fimima

Brzdovy spinač

38 posts in this topic

Skoušel jsem hledani,ale moc chytrej sem s toho nejsem.Ted jsem se vracel z nočni a zjistil jsem že mě nesviti brzdy.To my už udělalo v srpnu na dovoleny,autoelektrikař mi vyčistil spinač a byl klid.Ted je to znova tak se chci zeptat,pod pedalem jsou dva spinače.Jsou oba stejny?Kuokal jsem že na Peugeota maj spinače v auto kelly,mužu si ho koupit tam nebo raděj v Peugeotu?Jo ty spinače pod pedalem,jeden je bilej a druhej červenej a mechanik řikal že jsem měl zanesenej ten bilej.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím přesněm jak to má 406ka, ale tohle mi udělal na 605ce taky. Snad ti popis pomůže, nebude to až tak jiné, bo jsem koukal na stránky Autokelly a spínače jsou stejné. Vyndá se tak, že se odpojí horní konektor, povolí a vyšroubuje taková matka na těle spínače a ten se prostě vytáhne nahoru z úchytu. Pohromadě drží jen na čtyřech nácvačkách v prostoru hrany mezi konektorem a komínkem a jde krásně rozebrat. Pozor, vevnitř je pružinka a pak jen příčný kontak (takový můstek ovládaný tím čudlíkem, který kouká dole k pedálu) s kontakty ze stříbra, který dosedá na ten komínek, co vede nahoru ke konektoru a ten stačný palec z plastu. Ten příčný kontakt je v tom komínku nasazený jakoby uvnitř v kleci a jde snadno vyndat jeho nakloněním. Jeho stříbrné kontakty a hranu plechu toho komínku, na který dosedají stačí očistit smirkem a je opraveno. Pak už jen složit. Montáž je obrácený postup. Nasuneš co nejdál do držáku, aby se ovládací čudlík zamačkl o pedál (lépe stlačit pedál, zasunout spínač a pedál vrátit, sám si usadí spínač), pak našroubuješ převlečnou matici a je hotovo. Pokud není úplně KO, (a to nebude, jsou jen opálené kontakty) nemá cenu kupovat nový. Vypadá to složitě, ale až ho rozebereš, zjistíš, že to je brnkačka.

Edit: nevím, jaké dva spínače tam má 406ka, ale tenhle je taky navrchu bílý a když sešlápneš pedál, musí se z něj ten opvládací palec vysunout a tím sepne kontakty.

[upravil dne 26.9.07 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kdo

Nevím přesněm jak to má 406ka, ale tohle mi udělal na 605ce taky. Snad ti popis pomůže, nebude to až tak jiné, bo jsem koukal na stránky Autokelly a spínače jsou stejné. Vyndá se tak, že se odpojí horní konektor, povolí a vyšroubuje taková matka na těle spínače a ten se prostě vytáhne nahoru z úchytu. Pohromadě drží jen na čtyřech nácvačkách v prostoru hrany mezi konektorem a komínkem a jde krásně rozebrat. Pozor, vevnitř je pružinka a pak jen příčný kontak (takový můstek ovládaný tím čudlíkem, který kouká dole k pedálu) s kontakty ze stříbra, který dosedá na ten komínek, co vede nahoru ke konektoru a ten stačný palec z plastu. Ten příčný kontakt je v tom komínku nasazený jakoby uvnitř v kleci a jde snadno vyndat jeho nakloněním. Jeho stříbrné kontakty a hranu plechu toho komínku, na který dosedají stačí očistit smirkem a je opraveno. Pak už jen složit. Montáž je obrácený postup. Nasuneš co nejdál do držáku, aby se ovládací čudlík zamačkl o pedál (lépe stlačit pedál, zasunout spínač a pedál vrátit, sám si usadí spínač), pak našroubuješ převlečnou matici a je hotovo. Pokud není úplně KO, (a to nebude, jsou jen opálené kontakty) nemá cenu kupovat nový. Vypadá to složitě, ale až ho rozebereš, zjistíš, že to je brnkačka.

Edit: nevím, jaké dva spínače tam má 406ka, ale tenhle je taky navrchu bílý a když sešlápneš pedál, musí se z něj ten opvládací palec vysunout a tím sepne kontakty.

[upravil dne 26.9.07 Kdo]

Jo nějak tak jsem to ted před chvili dodělal,ale pro jistotu jsem si v kelly objednal novej.Budu mit dva když už to mam druhe čištěni snimače za dva měsice.Ten druhej snimač je asi v pohodě,vše funguje jak ma.Nejsou ty snimače dva proto,že brzdy jsou dvouokruhove?Snad jsem neplacnul nějakou blbost.Novy snimač cca170kč a bude zitra.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: fimima

Jo nějak tak jsem to ted před chvili dodělal,ale pro jistotu jsem si v kelly objednal novej.Budu mit dva když už to mam druhe čištěni snimače za dva měsice.

Jasně, je to tvoje volba, ale IMHO zbytečná investice. Viděl jsi vnitřek, pokud jsou v pořádku ty stříbrné pecky a má to kontakt, je spínač věčný. Nepočítej, kolikrát je čištěnej, ale jak. Elektrikář s ním mohl na autě jen prudce zacvakat, tím se prorazí ta opálená vrstvička, je "jako" opraveno, ty zacvakáš jemu a je to. Určitě to nerozebíral a čistil jako ty dneska. Udělal jsi z něj nový a máš zase pokoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: fimima

.Nejsou ty snimače dva proto,že brzdy jsou dvouokruhove?Snad jsem neplacnul nějakou blbost.

