kobra

O kolik stoupne spotřeba při jízdě s širšími pneumatikami ?

61 posts in this topic

Každého napadlo nasadit namísto žiletek salámy a teď je nasnadě otázka:

O kolik asi vzroste spotřeba , když namísto předepsaných pneu 165 dáte na auto 205 - 225 mm gumy ?

Jaké máte zkušenosti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám standart, takže neřeším

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 605 je předpis 195/65 R15, já mám 225/60 R15 a změna ve spotřebě žádná.

Ale pozor na 205 aby se ti tam vešly. Na mě se v servisu dívali jak na blázna ale nakonec krásně pasují.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kobra

Každého napadlo nasadit namísto žiletek salámy a teď je nasnadě otázka:

O kolik asi vzroste spotřeba , když namísto předepsaných pneu 165 dáte na auto 205 - 225 mm gumy ?

Jaké máte zkušenosti ?

Pokud tyhle 205-225 gumy hodláš namatlat na tu 205 1,1, co máš v podpisu, tak ti spotřeba vzroste značně, neb ta nebohá 205ka s tímhle motorem bude mít dost co dělat se s něčím takovým vůbec rozjet a jet. Hlavně ale bude u té 205ky při takovéhle změně o dost zásadnější věc, že se zcela změní charakteristika nastavení podvozku, resp. řízení - což bych viděl jako hlavní problém. Jinými slovy, rvát takovýhle rozměr na 205 je pí*ovina na n-tou, která kromě vzhledu (sporného) přinese jen a pouze zhoršení všech vlastností.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie ma pravdu. Neco jineho je to na dieselu s dostatkem kroutaku oproti slabemu litru, ktery ma co delat sam se sebou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Změnit šíři běhounu lze, ale jen u silných motorů.

I u P406 2.0 99kW lze výměna znát, ale ne na spotřebě ani snad ne na zrychlení. Je to ale znát na podvozku. Je to spíše výškou běhounu. Změna z 15 na 16. Tedy nutné snížit profil výšky. To bude asi ono ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdím na 225/50 R16 a chci to vyměnit za užší, protože je to jak motokára, věřím že i spotřeba pak půjde níž. Jinak je to hodně citlivé na vyjeté koleje na silnici. A věřím, že na těch cestách i ten podvozek dostává zabrat.:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: kobra

Každého napadlo nasadit namísto žiletek salámy a teď je nasnadě otázka:

O kolik asi vzroste spotřeba , když namísto předepsaných pneu 165 dáte na auto 205 - 225 mm gumy ?

Jaké máte zkušenosti ?

Pokud tyhle 205-225 gumy hodláš namatlat na tu 205 1,1, co máš v podpisu, tak ti spotřeba vzroste značně, neb ta nebohá 205ka s tímhle motorem bude mít dost co dělat se s něčím takovým vůbec rozjet a jet. Hlavně ale bude u té 205ky při takovéhle změně o dost zásadnější věc, že se zcela změní charakteristika nastavení podvozku, resp. řízení - což bych viděl jako hlavní problém. Jinými slovy, rvát takovýhle rozměr na 205 je pí*ovina na n-tou, která kromě vzhledu (sporného) přinese jen a pouze zhoršení všech vlastností.

Samo to neřeším na svý auto, ale motá se mi v rodině pár mladejch, kteří zejména kvůli holkám nasadili hlíny a salámy a honěj machry a teď se divěj, kde je spotřeba :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nicméně nevěřím tomu, že pokud jedu identickým autem po identické silnici s širšími pneumatikami , že mi vlivem většího valivého odporu širších pneumatik nevzroste spotřeba paliva ! To by se potom jezdilo tour de france na horských kolech a ne na galuskáčích, nebo ne ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím, u 605 se to opravdu nijak neprojevilo. Jel sem nedávno Brno - Senec - Brno za 7 litrů na těch salámech, lepší spotřebu ani očekávat nemůžu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furt mi to nejde do hlavy. Na Simsona dáš dozadu 3" kolo a už to nejede. Možná, že se to u 120 HP neprojeví, ale nemůže to být jedno, to je proti logice, ne ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky je na miste otazka, o kolik vzroste spotreba kulovych cepu a axialnich tahel na rizeni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

