Sign in to follow this  
Followers 0
lordlacik

Kedy najmenej žerie?

25 posts in this topic

Nevie náhodou niekto z Vás kedy 106tka (1,4 r.v.:2000) žerie najmenej? Mám na mysli ideálne podmienky rovinka, zaradená 5ka a rýchlosť? Typujem niekde medzi 90-110. Nemá niekto palubný PC aby mi to povedal presne? Som hrozný šetřílek :)

Dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

106ka 1.4 žere nejméně z kopce se zařazenou rychlostí, bez plynu ;) Ostatně jako každý jiný auto se vstřikovánim :o)

jinak na rovince jde o otáčky, né o rychlost. Nejmíň bude žrát při konst. otáčkách, na 5ku, rychlost okolo 105-110km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosim ta co chces este na tom setrit?to je uz choroba

najmenej ti bude zrat ked stoji zaparkovane

Share this post


Link to post
Share on other sites

jozefsv týmto si vyradený z fóra :super

Toto je fórum pre Peugeot 106 a nie pre Pininfarinu. Ja mám 55kw a Ty 152. Nehanbíš sa tu chváliť? :)

Je jasné že aj Tvoje žerie najmenej keď stojí zaparkované, ale chcel som vedieť, kedy je najmenej hladný, čo je na tom? Nie každý má na Pininfarinu ako Ty. :)

[upravil dne 1.10.2007 lordlacik]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lordlacik

jozefsv týmto si vyradený z fóra :super

Toto je fórum pre Peugeot 106 a nie pre Pininfarinu. Ja mám 55kw a Ty 152. Nehanbíš sa tu chváliť? :)

Je jasné že aj Tvoje žerie najmenej keď stojí zaparkované, ale chcel som vedieť, kedy je najmenej hladný, čo je na tom? Nie každý má na Pininfarinu. :)

Nejmíň žere když má optimální otáčky, tak aby se motor nenamáhal, ale ani nepřetáčel. Prostě jedeš a když náhle přidáš musí se ochotně sebrat a zvýšit rychlost, pokud by se tak nestalo motor se víc namáhá a taky si víc vezme. Musíš to vycítit z chování motoru a auta celkově, nedá se to říct přesně že např. v tomhle a tamtom režimu žere nejmíň. Na druhou stranu mi řekni proč to řešit, jestli si vezme 6 nebo 7 to máš skoro jedno. Někteří řidiči ve snaze ušetřit motor trápí v nízkých otáčkách a mají pak spotřebu vyšší než kdyby to točili;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lordlacik

jozefsv týmto si vyradený z fóra :super

Toto je fórum pre Peugeot 106 a nie pre Pininfarinu. Ja mám 55kw a Ty 152. Nehanbíš sa tu chváliť? :)

Je jasné že aj Tvoje žerie najmenej keď stojí zaparkované, ale chcel som vedieť, kedy je najmenej hladný, čo je na tom? Nie každý má na Pininfarinu ako Ty. :)

[upravil dne 1.10.2007 lordlacik]

paneboze kto sa tu chvali?

kolko ti zerie ta 106? 5 litrov? ked ti tu niekto narozprava ze ako mas jazdit aby si mal co najmensiu spotrebu tak co usetris?1 dcl benzinu? toto je u mna choroba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno mě ten můj červený drak žere i 5,2/100 a to sním jezdím deně, ale to jsem opravdu hodný kluk a nejedu nad 100 km... jinak tak 5,4-5,6 normalní jízda kolem 100-120km, ale nad 6/100 se málo dostanu. A pokud ti tak záleží na co nejmenší spotřebě a to už i tak toto autí, keré nežere, tak potom jedině řad 1-3-5 :D, ale zkušenost, že pokud jedeš kolem kila, tak to žere fatk málo....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lordlacik

Nevie náhodou niekto z Vás kedy 106tka (1,4 r.v.:2000) žerie najmenej? Mám na mysli ideálne podmienky rovinka, zaradená 5ka a rýchlosť? Typujem niekde medzi 90-110. Nemá niekto palubný PC aby mi to povedal presne? Som hrozný šetřílek :)

Dík

Odhadujem 80 - 90 km/h. Tempo ako Tiráci - jemne zrýchľovať, jemne brzdiť. Navyše sa neunavíš, a do cieľa dôjdeš za skoro rovnaký čas.

Mám palubný počítač a zistil som, že spotreba rastie priamo umerne s rýchlosťou. Pod 70 km/h už to ale neklesá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To s těma tirákama je fakt , hlavně vynechej prudký brždění po zbytečných akceleracích. Jezdi, jako vy auto ani brzdy nemělo a budeš mít zase deci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jozefsv:

ak Ťa nezaujíma téma malej spotreby, kľudne založ tému "Vysoká spotreba". Netreba hneď označovať za chorobu, ak niekto napr. dochádza do práce a nechce zarobené peniaze hneď investovať do naftového/benzínového priemyslu a daní.

Veď nikto netvrdí, že tak bude stále a bez výnimky jazdiť, iba tu porovnávame skúsenosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

jozefsv:

ak Ťa nezaujíma téma malej spotreby, kľudne založ tému "Vysoká spotreba". Netreba hneď označovať za chorobu, ak niekto napr. dochádza do práce a nechce zarobené peniaze hneď investovať do naftového/benzínového priemyslu a daní.

