Sign in to follow this  
Followers 0
hribe

2.0 SRI, '95, 89kW, 8V - otacky + nepravidelny chod ??? (ve 405-ce)

40 posts in this topic

Pratele, nemate naky napady, kde by moh byt problem ??? Kdyz je motor studenej bezi plynule a drzi otacky nekde na 1200 - ok. Kdyz se ale ohreje, tak jsou otacky kolem 900, ale nekdy trochu zlobi - jenom NEKDY, ne vzdycky. Jednak na volnobeh nejsou otacky uplne cisty a jednak vykazuje dlasi vlastnost - kdyz pridam plyn (otacky vylezou treba na 3 tis.), posleze pri poklesu otacek vsak POKLESNOU otacky az na 600 ot. (tzn. POD volnobezny otacky), pak se teprv vyrostou a ustali zase na 900. Na miste na neutral se to vzdycky zmatori, ikdyz mam teba zaplou klimu a dalkovy svetla, ale pri jizde to nekdy chcipne, treba kdyz dojizdim ke krizovatce vyradim a brzdim ... Nemate nekdo ideu, co s tim muze bejt ???

*Pripadne se rovnou zeptam - je mozny nekde stahnout soft pro diagnostiku 2.0SRI ??? Nechci to davat do servisu, rad si na udelam co muzu .... dik moc za odpovedi ;) hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak diagnostika se dělá vyblikáním, ne napojením na počítač, dej do hledání "vybilkání".

Ale to ani nemusíš vybilkávat protože na 99% je to ten poťák.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě se podívej na takovou maličkost - jak je vedené lanko od tachometru kolem víčka rozdělovače. Měl jsem s tím problém, že mi občas přichcípával motor a tam šlo vysoké přes to lanko do kostry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Hribe: Mám stejný problém, když sem auto koupil,tak chcípalo, otáčky taky nic moc. Koupil sem starší potenciometr ze 406 za 200,ale zhruba po 3/4roce už se mi během měsíce stalo,že to 2x chcíplo. Když mám neutrál,tak při volnoběhu jdou citit malinký napravidelnosti v podobě takovýho drbnutí. Jinak ty otáčky jsou pořád katastrofa, na neutrál prošlápnu plyn, otačky padnou a někdy se hned ustálý na 900, někdy drží 1200,1300 někdy zase 600 a motor se dusí. Jinak třeba,když přijdu rádno k autu a je chladnější noc, nastartuju bez toho,abych vůbec šáhnul na plyn,tak otáčky vyletí na 1200-1300 (což by měl bejt sytič a hned to chcípne), když nastartuju podruhý,tak v pohodě. Někdy zase ráno nastartuju a drží to studený cca 900 otáček a motor se pěkně trápí. Jinak rozvody,svíčky,olej,filtry jsou nový, kabely ke svíčkám prej jsou taky OK. Možná vyzkouším koupit novej potenciometr,ale myslím,že to vše neodstraní. Nejlepší by bylo,abych si udělal víkend čas a projel veškerý kabely, kontakty u motoru,ale u SRI je toho strašně moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě bych k tomu něco napsal, i když v tomhle taky dost hledám. Teď v poslední době si myslím, že mi volnoběh celkem drží. Zabýval jsem se vahou vzduchu. Měl jsem jí rozdělanou a čistil jsem jí, aby šla úplně zlehka ta klapka, promazával potenciometr. Pak je taky důležitá těsnost všech těch hadic kolem sání a na nalévací zátce pro olej. To u škrticí klapky není potenciometr, ale jen spínače pro volnoběh a maximum. Ještě jsem měl venku klapku pro množství vzduchu při volnoběhu. Je pod termostatem, pěkně nepřístupný, vede skrz to voda i vzduch a ještě to má na sobě konektor - asi přihřívání. Ty vzduchové (podtlakové) hadice jsou dost tvrdý. Jak jsem to dostával ven, povedlo se mi tu, co vede dopředu k sání (zespoda do parohů) utrhnout. Nejde tam ale dát měkčí hadice, protože by se teplem a podtlakem smrskla. Já jsem tu klapku promazával WDčkem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dik za rady, myslim, ze to chovani se asi nejvic blizi tomu, co popisuje MaRi - proste na volnobeh to bezi a cas od casu (treba po 5 - 10 sekundach) naprosto nepravidlne motor tak tak jako prichcipne ...

No, ja sem zatim tenhle motor 2.0SRI zatim moc nestudoval, jeste sem se v nem vlastne vubec nehrabal, ani nevim, kde co je ... Kazdopadne si myslim, ze problem nebude v kabelech, ponevadz to by motor prichcipaval pravidlne, navic by se problem nejsips objevoval i pri studenym motoru, coz se nedejem kdyz je to studeny, tak to bezi naprosto pravidlene ...

