Sign in to follow this  
Followers 0
Martin.405

čidlo teploty/kontrolky chlazení 405

9 posts in this topic

Ahojte, mám takýto problém: od zhruba 70°C se mi začíná rozsvěcovat kontrolka u teploměru (čebrená) a nápis stop, jako bych měl přehřátý motor.. tak sem hledal na motoru nějaké to čidlo abych popř. věděl co mám vyměnit potažmo aspoň čím začít, a ejhle - v obvyklém místě na termostatu sem nenašel nic od čeho by vedl nějakej gáblík :o čučel sem do motoru asi půl hodiny a zkoušel odpojovat kabely od věcí ve snaze najít ono zmíněné čidlo, ale bez úspěchu.. tak by mě zajímalo teda kde je :myslim taťka na 1.9D má na termostatu čidla hnedka tři

pro upřesnění mám 1.6 rv. 88 53kw

A ještě druhá věc, zasekává se mi spínací skříňka, z polohy 0 musím klíčkem hrozně kvedlat než se mi s ním podaří otočit, dá se ta skříňka nějak rozdělat/opravit nebo musím koupit novou? je drahá jak potvora :(

díky za rady

[upravil dne 23.9.2007 Martin.405]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skříňka jde koupit i jako díl a zámečník Ti to přestaví za pár kaček na tvůj původní klíč, aby jsi nechodil do auta jako kastelán. Je prostě opotřebená provozem.

Co se týče čidla, hledej v okolí vodního čerpadla a jeho výstupu na motoru nebo na chladiči v jeho dolní 1/3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám malinko podobný problém. Když jsem měl špatné těsnění pod hlavou,tak jsem parkrát vařil. Pak jsem zjistil,že mi teploměr ukazuje jak chce, někdy při zahřátým motoru 70st, někdy 82st. V servisu to kontrolovali a chlazení funguje jak má. Tak je buď špatné čidlo teploty nebo rozhozený budík. Nevíte co je častější? Případně kolik stojí čidlo a jak zkalibruju teploměr?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: M.a.R.i

Mám malinko podobný problém. Když jsem měl špatné těsnění pod hlavou,tak jsem parkrát vařil. Pak jsem zjistil,že mi teploměr ukazuje jak chce, někdy při zahřátým motoru 70st, někdy 82st. V servisu to kontrolovali a chlazení funguje jak má. Tak je buď špatné čidlo teploty nebo rozhozený budík. Nevíte co je častější? Případně kolik stojí čidlo a jak zkalibruju teploměr?

čidlo stojí kolem 3-5 stovek.

Nejlepší jak ověřit budík je napojit multimetr s teploměrem na okruh (já sem udělal díru do ventilku, utěsnil a našrouboval) a pak to při jízdě čekovat a popř. zkalibrovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja mel teda 405 GR 1,6 motor XU51C(B1E)53kw a to je divny protoze cidlo bylo s ostatnimy na komoře termostatu a to byl modelovy rok 1987:rollto jsem z toho kůň:o

[upravil dne 24/9/2007 Pája Rybišár]

post-0-14109596536261_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

já na termostatu nemám nic, z toho sem byl vypleštěnej ale ze zadu na tu hlavu se mrknu.. možná je to tím že to mám překopaný na plyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak čidla nalezena obě dvě, na "odvrácené" straně motoru pod rozdělovačem.. ale jak je teda budu měnit to netuším, nestrčím tam ani ruku :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.