Sign in to follow this  
Followers 0
Guest MMMMM

Jak to mám vyřešit s kolama

27 posts in this topic

Řeším takovou věc.

Mám Pirelli 215x55 R17 94W. Letní příští rok musím koupit nový. Zimní mám5 pouze gumy 215x55 R17 94W, tak asi 4mm.

Takže na zimu musím přehodit zimáky na elektrony. Jenže každý mi říká že ty mé elektrony je na zimu škoda a že za chvíli je sůl zničí, to samozřejmě nechci.

To jsou mé kola:

vidíte na avataru

Prý ať si koupím plecháče na zimu a stačí 16".Ale potom moje zimáky jsou k ničemu. A 17" plecháče mají za skoro 2500Kč.

Mám za velmi výhodně a elektrony nejsou poničené od známého sehnat originál 16" kola na Peugeot 407 s pneu Michelin Pilot Alpin (zimní) 205x60 R16 92H. Asi 6mm. Cena 15000Kč

51916657fj3.jpg

Napadlo mě koupit od známého ty elektrony mít je na zimu. A jeden příští rok dojet v létě na těch zimních 17" a až na přes rok koupit nové letní. Ale bude to asi docela hučet v létě na zimákách. Nebo je nějak prodat (ale Pirelly prý na zimu nejsou nic moc) a koupit nové letňáky příští rok.

Ale co rezerva mám tam 17".Ale přes zimu bych měl na aute 16".To prý nevadí.

Tak jak to vyřešit. Ty elektrony mě lákají. Ale znamenalo by to teď dát 15000 a příští rok to samé za letní 17" pokud bych nemohl jezdit na zimákách v létě (nevím jestli by to na tom autě nebylo nebezepečné).

Tak jak na to poraďte.

[upravil dne 26.9.07 MMMMM]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, nevim no, ale 4mm na zimáky se mi zdá nebezpečně málo. těch 6mm bych viděl jako úplný minimum :/.

radši si kup nový ;). Vyjde to levnějš než oprava plechů :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sůl dá elektronům solidně počoudit.

4mm vzorku na zimu se mi jeví dost málo. Ovšem, pokud jsi z míst, kde vám prakticky nesněží nebo jezdíš jen podzim a jaro(já jsem z hor), tak by to šlo ujezdit. Těch 6mm je lepších, v uježděnym sněhu určitě bez problémů, ale v břečce nic moc.

Nevím jaká kola tam máš mít standardně, ale na zimu bych volil něco jako 196/65 R15. Plecháče disky vyjdou na 1500, guma řekněme 2000. Vše nové.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zimáky jsou v létě v pohodě, pokud se s něma nejezdí 200. Jezdil sem na nich 2 roky a ni žádný zvlástní hučení nebylo.

Co se týče liťáků tak na 605 se udělaly puchýře po 15 letech. Pokud to člověk občas umyje tak se s něma nemůže nic stát. Bratr na autě nikdy neměl plechy, jezdil v zimě normálně akorát se o to staral a kola nejsou nijak chycený solí, auto je z roku 94. To je takovej jakejsi divnej zvyk ty liťáky schovávat na zimu. Chápu, že někdo si místo letních 18" dá na zimu 15", to jo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdím na zimákách i v létě už 9 let, hučení není. Nepatrně víc jdou do smyku. O "rychlém úbytku" bych polemizoval, prakticky ho nepozoruju.

Doporučuju ty 4 mm dojezdit v létě. Na zimu si kup plecháče 16", ty gumy 16" vyjdou o dost levněji.

PS: pokud někdo jezdí míň než 10 tisíc ročně, tak letní gumy a přezouvání je holá zbytečnost. To mi potvrdili i chlapi z pneuservisu - pokud jezdí málo (manželky atd) tak to tak dělají.

[upravil dne 26.9.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi chcete říci, že když koupím nové zimáky, tak je mohu nechat celoročně? Nebude to mít zásadní vliv na jízdu v létě. Vjetší spotřeba atd.

