Sign in to follow this  
Followers 0
Mr.Blocek

pozice ventilu na turbu a výkon motoru

14 posts in this topic

zdravím. mam dovezenou 407sw z belgie. spokojenost byla maximalni. 2.0HDI, 136koni, proste krasa. prvni tyden jsem zkousel vykon, stabilitu, i spotrebu a taky maximalku(215-220km/h) byl jsem unesen. pak jsem si to nechal napichnout v servisu na pocitac abych se ujistil o zavadach a checknul stav KM. vse bylo ok, jen pry ventil na turbu byl v odlisne pozici nez ma byt. doporucili vymenu, protoze to muze do budoucna pokazit turbo. byla to zalezitost 2000isic s DPH, takze jsem nevahal. ale po tomto zasahu se mi zdalo, ze auto jako by ztratilo silu, bylo zdechlejsi. vykon i kroutak byl mensi(jen pocit). vcera jsem jel zase po krasnem obchvatu olomouce a tak jsem rikal, ze zkusim maximalku. byl jsem zdesen, auto se sotva dostalo na 195km/h. kuknu na web a tohle je oficiani udaj o max. rychlosti. takze moje otazka je, muze pozice ventilu pusobit na vykon motoru? nemeni se jeho pozice zaerne kvuli zvyseni vykonu? treba to v tom servisu nevedi... dekuji za rady a tipy. V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Má to souvislost i s ventilem EGR. Při výměně těchto dílů (mají nové objed. čísla) se musí přehrát sw. ŘJ motoru.

Chtělo by to zjistit co s tím vše dělali a ref. čísla ND , které použili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

takže to možné je??? do toho servisu už více nevlezu, zjistí mi ten zásah a ref. číslo toho ND v jiném servise?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aký ventil na turbe Ti menili?

2.0 HDi 100kW má totiž solenoidný ventil ovládania turba a priamo na turbe má snímač polohy turba (tento sa nedá samostatne objednať a vymeniť, dodáva sa iba so samotným turbom).

Nemáš náhodou faktúru? Tam by malo bť napísané objednávacie číslo tohto dielu.

Software trebalo prehrávať len pri výmene EGR ventilu, na to bola na niektorých vozidlách aj zvolávacia akcia.

I keď autu len prospeje ak sa tam nahraje nový soft :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem nasel krabicku od toho ND a je tam napsane :

ELECTROVAN EGR a pak je tam (P) 1618.42 a (Q) 1

takže i posunem ventilu se může zvýšit výkon? chápu to dobře? nebo se to dá zvýšit přeprogramováním řídící jednotky??

a ještě se zeptám ,je možné že mi tam ti maďaři nahráli software na 1.6hdi??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mr.Blocek

tak jsem nasel krabicku od toho ND a je tam napsane :

ELECTROVAN EGR a pak je tam (P) 1618.42 a (Q) 1

takže i posunem ventilu se může zvýšit výkon? chápu to dobře? nebo se to dá zvýšit přeprogramováním řídící jednotky??

a ještě se zeptám ,je možné že mi tam ti maďaři nahráli software na 1.6hdi??

Ešte môže byť problém aj v tom, že ti prehodili naopak hadičky podtlaku :myslim

Jedna hadička ide k podtlakovému čerpadlu a druhá ide priamo na turbo...To by trebalo pozrieť.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud byl problém na EGR ventilu zřejmě došlo k nesprávné funkci přípravy stechiometrie směsy, což mohlo mít za následek "zvýšení výkonu". Motor, respektive celek vozidla není kontruován k dosažení maximálního výkonu, ale k dosažení optimálního výkonu při zachování odpovídajících emisních parametrů. Pokud nebyl EGR ventil funkční, vozidlo nespňovalo limity oxidu dusíku. Servis postupoval správně uvedl vozidlo do odpovídajícího stavu. Vy mu mužete být vděčný, za adekvátní úkon, který zamezil poškození motoru od zvýšených teplot ve spalovacím prostoru vlivem přebytku kyslíku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

homat, já si myslím, že tohle je tak hlídaná věc v ŘJ motoru, že by to hned hlásilo chyby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam 407 2.0hdi 136koni a TIPTRONIC a jede to 210 pri 4500otackach /min , a ruzny videa mas i na youtube jak to tam nekdo nahraval a taky maj 210km/h a 4500otackach/min takze tvejch 195 je malo hochu ma to jet aspon 210

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam 407 2.0hdi 136koni a TIPTRONIC a jede to 210 pri 4500otackach /min , a ruzny videa mas i na youtube jak to tam nekdo nahraval a taky maj 210km/h a 4500otackach/min takze tvejch 195 je malo hochu ma to jet aspon 210

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten ventil co im vyhodilo ze je mimo toleranciu tak mohol byt zly.stava sa ze po case zblbne a otvara sa viac ako sa ma. tym ti turbo tlaci viac ako by malo a motor ma lepsi vykon ale nemusi to turbo vydrzat.teraz sa ti zda ze to tak nejde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je normální odpovídat na 1,5 roku starý příspěvek....?????:myslim:myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

kvalitní názor zo Slovenska (mimochodem to samé vysvětlení kvalitně podal výše \"homat\") takže pro mě OFF TOPIC:blablabla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.