Sign in to follow this  
Followers 0
hnusoba

"Lacné" xenóny

49 posts in this topic

Aké máte skúsenosti s "lacnými" xenónovými svetlami? Mám možnosť kúpiť sadu za 4000 korún no zdá sa mi to podozrivo málo :myslim

Aký je rozdiel medzi týmito a trebárs za 12 000,- ?

A ešte jedna otázočka, aký je rozdiel medzi teplotou sfarbenia 6000 a 8000K? Čím väčšia teplota sfarbenia tým svietia viac na bielo?

Ďakujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozdíl mezi 4 a 12 tisíci je, že ti za 12 je mají ze starých zásob a koupili je od dodavatele za vysokou cenu.

Světlost: 4500 - ledově bílá, 6000 - bilá lehce do modra, 8000 - víc do modra, 10000 lehce fialový, 12000 dost fialový

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patice výbojky sou tvarově stejný jako normální H1,3,7 žárovky, někdy je potřeba jenom do krytky udělat díru pro dráty ale ne nutně.

Žádnej velkej zásah to nevyžaduje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: petr307

asi blby dotaz, ale to se montuje misto zarovek nebo je treba vetsi prestavba svetlometu?

pokud je to HID sada tak jen zarovky, ale delaj se i cocky.. coz ma treba Prema..;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Béďa

Původně zaslal: petr307

asi blby dotaz, ale to se montuje misto zarovek nebo je treba vetsi prestavba svetlometu?

pokud je to HID sada tak jen zarovky, ale delaj se i cocky.. coz ma treba Prema..;)

Takže aj koncovka a poistka bde vyhovovať z týchto bežných žiaroviek čo mám teraz? Tiež iba namiesto žiarovky napichnem xenón?:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michal.Halajcik: V podstatě jo, ještě za výbojku přijde jednotka (na každý světlo jedna), kterou je potřeba někam přimontovat nebo zasadit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Michal.Halajcik

A čo prepínanie - dialkové / tlmené? Doteraz som mal obe vlákna v jednej žiarovke....Bude to tak aj pri xenónoch?:roll

Bude to i při xenonech ale musíš mít HID sadu na H4 to znamená že budeš mít bixenon... a bude ti xenonově svítit jak tlumené tak i dálkové.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

HID sada znamená přestavbová sada,a pokud máš ve svojich světlech žárovku H4 tak tam zase musí přijít xenonová výbojka která má patici H4 a ta výbojka svítí tlumené i dálkově......chapišto...???

Share this post


Link to post
Share on other sites

HID je oznaceni pro xenonove vybojky, z anglickeho high intensity discharge, cili vyboj s vysokou intenzitou, to nema s pojmem dalkovych nebo tlumenych svetel nic spolecneho, je to v podstate kvuli tomu, abys poznal, ze se jedna o vybojku a ne treba jen o xenonem plnenou klasickou zarovku s vlaknem

HID sady se delaji v ruznych provedenich patic samotne vybojky, cili stejne jako u zarovek, bud mas na aute H1, H4 nebo H7. Pokud mas H7 a nebo H1 zarovky ktere maji jen jedno vlakno, tak samozrejme abys mel tlumena a dalkova svetla, musis mit taky dve paraboly- jednu potkavaci a jednu dalkovou, cili dohromady 4 zarovky. U H4 zarovky jsou vlakna dve, jedno slabsi s clonkou, to sviti pri potkavacich svetlech a jedno silnejsi vlakno bez clonky, ktere sviti jako dalkove, mezi temahle dvema vlakny packou pod volantem prepinas a tim vlastne prepinas dalkova/tlumena svetla, nikdy nesviti obe dve vlakna zarovky najednou a svetlo tvori jen jedna parabola.

pokud mas tedy na aute svetla osazena jednovlaknovymi zarovkami, situace je jednoducha, do tlumene paraboly namontujes vybojku a v dalkove parabole ponechas zarovku, budes jezdit se svetlem vybojek a kdyz budes potrebovat dalkova, bude spolu s vybojkou svitit jeste navic zarovka.

