Sign in to follow this  
Followers 0
Marcel.Z

Palivoměr+ukazatel stavu PH

57 posts in this topic

Budu se asi opakovat založením tohoto dotazu, ale velice důkladně jsem prolezl vlákno ohledně palivoměru a ukazatele, ale nenašel jsem tam nikde problém,který nastal u mého miláčka.

Všechno začalo chcípnutím auta a zjištěnou závadou - 0 litrů v nádrži. Palivoměr nefungující a tak na vrakovišti zakoupený fungující. Palivoměr funguje a po proměření má odpor na tištáku dle popisu. (druhý nefungující ovšem nakonec také). Zádrhel nastává u vlastní ručičky ukazatele. Před cestou na dovolenou natankována plná nádrž, PP si samozřejmě lebedí jak daleko může auto dojed a jízdou bez vypnutí motoru až do míst pře Villach cca 400km, se ručička nehla ani o 1 mm. Po vypnutí ručička ukáže svoji pravou tvář. Pe.Tr z Ner. vložil tedy dotaz na fórum za mně, jaký dojezd má 66kW.

V Itálii dotankuji plnou a stav je stejný. Tyčky už jsem proletoval, ručičku zkusil posunout podle přesného stavu, ale problém přetrvává.

Máte někdo taky takovou ručičku a dokážete s problémem pomoc.

Předem díky za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A čo takto skúsiť premerať odpor palivomera nie priamo na ňom ale na konektori na BSI? Môže byť zádrhel aj niekde na ceste, prelámané/zošúchané káble a tým pádom dávajú BSI úplne iné hodnoty :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: hnusoba

A čo takto skúsiť premerať odpor palivomera nie priamo na ňom ale na konektori na BSI? Môže byť zádrhel aj niekde na ceste, prelámané/zošúchané káble a tým pádom dávajú BSI úplne iné hodnoty :myslim

Takto jsem k tomu nepřistupoval, protože žiju v domnění, že PP je za ukazatelem, ale je fakt, že dojezdová vzálenost bude klesat po informaci o stavu paliva, tedy BSI, ale jaké. jejich v autě přece více. Byla mně vyměněna BSI jednotka komfortu spojená s klimatizací.

Ta si jede tedy svůj režim. Vlastní ukazatel bych bral jako nefunkční, kdyby byl problém s magnetickým obvodem,který hýbe ručičkou. To je moje domněnka,že se jedná o obvod řízený právě odporem z nádrže.

No, kdybys věděl více, kde hledat BSI, budu rád a stav proměřím. Vzpomínám-li dobř, při největším množství je odpor nejmenší, motůrek stoupá s prodovou hodnotou a při dávající odpor ubírá na proudu, a to mě na to zaráží, protože při naplnění je odpor v pořádku a je tedy čistý průchod.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marcel.Z

Původně zaslal: hnusoba

A čo takto skúsiť premerať odpor palivomera nie priamo na ňom ale na konektori na BSI? Môže byť zádrhel aj niekde na ceste, prelámané/zošúchané káble a tým pádom dávajú BSI úplne iné hodnoty :myslim

Takto jsem k tomu nepřistupoval, protože žiju v domnění, že PP je za ukazatelem, ale je fakt, že dojezdová vzálenost bude klesat po informaci o stavu paliva, tedy BSI, ale jaké. jejich v autě přece více. Byla mně vyměněna BSI jednotka komfortu spojená s klimatizací.

Ta si jede tedy svůj režim. Vlastní ukazatel bych bral jako nefunkční, kdyby byl problém s magnetickým obvodem,který hýbe ručičkou. To je moje domněnka,že se jedná o obvod řízený právě odporem z nádrže.

No, kdybys věděl více, kde hledat BSI, budu rád a stav proměřím. Vzpomínám-li dobř, při největším množství je odpor nejmenší, motůrek stoupá s prodovou hodnotou a při dávající odpor ubírá na proudu, a to mě na to zaráží, protože při naplnění je odpor v pořádku a je tedy čistý průchod.

Takže najprv k základným veciam, BSI je v aute len jedno.

Palivomer dáva hodnoty odporu od cca 50 ohmov po zhruba 350...

V tvojom aute vstupuje informácia o stave hladiny paliva do BSI (je to vlastne poistková skrinka pod volantom, viac ich tam naozaj nieje).

BSI je s displayom a združeným prístrojom spojená pomocou multiplexnej siete čiže tu neplatí nič také, že PP je za ukazovateľom, tu už je všetko prepojené dvoma káblami ktore tvoria multiplexnú sieť...

Takže ak vstupuje do BSI zlá informácia o hladine samozrejme že bude blbnúť palubný počítač aj ukazovateľ hladiny paliva.

Potom tu ešte môže byť problém v samotnej BSI...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji za info, které jsem nevěděl a tedy poslední otázka k BSI. Je-li jenom jedna, která mi vyhořela a byla provedena výměna, ale né v servisu, může se celý problém točit okolo této jednotky, kterou jsem si nechal namontovat a cena byla samozřejmě podstatně odlišná od servisní.

