Dcharlie

1,6i 16V 110k vs. 1,6HDi FAP110k

27 posts in this topic

Zdravím, prosím Vás o zkušenosti a názory na tyto dva motory(vlastnosti, zkušenosti,náklady na údržbu, spolehlivost). Rozmýšlím se mezi nimy, chci kupovat ojeté Picasso a nevím kterému dát přednost. Můj předpoklad je běžné rodinné ježdění-výlety, dovolená, max.15tis.km/rok.

HDi:

+240Nm

+spotřeba

-náklady na údržbu-cena náhradních dílů

-složitost konstrukce

1,6i 16V

+údržba

+cena

-spotřeba

-150Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 1,6i 16V v P307.

Údržba zatím žádná. Letos budu měnit olej. Motor je velmi tichý. Chod je vyrovnaný. Mám 80kW verzi. Menší krouťák nevadí. Výkon se dohoní otáčkami. Slušný tah to má od nějakých 2000 otáček. Max výkon je mysím na 3400. Není problém jezdit v klidu mezi 1400-2200 otáček. Motor při tom prakticky neslyšíš. Moje spotřeba (80%město, 20% mimo město) je 8,3l/100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máme aj 1,6 HDi a aj 1,6 16V. S 1,6 HDi dlhodobo 5,3 a s 1,6 16V za 8500 km 7,7. Nezdá sa mi, že HDi má vyššie náklady na servis. Servisný interval HDi 20 000 a 1,6 16 V 30 000 km. Ak najazdíš len 15 000 km/rok, tak ti bude stačiť aj benzín. Do Picassa by som radšej ale volil naftu. :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jezdím s 307SW ,1,6 benzín za 7,2,za tři roky provozu náklady jen garančka po 30000, cena kolem 2 800,-, ten motor je neskutečně tichý a i s 500kg zátěže táhne docela dobře.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,6i 16V 110k

Zatím mám najeto jen 6000 km. S motorem jsem spokojen. Když chci předjíždět, tak stačí podřadit (někdy 2x :o), a jedu. Spotřeba kolem 9 (moc ho nešetřím ;)). Servis je plánován ve 20000. Do teď žádný vážný problém. Jen vrzající výfukové potrubí - výměna těsnění v rámci reklamace.

Motor je tichý. Kolem 2000 otáček je odezva na sešlápnutí plynu delší, nad 4000 zrychlí ihned.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U HDi mám strach z toho, že náklady na případnou opravu (vstřiky,setrvačník,turbo,čerpadlo,FAP) převýší úsporu na palivu. Přece jen by šlo o ojetý vůz s cca100tis.km. HDi je složitější motor-háklivější na kvalitu paliva-oproti benzínu. Benzín by měl najeto cca50tis.km, finanční náročnost případné opravy by byla nižší. Je to tak nebo se pletu??????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvádí se, že finanční návratnost diesela (včetně dražšího servisu) je tak 20-25 000,- kč/rok. Pokud jezdíš i do zahraničí, kde je většinou nafta výrazně levnější, než benzín, tak to bude i míň. Záleží samozřejmě i na způsobu provozu (tj. kolik osob normálně v autě, město x dálnice, častý starty,...). Já bral naftu, i když novou. Je ale pravda, že pokud to má 100 000 km, bude to už za pár (desítek) tisíc km zralý na výměnu některých věcí (FAP,...).

Těžko radit.

PS: Při nákupu podnikatele (bez DPH) výhodnost koupě nafty stoupá (menší rozdíl v ceně). Na druhou stranu bude asi benzín cpát do nákladů. Ale i tak.

[upravil dne 24.9.07 Ferin007]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdysi jsem uvažoval o motorizaci 1,6 80 kW v benzínu, ale naskytla se mi výhodná koupě dieslu a bylo rozhodnuto.

Domnívám se, že benzín bude časem méně náročný na finance.Rozhodnutí bude na tobě, ty máš peníze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otázka to je, protože každý preferuje něco jiného nebo je zvyklý buď na benzín nebo na naftu.Každopádně, když se začteš co se tu většinou řeší, tak bych řekl, že víc motory naftové HDi, než benzíny.Ale to může být i tím, že těch benzínů je jen prostě míň.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem rad, ze nejsem sam, kdo to resi.:D

