Pegoo Odesláno 29. září 2007 Sdílet Odesláno 29. září 2007 Co říkáte na biopaliva ? Děkuji za Vaše názozy,postřehy a komentáře. :myslím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
f3Rd@ Odesláno 29. září 2007 Sdílet Odesláno 29. září 2007 Ja myslim, ze jo. Myslim, ze v Norsku nebo Finsku uz to pekne funguje. Ford tam prodava auta s upravou motoru primo pro biopaliva. Ale u nas se to asi jen tak nerozsiri... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pegoo Odesláno 29. září 2007 Autor Sdílet Odesláno 29. září 2007 Počkáme co se vlastně bude doopravdy dít a necháme se překvapit.Biopalivo,zelená pro zemědělce a červená pro milovníky vůně benzínu.Počkám si na dokonalej motor toho či onoho výrobce.Prozatím motory do aut -zaostávají pro biopalivo.Motory HDi no to je asi miminko.Zatím říkám NE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michy Odesláno 29. září 2007 Sdílet Odesláno 29. září 2007 Neeeeee!!!:myslim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medion Odesláno 30. září 2007 Sdílet Odesláno 30. září 2007 ať si to strčej do ....... naše motory tím půjdou do řiti, bude to ještě dražší než je benzín teď.to zase někdo vymyslel pěknou pí*ovinu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MatrixChose Odesláno 30. září 2007 Sdílet Odesláno 30. září 2007 Původně zaslal: Medion ať si to strčej do ....... naše motory tím půjdou do řiti, bude to ještě dražší než je benzín teď.to zase někdo vymyslel pěknou pí*ovinu. Asi tak nejak, radsi at investujou do "Hybride HDi" aby byly co nejrozsirenejsi a co nejlevnejsi. Tim se snizi spotreba, takze oni si v podstate prijdou na sve a na se bude take lip jezit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MPavel Odesláno 30. září 2007 Sdílet Odesláno 30. září 2007 Biopaliva NE!! Vůbec nic to neřeší. A co jsem četl tak ve výsledku výroba biopaliv bude mít na přírodu větší zátěž než fosilní paliva. Tedy dva hlavní problémy, tj. žívotní prostředí a zejména nezávislost na ropě to vůbec neřeší. Hybridy jsou dle mě taky trochu vedle. Ty nemají budoucnost. Jsou velice technologicky náročné tedy jsem zvědav jak na tom budou se spolehlivostí tak za deset let. Vezměte si jak jsou již dnes problémy s elektronikou v autě a zásadně také nic neřeší. Dle mě je v dnešní době nejlepší stále vylepšovat dosavadní motory. Snižovat jejich spotřebu, zvyšovat jejich účinnost. Současně vyvíjet vozy (nejlépe malá městská autíčka) čístě na elekřinu a připravovat pro ně zázemí. Úplně ideální do města. Závislost na ropě a dopad na životní prostředí minimální. Už dnešní elektroauta umí jezdit 250km/h, mají zrychlení lepší než nějaká V8 a dojezd kolem 300km. [upravil dne 30.9.07 MPavel] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vvitty Odesláno 30. září 2007 Sdílet Odesláno 30. září 2007 Elektroauta taky nejsou zrovna ekologickym extremem... nekde se musi brat elektrina, a taky material... takhle vypadaji niklove doly v kanade... http://www.flickr.com/photos/holy_smokes/sets/72157600066199565/show/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vix Odesláno 30. září 2007 Sdílet Odesláno 30. září 2007 MPavel : Kolik jsi ty na biopaliva najel tkm? A proč soudíš, že jsou špatná, resp. proč to nic neřeší? Kolik si myslíš, že je CELKOVÁ účinnost elektroauta (tedy, včetně výroby elektřiny) ? A byl bys ochoten ho stále nabíjet ? Víš, co by to udělalo s rozvodnou soustavou? Se zdokonalováním motorů... - ano, motory se zdokonalují, ale proč např. P205 1.4i z 85´jezdí za 6,5/100 a P207 1.4i z 07´jezdí taky za 6,5/100 (přitom vypustí do ovzduší stejně CO2)? Přitom akcelerace je stále stejná. A myslím, že kdybychom vzali nějakou 1.4 z 60. let, tak to bude obdobné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kobra