Tento stav by odpovídal i časově, kdy se závada objevila a už to bohužel stálo 3500Kč mimo tu jednotku. Možná tedy i zbytečně.

Jenom ještě jednu otázku. Při tankování se zapnutým klíčkem (jenom jednou zkoušeno a vím, že se to nemá) stoupá ručička ukazatele nahoru? Mně tedy nestoupala a jenom by mě to zajímalo kvůli informaci od servismane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marcel.Z

Děkuji za info, které jsem nevěděl a tedy poslední otázka k BSI. Je-li jenom jedna, která mi vyhořela a byla provedena výměna, ale né v servisu, může se celý problém točit okolo této jednotky, kterou jsem si nechal namontovat a cena byla samozřejmě podstatně odlišná od servisní.

Tento stav by odpovídal i časově, kdy se závada objevila a už to bohužel stálo 3500Kč mimo tu jednotku. Možná tedy i zbytečně.

Jenom ještě jednu otázku. Při tankování se zapnutým klíčkem (jenom jednou zkoušeno a vím, že se to nemá) stoupá ručička ukazatele nahoru? Mně tedy nestoupala a jenom by mě to zajímalo kvůli informaci od servismane.

Ak sa dáva nová BSI musí sa aj nakonfigurovať priamo na to auto na ktoré ide. V BSI je veľmi veľa parametrov ktoré sa musia nakonfigurovať správne inak niektoré veci nemusia dobre fungovať.

Na Tvoju otázku neviem odpovedať, ešte som sa s tým nestretol či stúpa alebo nie :myslim

Na Tvojom mieste by som vyskúšal zmerať odpor plaváka priamo na konektori BSI (prázdna nádrž cca 350 ohmov, plná zhruba 50).

Ak to bude sedieť problém bude zrejme v BSI...ale najprv treba odmerať ten odpor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marcel.Z

Chtěl bych od Tebe asi moc, čísla kabelů od plováku nádrže, a nebo svorky.:nevim

Napíš mi VIN číslo Tvojho auta a zistím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Změřit odpor plováku můžeš rovnou vzadu na čerpadle. To najdeš pod zadními sedáky pod velkým kulatým plastem :-)

Najdeš tam konektor se 4 vývody. 2 silné pro napájení čerpadla a dva slabé. Na nich můžeš po dopojení okruhu měřit odpor.

Není nic jednodušího, než vyjmout čerpadlo (chce to sílu a nebo kladivo). Postup: povolíš pojistný kroužek čerpadla. Má normální závit, ale s rychlým stoupáním. Pozor při rozdělávání, ať ti nespadne těsnění do nádrže :D. Ještě pozor, ať si neohneš tyčku s plovákem. Pak už uvidíš na plastovém těle čerpadla posuvný rezistor na kterém můžeš měřit změnu odporu. Asi by to chtělo, aby jsi postupoval systematicky!

Jinak problém jsem měl stejný a i když mám benzín a nepředpokládal jsem to (rezistor je trvale ponořený v benzínu), byl na dráze rezistoru pěkný šlema packy kontaktů špatně doléhaly na dráhu rezistoru:D

No zkus a uvidíš!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba si všetko dôkladne prečítať a až tak odpísať.

"Palivoměr funguje a po proměření má odpor na tištáku dle popisu"

Čo z toho že plavák má odpor aký má byť ak je problém v kábloch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marcel.Z

Chtěl bych od Tebe asi moc, čísla kabelů od plováku nádrže, a nebo svorky.:nevim

VIN - VF38ERHYF81217706

Pokud zjistíš o autě vše, budu rád. Auto je z NL, ale podle VINu bylo vyrobeno pro France, ale to asi není rozhodující. Vím jen, že nebylo bourané a buď je problém ze strany prodávajícího A) začal zlobit tento plovák a další drobný mouchy

B) Horší varianta, že někdo vyměnil celý tachometr kvůli km, v našich krajích normální stav.

Teď ještě ke slovenskému jazyku, kterému docela rozumím pro svůj věk, ale jen se chci ujistit, že Hnusoba je ve volném překladu hnus, fuj. Docela pesimistický název své přezdívky, když jseš, dle mého názoru přímo u zdroje Peugeotu.;)

Až to zamrazí, když příjde Tvoje odpověď, která je dosti výstižná na položený dotaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jsem chtěl poznamenat, že děkuji za doporučení, ale vyndání plováku mám 2x za sebou a s velkou opatrností. Měření bylo i na straně vývodů na plováku, ale změřím ještě jednou.

Dále jsem přívodní kabel vyzkoušel přes klemu a ručka se hýbala jako kdyby odpor fungoval. Ještě dnes vytáhnu nějaký odpory, který mám z rádií a zkusím je překlenout.

Na každý pád děkuji Georginho_cz406 a jen mě zarazilo to těsnění, které jsem ani při starém polováku neměl a nikam nespadlo.

Chybí tam opravdu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

VIN - VF38ERHYF81217706

Pokud zjistíš o autě vše, budu rád. Auto je z NL, ale podle VINu bylo vyrobeno pro France, ale to asi není rozhodující. Vím jen, že nebylo bourané a buď je problém ze strany prodávajícího A) začal zlobit tento plovák a další drobný mouchy

B) Horší varianta, že někdo vyměnil celý tachometr kvůli km, v našich krajích normální stav.

