnutí - přpadné následky si poneseš jen a pouze ty ! (kruté, že ?)

3) Ano, můžeš si nechat zvýšit výkon na 81 kW, ale jen a pouze na tvoje riziko. (chladič vzduchu by snad měla mít už i 66 kW verze - jinak, u starých mechanik jde dodělat snadno)

4) Diagnosticky kabel je jen a pouze tvou záležitostí.

... nic ve zlém, ale porovnávat starou 405 s novou 406 HDI je trochu off-topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam take iste auto, akurat RJ je Bosch. Spotreba bola spociatku tiez okolo 7l, no potom som sa musel naucit s nou jazdit, teraz mi vychadza do 6l. (kombinovana, bez uletov nad 130km/h). Co sa tyka chip tunningu, kazdy ti povie ze je to tvoje rozhodnutie a potom aj tvoje nasledky, ale konkretne nic viac. (skusal som to na viacerych forach), je to asi tym, ze ludia nemaju vlastne skusenosti, len nieco poculi, alebo si myslia a potom to prifarbene roznasaju dalej. Napisem ti konkretny pripad:

1. P406, 2,0HDI 66kW (mojho kamarata) bola preprogramovana (po slovensky "chiptunning") priamo v jednom servisnom stredisku Bosch za cenu tusim 12 000Sk asi pred 5 rokmi. Auto jazdi dodnes, bez zavady, ktora by nejako suvisela s preprogramovanim. Dosledky: znizena spotreba cca do 1l, zvyseny vykon motora - citelne, zvysena dymivost - poriadne, zapinanie turba uz od cca 1200 otacok. Majitel je spokojny.

2. Moja vlastna P406, 66 kW, Bosch- dal som do nej nejaku ciernu krabicku co som nasiel na dovezenom rovnakom motore, parametre som tu uz davnejsie pisal, no nikto nereagoval. Asi nejaky "powerbox", zaliate v plaste, ci tam je len odpor alebo aj nieco ine som neskumal, nemam cas. Pouzival som to cca 3-4 mesiace, vykon stupol citelne ale az pri cca 2600 otackach, spotreba klesla asi o pol litra, no vymontoval som to, ked neviem presne co to robi, radsej nebudem pokusat.

Zvysenie vykonu radsej vyriesim kupou ineho auta, 110kps, aj tak potrebujem 6 miestne - narodil sa mi syn.

Myslim ze s RJ Siemens by to vyzeralo rovnako, da sa to zistit.

Thats all

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na PP mi taky klesá na nulu až po asi 1 km.

Spotřeba - dá se naučit jezdit. Po koupení auta jsem každý měsíc snížil spotřebu. PP velmi pomůže.

Dnes jsem měl Šumperk - Wroclaw 4,8 l/100 km - typická jízda v koloně mezi kamiony. (PS: je to z kopečka - výškový rozdíl 200 m. Nazpět takovou spotřebu neudělám.)

[upravil dne 3.10.2007 P607Olda]

[upravil dne 3.10.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim ja mam to samy siemens cerpadlo a jezdi mi to uz 225000 docela v pohode na PP se mi ukazuje vetsi spotreba asi o litr nez to doopravdy zere to je asi 6,5 l/100 km jinak je u toho zase dobry ze to nema to cerpadlo v nadrzi co se porad rozbiji to je taky vyhoda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vďaka chlapci za odpovede.

To Vix: 66kW je rozdielna voči 80kW v tom, že nemá intercooler.

To Argo:Tie spotreby sú vypočítané alebo ich máš s PP?

Ak dobrzduješ motorom dá ti PP údaj spotreby 0l/100km?

Na aký výkon to dali tvojmu kamarátovi pri úprave?

To P607Olda: Brat jazdí Passata TDI 85kw Variant 99rok a tiež ho palubák naučil jazdiť úplne pohodovo, len u neho je pri rovnakej jazde údaj cca 5,5l u mňa cca 6,5l a keď ho pritlačí tak má cca 6,5 a ja cca 7,9l:myslim, možno je to chyba PP a možno je to realita. Budúci mesiac to skúsime porovnať pri rovnakej trase a rýchlosti, potom dám vedieť.:papa

Pri zvažovaní preprogramovania na cca 80kW sa stane asi čo? Rovnaký motor, preto musí turbo skôr zapnúť. Ja si myslím, že každý, kto je zvyknutý na auto s turbom, by pri 66kw verzii toto uvítal, lebo stredná dráha plynu je naozaj dosť hluchá.

