filas1

Lepení chladiče

44 posts in this topic

Původně zaslal: filas1

Nevíte někdo čím se lepí chladič, když trošku teče?

No je na to spešl přípravek a známý tím chladič lepil. Problém je v tom, že si nepamatuji co to bylo zač.. :nevim Zkusím to zjistit pokud mi vezme telefon..

Share this post


Link to post
Share on other sites

To naprosto zbytečný - brácha si sehnal jakejsi "sajrajt" , prý na utěsnění děr (taky mu chladič trochu tekl). Byl pěkně drahej, prý na 100% pomůže - ale velký kulový. Nakonec musel chladič stejně vyměnit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: myryn

To naprosto zbytečný - brácha si sehnal jakejsi "sajrajt" , prý na utěsnění děr (taky mu chladič trochu tekl). Byl pěkně drahej, prý na 100% pomůže - ale velký kulový. Nakonec musel chladič stejně vyměnit.

No v našem případě pomohlo a už s tim jezdí 4roky... Taky není díra jako díra samozřejmě...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekoucí chladič se řeší zásadně výměnou, pokud to není u pixly na dojetí a posléze vyhození do sběru. Různé přípravky sice dokáží leccos zalepit, ale leckdy toho zalepí moc, a nebo naopak povolí v těch nejnevhodnějších situacích (zácpa v horku na dálnici apod), takže škody nakonec mohou být klidně řádově větší než blbých pár tisíc za nový chladič...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, neviete cim by bolo dobre zalepit nadobku na chladiacu kvapalinu? Mam ju prasknutu. Mam to dat zavarit(jeden typek u nas zvara plasty), alebo staci nejake lepidlo? Dik za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyměnit nebo zavařit. Na vrakáči se nesežene? Na tohle trpěly hodně 205 a 309 D - novější model, s expanzkou z černého plastu. Lepit to nemá moc cenu, jak jsou tam velké teplotní rozdíly a "pracuje" to, stejně se to časem odlepí.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: maweryk

Ahoj, neviete cim by bolo dobre zalepit nadobku na chladiacu kvapalinu? Mam ju prasknutu. Mam to dat zavarit(jeden typek u nas zvara plasty), alebo staci nejake lepidlo? Dik za rady.

No tak možná ho radši koupím na vrakáči za 1500,- . Já jen, každej mi říkal ať novej nekupuju, že to prej v pohodě zalepím.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: filas1

Původně zaslal: maweryk

Ahoj, neviete cim by bolo dobre zalepit nadobku na chladiacu kvapalinu? Mam ju prasknutu. Mam to dat zavarit(jeden typek u nas zvara plasty), alebo staci nejake lepidlo? Dik za rady.

No tak možná ho radši koupím na vrakáči za 1500,- . Já jen, každej mi říkal ať novej nekupuju, že to prej v pohodě zalepím.

Jak říkám kamarád s tim jezdí už 4roky a pohoda.. Pak je tu názor, že to nefunguje tak je těžko říct, že ti to zafunguje. Chladič z vrakáče bude jistota...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otázka je, jestli ten chladič z vrakáče není horší než zalepený. Určitě záleží na tom, jak který je poškozený a jak moc - mě trochu kapal v boku, doporučili mi přípravek na bázi "rozpustných lupínků" - tj. nebyla to tekutina, ale takový prášek (už nevím jméno), který se do chladiče nasypal. Jezdím s tím 3 roky bez problémů. Jinde se to neprojevilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak říkám já záleží na velikosti díry.. Pokud jen prosakuje.. Lze zalepit a pokud teče vyměnit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, po těhle sajrajtech do chladiče si už u mě dva lidi kupovali jinej motor (zalepené kanálky, následně lokální přehřátí a prasknutí hlavy - TD jsou na to docela náchylné...), a několika desítkám lidí se na servise měnilo kompletní topení, hlavně na začátku zimy je to pravidelná hitovka... A z motoru, co jsem si dával do auta, jsem musel vyházet do sběru veškeré vnější příslušenství vodního okruhu - předehřev nafty, těleso termostatu... neb to tam předchozí majitel taky použil. Plus vodní pumpa vypadala moc zajímavě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to o tom, co se takhle má řešit, a s jakou budoucností. Do auta se zůstatkovou hodnotou 10tis bych nový chladič za 5 taky nekupoval, do auta za 150 nebo víc, od kterého chci aby ještě pár let sloužilo bych si naopak velmi rozmyslel, jestli mi to riziko stojí za pár ušetřených kaček, které se mohou draze vymstít už jen třeba na odtahu přes půl republiky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejlépe jej vyzkoušet na místě a nebo, pokud bude ještě namontovaný ve vozidle. Nejlepší by byl nový.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.