Sign in to follow this  
Followers 0
jikoloj

jak otestovat poloosy?

33 posts in this topic

ahoj, mám takový zvláštní dotaz, dají se otestovat nějak poloosy? mám je ted nově měněné jedna je repas a jedna má být nová značka starline :bojim. mám na nich ujete asi 7000km a už to začina zase klepet. dal bych je reklamovat ale nevím kterou protože když jezdím v kruzích tak nepoznám ješte jestli to je prava nebo levá jen při jizdě na plný plyn to klepe. poraďte děkuji moc za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

starline:bojim:bojim:bojim

jed na velkej parking a jezdi třeba osmičky, v plnym rejdu to bude přeskakovat.teda pokud jsou KO.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jikoloj

ahoj, mám takový zvláštní dotaz, dají se otestovat nějak poloosy? mám je ted nově měněné jedna je repas a jedna má být nová značka starline :bojim. mám na nich ujete asi 7000km a už to začina zase klepet. dal bych je reklamovat ale nevím kterou protože když jezdím v kruzích tak nepoznám ješte jestli to je prava nebo levá jen při jizdě na plný plyn to klepe. poraďte děkuji moc za pomoc

Pomocník ať stojí venku, jasně rozezná, jestli klepe to blízké nebo odlehlé kolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

no právě že při těch kolečkách to moc ješte poznat nejde. nejvíce je to bud na hopavé ceste a tak 90km/h a plný plyn nebo i na rovince když jedu stejnoměrně a dám plný tak při tom zrychlování to klepe.

ty poloosy jsou nové mají najeté tak 7000km ale jedna bude spatná, pokud se to nemuže být neco jiného ješte...

a jinak když stojí na miste torochu vytočím levé kolo, chytmu polosou do ruky a taham za ni tak je tam cititi malá vule. má tam být? nebo ta polosa ma být napevno jak v kole tak v převodovce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo myslel jsem jestli kdyz to dam na reklamaci tak to nejak poznaji že je špatná? asi teřko ji budou testovat v jinem autě, jo a jedná se o P205 D

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tomu nerozumim až tak :) kdyz chytnu prostě poloosu do ruky a trochu tahám (škubavě) tak ji povytahuji trochu z převodovky vem tak mozna pul cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jikoloj

no tomu nerozumim až tak :) kdyz chytnu prostě poloosu do ruky a trochu tahám (škubavě) tak ji povytahuji trochu z převodovky vem tak mozna pul cm.

jj to je normalni

Share this post


Link to post
Share on other sites

a homokinetický kloub se pozná jak že je špatný? pravě že to klepání bylo před výměnou těch poloos. po výměně tak asi 4000 byl klid a poto to začalo znova a ted je to na stejný urovni jako poloosy co měli předtím 180 000 :grr

Share this post


Link to post
Share on other sites

nejsem si jisty ale myslim si že při zvednutem kole a škubanim za něj ,ale počkej na rady jinych , v tomhle si fakt jisty nejsem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud vibruje auto, při 80 na 4-ku při přidání plynu, tak je to vychozená poloosa na straně převodovky.

Ale NEJPRVE prohlídni silentbloky uchycení motoru, může to taky být, tak abys neblbnul s poloosou a měl vadné silentbloky.

Pokud máš silentbloky OK, tak to bude poloosa, ale těžko určit která. Stačí tam malá vůle. Nejlíp by bylo mít k dispozici obě a vyměnit jen tu s vůlí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co ložiska v těhlicích jsou dobré ? Co a jak se to projevuje,popiš.Poloosu lze rozebrat a mrknout na kameny(musí však manžeta dolů,pak ti neuznaj reklamaci),jinak rukou kontrola vůle hrku.Potom lze zvednout auto na heveru,nastartovat a rozjed na 100km,rychle vyřadit a vypnout motor a měkdo musí poslouchat zvuky nebo pazvuky poloosy. :D Většinou je to těžké rozpoznat pokud není doopravdy fuč.Touto metodou lze i poslechnout ložisko v těhlici.

[upravil dne 30.9.2007 Pegoo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

těhlice? to se nachází kde? no ty silentbloky taky by to mohly být ja našel jen dva:) jeden na hoře vedle řemene a pak dole na pravé straně. ale určitě jich tam bude víc. ale setor se dost hýbe, škube, houpe, když přidávám a pouštím plyn. daji se nějak otestovat nebo poznat když auto stojí že jsou špatné?

díky všem za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silentbloky budou asi tři, ale to nevím jistě. Dva určitě ne. Poznají se pohledem a hýbáním, jestli jsou utrhlé.

