Qweer

Spojka Peugeot 406

33 posts in this topic

zdarec chlapi potreboval bych radu.....byl sem v servisu a pry mam v haji spojkovy valec...cena asi bude pry hodne vysoka kolem 40 000kc :bojim a ze to musim zavezt primo do pezotu,ze oni na to pry nemaju klice

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak to je masakr........:o:o:ouž radši jezdím pomalu.....:roll:roll

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Qweer

zdarec chlapi potreboval bych radu.....byl sem v servisu a pry mam v haji spojkovy valec...cena asi bude pry hodne vysoka kolem 40 000kc :bojim a ze to musim zavezt primo do pezotu,ze oni na to pry nemaju klice

Blbá výmluva, zkus jiný neznačkový servis, jo a napiš nám sem co to máš za motorizaci a rok výroby;) A já už to vidim:myslim Bylo to tam nebo nebylo:myslim

[upravil dne 25/9/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nevim teda přesně co ti to odešlo, ale podle serviceboxu je cena originalniho HLAVNIHO valce spojky - 1 304,00 CZK, a cena OVLADACIHO valce - 830,00 CZK s dph

A někdo to tu na foru měnil celé, jen ted nevím kdo

EDIT : tak jsem ti to našel, koukni sem -

[upravil dne 25/9/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no stalo se mi to proste tak ze sem jezdil a najednou se proste nevracel spojkovy pedal zpet....postupem casu zustaval stale dal a dal,ale spojka stale fungovala normalne.....tak sem myslel ze je to nejake zasekle tak sem pedal promazl olejem a do 2 dni mi uz neslo ani zaradit...proste hotovka.....tak sem sa zastavil za jednim znamym co trochu dela do aut a zjistil ze v te male kulate nadobce,co je v pravo nahore ze v ni je sucho a pry je to na kapalinu na spojku-ja sem ji nikdy neoteviral,protoze je tam nakreslene ze se nema otvirat...no a ten odkaz cos mi poslal tam je cena 7400kč

[upravil dne 25.9.07 Qweer]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Qweer

no stalo se mi to proste tak ze sem jezdil a najednou se proste nevracel spojkovy pedal zpet....postupem casu zustaval stale dal a dal,ale spojka stale fungovala normalne.....tak sem myslel ze je to nejake zasekle tak sem pedal promazl olejem a do 2 dni mi uz neslo ani zaradit...proste hotovka.....tak sem sa zastavil za jednim znamym co trochu dela do aut a zjistil ze v te male kulate nadobce,co je v pravo nahore ze v ni je sucho a pry je to na kapalinu na spojku-ja sem ji nikdy neoteviral,protoze je tam nakreslene ze se nema otvirat...no a ten odkaz cos mi poslal tam je cena 7400kč

[upravil dne 25.9.07 Qweer]

No tak by to mělo být ono, je to komplet odzvzdušněný celek, se mi zdálo těch 40tis nějak sakra mnoho, no připadně kontaktuj toho GenMigena a poptej se co a jak. Připadně koukni na HLAVNÍ STRANU kde je v tvém okolí servis;)

[upravil dne 25/9/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

3- dílna spojkova sada bez setrvaku stoji original P neco okolo 9000,- taky me to ceka, ale 40 000,- to fakt nevim :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

GenMigen to menil, je to k dostani skutecne jako celek zhruba kolem tech 7400, myslim, ze to menil sam doma, ze s tim ani do servisu nejel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak vidim, že tu někdo řeši stejny problem jako ja před pul rokem. Hydraulika pro ovládání spojky stojí opravdu 7400 u peugeota origo. Nahrady se nedělaj a je to opravdu odvzdušněnej celek, do kteryho se nesmy makat a tu nadržku neotvirat. Pokud si neměl v te nadržce kapalinu tak to možna tim bude, ale ja tam taky moc te kapaliny neměl a nakonec sem musel měnit i celou spojkovou sadu...Měl sem rosekany ložiško a přitlačnej taliř uplně šmelc..Prostě sem jednou nezařadil no. Oprava celkově cca 22 000 kč..i s prací. Tu hydrauliku si mužeš doma vyměnit sam..je to jednoduchy. Namontuj ji tam, a pak poznaš jestli to neni nahodou ještě tou spojkou což by bylo mastny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vesměs to fachči tak, že když ne nevraci pedal tak je něco s přitlačnym taliřem si myslim, protože ten musi tlačit na ten pist hydrauliky spojky a ta to pak přenaši na spojkovej pedal. Byt tebou počitam s tou horši variantou a to že vyměnit celou spojkovou sadu. Ještě mě napada, že ti mohla ta hydraulika přestat těsnit u pistku a tim se vlastně nepřenaši ta sila od přitlačnaku..ale to poznaš když se na to mrkneš jestli to je potečeny od kapalini či ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gen.Migen