Najezdím kolem 10000km. Jinak jiné rozměry nemohu mít mám v TP pouze 215x55 R17 94W a 205x60 R16 92H

Jinak přemýšlím že si nechám elektrony celoročně ale jak je v zimě ošetřovat, stačí jednou týdně je umýt nebo nějakým přípravkem namazat?

Po krajích jsou trochu odřené asi by bylo nejlepší to nějakou stříbřenkou zaretušovat aby se sůl nedostala pod lak. Je na to nějaká barva?

[upravil dne 26.9.07 MMMMM]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dělej jak chceš. Já nechávám zimní i v létě, a nic zlého se neděje. Přezutí s vyvážením stojí asi 550 Kč, na jaře a znovu na podzim. A k tomu několik hodin ztracených (máme ve firmě 19 aut, to je na jaře 38 hodin a na podzim 38 hodin - dva týdny platit pracovníka, jak stojí v servisu:grr). Všechny ty pneu je potřeba uložit, evidovat, prostě babračka:grr. A ještě je v nich (teoreticky, protože asi 5 aut nepřezouváme) blokováno asi 19x4x1800 Kč = 136 800Kč.

Ale ostatní řidiči přezouvají, prostě dělej jak chceš.

A největší radost mám, když nasněží v říjnu nebo v květnu - a já už mám zimní:D

[upravil dne 26.9.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě zajímá jaká je nevýhoda těch zimních i v létě.Jasně že udělám jak chci ale potřebuji znát názory, zkušenosti atd.

Zajímá mě ještě čím ty poškrábané elektrony natřít aby do nich nemohla sůl. Jsou na to nějaké specielní stříbrné barvy?

[upravil dne 26.9.07 MMMMM]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Docela nechápu někoho, kdo si koupí 407 za raketu, a pak řeší, jestli na to obout šlupky se 4mm vzorku jako zimáky. Jak to auto chceš mít dlouho, že řešíš takovéhle šílené hovadiny, a proč sis kupoval tak drahé, když pak nemáš ani na gumy???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky jsem si všimnul, že čím dál víc lidí jezdí na zimákách i v létě. Nemusí investovat do druhé sady disků s pneumatikami, nemusí přezouvat... A nevýhody?? Kromě zmiňované hlučnosti a většího opotřebení nevím. Větší hlučnost se dá vyřešit VOLUME DOPRAVA! :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

ideální je mít obutou sadu elektronů na zimu a jednu na léto..pak stačí jen na jaře/podzim přehodit kola, nemusíš ani vyvažovat, ani platit za přezutí..ja to teď taky řeším..po dvou letech mi z obojího obutí zbylo zhruba polovina vzorku, takže musím teď koupit nový zimáky, tak je asi nahodím na stavající elektrony a když si nechám auto ještě i na příští sezónu, tak nahodím na léto novou sadu elektronů s gumama:myslim

co se týče ježdění v létě na zimácích..není to sice taková prasárna, jako jezdit v zimě na letňácích, ale myslím si, že na zimu patří zimní obutí a na léto letní;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych to viděl stejně. Běhej v letě v sněhulích a v zimě v vietnamkách. Divný ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Docela nechápu někoho, kdo si koupí 407 za raketu, a pak řeší, jestli na to obout šlupky se 4mm vzorku jako zimáky. Jak to auto chceš mít dlouho, že řešíš takovéhle šílené hovadiny, a proč sis kupoval tak drahé, když pak nemáš ani na gumy???

Zimáky 4mm Pirelly které mám jsem dostal k tomu autu. Řeším jestli na nich jezdit nebo koupit už nové. O peníze vůbec nejde. To je vidět z toho že bych koupil elektrony i se zimákama (né nové). Zajímá mě pouze jak to nejlépe vyřešit, protože kola mají kontrolu tlaku, při výměně za jiné bude tlak hlásit poruchu nebo to nechat vyblokovat přes diagnostiku. Zaslouží si nad tím trochu zapřemýšlet, protože jezdit v zimě na 4mm asi není nejlepší, tak se ptám na zkušenosti. Jestli je dojet přes léto. Proč vyhazovat zimák 4mm, když ho můžu ještě rok přes léto dojezdit. Není to jednoduché dobře vyřešit hlavně když mám povolené pouze 2 druhy kol na autě.