Dobře je nech zkontrolovat (doporučuju šikovného vesnického/městského opraváře), a teprve pak se dej na poloosy. Ložiska asi ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no uz asi vim kde je ta třeti pod baterkou, no drahe nejsou ty silentbloky, přehodím to sám nebo musím nějak na haku mít motor? a kde najdu takového mechanika? jsem z opavy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Pokud vibruje auto, při 80 na 4-ku při přidání plynu, tak je to vychozená poloosa na straně převodovky.

Ale NEJPRVE prohlídni silentbloky uchycení motoru, může to taky být, tak abys neblbnul s poloosou a měl vadné silentbloky.

Pokud máš silentbloky OK, tak to bude poloosa, ale těžko určit která. Stačí tam malá vůle. Nejlíp by bylo mít k dispozici obě a vyměnit jen tu s vůlí.

Tohle přesně dělá mě od 80-90 to vibruje tuším to je levá poloosa z pohledu řidiče za volantem teda aspoň se mi to zdá že to tak u P206 je ?? Právě to budu tedka řešit takže jakákoliv rada se hodí ale jelikož to i lupe při plným rejdu bude to pravděpodobně ta poloosa

[upravil dne 30.9.2007 KoNG]

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic ve zlým, ale 2 ks nových poloos vyjdou u Glogara na 2800,- včetně montáže (cca 2000,- bez montáže), takže nějaký Starline apod mě nerozhází. Tu jednu mám už 20tkm a zatím drží (ani manžeta není prasklá), ta druhá tam teprve přijde.

Hlavně, že máme toto forum, že ? (ale jinak vážně nic ve zlým)

P.S.: V zatáčce ti bude dělat problémy(cvakat) ta zatížená... takže, v pravotočivé zatáčce to bude levá a v levotočivé pravá. Pokud ti cvaká i na rovině, tak bych se bál - to už je i o nedojetí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no o Golarovy jsem četl ale jsem z Opavy a Golar myslim někde u budějovic ne? no na rovince to není jako takové silné bouchání jako to dělají v raidu je to spiše klepání nevím jak to popsat. asi při kažfém otožení kola to jednou dunivě tukne ale né žádné rány a jenom při záběru nebo když se auto zhoupne (čili se kola prověsí)

ps: když jsem pročítal diskuze tak jsem myslel že ty 2800 jsou za jednu to jsem si teda dal ja dal za výměnu asi nejak 5500 ( 2ks poloos + prace) asi si necham to udělat znova :)

ale nejsem si moc jistý zda to není i v něčem jiném. jinam mi začalo po přehoveni něco praskat na levé straně podle všecho uložení tlumiču, to jsem dal nové na obou stranách a pořád to lupe. i když nadzvednu kolo a točim tak to praská a to je týden nové uložení. muže tam být něco jiného ješte ?

kde je v ČR dobrý mechanik co rozumím p205 a ochotný zjistit závady? mám dva mechaniky ale ty udělají jenom to co jim řeknu a vic nezjistí.... jeden říká že až něco bude pořádně bouchat nebo to upadne pak to vyměn:

diky jinak všem

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, asi bych si měl svýmu zaměstnavateli říci o více peněz.

Jedna poloosa u Glogara (ta delší) mě vyšla na 1180,- peněz, ta kratší nevím... :) Záloha je 2000,- a posílá je i (snad) na dobírku (s tím, že mu starou vrátíš)

Já polosy neřeším, prasklá manžeta = výměna (za ty peníze a starosti se mi byť "jen" manžetu měnit nevyplatí)

cvakání může dělat i spodní rameno, resp, silentbloky uložení stabilizátoru (co jsou ve spodních ramenech). Rády odcházejí.

Hele, fakt to může být cokoliv a od compu se blbě radí.

P.S.:Ono hledat dobrého mechanika je jako hledání jehly v kupce sena. Já toho svého už našel, má dobrou školu (od svého šéfa) a když k nim přijedu (tak kromě toho, že mě zase děsně "rádi" vidí), tak mě s rozbitým autem na silnici zpátky nepustí... hodněkrát jsem dostal vynadáno, ale v každém případě jsem jejich výtky uznal za opodstatněné. Jako, že nad spoustou věcí zase oni mávli rukou. Oni prostě vědí. Oni to ví a já to vím taky - prostě (jen a pouze) dělají svou práci :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jsou tam celé nové ramena i to uložení stabilizatoru "tvaružky" tomu řikaji a ty poloosy ale asi nejake divne... i to uložení tlumiče.. ale to je asi jedno ..

pokdu to neuvidí nějaké zkušené oko tak nevím. budu rad za nějaké doporučení mechnika klidne si udelám nějaký den volno a zajedu po celé čr :) auto jsem koupil za 20000 a už jsem do něj dal 25000 za pul roku a ty klepáni mě fakt štve není to nic hrozného ale štve mě to že tolik peněz skoro vše nové a pořád to samé co bylo na začátku ,.........:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.