Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Masinka

Povinne ruceni

31 posts in this topic

Tak co si myslite o kroku nasich pojistoven zohlednovat vysi povinneho ruceni nejenom podle obsahu auta a poctu let \"beznehodovosti\" ale i podle mista bydliste a veku?

Podle me je to v poradku, ale jeste by mohli zrusit rozdeleni podle obsahu, protoze to nic nevypovida a moznem mnozstvi zpusobenych nehod

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jako, ze mlady a duchodci by meli nejdrazsi? Tak to abych preved auto na tatku. :P Apropo. Prej se ma za prevod platit snad 1500Kc:mad:. Uvidime. Mozna je to zblept

Share this post


Link to post
Share on other sites

je fakt, ze mladi jezdi ponekud divoce a nebezpecne, kdyz si vzpomenu co jsem vyvadel kdyz sem byl o neco mladsi, tak bych si to dneska netroufl, nerikam ze jezdim pomaleji, ale treba bch si netroufl jet do prahy a zpatky na predni naprave se zimnima gumama 175/65/16 a na zadni sjety letni 195/65/14, atd.

Tech 1500 by bylo za kontrolu cisel a jeste to enni schvaleny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozhodne zrusit podle obsahu. Nechapu proc nekdo, kdo ma napriklad BMW 1.8i z roku 2003 plati min nez ja se svoji 306 1.9D z 1996 :( Idealni kriteria by podle me byly beznehodovost, delka drzeni ridicskeho prukazu (vek ne!) a mozna i misto bydliste, i kdyz platit vic jen proto, ze jsem z Prahy mi taky neprijde moc spravny. Riziko havarie je sice vetsi, ALE..... Hlavne se to zdrazuje kvuli EU, protoze je nutny zvysit pojistne kryti. To nam jeste kvuli EU zdrazi nafta a beno. Fakt super spolek ten Brusel :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 masinka:

Rozdeleeni je skvele, uz tu melo byt davno:

1. dle mesta - skvela vec, hlavne pro me stale mam trvale bydliste u rodicu na vesnici :D

2. dle nehodovosti - nema chybu, co mam ridicak (cca 10 let) ani jedna nehoda

3. dle veku - trosku blbe, nebot nechapu proc by nekdo komu je padesat, ridicak ma tricet let a rocne najezdi pet set kilometru mel platit min nez ja

4. dle obsahu - nelibi se mi zvyhodnovani skodovek - 1.350 cm - peugeot o obsahu 1.4 ma 1.380 cm. Sakra co je to za rozdil??? Rozhodne by stacili dve skupiny: do 2.2 a nad 2.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

[1. dle mesta - souhlas

2. dle nehodovosti - souhlas

3. dle veku - jo spis nez ten vek by tam vic sluselo dle delky ridicaku

4. dle obsahu - ale byli bysme tam, de jsme byli, rpoc by melo auto co ma 2,1 platit min nez auto co ma 2,2? Tohle je podle me nesmyslny, nemci to maji alespon podle vykonu, coz je malinko lepsi kravina nez ceskej system. Proste obsah bych vubec nezohlednoval, kdyz pojede ridic ve felde 1,3 160 km/h a ridic 607 3,0 taky 160 km/h z koho pujde vetsi strach nebo spis kdo se bude snzit ze vsech sil aby to auto udrzel na silnici? Navic je tohle nesmyslny, protoze u nas e nejvyssi rychlost 130 a tam je fakt obsahove jedno jestli felda nebo 607, ikdyz ta 607 je porad bezpecnejsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masinka;

je niekde link na tie nove podmienky ? Odkial mas infosky ?

Inak clenenie podla cm3 je fakt blbost. Myslite, ze by islo pouzit vykon motora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoda, ze nejde nejak prokazatelne zjistovat pocet najetych kilometru, to by bylo uplne idealni. ono vek je uplne nesmysl (viz. kloboukari) a delka ridicaku vlastne taky, kdyz nekdo, kdo ho ma 15 let najezdi 200 km/ rok. jinak docela se mi libi ten model podle vykonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povinné ručené podle obsahu motoru vymyslel nějaký zamindrákovaný kretén s Babetou.