Veď nikto netvrdí, že tak bude stále a bez výnimky jazdiť, iba tu porovnávame skúsenosti.

no hlavne ked mu 30 ludi poradi nieco ine tak potom z toho urcite bude mat osoh.nech sa zvezie na nejakom aute co ma palubny poc. a sam nech vidi.

co je lepsie?10 krat pocut alebo 1 krat vidiet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejlepší je jezdit tak jak to člověka baví a jak mu to vyhovuje. Ale abych se pořád hlídal jestli motor moc nevytáčím nebo zbytečně nešlapu plyn až na podlahu tak to by mě třeba nebavilo, zkoušel jsem taky jezdit na spotřebu ale tenhle styl jízdy mi nevyhovuje. To si to řízení vůbec neužiju, když musím pořád hlídat výše zmíněné věci. To se radši smířím s tím, že mám o litr větší spotřebu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lordlacik

Nevie náhodou niekto z Vás kedy 106tka (1,4 r.v.:2000) žerie najmenej? Mám na mysli ideálne podmienky rovinka, zaradená 5ka a rýchlosť? Typujem niekde medzi 90-110. Nemá niekto palubný PC aby mi to povedal presne? Som hrozný šetřílek :)

Dík

Nejmíň žere když je v garáži a padá nani prach :D

promin pokus o ftip :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Driver

Nejlepší je jezdit tak jak to člověka baví a jak mu to vyhovuje. Ale abych se pořád hlídal jestli motor moc nevytáčím nebo zbytečně nešlapu plyn až na podlahu tak to by mě třeba nebavilo, zkoušel jsem taky jezdit na spotřebu ale tenhle styl jízdy mi nevyhovuje. To si to řízení vůbec neužiju, když musím pořád hlídat výše zmíněné věci. To se radši smířím s tím, že mám o litr větší spotřebu.

presne tak, jazdenie by malo byt radostou.:super

[upravil dne 1.10.07 jozefsv]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Driver

Nejlepší je jezdit tak jak to člověka baví a jak mu to vyhovuje. Ale abych se pořád hlídal jestli motor moc nevytáčím nebo zbytečně nešlapu plyn až na podlahu tak to by mě třeba nebavilo, zkoušel jsem taky jezdit na spotřebu ale tenhle styl jízdy mi nevyhovuje. To si to řízení vůbec neužiju, když musím pořád hlídat výše zmíněné věci. To se radši smířím s tím, že mám o litr větší spotřebu.

Přesně, proto ani nechci palubní PC, což někteří nedokážou pochopit, jen by mě otravoval a znepřijemňoval mi požitek z jízdy:mrk:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jozefsv

Původně zaslal: Driver

Nejlepší je jezdit tak jak to člověka baví a jak mu to vyhovuje. Ale abych se pořád hlídal jestli motor moc nevytáčím nebo zbytečně nešlapu plyn až na podlahu tak to by mě třeba nebavilo, zkoušel jsem taky jezdit na spotřebu ale tenhle styl jízdy mi nevyhovuje. To si to řízení vůbec neužiju, když musím pořád hlídat výše zmíněné věci. To se radši smířím s tím, že mám o litr větší spotřebu.

presne tak, jazdenie by malo byt radostou.:super

[upravil dne 1.10.07 jozefsv]

Tot i ma slova, na spotrebu nehledte a jizdy uzivejte

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm tak to mám asi nejakú zázračnú káru, lebo nech sa snažím ako chcem, tak nad 5 ltr. sa nedostanem. či mesto, diaľnice (max. 130 kmh), krátke trasy, plná záťaž, kopce. asi to vymením za niečo normálnejšie...:myslim:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No natankoval som 41L a v nádrži už niečo bolo, takže počítam nádrž okolo 45L a najazdil som 600km a mám ručičku v rezerve. A to som ho sem tam vytočil sem tam išiel šetrne, všetko boli dlhšie trasy z Prešova do Popradu a späť čo je okolo 100km, ale nie po dialnici (Teraz už zbytočne vyhadzovať peniaze za dialničnú nálepku), takže cez Branisko. Skúsim ísť až do nuly s bandaskou benzínu, aby som presne vedel, koľko najazdím na nádrž a spotrebu.

Plánujem ho prerobiť na plyn. Je rozdiel dať za benzín 40 a za plyn 20 Sk. Trošku sa toho bojím, nemá niekto skúsenosti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tomingo

hmm tak to mám asi nejakú zázračnú káru, lebo nech sa snažím ako chcem, tak nad 5 ltr. sa nedostanem. či mesto, diaľnice (max. 130 kmh), krátke trasy, plná záťaž, kopce. asi to vymením za niečo normálnejšie...:myslim:D

Tak ja se z 6,22 - 6,37 nehnu ani kdybych chtel. At jezdim na spotrebu nebo to tocim, nebo at je to jen mesto nebo cesta na SK (450 km) tak proste spotreba stale stejna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lordlacik

Plánujem ho prerobiť na plyn. Je rozdiel dať za benzín 40 a za plyn 20 Sk. Trošku sa toho bojím, nemá niekto skúsenosti?

Pozri si príspevky o tom ako nejde naštartovať, problémy so sviečkami, atď. Nádrž v kufri?? Ak parkuješ v garáži (v dome) tak únik je problém. A či sa tá investícia vôbec vyplatí - koľko najazdíš?

Radšej hladký diesel, a je pokoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.