Inak Peugeot je len Peugeot!;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja sem slysel ze to nacipovani je vlastne to ze ti pridaj vic paliva a turbo zabira uz od spoda takze ti pripada ze to jede lip ale motor de dost do haje a navic tadla slaba verze nema krome intrekoleru i promeny casovani lopetek turba a spotreba se prej zvedne o litr ale to sou veci s doslechu nemisi to bejt pravda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powerbox, jsem zkoušel na 110 PS verzi týden a šel ven. Jen prodlouží dávku vstřiku, nic víc a hulí to. O čipu se tu toho napsalo už dost.

Ve fabrice jsou všichni neschopní ... pak přijde NĚKDO a vymyslí to , pustí tomu o 20,30,40 PS i víc. Směšné.

Bosch se líp čipuje, má čerpadlo v nádrži, častěji odchází vstřiky. 110PS verze má intercooler (90PS verze ho nikdy neměla) turbo z geometrií lopatek,jiný soft.

Siemens huř se čipuje nemá čerpadlo v nádrži, vyšší vstřikovací tlaky, spolehlivější, vyšší spotřebu u stejného motoru (cca + 1až 1,5 l) Vyšší spotřeba se srovná servisem.

PP ukazuje o 0,5 - 0,7 l více než je skutečnost. Víc startů = větší rozdíl, spusobeno jízdou do 30 km/h kdy PP ukazuje -- a je brána spotřeba 10l/100 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Milhaus65: To myslíš, že Bosch je viac poruchový a preto menej poruchový Siemens to zrovná spotrebou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo, dnes som bol na diagnostike. Vie niekto s čísla servisného miesta zistiť konkrétnu adresu servisu?

Mám odpísaný merač teploty chladiacej kvapaliny takže asi preto mi to nežhaví a neviem či to nemá vplyv aj na spotrebu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spíš by se to dalo napsat tak, že vyšší spotřeba u Siemensu je časem srovnána menší náročností na servis. Čerpadlo v nárži u Bosche vydrží cca 150 000km a stojí 5-7000 kč, tak si spočítek kolik je to litrů nafty. U trysek je to taky lepší se Siemensem, stojí zhruba stejně ale u Bosche se mění častěji.

Zase na druhou stranu Siemens má otřesné reakce na plynový pedál a a jeho soft. vyvolává dojem, že to " nejede".

Je to rozdíl, když sednu do Partnera, 307, 406 tak první rozjezd a vím co je tam za system.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tej nizsej spotrebe pri Bosch-e by som pochyboval. Bezne mam spotrebu (2.0 HDi Siemens) 5.2 L (60% dialnica, 20 okres a 20% mesto) ak to nezeniem po dialnici nad 120 km/h. V lete som bol v taliansku - 5000 km 90% dialnica (110-120 km/h) spotreba 5.0. Chorvatsko 4.6 l. Tak si neviem predstavit, ze by som mal s elektronikou bosch mensiu spotebu o 1l.

Pravda je ze Siemens je spociatku dost lenivy a az v druhej polovici plynu sa preberie.

Ked sa niekto bude cudovat, preco po dialnici tak pomali, tak preto ze od 115 km/h zacina vyrazne narastat hluk od motora a zistil som ze ze po 10 hodinach na dialnici pri 115 km/h som podstatne menej unaveny ako pri 4 hod 130-kou.

Zrejme je to tym hlukom od motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja si myslim ze realna spotreba je tech 6,5 az 7 litru ja jezdim docela nalozenej a polovina dalnice a pul mesto a nestrim to a navic mam porad zapnutou klimu ale verim ze se nekdo dostane na 5 litru ale to asi musi jezdit opravdu s lehkou nohou ,jestli je rozdil mezi bosem a siemensem v akceleraci to myslim ze hlavne zalzi na tom jak je to auto celkove rozjezdeny dys sem to skousel tak sem to ani nepoznal myslim ze se to da spis poznat az nad 100 km rychlosti ve zrychleni ,ale treba je to jen muj dojem a co se tyce poruchovosti tak si myslim ze je to docela super vstrik se rozbyl az po 190000 tak to docela de ale sou pomerne drahy

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Marto-99:

spotreba je realna, rozdiel medzi PP a vypocitanou je 0,1l (viac krat testovane).

Zvysenie vykonu kamaratovi deklarovali v Bosch-i o 10-15%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.