Vůbec nedokážu pochopit, že já platim s Pažoutem 2.0HDi RV 2000 přez šest klacků a jinej jezdí ve skoro rozsypaný šade120 za míň než polovinu. Až to za mnou Šade neubrzdí, nebo se někomu našourá pod kola za tmy se svejma bludičkama místo světel, tak bude pojiš?ovna zase brečet jak musí dát osumdesát tisíc za škody a že to nemůžou vybrat.

Chce se mi z nich.... ale už nemůžu pač sem všechno vyhodil předevčírem, když jsem viděl v TV špidlouna.

Je pravda, že podle něčeho se povinné ručení stanovovat musí. Ideální bych (bohužel podle dnešních cen) viděl.

Základ CCA 4000,- a z něj podle dalších parametrů slevy nebo malusy.

Jako parametry musíme brát

1.... Délku držení ŘP

2.... Počet zaviněných nehod (například v tříletých obdobích)

3.... Věk

4.... Ideální parametr je počet najetých kilometrů, jen je těžko postižitelný.

Samozřejmě, každý mladý řidič má pocit, že jezdí sqele. Také není pravda, že každů mladý řidič je pošuk. Prostě jde o to s těmito vstupními paremetry řádně naložit. Bydliště a podobně je čirý nesmysl, nemůžete trestat lidi za to , že bydlí v míst kde je nejvíc nehod.

Zarážející je dosavadní nepoměr, za bezškodný průběh vám dají bonus v řádech pár procent, ale malus je skutečně znatelný.

Také si myslím, že když je cena povinného ručení stanovena státem a je veden jako povinný poplatek, měl by v něm být zahrnut poplatek za užívání silniční sítě.

Odpado by dohadování, jestli jezdím po dálnici nebo ne, jestli mám vylepenou znaámku a podobné hovadiny. Nikdo se pak nemůže vymlouvat na to, že nejsou peníze na silnice.

Pak existuje něco tak stupidního jako je silniční daň

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidis ted sis na to odpovedel sam :D

To samy jsem ti chtel rict i ja - resp. proc platit za vyssi obsah??? Priznavam vykon by byl objektivnejsi. Nase zakony dovoluji 50/90/130 (krom D je to v EU stejne - podobne) a tim padem ti motor do obsahu 2.2 bohate staci. Chci rict - mas nad 2.2? OK, kdyz to vyrabeji kup si to, ale jelikoz si potencialni vrah (neverim, ze s obsahe 3.0 kdokoliv dodrzuje predpisy) zaplat, resp. priplat si.

A delka ridicaku??? Vek majitele ridicaku??? Oboje je blbost - Ma mati ma ridicak pres petadvacet let, ale az po dvaceti letech zacala jezdit. Kam ji zaradis ve srovnani napr se mnou??

Ona - ridicak 25 let - jezdi 3 let

Ja - ridicak 10 let - jezdim 10 let

Kdo ma narok na levnejsi pojistku ona nebo ja?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

[Čus lidičky: Souhlasím s MASINKOU - výše pojistného by se měla odvíjet od

1. delky držení řidičského průkazu

2. četnosti zavyněných nehod - POLICIE ČR bude zavádět bodový systém (při placení ročního povinného pojištění by pojiš?ovna snadno mohla zjistit z registru jak řidič dodržuje bezpečnost silničního provozu).

3. výkonu vozidel (kw) - dle obsahu je blbost - Př. podělaná Filcka 1,3 benzin má stejný výkon 50kw a Peugeot 405 1,9 GLD 51kw

To je vše přatelé.

To vector: předběhl jsi mě v odpovědi:D

ČUS a slunce v duši:D MAXIM:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tim objemem je to vazne husty.. ja se obcas divim, co stoji jeden panak. Rozdil mezi 1,8 a 1,9 je vazne propastny... a pritom vykon muze byt i nizssi

Felina 1,3i - 50 kW vs. P 205 1,9 D - 47 kW

No, ja bych to bral podle vykonu.. ne proto, ze mam maly a nevykonny auto...