Teď ještě ke slovenskému jazyku, kterému docela rozumím pro svůj věk, ale jen se chci ujistit, že Hnusoba je ve volném překladu hnus, fuj. Docela pesimistický název své přezdívky, když jseš, dle mého názoru přímo u zdroje Peugeotu.;)

Až to zamrazí, když příjde Tvoje odpověď, která je dosti výstižná na položený dotaz.

Neviem síce kvôli čomu ale na Tvojom aute bol v Holandsku ešte v rámci záruky menený združený prístroj :myslim

Ale k tomu meraniu odporu, vyber združený prístroj a zozadu nájdeš 18 pinový čierny konektor. Na ňom nájdi piny číslo 11 a 12 a odmeraj odpor medzi nimi. Nameráš na nich odpor plaváka tak ako som popisoval vyššie, prázdna nádrž cca 350 ohmov, plná zhruba 50 ohmov...

Ak to nebude sedieť, problém bude v plaváku alebo v káblovaní...

Hlavne daj vedieť ako si dopadol...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže k tomu je potřeba vyndat plovák a nebo si nasadit konektor na plovák, který jsem měnil a jen pro zkoušku kabelů, když by byl problém tak to rozeberu. Ted ještě, jestli je těsnění na víku nádrže. To už by bylo poslední a jdu odpoledne měřit popř. rozebírat.

Díky za info o autu, které frčí dobře, ale stav km tam asi nevidíš při posledním servisu, co?:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjednoduchšie premeráš odpor tak, že na konektor na plaváku dáš napríklad 50 ohmový odpor a tú istú hodnotu musíš namerať aj na konektori na združenom prístroji...

Poprípade pripoj starý plavák a rameno daj do polohy prázdnej nádrže, na konektori na združenom prístroji by si mal namerať cca 350 ohmov. Potom ho daj do polohy plnej nádrže a mal by si namerať asi 50...Poprípade skús hýbať ramenom plaváka a pozoruj, ako sa mení odpor na konektori na združenom prístroji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, jo postup je jasný, zkoušel jsem si to před jeho namontováním na měřáku a potom ještě už při vlastním zapojení s otočeným klíčkem a zde se ručka už nehla. Reagoval jen po vypnutí a znovu zapnutí, a to přesně dle polohy plováku. Proto ta otázka, jestli by ručka měla stoupat nebo klesat při tankování. Logicky by se hýbat měla podle dráhy a jednotlivých úseků dráhy, ale to jediné nešlo na starém plováku a byl vyměněn, ale už jsem to netestoval jako starý.

No uvidíme jen co se do toho pustím a pak dám vědět.

Velice Ti děkuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sdružený přístroj je u Tebe tachometr atd. tam vím o konektoru, a nebo je to po volantem v rámci bsi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už jsem to pochopil se sdruženým přístrojem. Člověk se nechce detailně rozepisovat co všechno už s tím dělal a nakonec je to potřeba.

Udělám měření a napíši.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak stav po měření:

Starý plovák jen na suchu, samostatně bez připojení

- prázdno 339 Ohm

- plná 49 Ohm

V průběhu měření a pohybem plováku hodnoty stoupají a klesají. (asi se nemusel ani měnit).

Simulace se starým plovákem a měření při připojení přes kabaláž na straně svorek 11 a 12

- prázdno 340 Ohm

- plná 51 Ohm

Při měření je v pořádku celá dráha a odpor stoupá nebo klesá dle hladiny.

Po připojení starého plováku na sucho se ručka sdr. přístrojů dostane na patřčnou hodnotu, ale již se nepohybuje při pohybu plovákem. Vždy dostoupá úrovně až po vypnutí klíčku a znovu zapnutí.

Stav namontovaného plováku v nádrži (kde se zase nacházela nafta a má tam být těsnění nebo jsem hodně přelil. budu muse zjistit)

Ručka na sdr. přístrojích ukazovala před demontáží asi 2 mm pod 1/2 změřeno 200 Ohmů.

Po osušení nafty se odpor zvedl na 204 a ručka přešla do přesné půlky. (to si trochu odporuje a mělo by to být naopak)

Mezitím pro spestření dcerka spadla ze schodů a museli jsme na chirurgii a auto jsem tedy i projel. Zdá se, že začala reagovat PP u dojezdové vzdálenosti a měnil stav km dle jíízdy, a to přesně jako u mé služební Octávie. Zařadil jsem na 3 do kopce a větší spotřeba se ihned odrazila i na dojezdovém stavu. Předtím si myslím, že jen stoupala dojezdová vzdálenost a člověk měl pocit, že dojede do Itálie tam i zpět, ale na tento údaj u auta moc nekoukám a nejsem si tedy 100 % jistý.

Při měření jsem se nemohl u konektoru dostat na svorky a musel jsem měřící hroty více zasunout. Mohl to být okamžik, kdy se něco přihodilo a mohl tam být špatný spoj.

Z tohoto stavu si myslím není moc poznat, a nebo snad, že je špatný ukazatel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.