Tak vidim, že tu někdo řeši stejny problem jako ja před pul rokem. Hydraulika pro ovládání spojky stojí opravdu 7400 u peugeota origo. Nahrady se nedělaj a je to opravdu odvzdušněnej celek, do kteryho se nesmy makat a tu nadržku neotvirat. Pokud si neměl v te nadržce kapalinu tak to možna tim bude, ale ja tam taky moc te kapaliny neměl a nakonec sem musel měnit i celou spojkovou sadu...Měl sem rosekany ložiško a přitlačnej taliř uplně šmelc..Prostě sem jednou nezařadil no. Oprava celkově cca 22 000 kč..i s prací. Tu hydrauliku si mužeš doma vyměnit sam..je to jednoduchy. Namontuj ji tam, a pak poznaš jestli to neni nahodou ještě tou spojkou což by bylo mastny.

presne ako pises tiez som to menil este na mojej starej 2.1TD a tiez to stalo dako okolo 22000 aj s robotou :( spojkova sada+ hydraulika!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gen.Migen

Tak vidim, že tu někdo řeši stejny problem jako ja před pul rokem. Hydraulika pro ovládání spojky stojí opravdu 7400 u peugeota origo. Nahrady se nedělaj a je to opravdu odvzdušněnej celek, do kteryho se nesmy makat a tu nadržku neotvirat. Pokud si neměl v te nadržce kapalinu tak to možna tim bude, ale ja tam taky moc te kapaliny neměl a nakonec sem musel měnit i celou spojkovou sadu...Měl sem rosekany ložiško a přitlačnej taliř uplně šmelc..Prostě sem jednou nezařadil no. Oprava celkově cca 22 000 kč..i s prací. Tu hydrauliku si mužeš doma vyměnit sam..je to jednoduchy. Namontuj ji tam, a pak poznaš jestli to neni nahodou ještě tou spojkou což by bylo mastny.

za tech 22 000kc si menil celou tu sadu vcetne hydrauliky,nebo bez nej??no ja si to asi sam doma neudelam...zaprve nemam kde a zadruhe si na aute dokazu sam vymenit mozna jen tak olej a kolik myslis ze by mohla stat ta vymena hydrauliky,nebo spis jak dlouho si to delal doma??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm cena 40 tisís peněz za spojkovej válec...To si na tom chtěl někdo pěkně namastit kapsu....nehoraznost:xvul

za 40000kč bych tu spojku radši vypínal vlastní rukou...:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Těch 22 to stalo i s tou hydraulikou. Vyměna hydrauliky mě trvala cca 10 minut a to sem neměl pořadny nařadi...oba valce tam jsou na bajonetovej zavit. Jde to vpoho

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gen.Migen

Těch 22 to stalo i s tou hydraulikou. Vyměna hydrauliky mě trvala cca 10 minut a to sem neměl pořadny nařadi...oba valce tam jsou na bajonetovej zavit. Jde to vpoho

no uvidime....dnes se pujdu objednat a uvidime co mi nato reknou.....za tech 10 minut prace si snad tolik nevemou(ikdyz si budou pocitat asi hodinu)ja se bojim,ze bych to zmastil tak to necham raci na odbornicich.....pak dam kdyztak vedet jak to dopadlo.zatom cagos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je blbost, že nádobka se nesmí otevírat. Je v ní prachsporstá brzdová kapalina DOT3-DOT4. Ani nevidím důvod proč by se to otevírat nemohlo, když v samotném výčku je dírka aby v nádobce nevznikl pod tlak, protože při zmáčknutí spojky jde kapalina dolů. Je to vyrovnávací nádržka na kapalinu spojky. Musí se právě kontrolovat jestli je mezi riskama, pokud je pod, mohlo by dojít ke zavzdušnění systému a to pak může být zle. Kapalina také podléhá výměným intervalům, mluví se o třech letech, osobně bych jí tam nechal klidně pět, není tolik teplotně namáhaná jako když je u brzd.

