Sign in to follow this  
Followers 0
Scholtz

1.9D alebo 2.0HDI

16 posts in this topic

Zdravím,

jedná sa mi o výber motora pre auto a keďže sa jedná o koncernové motory tak dúfam že vám veľmi nevadí že sa nejedná priamo o Peugeot.

Chceli by sme si kúpiť jazdenú Xsaru Break tak za 150-180tis. Sk s dieslovým motorm. Neviem sa rozhodnúť medzi týmito dvoma motormi.

HDI:

- tieto motory už človek doma veľmi neopraví

- ževraj dosť sa kazia ale záleží hlavne na tom ako s tým predchádzajúci majiteľ jazdil

- servis/súčiastky sú drahšie

- za takúto cenu sú v ponuke len ročníky 2000 - teda prvá séria HDI motor, kde ešte asi neboli celkom vychytané muchy - a teda predpokladaná vyššia poruchovosť

+ kultivonanejší chod

+ podľa príspevkov z Internetu by mala byť spotreba o cca 0,5l nižšia (papierovo by ale mala byť o 1l nižšia spotreba ako 1.9D)

+ papierovo by spotreba pri 120km/h mala byť o 2l nižšia

D:

+ za tie peniaze sa dá už zohnať Xsara II, ktorá je ževraj bezpečnejšia (pevnejšia)

+ jednoduchá oprava

+ lacné a dostupné použité (vyrába sa dlho) diely

+ ešte stále sa vyrába (Berlingo) a vyvíja (posledná modernizácia tuším v roku 2000) - a teda dostupné aj nové náhradné diely

Celkovo čo som pozeral - tak autá majú najazdené okolo 120-150tis. km:

- tuším 120tis. km je interval výmeny rozvodov a pochybujem, že čo i len jedno auto z nich to má spravené

- keďže sa jedná o cca 5-7 ročné autá, tak s tým museli najazdiť cca 20-30tis.km ročne a nič v zlom ale taký vodiči väčšinou tie autá nešetria

čiže očakávam, že motor na tom nebude bohvie ako.

Napadajú ma teda 2 možnosti:

1. kúpiť lacnejší HDI a investovať (10-20tis) do opravy/repasácie. V budúcnosti sa však opravám určite nevyhnem a tie budu zrejme drahé.

2. kúpiť 1.9D, ktorý ako som čítal je na "nezodratie"

Poznámky:

- nemáme veľa zvyšných peňazí, preto by som nerád kúpil zle (niečo do čoho budem musieť stále vrážať peniaze)

- teda nemáme ani zvyšné penaize kupovať každú chvíľu iné auto a teda toto by sme chceli "zodrať"

- ročne toho veľa nenajazdíme cca 10-15tis.

- jazdíme väčšinou na víkend k svokrovcom (50km tam a späť) + raz za mesiac-dva k našim (cca 1000km tam a späť) + chceli by sme chodiť s deťmi raz za rok na dovolenku k moru

- teraz máme Peugeot 106 1.5D a motoricky nám v pohode stačí

Tak čo poradíte?

Vopred vám ďakujem za akékoľvek rady/odporúčania/postrehy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A čo takto 1.9 TD?

Myslím, že je to dobrý kompromis medzi výkonom HDi a spoľahlivosťou hladkého diesla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kup 1.9 TD, ten motor má v poho nájezd 400 tkm, výkonově odpovídá HDI.

1.9 D má jen 51 kW, to auto bude líné, do sedanu bych si ho dal, ale do kombíka asi ne. Jinak, tyhle motory jsou snad nerozbitné, nájezdy přes 500 tkm nejsou vyjímkou.

Spíš bych se ale hodně díval, v jakém stavu je zbytek auta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám HDi s 183tis km a motorově absolutně bez problémů a rok výroby 11/1999 do provozu 2000. Myslím si že takové auta už mají případné mouchy dávno vychytané pokud jezdí dodnes...:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

bud trubo abo hladky diesel... podla mna... ak ti ta 105 staci, tak by som siel do 1,9d, ked to potrebujes len na to co pises... spotreba bude potom super... ja som mal 405 1,9d pred smrtou, a to auto zralo do 5 litrov....

