Dress

Olej

53 posts in this topic

Zdravím,

mám p 605 3,0, teď sem tam měl polosyntetiku 10w40 castrol, co byste doporučili za olej? V servisu nabízejí olej esso a cena s palivovým filtrem je cca 2400,- je to hodně nebo slušná cena? Sem čerství majitel peugeotu a ještě 3,0, takže nemám žádné zkušenosti, ale tuším že takový obsah bude chtít tak 7 litrů oleje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecně je lepší držet se jednoho oleje. Vybrat si jeden a už se ho držet než střídat značky

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo ale kde já teď budu hledat místo kde dávají castrol, ten tam byl od předchozího majitele. A co ta cena? 2400 za to esso?

Jinak to auto už má dost za sebou tak nevím jestli vůbec pozná už jeden a ten samý olej, podle mě už v sobě měl všechny značky stejně.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem Dress

No jo ale kde já teď budu hledat místo kde dávají castrol, ten tam byl od předchozího majitele. A co ta cena? 2400 za to esso?

Jinak to auto už má dost za sebou tak nevím jestli vůbec pozná už jeden a ten samý olej, podle mě už v sobě měl všechny značky stejně.

V olejí pro čtyřtakty se moc nevyznám. Slyšel jsem, že castrol je celkem předraženej vzhedem ke svému výkonu. S tou cenou ti bohužel neporadim.

Každý olej má jiní chemické složení a když střídáš oleje, tak chemické prostředí motoru měníš a to motoru nedělá motorou. Spousta lidí si neuvědomuje, že olej má i jeiný funkce než mazání.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:cool:

prave jsem zakopil 405 1,6 GLI r.v.: 1994 a nejak tomu dochazi olej, co tam mam dat? Plíz, poraďte

Share this post


Link to post
Share on other sites

no zalkezi na tom, co se tam lilo doposud. Mel bys to najit nekde na stitku povesenem v mot. prostoru...... a znacku tzi neporadim.... Osobne liju do auta polosynth., ale ten motor je po castecne GO (klika, krouzky, pretesneni, hlava) takze si to snad muzu dovolit, ale jinak (aspon u starsiho modelu) je doporucovany mineral 15w-40 a znacky Shell a Total.... Ale jak rikam, dulezite je to, co se tam lilo doposud - u toho bych zustal a moc neexperimentoval.. Jo, a tak yzalezi na tom kolik to ma nalitany.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

V zásadě doporučuje Peugeot 10W40. Pokud tam byl Castrol, tak se toho drž. Jinak měnit každých 10000 a zvládneš to sám. Množství zjistíš v katalogu Castrol třeba v Globusu a filtr se dá sehnat taky levně.

Pokud budeš mít dole vypouštěcí šroub imbus čtyřhran, tak nezoufej. Pasuje tam klika od dveří :D:D:D

Byla to otázka půl hoďky. Hlavně zkus, jestli povolíš filtr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davy : A nebo si nech vyměnit olej :) Vyber značku, servis (nebo, pokud jsi zručný, tak sám), v příručce nebo chytré knize si najdi, kolik oleje potřebuješ a hurá na to. Je to sice trochu dražší, než dolívat litr oleje, ale zase víš na čem budeš po 3-5 tisících km. A navíc výmena náplní po koupi je jakýmsi nepsaným pravidlem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad měnění značek, to bych s věrností oleji nějak nepřeháněl i oleje jedné značky a druhu se časem mění v podrobných specifikacích a navíc jsou vždy uznány výrobci prakticky všech automobilů, toho bych se fakt nebál - pro jedno auto je schváleno více značek olejů.

Ad výměna podoma - a co děláte s tím vyjetým olejem ekologové??? Už vidím jak klušete do sběrny a platíte za odevzdání....

AD Esso za 2400 v 10W40 je drahý jako prase, my máme Shell za 189 Kč/l, a filtr může stát tak 300, takže do 1700 Kč i s výměnou, navíc mi práci ani u pouhé výměny neúčtujeme.

Rebik

www.autovasenda.cz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rebik

Co dělám s vyjetým olejem ? Máme vrata. Dřevěný. Heč. :D

A taky je mi blbný otravovat opraváře u nás v sobotu, nebo pozdě odpoledne. Holt, nejsme Praha.

Tak přecházím na styl samoopravář, což mě časově vyjde nastejně, akorát místo místních opravářů otravuju lidi z fora, a nakonec je to stejně zmršený. (slovo stejně nech? si každý přebere sám)

Ale alespoň se dozvím něco novýho :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

rebik: olej lejeme prece vsichni do kanalu.... :D

No nekdo s tim natira ploty..... nekdo to proste uskladni.... nekdo to vyleje do sudu, kterej se potom odveze, ja nevim kam, na likvidaci... Kde se teda liqidoujou ty oleje? ve spalovne? tak se odveze asi tam.......

To olejovy hospodarstvi,co tam mate, je dost pekny :)

Ad cena vymeny... ja to delam bezne doma v garazi za asi 8-900,- i s filtrem... Pravda, nemam tam Shell ale i tak muj motor sqjele shel :) a jeste jde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oleje seš povinen odevzdávat v Pražských službách (či jejich místnímu ekvivalentu) a ještě to zaplatíš.

Nebo přijedeš k nám, my se do tvé ceny vejdeme s prstem v nose, protože tam leješ max. 4 litry a ještě se ohřejeme neb máme spešl kamna na vyjetý olej-)))))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechci strašit, ale těma kamnama na vyjetej volej to teď podle § 54 odst. 11 zákona č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší neni vůbec jednoduchý, doporučuju se sem podivat a případně kontaktovat příslušnej úřad a něco s tim provést, poněvadž ČIŽP v případě kontroly bude nekompromisní ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ješte k tomu odevzdávání olejů, podle § 38 zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech existuje tzv. \"zpětnej odběr některých výrobků\", přičemž vyjetý oleje to tohoto režimu spadají a poslední prodejce by měl při prodeji výrobku - oleje - informovat zákazníka o tom, kde může ZDARMA tento výrobek po dosloužení odevzdat. Povinností výrobce je toto zajistit, akorát že z praxe vím, že to né úplně všude funguje tak jak by mělo ... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

sem si tedka menil olej (lijem to do bandasky a paaaak se s tim neco udela ;) ), nalil sem tma z makra Havoline 10W40 superdiesel a je to radost s tim jezdit.... (cca 150 za litr)

btw: olejovej filtr v peugeotu asi za 220,- Kc, origos, ale da se sehnat uplne ten samej (purflux) za 150,-

btw2: ta klika od dveri, to myslite vazne? ja se s tim sral s hasakem a jsem nasranej jeste tedka.... :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky budu brzy menit olej do svy peginy.Strejcek co dela v servisu na Fiaty mi tam doporucuje 5W40.Prej se to leje do vsech dieslu.Do ted tam mam 15W40.Nestane se neco motoru,kdyz tam dam jeste lepsi olej???Jo a ten olej bude samozrejme zadaco.... :D:D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to vypada jako z mineralu na plnou syntetiku..... to se motoru asi hooodne nebude libit..... max, bych tam dal 10w40 polosynteku, at to nema chudak tak velkej prechod....

ja sem osobne udelal prechod z mineralu (co tam lili) na polosyntetiku a nestezuju si ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No peugeoti dieslove motory maji ve specifikaci predepsany mineral, pro nektere severske zeme je to i 10W40 polosyntetika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.