Jinak najdi mi nějaké zimáky 215x55 R17 94W. Prý musí být dodržen rychlostní index - kvůli technické atd.

[upravil dne 26.9.07 MMMMM]

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak rozjímej (a hodně štěstí) ;)

osobně používám jednotné disky a pneumatiky o stejném rozměru - ono většinou přezutí všech 4 kol vyjde pomalu na jednu novou pneumatiku :)

P.S.: Zimní gumy - 4 roky, 4 mm

jinak doopravdy co řešíš - stejně nakonec budeš kupovat nové zimní i letní ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty 17ky zimáky bych dorazil v létě pokud mají 4mm a na zimu kup od známého ty 16ky s Michelinama 6mm. Potom už budeš jen přehazovat kola. Já osobně mám taky 2 sady kol sice plechy:mad::mad: ale jsou obutý dokud se nesjedou takže zbytečně nepřezouvám.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MMMMM

Jinak najdi mi nějaké zimáky 215x55 R17 94W. Prý musí být dodržen rychlostní index - kvůli technické atd.

[upravil dne 26.9.07 MMMMM]

U zimáků můžeš použít nižší rychlostní index, byl jsem s tím i na technické a bez problému.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty 4mm zimáky vyhoď. Dojíždět zimáky v létě na takovémhle autě je blbost, nedrží to, leda si rozbiješ někde držku, když budeš náhodou brzdit a vyhýbat se v krizi. Chápal bych to tak na osekané 205-ce koupené za pár tisíc, kde gumy stojí víc než auto, ale tady bych to fakt neřešil.

A k predešlým příspěvkům - dát mi někdo v létě služebáka na zimákách, tak jej s úsměvem pošlu do pr..., a na služebku nepojedu. Ale tohle si u nás nikdo nedovolí, stejně tak jako dát v zimě auto na letních.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Ty 4mm zimáky vyhoď. Dojíždět zimáky v létě na takovémhle autě je blbost, nedrží to, leda si rozbiješ někde držku, když budeš náhodou brzdit a vyhýbat se v krizi. Chápal bych to tak na osekané 205-ce koupené za pár tisíc, kde gumy stojí víc než auto, ale tady bych to fakt neřešil.

A k predešlým příspěvkům - dát mi někdo v létě služebáka na zimákách, tak jej s úsměvem pošlu do pr..., a na služebku nepojedu. Ale tohle si u nás nikdo nedovolí, stejně tak jako dát v zimě auto na letních.

Mohl bys doložit nějakým objektivním měřením, nebo statistikou, že zimáky v létě hůř drží?

Anebo stačí použít pár vulgárních výrazů, a argumenty už nejsou potřebné.

PS: nebudu nikomu navrhovat, aby jezdil v létě na zimních, kdyby to bylo nebezpečné. Já jsem najel za těch 9 let asi 600 000 km, prakticky pořád na zimních, bez jediného problému a škrábance.

Jak hluboký by asi byl bezpečný vzorek na zimních v zimě? Podle mne (vážně a opravdu) nejmíň 6 mm. A pak je zahodit, protože v létě jsou nebezpečné???

PPS: když už jsem se rozepsal - bylo ve firmě pár havárek na ledě - kupodivu s novými auty a na nových a kvalitních zimních gumách - kluci prostě podcenili zatáčku, anebo tam byla ledová plotna. Nějaká srnka, pak usnutí za volantem. Ani jedna havárka nebyla způsobena staršími gumami (celkem asi 11 mil. km).

[upravil dne 27.9.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.