Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Úsporná jízda


Ivouš

Recommended Posts

Hoši brácha mě říkal že někde četl že prý třeba při jízdě z kopce u benzínových motorů co už mají vstřikování,je prý úspornější než vyřadit do neutrálu tak mít zařazenou rychlost a jet ,pochopitelně bez přidávání plynu.Že takhle to má menší spotřebu.Já jsem vždycky dával neutrál z kopce no a po této informaci jsem v rozpacích co je teda úspornější na palivo.:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: @re

ano, je to tak.. i na pal.pc při zařazené rychlosti jízdy z kopce ukazuje 0... při neutrálu kolem 0,8-1,6litru (u mně)

Jojo,už se to tu hodně řešilo.Palubní PC nemám,ale věřím těm,co ho mají,takže nevyřazuju,nechávám rychlost a nešlapu na plyn,když jedu z kopce.:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vysvětlení je jednoduché. Pokud tam necháš 5-ty rychlostní st. a jedeš s nohama mimo pedály , poloha plynu je nula. Do motoru nejde žádné palivo a motorem točí kola jedoucího vozidla. V okamžiku kdy vyřadíš , musí jít do motoru alespoň palivo v objemu pro chod motoru v volnoběžných otáčkách, jinak tento chcípne ! Proto je u stříkaček hospodárnější jezdit stále s kvaltem. Pokud se mýlím, tak mne opravte !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: kobra

Vysvětlení je jednoduché. Pokud tam necháš 5-ty rychlostní st. a jedeš s nohama mimo pedály , poloha plynu je nula. Do motoru nejde žádné palivo a motorem točí kola jedoucího vozidla. V okamžiku kdy vyřadíš , musí jít do motoru alespoň palivo v objemu pro chod motoru v volnoběžných otáčkách, jinak tento chcípne ! Proto je u stříkaček hospodárnější jezdit stále s kvaltem. Pokud se mýlím, tak mne opravte !

Jako uplne presne to nevim, ale pochybuju o tom, ze tam nejde absolutne zadny palivo. Kdyby to tak bylo, tak v tom momentu, co "dupnes" na spojku by to podle me naskocit nestihlo. Ale pouze muj nazor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ježisi chlapi,je to tak jednoduchy.př.jedu z kopce rychlostí 80km/h,buď podřadím na 4 rychlostní stupeň nebo necham páty,zavřu škrtící klapku(dám nohu z plynu):)a brzdím motorem..ted řj motoru pozná podle snímače otáček a snímače polohy škrtící klapky,nebo potencionmetru š.k tenhle stav vyhodnotí a dá pokyn(vypne přívod napětí) do vstřikovacího ventilu(SPI)nebo ventilů(MPI)tudíš elektromagnetické ventily jsou zavřené a do motoru nejde žádné palivo,to se vrací zkrs regulátor paliva zpet do nádrže,tenhle stav trvá pouze do př.cca 1500 ot/min a pod hranicí 1500 ot/min se opět obnoví dodávka paliva do motoru,,právě z důvodu náhlého chcípnutí(jde měrného paliva pouze na volnoběh),,,tudíš když vyšlápneš spojku třeba při brždění motorem a otáčkách vyšších než těch cca 1500ot/min např.2500 ot/min,tak otačky padají dolu(decelerace)a jakmile narazi na tu hranici 1500 ot/min tak se v mžiku(ten fakt nemuzes postřehnout a jeste jeden fakt že je palivovy systém neustale pod pracovním tlakem,tudis akorát otevře elektromagnetický-é ventil-y a připojí dodávka paliva do válcu a klesne ti to na běh naprazno....:):roker

Toto neplatí u vozidel s karburatory,respektive s karburatory bez odpojovače běhu naprazdno,,,tam jde při zavřené škrtící klapce stejne monožství paliva jako na volnoběh...:aut

[upravil dne 12/9/2007 Pája Rybišár]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Pája Rybišár

Ježisi chlapi,je to tak jednoduchy.př.jedu z kopce rychlostí 80km/h,buď podřadím na 4 rychlostní stupeň nebo necham páty,zavřu škrtící klapku(dám nohu z plynu):)a brzdím motorem..ted řj motoru pozná podle snímače otáček a snímače polohy škrtící klapky,nebo potencionmetru š.k tenhle stav vyhodnotí a dá pokyn(vypne přívod napětí) do vstřikovacího ventilu(SPI)nebo ventilů(MPI)tudíš elektromagnetické ventily jsou zavřené a do motoru nejde žádné palivo,to se vrací zkrs regulátor paliva zpet do nádrže,tenhle stav trvá pouze do př.cca 1500 ot/min a pod hranicí 1500 ot/min se opět obnoví dodávka paliva do motoru,,právě z důvodu náhlého chcípnutí(jde měrného paliva pouze na volnoběh),,,tudíš když vyšlápneš spojku třeba při brždění motorem a otáčkách vyšších než těch cca 1500ot/min např.2500 ot/min,tak otačky padají dolu(decelerace)a jakmile narazi na tu hranici 1500 ot/min tak se v mžiku(ten fakt nemuzes postřehnout a jeste jeden fakt že je palivovy systém neustale pod pracovním tlakem,tudis akorát otevře elektromagnetický-é ventil-y a připojí dodávka paliva do válcu a klesne ti to na běh naprazno....:):roker

Toto neplatí u vozidel s karburatory,respektive s karburatory bez odpojovače běhu naprazdno,,,tam jde při zavřené škrtící klapce stejne monožství paliva jako na volnoběh...:aut

[upravil dne 12/9/2007 Pája Rybišár]

Tak to ji napsal zcela přesně a není k tomu co dodat. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...