Sign in to follow this  
Followers 0
feldo

Pískanie brzd

40 posts in this topic

Ide ma stoho šlaktrafit.Kupil som nove obloženie vymenil ono piska jak hovado na zápase.Nepoznate neaky grif ako to odstranit?:myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám to samé, vyměnil jsem předky i zadky za Brembo MAX (kotouče i desky) a píská při každém přibržděním. Je to hrozně otravné... Jedinou výhodu to má, a to tu, že lidi nevstupují na přechod :D

Četl jsem o tom hodně... u levnějších brzd pomůže pár krát za sebou z vysoké rychlosti zabrzdit na nulu... já to zkoušel x-krát a bez úspěchu... :bojim

Na BMW fóru o tom hodně psali... většina kvalitnějších brzd píská... to je daň za kvalitu (jiné složení)... Ve většině případů s tím prostě nic neuděláš :grr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: @re

Na BMW fóru o tom hodně psali... většina kvalitnějších brzd píská... to je daň za kvalitu (jiné složení)... Ve většině případů s tím prostě nic neuděláš :grr

Tak to v tom případě mám štěstí na samý kvalitní brzdy :D

Na Fábce mi pískaly (začalo to tak nějak pozvolna, zajetý brzdy a najednou se rozhodly pískat), teď mi taky pískaj. Nejsem si jistej jestli to dělaly hned od začátku co to auto mám, spíš se mi zdá že ne. Prudký brždění sem zkoušel už mockát, ale nepomáhá. Je pravda, že pískají když jen lehce přibržďuju. Když na to šlápnu víc, pískat přestanou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MirasCC

Je pravda, že pískají když jen lehce přibržďuju. Když na to šlápnu víc, pískat přestanou.

přesně tak, pískají jen při mírném brzdění...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U většiny P-206 nestačí jenom vyměnit brzdové destičky někde na dvoře, tzn. vyndat staré a dát tam nové a nahodit kola. Je to klasický příklad nekvalitní práce, samozřejmě že nové destičky zákonitě musí pískat. Je přitom naprosto jedno, jestli děstičky a brzdové kotouče jsou levné nebo drahé - pískají všechny.

Prvním předpokladem je aby ten kdo mění destičky bezpečne vědel co dělá. Tak jako kominík zpravidla nepeče rohlíky a chleba, ale nechá to na pekaři, tak i výměnu destiček necháme tomu, kdo ví co dělá - zpravidla automechanikovi.

Kvalifikovaný automechanik při výměně destiček vždy zjišťuje stav kotoučů. Pokud zjistí že zatím tloušťka kotoučů vyhovuje podle výrobce všímá si dalšího. Protože u P-206 nejezdí hrany brzd. destiček přesně po hranách kotoučů, vytvoří se záhy na obou stranách kotoučů vystupující rantly, které vyleští okraje destiček, destičky vibrují ve vysoké frekvenci a to je to pískaní. Proto kvalifikovaný automechanik sundá brzdové kotouče, upne do soustruhu a srazí po obou stranách vystupující rantly na velkém i malém poloměru třecích ploch. Potom srazí také hrany nových brzd. destiček kolem dokola, pěčlivě odstraní groty vzniklé lisováním, očistí hrubým pilníkem dosedací plochy destiček na brzdiči tak aby brzdové destičky ve svém uložení měli možnost volného pohybu. Poté kvalifikovaný automechanik namaže všechny plochy se kterými destičky přicházejí do styku - samosebou mimo třecích ploch. Poté brzdy poskládá, šrouby zajistí kapalinou na zajišťování závitů a je po pískání.

Proč Vám k čertu tedy pískají destičky když je zajisté měníte takto - jako kvalifikovaný automechanik.

PS : Prudké zabrždění je ptákovina, nic se tím nevyřeší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobrý no. Ale když sou brzdy 5 000 km zticha a pak začnou pískat tak co? To mám každejch pár tisíc km sundávat a rovnat kotouče?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslim že by to tak mělo být automaticky, jenže stav našich autoopravářu je takovej že by mě zajímalo kterej kvalifikovanej automechanik to udělá sám od sebe, možná pokud bych mu vysloveně řekl že to tak chci, a ještě by mě přesvědčovali že je to zbytečný.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: otec

U většiny P-206 nestačí jenom vyměnit brzdové destičky někde na dvoře, tzn. vyndat staré a dát tam nové a nahodit kola. Je to klasický příklad nekvalitní práce, samozřejmě že nové destičky zákonitě musí pískat. Je přitom naprosto jedno, jestli děstičky a brzdové kotouče jsou levné nebo drahé - pískají všechny.

Prvním předpokladem je aby ten kdo mění destičky bezpečne vědel co dělá. Tak jako kominík zpravidla nepeče rohlíky a chleba, ale nechá to na pekaři, tak i výměnu destiček necháme tomu, kdo ví co dělá - zpravidla automechanikovi.