U aut ktera maji H4 zarovky a tudiz jen jednu parabolu bys namontovanim neupravene vybojky prisel o funkci dalkovych svetel. Musi se tedy nejak zajistit aby se vybojka chovala jako zarovka H4, tedy svitila na potkavaci svetla tak jako by svitilo vlakno zarovky s clonkou, a na dalkova jako by svitilo vlakno bez clonky. To se deje posouvanim ohniska vybojky ( elektromagneticky, dopredu a dozadu ) ,takze pak svitis jak na potkavaci tak dalkova svetla pouze jednou vybojkou a posouvanim jejiho ohniska vuci parabole svetla se upravuje svetelny kuzel

[upravil dne 12/9/07 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

pro nazornost obrazek vybojky urcene pro montaz do H4 svetel, tzv bixenon HID sada

h4_dual_hylow_anim.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

HID je oznaceni pro xenonove vybojky, z anglickeho high intensity discharge, cili vyboj s vysokou intenzitou, to nema s pojmem dalkovych nebo tlumenych svetel nic spolecneho, je to v podstate kvuli tomu, abys poznal, ze se jedna o vybojku a ne treba jen o xenonem plnenou klasickou zarovku s vlaknem

HID sady se delaji v ruznych provedenich patic samotne vybojky, cili stejne jako u zarovek, bud mas na aute H1, H4 nebo H7. Pokud mas H7 a nebo H1 zarovky ktere maji jen jedno vlakno, tak samozrejme abys mel tlumena a dalkova svetla, musis mit taky dve paraboly- jednu potkavaci a jednu dalkovou, cili dohromady 4 zarovky. U H4 zarovky jsou vlakna dve, jedno slabsi s clonkou, to sviti pri potkavacich svetlech a jedno silnejsi vlakno bez clonky, ktere sviti jako dalkove, mezi temahle dvema vlakny packou pod volantem prepinas a tim vlastne prepinas dalkova/tlumena svetla, nikdy nesviti obe dve vlakna zarovky najednou a svetlo tvori jen jedna parabola.

pokud mas tedy na aute svetla osazena jednovlaknovymi zarovkami, situace je jednoducha, do tlumene paraboly namontujes vybojku a v dalkove parabole ponechas zarovku, budes jezdit se svetlem vybojek a kdyz budes potrebovat dalkova, bude spolu s vybojkou svitit jeste navic zarovka.

U aut ktera maji H4 zarovky a tudiz jen jednu parabolu bys namontovanim neupravene vybojky prisel o funkci dalkovych svetel. Musi se tedy nejak zajistit aby se vybojka chovala jako zarovka H4, tedy svitila na potkavaci svetla tak jako by svitilo vlakno zarovky s clonkou, a na dalkova jako by svitilo vlakno bez clonky. To se deje posouvanim ohniska vybojky ( elektromagneticky, dopredu a dozadu ) ,takze pak svitis jak na potkavaci tak dalkova svetla pouze jednou vybojkou a posouvanim jejiho ohniska vuci parabole svetla se upravuje svetelny kuzel

[upravil dne 12/9/07 Ferry]

To už snad musí pochopit každý,napsal jsi to velmi správně a výstižně...:super:super:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

ted uz tomu rozumim rozhodne vic. cili si musim zjistit jestli mam jednovlaknove nebo dvou (dve paraboly na kazde strane), mam pocit ze u nove 307 jsou H1 :myslim kazdopadne je to veda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

pro nazornost obrazek vybojky urcene pro montaz do H4 svetel, tzv bixenon HID sada

h4_dual_hylow_anim.gif

Paráda.....:o:o:o:potlesk:potlesk:potlesk

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj, public.servicebox.peugeot.com rika ze 307 /2006 ma v prednich potkavacich svetlech H1 a v dalkovych H7

Takze nezbyva nez koupit napr. Tuto nebo Tuto - v Praze sadu H1, s teplotou nejlepe 6000K a vymenit za zarovky a vesele jezdit

[upravil dne 12/9/07 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

jj, public.servicebox.peugeot.com rika ze 307 /2006 ma v prednich potkavacich svetlech H1 a v dalkovych H7

Takze nezbyva nez koupit napr. Tuto nebo Tuto - v Praze sadu H1, s teplotou nejlepe 6000K a vymenit za zarovky a vesele jezdit

[upravil dne 12/9/07 Ferry]

tak to je kuuul :papa dik moc za info, smekam :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: petr307

tak to je kuuul :papa dik moc za info, smekam :super

neni zac, staci jen zadani hesla do Goooglu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.