Share this post


Link to post
Share on other sites

V jednoduchosti a servisu těhle motorů je tak diametrální rozdíl, že to ani nejde porovnávat. Pokud ti jde o provozní náklady, a jsi schopen odpusit tomu lenost (130 po dálnici se s tím D dá jezdit taky v pohodě), tak D je tou pravou volbou. A počítej s tím, že těch obligátních 120-150tis km, co maj auta v bazarech, je u těhle ročníků nereálných, budeš rád, když to bude jenom 2x tolik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie má pravdu, pred pár dňami bol za mnou jeden známy že mu zvláštne stojí zadné koleso, nedávno kúpil 306 kombi 1.9D r.v.2000...Dali sme to na zdvihák a zadná náprava rozsypaná s tým, že auto má najazdené minimálne 200 tisíc km...Tachometer ukazoval 80 tisíc km :o:grr:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám HDi 2,0 zo 195 000 km a úplne v pohode. Kolega má 1,6 HDi zo 180 000 km a väčšinou po Ukrajine ... :mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

jasně že pro větší klid je 1.9d nebo td.To jsou kostrukčně jednoduchý motory.Pramalo elektroniky proti Hdi,menší nachylnost na ropu a jednodušší o levnější opravy.Vyhneš se podávacím čerpadlům,dvouhmotným setrvačníkům,řemenicím torz. kmitů a vstřkovačům.To jsou asi ty nejdražší věci co pravě 1.9 d,td nemá.Oto má větší hluk,alespon při studeném startu a trošku vyšší spotřebu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem 1,9 d super vůz stálá spotřeba 5,5-6,5 litrů .Do města super nežere! Dálnice naloženej peklo! Předjíždění s rozumem s dostatečnou vzdáleností.Náklady na motor žádný kromě rozvodů. Nyní mam 1,9 td taky super ale město je žravější skoro o litr při stejným stylu jízdy, na dálku se vejdu do pěti, okrsky kdy nepřelezu 80 km klidnou jízdou i do 4,5.Chorvatsko s boxem a klimou 5,6 a pořád 130-140.Kupoval jsem tlumič vibrací 2700 kč,sytič 750 kč a tlumiče zadek 3000 kč.Hdi je bomba plynulá akcelerace super motor když se nekazí.Pak do toho nacpeš hodně kdyš se ti nepovede koupě.Před rokem jsem řešil stejný problém jako ty mam xsara break v plný výbavě pro JEDNODUCHOST!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozri sa pri tam HDI sa dohodni z predavajucim a a chod si dat spravi diagnostiku (ale do peugeotu alebo citroenu) tak nacitaju motor a da sa aj pozriet minulost to znamenaza ze vsetky chyby co ten motor mal predtym a uvidis ci sa kazil alebo nje ja mam 2.0HDi 66kw a som spokojny sice som uz njeco do neho investoval ale v ramci znesitelne miery jeden regulator + pravidelna udrzba olej a filtre....

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak psal Oddie , 1.9D je motor který je tak jednoduchý že pokud nezanedbáš základní (a taky cenově nízkou) údržbu : olej, rozvody, pumpa tak to bude jezdit pořád. Seřídíš čerpadlo , pořešíš žhaviče - opět levné záležitosti a starty v zimě nebudou problém a spotřeba se taky seřízením sníží.

1.9TD je to samé, ale už řešíš Turbo, takže pokud koupíš auto kde je před smrtí tak repas a nebo sehnat z vraku = starosti a peníze , mezichladič opět může být problém ale nic zásadního ale starosti navíc

no a pokud koupíš HDi bez jasného původu a servisní knížky s doloženými kilometry tak budeš mít buď štěstí a nebo tě čekají vyšší náklady na provoz

může se podělat elektronika a že jí není málo :-), je tam spousta čidel, spínačů

turbo

vstřikovače

podávací čerpadlo

a kupovat levnější HDi to fakt ne ... :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Scholtz

Zdravím,

jedná sa mi o výber motora pre auto a keďže sa jedná o koncernové motory tak dúfam že vám veľmi nevadí že sa nejedná priamo o Peugeot.

.

nepises ani kde ot chces kupit. SK ? CZ ? GE? NL ? B ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ajven: v SR.

Ďakujem vám všetkým za rady/postrehy/názory. Už sme kúpili - nakoniec sme sa rozhodoli pre 1.9D.

Domov som ho viezol asi 150km - je to lenivé tak akurát - asi ako doteraz. Ale inak je to neporovnateľné zvezenie - veľmi pohodlné. Keď som potom presadol zasa do P106 tak som milej doma povedal, že to auto (p106) poskakuje po ceste ako koza :) Na čo sa ona trošku urazila - lebo ten P106 nám nejako prirástol k srdiečkam - veľmi ťažko sa s ním budeme lúčiť :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.