Stejne, at s tim budou sachovat, jak s tim budou sachovat, tak pojisteni bude stale drazsi :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mozna vsechny tyhle peripetie by mohlo vyresit to, ze by se neplatilo povinne ruceni na auto, ale proste na ridice, protoze to auto vazne nemuze za to jakej magor ho ridi, proste by si clovek platil pojistku, nebylo by spatny to udelat treba jako s dalnicni znamkou rocni mesicni a desetidenni, protoze spousta kloboukaru vyjede jenom na dusicky, tak tem by klidne stacila ta 10-ti denni, nekdo jede jenom na dovolenou, tak tomu by stacila mesicni ano a normalni ridici by si koupili pojisteni na cely rok. Urcite by to melo svoje uskali, jako treba kdyz nekdo nekoho naboura a ujede, tak by mel proste zodpovednost majitel auta, protoze ho nema pujcovat nekomu nezodpovednymu. Tim by se vyresilo to, ze by mohla byt vyse pojistky podle \"najetych\" kilometru, protoze kloboucnik co jede jenom na dusicky moc a moc setri tak by si tu pojistku zaplatil jenom na ten tyden. atd. Pujcis si kamaradovo auto a nabouras ho, tak dobre muzes za to ty a ne to auto, tak plat hezky ty, tohle je podle me nejlogictejsi usporadani, bohuzel by to asi bylo i nejdrazsi a nejslozitejsi :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem Marton

Masinka;

je niekde link na tie nove podmienky ? Odkial mas infosky ?

Inak clenenie podla cm3 je fakt blbost. Myslite, ze by islo pouzit vykon motora?

kazda pojistovna to ma jinak, podminky se prakticky nezmenily, akorat doslo u nekterych pojistoven ke zdrazeni, co vim, tak ten figl s mestama zavedla Allianz a CSOB a mozna i dalsi ale to uz jsem nezkoumal a s tim vekem (do 21 let) to pokud vim zavedla Allianz.

Zaj¨imavy taky je, ze kdyz povinny ruceni zacinalo, tak pojistovna Kooperativa byla bezkonkurencne nejlevnejsi, coz se letosnim rokem zmenilo a je z ni bezkonkurencne nejdrazsi pojistovna (ma jako druha nejvic klientu pro povinne ruceni), spousta lidi ani nevi, ze pojistku muze vypovedet max. 6 tydnu pred koncem roku, takze uz na to neni dost casu no ale stejne ti lidi co to tam maji pojisteny, tak se ani pomalu nedovi, ze jinde je to levnejsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masinka:

Koopka bola na zaciatku aj v SK najlacnejsia. A ponukala najlepsi (najvyhodnejsi) system bonusu. Ale este to nie je v stadiu ze by bola najdrahsia...

Teraz sa v SR na tie najbeznejsie os. auta lisia sadzby poistneho v poistovniach o max +/- 10 korun

V CR su sadzby dost odlisne, ale odlisne su aj limity plnenia v tej konkretnej poistovni ... ale aspon si je z coho vybrat :o)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, s tim ridicem by to bylo dobry, ale asi to neprojde. Navic - jak to resit ?? Kupovat znamky v trafice... jenze pak, jak rozlisit dobreho ridice od spatneho ?

Znam spoustu ridicu, co maji papiry a nemaji auto..

A taky znam spoustu ridicu, co maji jedny papiry a spoustu aut.. jak pak muzou ridit 2 auta ?? Klonovanim ?

Proste, system zalozeny na solidarite, nejak nefunguje..

Nekdo takhle pojistovne splati treba za 8 let 3 az 4 auta a to plati kazdorocne o neco vic, ac cena vozu klesa...

