Dcharlie Odesláno 21. září 2007 Sdílet Odesláno 21. září 2007 Zdravím, prosím Vás o zkušenosti a názory na tyto dva motory(vlastnosti, zkušenosti,náklady na údržbu, spolehlivost). Rozmýšlím se mezi nimy, chci kupovat ojeté Picasso a nevím kterému dát přednost. Můj předpoklad je běžné rodinné ježdění-výlety, dovolená, max.15tis.km/rok. HDi: +240Nm +spotřeba -náklady na údržbu-cena náhradních dílů -složitost konstrukce 1,6i 16V +údržba +cena -spotřeba -150Nm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ticcino Odesláno 21. září 2007 Sdílet Odesláno 21. září 2007 Mám 1,6i 16V v P307. Údržba zatím žádná. Letos budu měnit olej. Motor je velmi tichý. Chod je vyrovnaný. Mám 80kW verzi. Menší krouťák nevadí. Výkon se dohoní otáčkami. Slušný tah to má od nějakých 2000 otáček. Max výkon je mysím na 3400. Není problém jezdit v klidu mezi 1400-2200 otáček. Motor při tom prakticky neslyšíš. Moje spotřeba (80%město, 20% mimo město) je 8,3l/100km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinsk Odesláno 21. září 2007 Sdílet Odesláno 21. září 2007 Máme aj 1,6 HDi a aj 1,6 16V. S 1,6 HDi dlhodobo 5,3 a s 1,6 16V za 8500 km 7,7. Nezdá sa mi, že HDi má vyššie náklady na servis. Servisný interval HDi 20 000 a 1,6 16 V 30 000 km. Ak najazdíš len 15 000 km/rok, tak ti bude stačiť aj benzín. Do Picassa by som radšej ale volil naftu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hary Odesláno 22. září 2007 Sdílet Odesláno 22. září 2007 Já jezdím s 307SW ,1,6 benzín za 7,2,za tři roky provozu náklady jen garančka po 30000, cena kolem 2 800,-, ten motor je neskutečně tichý a i s 500kg zátěže táhne docela dobře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mates1 Odesláno 23. září 2007 Sdílet Odesláno 23. září 2007 1,6i 16V 110k Zatím mám najeto jen 6000 km. S motorem jsem spokojen. Když chci předjíždět, tak stačí podřadit (někdy 2x ), a jedu. Spotřeba kolem 9 (moc ho nešetřím ). Servis je plánován ve 20000. Do teď žádný vážný problém. Jen vrzající výfukové potrubí - výměna těsnění v rámci reklamace. Motor je tichý. Kolem 2000 otáček je odezva na sešlápnutí plynu delší, nad 4000 zrychlí ihned. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dcharlie Odesláno 24. září 2007 Autor Sdílet Odesláno 24. září 2007 U HDi mám strach z toho, že náklady na případnou opravu (vstřiky,setrvačník,turbo,čerpadlo,FAP) převýší úsporu na palivu. Přece jen by šlo o ojetý vůz s cca100tis.km. HDi je složitější motor-háklivější na kvalitu paliva-oproti benzínu. Benzín by měl najeto cca50tis.km, finanční náročnost případné opravy by byla nižší. Je to tak nebo se pletu?????? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferin007 Odesláno 24. září 2007 Sdílet Odesláno 24. září 2007 Uvádí se, že finanční návratnost diesela (včetně dražšího servisu) je tak 20-25 000,- kč/rok. Pokud jezdíš i do zahraničí, kde je většinou nafta výrazně levnější, než benzín, tak to bude i míň. Záleží samozřejmě i na způsobu provozu (tj. kolik osob normálně v autě, město x dálnice, častý starty,...). Já bral naftu, i když novou. Je ale pravda, že pokud to má 100 000 km, bude to už za pár (desítek) tisíc km zralý na výměnu některých věcí (FAP,...). Těžko radit. PS: Při nákupu podnikatele (bez DPH) výhodnost koupě nafty stoupá (menší rozdíl v ceně). Na druhou stranu bude asi benzín cpát do nákladů. Ale i tak. [upravil dne 24.9.07 Ferin007] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mares Odesláno 24. září 2007 Sdílet Odesláno 24. září 2007 Kdysi jsem uvažoval o motorizaci 1,6 80 kW v benzínu, ale naskytla se mi výhodná koupě dieslu a bylo rozhodnuto. Domnívám se, že benzín bude časem méně náročný na finance.Rozhodnutí bude na tobě, ty máš peníze. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinR Odesláno 18. říjen 2007 Sdílet Odesláno 18. říjen 2007 Otázka to je, protože každý preferuje něco jiného nebo je zvyklý buď na benzín nebo na naftu.Každopádně, když se začteš co se tu většinou řeší, tak bych řekl, že víc motory naftové HDi, než benzíny.Ale to může být i tím, že těch benzínů je jen prostě míň. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hloze-ja Odesláno 18. říjen 2007 Sdílet Odesláno 18. říjen 2007 Jsem rad, ze nejsem sam, kdo to resi. Dneska jsem se projel s 1.6 benzinakem. Ve dvou lidech a na prvni tride silnici jsem po 20 km (asi 2-3 km mestem) dosahl spotreby 6,4l. Je to fajn motor. Na petku od 80 zrychluje slusne a kolem 100 si s autem jen hraje a jen plyn lehtas. Jel jsem teda pianko kolem 100. Ale rikala majitelka, ze na dalnici do 130, to jde. Spotreba kolem 7,4l. Jak jedes nad 140 (170), tak spotreba nahoru a neni problem udelat prumer 8,5-9l. S dieslem to ale bude predpokadam to samy. Kdyz pianko, tak klidne 4,4, kdyz dalnice 170, tak 6,5-7. Takze porad jsme o dva litry navic. Je to teda cca 60Kc na 100 km. Na 15 000 km je to 9000 Kc ve prospech diesla. Rozdil v cene je cca 15-20000 Kc i vic, takze navratnost diesla cca 2 roky. A pak se setri. Je otazka, zda se pak bude setrit na opravy nebo do kapsy. Teda jeste servisni naklady jsou o 1/3 vyssi u diesla. Uz jsem zuzil vyber na 2.0 HDi 66kw (z duvodu absence FAPu a dvouhmotnostniho diferaku) a 1.6 benzin. Podle porizovaci ceny se asi rozhodnu, ale bez obav bych to videl na benzina. Jezdi slusne a kdyz clovek chce, tak i celkem ekonomicky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinR Odesláno 19. říjen 2007 Sdílet Odesláno 19. říjen 2007 To tedy nejsi :-).Ty počty a čísla mi vyšly v podstatě stejně jako tobě. Nicméně jsem se také rozhodl pro benzín.Měl jsem 2051,8D, teď P206 1,9D,ale Hdi prostě nějak nevěřím, takže jsem šel do benzínu a jsem zvědav.Spotřeba je skutečně o noze na plynovém pedálu a myslím,že konkrétně u tohoto motoru 1,6 16V 110k se dá v pohodě jezdit za 6,5l. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tanagy Odesláno 19. říjen 2007 Sdílet Odesláno 19. říjen 2007 Jo, až teď sem pochytil, že chceš kupovat piccaso No, brácha nedávno jedno pořizoval a ukecali ho do 1.8 benzínu. Prej pokud zapneš klimu, tak je to na té 1.6tce znát na výkonu - ta 1.8mička to prý zvládá vpoho. Spotřebou jsou na tom podobně. Jinak to 1.8mičku 16V benzín sem našel snad jenom u citroenu má to cca 85kW a moment 160Nm/4000ot. (1.6 od peugeotu ma 147Nm/4000ot) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinR Odesláno 25. říjen 2007 Sdílet Odesláno 25. říjen 2007 Nevíte někdo přibližné odstupňování rychlostí nebo max. rychlosti na jednotlivé rychl.stupně u benzínu 1,6 110k? Našel jsem jen u 1,6 HDi 110k. * 1 st. – 48 * 2 st. – 85 * 3 st. – 134 * 4 st. – 183 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leos Odesláno 25. říjen 2007 Sdílet Odesláno 25. říjen 2007 U nového auta bych chápal rozdíl v ceně, ale u ojetého je to zanedbatelný rozdíl. Náchylnost na dobrou naftu řeší aditivum, které vychází cca 20hal/litr a zároveň čistí palivový systém, zvyšuje cetanové číslo, maže čerpadlo a zabraňuje tuhnutí nafty v nízkých teplotách. Odměna je v nádherném zátahu od spodu, nízkou spotřebou a tichým chodem. Měl jsem vždy benzínová auta, ale od té doby co jsem poprvé koupil HDI, jsem mu propadl! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nemec.cb Odesláno 25. říjen 2007 Sdílet Odesláno 25. říjen 2007 Původně zaslal: MartinR Nevíte někdo přibližné odstupňování rychlostí nebo max. rychlosti na jednotlivé rychl.stupně u benzínu 1,6 110k? Našel jsem jen u 1,6 HDi 110k. * 1 st. – 48 * 2 st. – 85 * 3 st. – 134 * 4 st. – 183 Tak to vím naprosto přesně. 0 - 170 km/h jedu na D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinR Odesláno 26. říjen 2007 Sdílet Odesláno 26. říjen 2007 :-) Myslel jsem s manuální převedovkou.Jinak 0-230 jsem jezdil na "D" s Opel Astra 2,2 16V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinR Odesláno 26. říjen 2007 Sdílet Odesláno 26. říjen 2007 :-) Myslel jsem s manuální převedovkou.Jinak 0-230 jsem jezdil na "D" s Opel Astra 2,2 16V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ribees Odesláno 20. listopad 2007 Sdílet Odesláno 20. listopad 2007 Taky řeším stejný problém Uvažuju o koupi 1.6 16V 80kW, protože najezdím tak 15.000 km/rok a jezdím hlavně každý den do práce několik km. Plánuju investici asi 180.000 Kč - Jaký vybrat ročník? A jako modelovou řadu (na netu jsou Esplanade, Presence, Premium, ...)? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mbleho Odesláno 20. listopad 2007 Sdílet Odesláno 20. listopad 2007 Původně zaslal: MartinR :-) Myslel jsem s manuální převedovkou.Jinak 0-230 jsem jezdil na "D" s Opel Astra 2,2 16V. ja z 0-235 na "D" s 2,2 crdi 187 PS :mrk:mrk [upravil dne 20/11/07 mbleho] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinR Odesláno 21. listopad 2007 Sdílet Odesláno 21. listopad 2007 Každopádně ode dne zadání tohoto dotazu se poměr sil trošku vyměnil.Před 14 dny nafta za 28,90Kč.Dnes za 32,10Kč a benzín za 30,90Kč.A to nás čeká ještě od 1/2008 počátek přidávání lihu do benzínu.Prý jen max.5%, protože jeho nižší výhřevnost trošičku souvisí se zvýšením spotřeby.Ovšem to tvrdí hoši nahoře, kteří tomu údajně rozumí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.