Dneska jsem se projel s 1.6 benzinakem. Ve dvou lidech a na prvni tride silnici jsem po 20 km (asi 2-3 km mestem) dosahl spotreby 6,4l. Je to fajn motor. Na petku od 80 zrychluje slusne a kolem 100 si s autem jen hraje a jen plyn lehtas. Jel jsem teda pianko kolem 100. Ale rikala majitelka, ze na dalnici do 130, to jde. Spotreba kolem 7,4l. Jak jedes nad 140 (170), tak spotreba nahoru a neni problem udelat prumer 8,5-9l. S dieslem to ale bude predpokadam to samy. Kdyz pianko, tak klidne 4,4, kdyz dalnice 170, tak 6,5-7. Takze porad jsme o dva litry navic. Je to teda cca 60Kc na 100 km. Na 15 000 km je to 9000 Kc ve prospech diesla. Rozdil v cene je cca 15-20000 Kc i vic, takze navratnost diesla cca 2 roky. A pak se setri. Je otazka, zda se pak bude setrit na opravy nebo do kapsy. Teda jeste servisni naklady jsou o 1/3 vyssi u diesla. Uz jsem zuzil vyber na 2.0 HDi 66kw (z duvodu absence FAPu a dvouhmotnostniho diferaku) a 1.6 benzin. Podle porizovaci ceny se asi rozhodnu, ale bez obav bych to videl na benzina. Jezdi slusne a kdyz clovek chce, tak i celkem ekonomicky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tedy nejsi :-).Ty počty a čísla mi vyšly v podstatě stejně jako tobě. Nicméně jsem se také rozhodl pro benzín.Měl jsem 2051,8D, teď P206 1,9D,ale Hdi prostě nějak nevěřím, takže jsem šel do benzínu a jsem zvědav.Spotřeba je skutečně o noze na plynovém pedálu a myslím,že konkrétně u tohoto motoru 1,6 16V 110k se dá v pohodě jezdit za 6,5l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, až teď sem pochytil, že chceš kupovat piccaso :D

No, brácha nedávno jedno pořizoval a ukecali ho do 1.8 benzínu.

Prej pokud zapneš klimu, tak je to na té 1.6tce znát na výkonu - ta 1.8mička to prý zvládá vpoho. Spotřebou jsou na tom podobně.

Jinak to 1.8mičku 16V benzín sem našel snad jenom u citroenu :myslim má to cca 85kW a moment 160Nm/4000ot. (1.6 od peugeotu ma 147Nm/4000ot)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevíte někdo přibližné odstupňování rychlostí nebo max. rychlosti na jednotlivé rychl.stupně u benzínu 1,6 110k?

Našel jsem jen u 1,6 HDi 110k.

* 1 st. – 48

* 2 st. – 85

* 3 st. – 134

* 4 st. – 183

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nového auta bych chápal rozdíl v ceně, ale u ojetého je to zanedbatelný rozdíl. Náchylnost na dobrou naftu řeší aditivum, které vychází cca 20hal/litr a zároveň čistí palivový systém, zvyšuje cetanové číslo, maže čerpadlo a zabraňuje tuhnutí nafty v nízkých teplotách. Odměna je v nádherném zátahu od spodu, nízkou spotřebou a tichým chodem. Měl jsem vždy benzínová auta, ale od té doby co jsem poprvé koupil HDI, jsem mu propadl!:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MartinR

Nevíte někdo přibližné odstupňování rychlostí nebo max. rychlosti na jednotlivé rychl.stupně u benzínu 1,6 110k?

Našel jsem jen u 1,6 HDi 110k.

* 1 st. – 48

* 2 st. – 85

* 3 st. – 134

* 4 st. – 183

Tak to vím naprosto přesně. 0 - 170 km/h jedu na D:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky řeším stejný problém :) Uvažuju o koupi 1.6 16V 80kW, protože najezdím tak 15.000 km/rok a jezdím hlavně každý den do práce několik km. Plánuju investici asi 180.000 Kč - Jaký vybrat ročník? A jako modelovou řadu (na netu jsou Esplanade, Presence, Premium, ...)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MartinR

:-) Myslel jsem s manuální převedovkou.Jinak 0-230 jsem jezdil na "D" s Opel Astra 2,2 16V.

ja z 0-235 na "D" s 2,2 crdi 187 PS :mrk:mrk:mrk

[upravil dne 20/11/07 mbleho]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Každopádně ode dne zadání tohoto dotazu se poměr sil trošku vyměnil.Před 14 dny nafta za 28,90Kč.Dnes za 32,10Kč a benzín za 30,90Kč.A to nás čeká ještě od 1/2008 počátek přidávání lihu do benzínu.Prý jen max.5%, protože jeho nižší výhřevnost trošičku souvisí se zvýšením spotřeby.Ovšem to tvrdí hoši nahoře, kteří tomu údajně rozumí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.