Měnil jsem ji před nedávnem a stačí 0,25 litru DOTky. Stačí povolit ventilek u válce hydrauliky, nasadit hadičku a šlapáním psojky vypustit kapalinu, pak následně vyčistit nádobku, nalít novou kapalinu a šlapat po spojce tak dlouho, než začne z ventilku téct kapalina, pro jistotu ještě párkrát prošlápnout a hlavně furt dolévat do nádobky. Zatáhnout ventilek a je hotovo. Po výměně jde spojka i o něco snáz sešlápnout.

Jinak spojka komplet sada Valeo stojí kolem 7500,- kaček, ale práce bude dražší, protože jsem někde zaslech že u 2,1TD musí ven motor, když se mění spojka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Xantik

Je blbost, že nádobka se nesmí otevírat. Je v ní prachsporstá brzdová kapalina DOT3-DOT4. Ani nevidím důvod proč by se to otevírat nemohlo, když v samotném výčku je dírka aby v nádobce nevznikl pod tlak, protože při zmáčknutí spojky jde kapalina dolů. Je to vyrovnávací nádržka na kapalinu spojky. Musí se právě kontrolovat jestli je mezi riskama, pokud je pod, mohlo by dojít ke zavzdušnění systému a to pak může být zle. Kapalina také podléhá výměným intervalům, mluví se o třech letech, osobně bych jí tam nechal klidně pět, není tolik teplotně namáhaná jako když je u brzd.

Měnil jsem ji před nedávnem a stačí 0,25 litru DOTky. Stačí povolit ventilek u válce hydrauliky, nasadit hadičku a šlapáním psojky vypustit kapalinu, pak následně vyčistit nádobku, nalít novou kapalinu a šlapat po spojce tak dlouho, než začne z ventilku téct kapalina, pro jistotu ještě párkrát prošlápnout a hlavně furt dolévat do nádobky. Zatáhnout ventilek a je hotovo. Po výměně jde spojka i o něco snáz sešlápnout.

Jinak spojka komplet sada Valeo stojí kolem 7500,- kaček, ale práce bude dražší, protože jsem někde zaslech že u 2,1TD musí ven motor, když se mění spojka.

chlapce tak ty si iny odbornik!!!! vies co ked nevies alebo nie si si isty tak radsej nic nepis!!! ta hydraulika co je napr. na 2.1TD je urobena tak ze sa neda odvzdusnit tak mi povedz kde je ten ventil ktory povolis a odvzdusnis to alebo nebodaj vymenis tu brzdovu kvapalinu??? ty si ako ty chytraci u nas v ZA v peugeote tiez tam videli ten ventil ale bol zlomeny cico trepali a keby sa len pozreli do manualu tak zistia ze stare hydrauliky co sa napr. pouzivali v 2.1TD motoroch tak su bez odvzdusnovacieho ventilu!!!!!! a uz urcite nieje v tej nadobke ziadna riska max. a min. rozumies!!!! mal som 2.1TD a mal som patalie okolo tohoto tak si to budem pamätat asi do konca zivota lebo som vtedy dal za opravu spojky a hydrauliky len tak 22000sk!!! a tie hydrauliky co sa daju odvzdusnit sa pouzivaju az u HDi motoroch a tie maju dole ventil na odvzdusnenie a pripadne vymenu kvapaliny!!! a este to kde si pocul tu vec ze ked menis spojku na 2.1TD ze musi ist motor von??? JPP jedna pani povedala ze??? lebo mne ju vymienali ako som uz pisal a normalne v pohode to vymenili aj bez vybratia motoru :super:papa:D:roker:cool::aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

no a este bych se chtel zeptat jestli neexistuje na 406 2,1TD treba lankova spijka...Stryc ma Fiata Cromu a rikal ze sa mu to taky pokazilo tak to vymenil a za mesic znova,tak to vymnenil za lankovou a je to.Na jeho typ se vyrabela i hydraulicka i lankova..Nechce se mi do toho totiz davat tolik penez...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kuboSE