Odesláno 30. září 2007 Sdílet Odesláno 30. září 2007 Původně zaslal: vix MPavel : Kolik jsi ty na biopaliva najel tkm? A proč soudíš, že jsou špatná, resp. proč to nic neřeší? Kolik si myslíš, že je CELKOVÁ účinnost elektroauta (tedy, včetně výroby elektřiny) ? A byl bys ochoten ho stále nabíjet ? Víš, co by to udělalo s rozvodnou soustavou? Se zdokonalováním motorů... - ano, motory se zdokonalují, ale proč např. P205 1.4i z 85´jezdí za 6,5/100 a P207 1.4i z 07´jezdí taky za 6,5/100 (přitom vypustí do ovzduší stejně CO2)? Přitom akcelerace je stále stejná. A myslím, že kdybychom vzali nějakou 1.4 z 60. let, tak to bude obdobné. No nejspíš to je tím, že v roce 85 nebyla klima, na palubce je 5 vypínaču, v kufru je tma , chybí tam 13 řídících jednotek....a ta hlavní . Každej špás něco stojí. Čím novější auto , tím víc to žere. P.S. Je zajímavý, že se už nedělají takový oblíbený kubatury 1,0 , 1,1 , 1,2 .....1,4 už je poskromnu.....máme ropnou krizi a většina automobilek začíná na 1,6 , gumy min. 195 tky. Je to samozahubující ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
buml Odesláno 30. září 2007 Sdílet Odesláno 30. září 2007 ne, ne a jeste jednou ne, je to pouze podvod aby si jista skupina vydelala balik penez. Komu slouzi biopalivo, kdyz na vyrobu 1 litru bia se spotrebuje 1,1 litru nafty:o:o:o ekologii 100% ne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vix Odesláno 30. září 2007 Sdílet Odesláno 30. září 2007 Původně zaslal: buml ne, ne a jeste jednou ne, je to pouze podvod aby si jista skupina vydelala balik penez. Komu slouzi biopalivo, kdyz na vyrobu 1 litru bia se spotrebuje 1,1 litru nafty:o:o:o ekologii 100% ne To máš prosím odkud ? Rád bych tento zdroj prověřil. díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
buml Odesláno 30. září 2007 Sdílet Odesláno 30. září 2007 Původně zaslal: vix Původně zaslal: buml ne, ne a jeste jednou ne, je to pouze podvod aby si jista skupina vydelala balik penez. Komu slouzi biopalivo, kdyz na vyrobu 1 litru bia se spotrebuje 1,1 litru nafty:o:o:o ekologii 100% ne To máš prosím odkud ? Rád bych tento zdroj prověřil. díky Byla to naka diskuse, ve ktere byl odkaz na rozbor tusim OECD nebo koho. Bylo to tam vsechno vycisleno i s tim, ze se zadne skodliviny neusetri a vypousti se jich minimalne stejne atd. Byla to docela soda proti EU ze to nema s ekologii vubec nic spolecneho a jde pouze o lobovani vlivnych. Pokud to najdu urcite sem dam odkaz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
buml Odesláno 30. září 2007 Sdílet Odesláno 30. září 2007 Zde je jeden docela zajimavej clanek, ale neni to to o cem se mluvil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vix Odesláno 30. září 2007 Sdílet Odesláno 30. září 2007 Ano, D-FENS má trochu vyhraněné názory, ale toho sypu do koše "amatér" (byť uvozovky beru zcela vážně) Hledám CELKOVOU energetickou bilanci a energetické toky - toť vše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trsek Odesláno 30. září 2007 Sdílet Odesláno 30. září 2007 Nemám zatím jasno jestli to bude mít nebo ebude mít vliv na ekologii, ale zdrařili mi olej!! Ted už není za 16,90,- ale za 21,90,- t.j. 5,- na litr. Při 60 l to je 300,- které už nemám:) Místo toho aspoň zlevnil slunečnicový,který mému piškotovy nechutná (z výfuku jdou takové "nitě") Patřím mezi odpůrce MĚŘO je vněm spousta zbytkové chemie a je ještě drachší!!A zdražuje to postupně všechno jen kvůli nařízení, že se musí!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
buml Odesláno 30. září 2007 Sdílet Odesláno 30. září 2007 Původně zaslal: vix Ano, D-FENS má trochu vyhraněné názory, ale toho sypu do koše "amatér" (byť uvozovky beru zcela vážně) Hledám CELKOVOU energetickou bilanci a energetické toky - toť vše. ja tohle taky neberu jako komplexni a zcela objektivni, tu zpravu ted nemuzu najit:( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