Jen trošíčku. Ten spínač spíná jen a pouze ty žárovky brzdových světel, bez ohledu, jake jsou v autě brzdy, resp. systém a reaguje pouze na pohyb pedálu.:papa:super

[upravil dne 26.9.07 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kdo

Původně zaslal: fimima

.Nejsou ty snimače dva proto,že brzdy jsou dvouokruhove?Snad jsem neplacnul nějakou blbost.

Jen trošíčku. Ten spínač spíná jen a pouze ty žárovky brzdových světel, bez ohledu, jake jsou v autě brzdy, resp. systém a reaguje pouze na pohyb pedálu.:papa:super

[upravil dne 26.9.07 Kdo]

Ale stejne jsem se nedopatral proč jsou tam spinače dva.Dnes jsem si snimaček vyzvedl a bude snad klid.Asi jsem ho koupil proto,že jsem malem prišel na slovensku o techničak.Byli jsme v letě na dovoleny a asi kolem pulnoci mě zastavili v Prešove policajti prej"proč nebrzdite pred přejezdem když jede vlak,nacož jsme pak pochopili že brzdite,ale nesvitite" Za jejich asistence jsem hledal v pojistkach a bylo to k ničemu,tak mi chteli spakovat techničak.Pak ale zjistili že pochazim ze slovenska a jejich kolega je můj dobrej kamarad tak se nademnou zmilovali nechali mě dojit do cile cesty,cca30km.:super:super:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja mam na brzde 1 spinac a ten druhej je na tempomat. Kdyz mas tempomat tak na brzde jsou 2 a na spojce je 1 aspon takhle jsem se to docetl ve vlakne zabyvajici se dodelanim tempomatu :c)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mitch.mb

No ja mam na brzde 1 spinac a ten druhej je na tempomat. Kdyz mas tempomat tak na brzde jsou 2 a na spojce je 1 aspon takhle jsem se to docetl ve vlakne zabyvajici se dodelanim tempomatu :c)

No ja pravě nemam tempomat.Jsou hned vedle sebe,jsou dobře vidět pod pedalem.V kelly ten snimač co jsem potřeboval mali pod pravostraně řizenema vozidlama:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mitch.mb

A na spojce mas koncak???

Mysliš spinač na spojce?Je tam taky,teda na 100% to netvrdim.Zitra se podivam,anebo to rovnou vyfotim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud bys mel spinac i na spojce tak by to vypadalo ze bys mel mit tempomat anebo alespon pripravu pak by stacilo vlevo pod volant pod packu blinkru pridat packu na tempomat a aktivovat v RJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: fimima

Skoušel jsem hledani,ale moc chytrej sem s toho nejsem.Ted jsem se vracel z nočni a zjistil jsem že mě nesviti brzdy.To my už udělalo v srpnu na dovoleny,autoelektrikař mi vyčistil spinač a byl klid.Ted je to znova tak se chci zeptat,pod pedalem jsou dva spinače.Jsou oba stejny?Kuokal jsem že na Peugeota maj spinače v auto kelly,mužu si ho koupit tam nebo raděj v Peugeotu?Jo ty spinače pod pedalem,jeden je bilej a druhej červenej a mechanik řikal že jsem měl zanesenej ten bilej.:myslim

Tak sem náhodou taky zjistil, že mi nesvítí brzdové světla.

Ke spínači je blbý přístup, ale jde to.;)

takže odšroubovat kryt pojistek- 3čkouby plastové korunou a 2 torxy na stranách dole pak vytáhnout kryt k sobě. Lehnout pod volant a nad řadící tyčí jsou ty spínací kontakty brzdy. moje spínače jsou samostavitelné v plastové objímce. Brzdový spívač je bílý. Zmáčknout brzdu rukou a do mezery mazi spínař vložit něco pevného (špalík) a brzdu pustit tím se spínač vytlačí z objímky. Vytáhnout odpojit dráty a rozebrat. Mezi plasty vrazit tenký šroubovák a rozevírat az zoubky projdou a vnitřní díl povytahovat. Srovnat a vyčistit kontakty a vrátit. Zmáčknout brzdu, zatlačit spínač a brzhu povolit, osi ten spínač sama vytlačí do správné polohy. A je to hotovo 30min. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

zde je fotečka sice ze starýho modelu ale mělo by to býti stejné

post-0-14109601507196_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honza406: tak s novým modelem to stejné není:nevim, tam je ten spínač nasunutý z druhé strany, od volantu a má válcový profil s vroubkama (pro atom. přednastavení) a nakonci čtverec na konektory. jinak je to na stejném místě jak to máš ty. fotku nemám :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

no já koukal na servicebox a tam je to stejné pro oba modely.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: honza406

no já koukal na servicebox a tam je to stejné pro oba modely.

ASi klame fotka, umě to vypadá přesně takto, červeně se to tam nasouvá a modře tlačí pedál do čidla. Možná že tam můžou bát oba typy :super aaa už jsme na to přišli.;)

post-0-14109601510962_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jo jsou tama a nestojí 260,- jako v peugeotu, ale 150,- super:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.