Funkce potenciometru na skrtici klapce je myslim takova, ze potenciomatr vytvari pouze stejnosmerny napeti 0 .. asi 5V pro ridici jednotku v zavisloti na poloze klapky - tam bych osobne taky problem nehledal ...

Jako nejpravdepodobnejsi duvody mi pridou :

- vaha vzduchu

- volnobeznej ventil

- obcasny zkrat zkrat vysokyho napeti nakou parazitni kapacitni vazbou, kterou se proste napeti prizkratne na kostru a vyrazne se snizi ...) - to bych si jedine musel pucit osciloskop a nak se na ty napeti zkusit podivat ...

- na hovno ridici jednotka resp. jeji program ...

- mam tam schovanyho Ruprechta a ten pod kapotou strasi ;)

zatim, hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jeste neco ...

za to na volobeh nebezi uplne supr, to je sice spatny, ale da se to prezit ...

me to ale stve spis proto, protoze kdyz pak jedu pomalu a brzdim motorem, resp. mam hodne malo pridanej plyn - skoro zadnej, tak se nekdy stane, ze se auto jako "rozcuka", proste nekdy se s tim neda jet na malej plyn, musim bud slapnout hodne, nebo vubec, jinak to chytne takovou rezonanci a cuka to ... je to hrozne citlivy ...

dalsi okamzik, kdy je to problem, je kdyz treba parkuju a potrebuju couvat na malo plynu - to se mi casto stava, ze mi to chcipne, zase musim couvat a mit pri tom vysoky otacky ... nemyslim si, ze bych mel dreveny nohy a nemumel poustet spojku ;), je to tim, ze motor cas od casu prichcipne ...

jinak jeste jeden postreh, s timhle 2.0 SRI jezdim asi pul roku, pred tim sem mel Sierru 2.0 (88kW) priblizne ze stejny doby, musim rict, ze SRI mi pride hrozne slaby na nizkejch otackach, ze Sierrou se dalo rozjet temer bez plynu, u SRI musim docela pridat, jinak to chcipne ... pritom si myslim, ze motor je silnej dost ...

nekdy mi pride, ze je tam hrozne pomala zpetna vazba vsech tech velicin, ktery jdou do ridici jednotky a nasledna reakce chodu motoru ... proste se mi zda, ze motor poradne neumi "kopirovat" moji nohu na plynu, ale je zpozdenej ... mozna je to tim, ze cely rizeni motoru je hodne citlivy a vsechny ty cidla (potenciometr klapky, teplota, lambda ...) cidla mozna musej bejt v cajku, jinak si s tim soft neporadi ... a po tolika letech je to uz treba cely rozjety ...

jinak ale motor taha dobre, naky problemy s kompresi tam urcite nejsou ...

hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo a jeste neco, ted sem si vzpomel ;) kdysi davno sem mel Simsona (50ccm), kdyz byl studenej bezel na volnobeh krasne a krasne regoval na pridani plynu, jakmile se ohral, tak volobeh sice drzel, ale pri pridani plynu se dusil, vzdyckky sem musel tak jako nekolikrat za sebou rychle pridat, aby se dostal do otacek, jinak chcipnul - menil sem tam a zkousel, co se dalo - nikdy sem to ale nevyresil ;) pravda byl sem tenkrat mladej a nezkusenej ;) ale zas tam byl jenom 1 valec, jedna civka, jeden kabel, jeden karburator ... ;)

hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potenciometr se zdá být jednoduchá záležitost ale není.

To co popisuješ je přešně to co potenciometr způsobuje. Nekříkal bych to kdyby se mě to na 605 nestalo.

Jo a se Simsonem nemá nic společnýho, to mě věř ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to hribe: Jak píšeš, dá se to přežít. Ale mě to třeba štvalo, když sem parkoval,tak mi to párkrát chcíplo. A taky si myslím,že zrovna nemám dřevěnou nohu. Jinak s tím rozcukáním, když sem krokem rozjetej, mám tam jedničku a nešahám na plyn, tak mi přijde jakoby pořád motor přidával, ubíral, prostě jeto takový "houpavý, rozcukaný". Zkusím tu váhu vzduchu,ale spíš to dám nějakýmu mechanikovi. Možná by bylo taky dobrý zkontrolovat těsnost hadic na podtlak apod. Dá se říct,že u takhle staršího auta je to prkotina,ale i tak mě to štve.