Taky se mi libi motivace, kdyz po 3 roce bez nehody, pojisteni uz neklesa ... dobrej for, tomu rikam motivace

Ale my s tim nic nenadelame :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem Marton

Masinka:

Koopka bola na zaciatku aj v SK najlacnejsia. A ponukala najlepsi (najvyhodnejsi) system bonusu. Ale este to nie je v stadiu ze by bola najdrahsia...

Teraz sa v SR na tie najbeznejsie os. auta lisia sadzby poistneho v poistovniach o max +/- 10 korun

V CR su sadzby dost odlisne, ale odlisne su aj limity plnenia v tej konkretnej poistovni ... ale aspon si je z coho vybrat :o)

Dockej casu Kooperativa to u vas taky vosoli :-)

No u nas se to lisi uz o tisice korun :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem vix

Hmm, s tim ridicem by to bylo dobry, ale asi to neprojde. Navic - jak to resit ?? Kupovat znamky v trafice... jenze pak, jak rozlisit dobreho ridice od spatneho ?

Znam spoustu ridicu, co maji papiry a nemaji auto..

A taky znam spoustu ridicu, co maji jedny papiry a spoustu aut.. jak pak muzou ridit 2 auta ?? Klonovanim ?

Proste, system zalozeny na solidarite, nejak nefunguje..

Nekdo takhle pojistovne splati treba za 8 let 3 az 4 auta a to plati kazdorocne o neco vic, ac cena vozu klesa...

Taky se mi libi motivace, kdyz po 3 roce bez nehody, pojisteni uz neklesa ... dobrej for, tomu rikam motivace

Ale my s tim nic nenadelame :(

No s tema \"znamkama\" by se to dalo resit tak jako s dalnicnima :-), proste by sis zasel na pojistovnu a zaplatil nebo uplne idelani by bylo, na internetu nebo po mobilu by sis nasel stranku tvoji pojistovny obednal si pojistku a zaplatil prez svoje bankovni internetovy konto. Pak pri silnici kontrole by policista mrknul do databaze a zjistil by jestli mas zaplaceno nebo ne, to neni sci-fi technika na to uz dneska je pomerne vyspela. Dobry a spatny ridic se pozna podle toho kolik let mel nebo nemel nehodu nebo jestli casto dostava pokuty za nedodrzeni predpisu (tim uz je pro pojistovnu rizikovy) no a od toho by se odvijela vyse pojistky.

To ze nekdo nema auto, tak to neznamena ze neridi. To si myslim ze tenhle system resi dobre, nemas auto tak neridis, budes-li ridit, tak si obednas pojisteni na tu dobu co budes ridit. Kdyz ma nedko vic aut, tak prece v danym okamziku ridi jenom jedno auto nebo ne, tak proc by mel platit za to ze mu auto stoji v garazi?

Motivace by mela byt daleko razantnejsi, napr. ve Svycarsku jeden znamy (60 let) plati o polovinu nizsi povinny ruceni nez ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem Masinka

Pak pri silnici kontrole by policista mrknul do databaze a zjistil by jestli mas zaplaceno nebo ne, to neni sci-fi technika na to uz dneska je pomerne vyspela.

Jo, to je hezke, ale to by musel stat policista na kazdem rohu. Napad je to dobry, ale jak zabezpecit, by lidi si ty znamky kupovali ? Dalnic je cca 800 km a je na nich problem udelat kontrolu, kdezto normalnich silnic je cca 100 000 km.. jak pak lidi zkontrovat

Napsán autorem Masinka

Motivace by mela byt daleko razantnejsi, napr. ve Svycarsku jeden znamy (60 let) plati o polovinu nizsi povinny ruceni nez ja.

Aby pak lidi tady nejezdili jeste levnejs, nez tvuj znamy ...:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jo, to je hezke, ale to by musel stat policista na kazdem rohu. Napad je to dobry, ale jak zabezpecit, by lidi si ty znamky kupovali ? Dalnic je cca 800 km a je na nich problem udelat kontrolu, kdezto normalnich silnic je cca 100 000 km.. jak pak lidi zkontrovat

No naprosto stejne, jako kdyz se kontrolujou auta, hodne jich jezdi bez povinnyho ruceni :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.