buml Odesláno 30. září 2007 Sdílet Odesláno 30. září 2007 Dalsi velmi zajimavy clanek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pegoo Odesláno 30. září 2007 Autor Sdílet Odesláno 30. září 2007 Co řeknete na tenhle článek,děkuji za názory. Většina biopaliv má na klima horší dopad než ropa Peking - Většina plodin pěstovaných v Evropě a v USA k produkci údajně čistých biopaliv má ve skutečnosti z hlediska klimatu horší účinky než paliva z ropy. Snažit se zabránit oteplování klimatu používáním biopaliv je "pošetilý podnik", protože ze "zelených" paliv se při spalování uvolňuje velké množství skleníkového plynu oxid dusný. Vyplývá to ze studie vědeckého týmu vedeného laureátem Nobelovy ceny za chemii Paulem J. Crutzen. Zjištění studie jsou další ranou pro paliva, která mají postupně nahrazovat benzin a naftu. V České republice se bionafta začala povinně přimíchávat do nafty tento měsíc a Evropská unie plánuje získávat do roku 2020 z biopaliv deset procent pohonných hmot. Zpráva Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) nedávno využívání biopaliv ostře kritizovala a konstatovala, že podpora těmto palivům vede k prudkému růstu cen potravin a k ničení přírody. Studie vědců z Británie, Německa a USA zjistila, že paliva z řepky a kukuřice mohou při spalování produkovat až o 70 procent více skleníkových plynů než ropná paliva. Je to kvůli tomu, že při jejich pěstování jsou potřebná dusíkatá hnojiva - spalování produktů z plodin tak vede k tomu, že se uvolňuje oxid dusný, známý pod označením "rajský plyn". Ten má asi 300krát vyšší skleníkový účinek než nejběžnější skleníkový plyn, oxid uhličitý. Skleníkové plyny ze spalování fosilních paliv podle řady vědců vedou k oteplování planety a právě používání biopaliv mělo být jednou z cest k omezení jejich emisí. "Emise oxidu dusného samy o sobě jakýkoliv přínos ruší," řekl agentuře Reuters spoluautor studie, profesor Keith Smith. Samotná bilance oxidu uhličitého je sice u biopaliv neutrální, biopaliva z řepky a kukuřice však kvůli emisím oxidu dusného produkují až 1,7krát více skleníkových plynů než běžná paliva, odhaduje studie. Lépe je na tom brazilský etanol z cukrové třtiny, který při spalování emituje o něco méně skleníkových plynů než benzin a nafta. Do toho ovšem studie nezapočítává emise vznikající při sklizni, zpracování plodiny na palivo nebo distribuci. "Pokud sečtete nepochybný objem vznikajícího oxidu dusného plus použití fosilních paliv při výrobě, zjistíte, že používáním většiny současných biopaliv žádný prospěch nezískáte," řekl Smith. Studie doporučuje výzkumníkům a farmářům soustředit výzkum a vývoj na jiné plodiny, které nejsou tak náročné na hnojiva. V úvahu by snad připadaly některé traviny nebo stromy jako vrby a topoly. Produkce biopaliv v zemích Evropské unie a v USA prudce roste kvůli povinnému nebo daňově subvencovanému nahrazování ropných paliv palivy z plodin. V České republice se musí od září přimíchávat do motorové nafty dvě procenta bionafty a podíl dražší biosložky se má postupně zvedat. Přidávání biopaliv do pohonných hmot má vedle zmírnění klimatických změn také snížit závislost na dovozu ropy. Nedávná zpráva OECD však vyslovuje podezření, že, v řadě případů je to jen další forma podpory politicky vlivných domácích zemědělců. Autor: ČTK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trsek Odesláno 30. září 2007 Sdílet Odesláno 30. září 2007 Původně zaslal: buml Dalsi velmi zajimavy Tak si bohužel myslím i já =5379'>clanek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.