Kvalifikovaný automechanik při výměně destiček vždy zjišťuje stav kotoučů. Pokud zjistí že zatím tloušťka kotoučů vyhovuje podle výrobce všímá si dalšího. Protože u P-206 nejezdí hrany brzd. destiček přesně po hranách kotoučů, vytvoří se záhy na obou stranách kotoučů vystupující rantly, které vyleští okraje destiček, destičky vibrují ve vysoké frekvenci a to je to pískaní. Proto kvalifikovaný automechanik sundá brzdové kotouče, upne do soustruhu a srazí po obou stranách vystupující rantly na velkém i malém poloměru třecích ploch. Potom srazí také hrany nových brzd. destiček kolem dokola, pěčlivě odstraní groty vzniklé lisováním, očistí hrubým pilníkem dosedací plochy destiček na brzdiči tak aby brzdové destičky ve svém uložení měli možnost volného pohybu. Poté kvalifikovaný automechanik namaže všechny plochy se kterými destičky přicházejí do styku - samosebou mimo třecích ploch. Poté brzdy poskládá, šrouby zajistí kapalinou na zajišťování závitů a je po pískání.

Proč Vám k čertu tedy pískají destičky když je zajisté měníte takto - jako kvalifikovaný automechanik.

PS : Prudké zabrždění je ptákovina, nic se tím nevyřeší.

takových nas je už málo . :D , tohle dělam na svych a znamych autech , v praci mě nutí udělat auto co nejrychleji , kvalita jde do pryč , takhle to bohužel funguje skoro všude.

Mimochodem , mrkni do P-laseru kolik je na vyměnu destiček vymezen čas dle audapedu , myslim že 0,5-1 hod, což je akorad tak na vyndat stare nandat nove .

Jinak doplnim předchozí , ja ještě srážím hrany na obloženi destiček v uhlu 45 stupnu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

mně to měnili v servisu... dával jsem tam vše nové... najeto na nich cca 8tisic km... takže tím to nebude... a nějakou vazelinu, který byla u desek tam taky natírali... takže tím to určitě nebude... :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

ked kvalifikovany servis znamena to ze pridem do peugeotu a tym je to vyriesene, tak neviem, noh.. nemam slov..totiz som tam bol, na prehliadke..a nikdy viac.. radsej dam kamosovi o ktorom viem ze dobre pracuje, a nie do kval.servisu..kt tam viac fajcil cigaretu ako by mi opravoval auto..

jasne ze veci kt sa daju spravit aj po domacky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bol somv peugeot servise a na geometrii a volant mi nechali do jednej strany.Bol som na diagnostike a od toho okamihu mi nefungovali okna.Tak o akom kvalifikovanom sarvise vieme porozpravat taky tu proste uz nie je.Tie kotuče boli stiahnute a platničky boli prisposobene ,hrany skosene.dnes som platnicky vymenil za menej kvalitne a napodiv piskanie prestalo.Tak ako to je načo je ta kvalita?:grrEste na to piskanie mi doporučili v servise parkrat prudko zabrzdit:roll:roll:roll

[upravil dne 22.9.2007 feldo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no vsak to...ja v Leviciach v peugeote, no hruuuza... klasicka prehliadka na 9o oookm, vacsnost, kym mi vymenil olej, filter..a tak...stokrat odisiel na cigaretu.. proste, bleee..radsej to dam kamosovi, ako tymto hulvaatom :nevim:mrk:bojim:P

a este aj usetrim:) cely cas som videl na auto, nebol som tam cele 2 hodky a na ucte mi nacalovali 2 hod.a daco, radsej som odisiel odtial - cim rychlejsie, ako keby som vybuchol na kazdeho, mozem ich kaslat.. :grr

[upravil dne 23.9.2007 buga]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochu off topic, ale pokud je ten servis autorizovany a provede nekvalitni praci, tak bych si na ne normalne stezoval - nekdo jim tu "autorizaci" musel pridelit.

Uroven nasich servisu je proste zalostna. Trvalo mi rok, nez sem nasel servisaka, ktery udela vse poctive - ukaze mi co vymenil, ukaze mi vyndane vadne dily, vse rozepise na papir a mam klid v dusi. Btw. desticky (feroda) mi menili pred mesicem a sami od sebe mi obrousili okraje kotoucu - nepiska nic

Meli by sme se proti nekvalitnim servisum branit !!! Co tady udelat neco jako hodoceni servisuuu peugeot?

[upravil dne 24.9.07 tanagy]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Někde sem to už psal, dističky by sem měli trochu zezadu (tj. to co nebrzdí :)) namazat Plastilubem nebo nějakým jiným mazivem (např. s mědí), který snese vysoký teploty.

Já sem nedávno kupoval destičky ATE a ty měly na zadní straně takovou vrstvu čehosi právě proti tomu pískání.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě pískala levá přední brzda a zjistil jsem, že když zabrzdim, tak jde pak s kotoučem hůřeji otáčet. Tak jsem sundal třmen a problém byla koroze ve vodících žlábcíh brzdovejch destiček, proto se destičky hůře vracely do původní polohy. Rez jsem odstranil a žlábek mírně máznul vazelínkou a o tý doby je to v cajku.

:::::::::::::::::::::::: P 206 | 1.4HDi | r2002 ::::::::::::::::::::::::::::

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.