Původně zaslal: Xantik

Je blbost, že nádobka se nesmí otevírat. Je v ní prachsporstá brzdová kapalina DOT3-DOT4. Ani nevidím důvod proč by se to otevírat nemohlo, když v samotném výčku je dírka aby v nádobce nevznikl pod tlak, protože při zmáčknutí spojky jde kapalina dolů. Je to vyrovnávací nádržka na kapalinu spojky. Musí se právě kontrolovat jestli je mezi riskama, pokud je pod, mohlo by dojít ke zavzdušnění systému a to pak může být zle. Kapalina také podléhá výměným intervalům, mluví se o třech letech, osobně bych jí tam nechal klidně pět, není tolik teplotně namáhaná jako když je u brzd.

Měnil jsem ji před nedávnem a stačí 0,25 litru DOTky. Stačí povolit ventilek u válce hydrauliky, nasadit hadičku a šlapáním psojky vypustit kapalinu, pak následně vyčistit nádobku, nalít novou kapalinu a šlapat po spojce tak dlouho, než začne z ventilku téct kapalina, pro jistotu ještě párkrát prošlápnout a hlavně furt dolévat do nádobky. Zatáhnout ventilek a je hotovo. Po výměně jde spojka i o něco snáz sešlápnout.

Jinak spojka komplet sada Valeo stojí kolem 7500,- kaček, ale práce bude dražší, protože jsem někde zaslech že u 2,1TD musí ven motor, když se mění spojka.

chlapce tak ty si iny odbornik!!!! vies co ked nevies alebo nie si si isty tak radsej nic nepis!!! ta hydraulika co je napr. na 2.1TD je urobena tak ze sa neda odvzdusnit tak mi povedz kde je ten ventil ktory povolis a odvzdusnis to alebo nebodaj vymenis tu brzdovu kvapalinu??? ty si ako ty chytraci u nas v ZA v peugeote tiez tam videli ten ventil ale bol zlomeny cico trepali a keby sa len pozreli do manualu tak zistia ze stare hydrauliky co sa napr. pouzivali v 2.1TD motoroch tak su bez odvzdusnovacieho ventilu!!!!!! a uz urcite nieje v tej nadobke ziadna riska max. a min. rozumies!!!! mal som 2.1TD a mal som patalie okolo tohoto tak si to budem pamätat asi do konca zivota lebo som vtedy dal za opravu spojky a hydrauliky len tak 22000sk!!! a tie hydrauliky co sa daju odvzdusnit sa pouzivaju az u HDi motoroch a tie maju dole ventil na odvzdusnenie a pripadne vymenu kvapaliny!!! a este to kde si pocul tu vec ze ked menis spojku na 2.1TD ze musi ist motor von??? JPP jedna pani povedala ze??? lebo mne ju vymienali ako som uz pisal a normalne v pohode to vymenili aj bez vybratia motoru :super:papa:D:roker:cool::aut

Trošku míň adrnalinu čoveče, ať Tě u toho kompu neklepne pepka!! :super

Ad. můj odstavec jedna. Na tom trvám nevidím důvod proč by nesměla být nádobka otevřená.

Ad. můj odstavec dvě. Psal jsem co jsem měnil já a když se podíváš do popisku tak vidíš i na jakém motoru. Nikde jsem netvrdil že mám 2,1TD a že jsem to měnil u tohoto motoru.

Ad. můj odstavec tři. Kamarád má Xantii 2,1TD a měnil spojku a musel motor ven, z otho jsem asi milně usuzoval, když je v tom stejnej motor, převodvoka, čerpadlo a vše kolem spojené, že je to tak i u 406tky, ale asi díky hydře tam máme míň místa. Tak se hluboce omlouvám za tuto milnou informaci.

PEACE!! :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.