obdivuji oddieho za jeho neustálé vysvělování a vážím si ho díky tomu. Sce má občas pkelný styl vyjadřování, ale ví toho dost. Každopádně můj názor je ten, že velký kola, snížený podvozky apod. jsou sice hezký, ale na naše silnice dost na hovno. Co se týká gum, tak na základě tvaru běhounu (zimní x letní) a šířkou pneu, roste adekvátně spotřeba a snižuje se rychlost vozidla. Když tam někdo narve 18 kola, da pneu 235 mm a ma 307 Hdi, tak to sice asi "hezky" vypada, ale uplne na hovno to jede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konštruktéri sú na to aby vymysleli pre auto to najlepšie a spĺňalo to všetky možné a nemožné predpisy, mi vodiči sme tu na to aby sme to zase vylepšovali ale myslím si že len vzhľadove, ono sa určité vlastnosti vylepšia ale na druhej strane sa niečo zase zhorší. Dať širšie gumy napr. zo 185 na 195 nie je až také strašné ale dávať tam väčší rozdiel je podľa mňa nie dobré riešenie, ale to všetko záleží len od majiteľa vozidla, treba sa ešte pozrieť do papierov aby to sedelo aj na STK a pod. Nemám nič proti rôznym úpravám aj mne sa páči auto zo salámami ale jazdné vlastnosti sú potom úplne niekde inde to je asi všetko.

Treba ku všetému asi pristupovať s mierou a rozumom.

:roker:super:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: KUBBACHER

Jezdím na 225/50 R16 a chci to vyměnit za užší, protože je to jak motokára, věřím že i spotřeba pak půjde níž. Jinak je to hodně citlivé na vyjeté koleje na silnici. A věřím, že na těch cestách i ten podvozek dostává zabrat.:nevim

Tak tak, širší pneu sou hodně citlivý na aquaplaning. :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferin007

Původně zaslal: KUBBACHER

Jezdím na 225/50 R16 a chci to vyměnit za užší, protože je to jak motokára, věřím že i spotřeba pak půjde níž. Jinak je to hodně citlivé na vyjeté koleje na silnici. A věřím, že na těch cestách i ten podvozek dostává zabrat.:nevim

Tak tak, širší pneu sou hodně citlivý na aquaplaning. :nevim

Nejen, to je asi ten nejmenší problém. větší problém je to, že geometrie je nastavena na určitou šířku pneu a určité vysazení (ET), a když se tohle zásadně změní, tak má auto absolutně jinou geometrii než konstruktér určil. Což při jízdě rovně nemusí vadit (i když v extrémech to vadí i tam), ale v zatáčkách je prů*er. To že na širších kolech auto líp "sedí" je hovadina, v žádném případě to neplatí obecně, a je určitá hranice, od které to platí přesně naopak, že auto s těmi koly sedí podstatně hůř - právě kvůli té neodpovídající geometrii. Pokud se na autě dělají větší úpravy, v rámci naladění podvozku jde eliminovat i toto (zase jen do určité míry), ale v matlagarážťůnink si s něčím takovýmhle hlavu nikdo neláme, pro ně je synonymem pro "sedí" skutečnost, že auto drncá :/

Proč tomu takto je, hloubavý čtenář najde třeba ve VŠ skriptech pro daný obor - upozorňuji, že daná skripta obsahují poměrně velké množství diferenciálních rovnic, takže dotyčný čtenář by měl mí aspoň základní tušení, k čenu slouží. V úplně základním principu se ale jedná zhruba o to, že osa rejdového čepu jaksi neprochází středem běhounu, ale vedle kola, a přední kolo se tedy okolo rejdového čepu kýve v určitém poloměru daném ET a šířkou kola, a při změně ET a šířky tento poloměr změníte, a za další že základní geometrie je určena více parametry (nejen sbíhavost, ale odklon kola, záklon rejdového čepu, příklon rejdového čepu), a toto vše je zase nastavováno na určitou šířku a vysazení - poud to zásadně zmeníte, může se stát, že kolo stejně částí ani nedoléhá na zem.

Takže pokud změníte šířku 185 na 195, při dodržení průměru kola, celkem prd se stane. Ale změnit 165 na 225, to už je fakt těžká kravina, nejen kvůli tomu valivému odporu, ale především kvůli geometrii. Pak se totiž také můžete při "machrování" klidně dočkat toho, že vás v zatáčkách "spráská" někdo s neupravenou šlupkou na "užovkách", kterému se to sice naklání jak prase a gumy mu pískaj, ale záhadně mu to v té zatáčce přesto dovolí o něco větší rychlost než vám na těch úžasných "salámech" ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.