S tou sílou motoru. To SRI je takový lenivější, na rozjezdy nic moc. Ale na maximálku docela dobrý. Když jsem jel z Blatné,tak sem ho před Pískem "zkusil" a z mírnějšího kopečka mi tachometr ukázal 225, s tím,že jsem už musel brzdit. V tý rychlosti mírná zatáčka už tak mírná nebyla. Na rovince 200 není problém. Ale k čemu to je,když rozjezdy nic moc. Taky mi přijde,že motor jde pomalu za plynem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: M.a.R.i

Když jsem jel z Blatné,tak sem ho před Pískem "zkusil" a z mírnějšího kopečka mi tachometr ukázal 225, s tím,že jsem už musel brzdit. V tý rychlosti mírná zatáčka už tak mírná nebyla. Na rovince 200 není problém. Ale k čemu to je,když rozjezdy nic moc. Taky mi přijde,že motor jde pomalu za plynem

Si děláš buď prdel nebo čína je region ČR.

[upravil dne 22/9/2007 Fusion]

Share this post


Link to post
Share on other sites

S čím? S tou rychlostí? Mám tam jiné pneu, takže odchylka je -6%,takže nějakejch 211 a s tím,že samotný tachometr taky určitě neukazuje přesně. Pokud to tam znáš,tak to není na tý dlouhy čtyřproudovce problém. Kdyby někdo jel se mnou,tak bych mi to blejsknul,abych měl nějakej důkaz. Na tom samým místě ale opačným směrem jsem den předem dal 170, ten kopec je tam znát. Napsal jsem to,jako bych měl nějaký ferrari. To,že 200 na rovince není problém, sem měl spíš napsat,že to tich 200 na rovince vytáhne,ale taky to trvá ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

co takhle zkusit zajít někam do servisu kde mají Pal test treba od Bosche kde ti zmeřej snad vše....co se týká palivové soustavy i zapalovací....:)

My ve škole na tom pracujem a je to pohodička....;)

[upravil dne 22/9/2007 Pája Rybišár]

Share this post


Link to post
Share on other sites

davam za pravdu ten potenciometer! Mam 405 1.9SRi skoro ten isty motor mam nieco podobne len mne sa tam este pridalo ze pri 3500 otackach skube to je na urvanie a ten potecometer neni neaka blbostka lebo neviem ci sa borec v Peugeotu nepomylil a predaval to aj so skrtiacou klapkou cena sa drzte cca11500skOstatne veci ktore tu riesite ako vahu vzduchu som pomenil z auta ktore je redy a stale

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nepraktikoval bych opravu metodou buď a nebo,,,zajdi na ten paltest s analizatorem výfukových plynů...a tam se můžes dozvědět co je příčinou tvého problému.Protože potencionmetr by to sica taky mohl dělat,ale ten by zlobyl i při studeném motoru(respektive v potencionmetru spínač polohy-volnoběhu).....

A rozlišme 2 součástky:snímač polohy škrtící klapky(měří jen 2 polohy-volnoběh a max zatížení) a potencionmetr škrtící klapky(ten udává řj motoru přesnou informaci v podopě např.odporu o přesném natočení škrtící klapky)...

PS:a obě tyhle součástky se dají sehnat bez tělasa škrtící klapky a cena okolo 3500kč.....:papa

[upravil dne 22/9/2007 Pája Rybišár]

Share this post


Link to post
Share on other sites

jsou to celkem husty ceny - mam na mysli hlavne treba ten potenciometr, nicmene nadruhou stranu co je dneska levny, blba poklice je za 700,- ... nicmene jestli je to jenom 3-pinovej potenciometr, kterej ma na sobe napajeci napeti-kostru-a treti vyvod, z nehoz putuje ss napeti do RJ, tak to si ho snad radsi zmerim a koupim podobnej v GM-ku za kilo a nak to tam nabastlim ;)

asi zkusim ten pal-test, treba u Vasendy, snad to nebude stat milion ... pak uvidim, co mi reknou a podle ceny potrebnych komponent se rozhodnu, jestli radsi nepreziju obcasny parkovani ve vyssich otackach ;)

bohuzel sem se k tomu pres vikend nedostal, takze az ten dalsi ... hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paja tak mi ukaz neaku ponuku kde ten potenciometer maju za taku cenu dnes ak stihnem idem zistit cenu do Boschu a potom sa budeme bavit a preco myslis ze by to nemohol byt ten potencimeter ze to nerobi pri studenom motorePodla mna a mojich znalosti tak teplotou sa odpor zvacsuje a tim ako sa motor ohreje +prudom sa ohreje aj potencimeter a el. a uz to robi

Share this post


Link to post
Share on other sites

zkousel sem odpojit ten potenciometr u skrtici klapky (takovej radovej 3-pin konektor) - vubec nic se nezmenilo, vubec to nema vliv, takze potakem to asi nebude ...

mozna zkusim vyndat svicky a podivat se na ne, ale to si budu muset udelat nakej spesl klic, s tim co mam, tam nedosahnu ...

hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.