myryn

Zvuk motoru

28 posts in this topic

V poslední době začíná motor mýho "Pažouta" 306 TXdt (turbo diesel) 1905 ccm, 66 kW dostávat takový divný "traktorový jasně klepavý" zvuk, hlavně je slyšet po nastartování při volnoběhu.

Nevíte náhodou někdo, na co se mám připravit ??

Za každou informaci děkuji .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: myryn

V poslední době začíná motor mýho "Pažouta" 306 TXdt (turbo diesel) 1905 ccm, 66 kW dostávat takový divný "traktorový jasně klepavý" zvuk, hlavně je slyšet po nastartování při volnoběhu.

Nevíte náhodou někdo, na co se mám připravit ??

Za každou informaci děkuji .

Asi na nejhorší :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Známýmu něco podobnýho dělalo když už měl hodně dlouho neměněnej olej. On je totiž dost antitalent a koupil si auto ve kterým nevěděl jak dlouho tam ten olej je a ještě s ním 2 roky jezdil. Tak jsme vyměnili olej a motor se znatelně zklidnil. :papa :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: chotemicak

Známýmu něco podobnýho dělalo když už měl hodně dlouho neměněnej olej. On je totiž dost antitalent a koupil si auto ve kterým nevěděl jak dlouho tam ten olej je a ještě s ním 2 roky jezdil. Tak jsme vyměnili olej a motor se znatelně zklidnil. :papa :papa

Souhlasím olej je základ.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejhorší je co ???

Rozvody jsem měnil ihned po koupi, olej s filtrem taky.

Včetně filtru na naftu a vzduch.

[upravil dne 10.9.2007 myryn]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jogin

No asi tim myslel , ze ti klepou z nejvetsi pravdepodobnosti hydrostely.

[upravil dne 10.9.07 Jogin]

Máš motor XUD9TE tam mám pocit hydroštely nejsou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pegoo

Původně zaslal: Jogin

No asi tim myslel , ze ti klepou z nejvetsi pravdepodobnosti hydrostely.

[upravil dne 10.9.07 Jogin]

Máš motor XUD9TE tam mám pocit hydroštely nejsou.

1.9 TD (1905ccm/66kW/90HP)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zahřátí nebo při jízdě se mi zdá, že to tak už slyšet není, ovšem za jízdy je slyšet spoustu jinejch zvuků - gumy, vítr když otevřu okno a snažím se z venku poslouchat motor.

Podle štítku na motoru i velkýho TP je tam motor DHY - rok výroby "Pažouta" 1997 - dovoz z Rakouska i když motor může být měněn - což nevím, najeto dle tachasu cca 164 tis. (ovšem taky se nedá ověřit).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj :papa sice si psal že měníš pravidelně olej ale zeptám se jestli si toho oleje tam třeba nějakou dobu neměl málo a jezdil si?Protože to můžou dělat zdvihátka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dalsi vec, jestli ten olej souhlasi s doporucenim vyrobce, to jest, vykonova specifikace, atd.

Ale ja si myslim, ze uz to ma neco za sebou a mozna budes muset udelat go motoru. Ale tim si nejsem jistej zase takovej borec nejsem :D ale poradejti zkusenejsi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: myryn

Po zahřátí nebo při jízdě se mi zdá, že to tak už slyšet není, ovšem za jízdy je slyšet spoustu jinejch zvuků - gumy, vítr když otevřu okno a snažím se z venku poslouchat motor.

Podle štítku na motoru i velkýho TP je tam motor DHY - rok výroby "Pažouta" 1997 - dovoz z Rakouska i když motor může být měněn - což nevím, najeto dle tachasu cca 164 tis. (ovšem taky se nedá ověřit).

Tak to máš Peugeot

Model 306 (7B)

Typ 1.9 SRDT

Od roku 06.1994

Výstupní výkon 66 kW

90 HP

Objem motoru 1905 ccm

1.90 l

Válec 4

Typ motoru diesel

Druh pohonu pohon předních kol

Brzdový systém hydraulický

Číslo motoru DHY (XUD9TE)

Tam fakt není hydroštol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jirka Soptík

Ahoj :papa sice si psal že měníš pravidelně olej ale zeptám se jestli si toho oleje tam třeba nějakou dobu neměl málo a jezdil si?Protože to můžou dělat zdvihátka.

Zdvihátka jsou mechanická a můžou bejt třeba propadlé,může bejt i velká ventilová vůle.Nebo to může dělat úplně něco jiného třeba pístní čep.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pegoo

Původně zaslal: myryn

Po zahřátí nebo při jízdě se mi zdá, že to tak už slyšet není, ovšem za jízdy je slyšet spoustu jinejch zvuků - gumy, vítr když otevřu okno a snažím se z venku poslouchat motor.

Podle štítku na motoru i velkýho TP je tam motor DHY - rok výroby "Pažouta" 1997 - dovoz z Rakouska i když motor může být měněn - což nevím, najeto dle tachasu cca 164 tis. (ovšem taky se nedá ověřit).

Tak to máš Peugeot

Model 306 (7B)

Typ 1.9 SRDT

Od roku 06.1994

Výstupní výkon 66 kW

90 HP

Objem motoru 1905 ccm

1.90 l

Válec 4

Typ motoru diesel

Druh pohonu pohon předních kol

Brzdový systém hydraulický

Číslo motoru DHY (XUD9TE)

Tam fakt není hydroštol

No akorát na 5tých dveřích je "306 TXdt" nevím jaký je rozdíl mezi SRdt - asi výbava ??

jinak vše souhlasí.

Ne, oleje tam mám vždycky pod horní rysku, pravidelně ho kontroluju i když mám na přístrojovce ukazatel (ale říká se důvěřuj ale prověřuj).

Když ho měním - zatím teda pouze jednou - hned po koupi, tak ho tam neleju cca 2 lt a zbytek pak po "částech" - prej se tam nemá naráz nalít 4 - 4,5 lt /mohl by prý natýct kam nemá/.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pegoo

Původně zaslal: Jirka Soptík

Ahoj :papa sice si psal že měníš pravidelně olej ale zeptám se jestli si toho oleje tam třeba nějakou dobu neměl málo a jezdil si?Protože to můžou dělat zdvihátka.

Zdvihátka jsou mechanická a můžou bejt třeba propadlé,může bejt i velká ventilová vůle.Nebo to může dělat úplně něco jiného třeba pístní čep.

No s tím pístním čepem - to by byla síla - to by mě asi jak se říká "šlakil tref"............

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: myryn

Původně zaslal: Pegoo

Původně zaslal: Jirka Soptík

Ahoj :papa sice si psal že měníš pravidelně olej ale zeptám se jestli si toho oleje tam třeba nějakou dobu neměl málo a jezdil si?Protože to můžou dělat zdvihátka.

Zdvihátka jsou mechanická a můžou bejt třeba propadlé,může bejt i velká ventilová vůle.Nebo to může dělat úplně něco jiného třeba pístní čep.

No s tím pístním čepem - to by byla síla - to by mě asi jak se říká "šlakil tref"............

No nemusí to bejt to či ono.Jsem daleko a může to bejt úplně něco jiného.:D Co trysky ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možností je víc,co to může dělat.Může to bejt i na klikovce nebo..............................................................:D

Fakt jsi daleko................:D Třeba to jsou jen špatně seřízené vsřiky. :D nebo.............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.